Poslao: 21 Jan 2010 10:00
|
offline
- gfactory
- Super građanin
- Pridružio: 26 Okt 2007
- Poruke: 1064
- Gde živiš: u Apache
|
Stop za „engleze“ na srpskim putevima
Beograd - Vožnja automobila sa volanom na desnoj strani, odnosno njihova registracija na srpske tablice, biće zabranjena stupanjem na snagu pravilnika o tehničkim uslovima za vozila, saznaje Danas.
- U radnoj grupi za pripremu pravilnika, koji će biti usvojen za dva meseca, preovlađuje stav da automobili sa desnim volanom nisu bezbedni za naše uslove saobraćaja, te će njihova registracija na srpske tablice najverovatnije biti zabranjena. Uvozom ovakvih automobila građani mogu da uštede nekoliko hiljada evra, ali na taj način predstavljaju opasnost po sebe i druge učesnike u saobraćaju. Sa druge strane, to ne znači da takvi automobili uopšte neće smeti da se voze srpskim putevima, ali će morati da imaju registarske oznake zemlje gde se automobili voze levom stranom ulice - kaže za Danas Demir Hadžić, načelnik Sektora za bezbednost saobraćaja u Ministarstvu za infrastrukturu.
Više na:
http://www.danas.rs/vesti/drustvo/stop_za_engleze_....._id=181391
Nije mi jasno sledeće.Šta će se u tom slučaju desiti sa svim tim automobilima kod nas gde je uredno plaćena carina i porez i auta registrovana na naše table.
Ako i dođe do te zabrane, a svako ko ima takav auto stavi table zemlje u kojoj se vozi levom stranom,šta će se onda tu promeniti?
Ja imam malu dilemu jer sam dobio ponudu od komšije čiji brat živi u engleskoj i na svako malo dovozi automobile.Imao sam prilike da vidim da su to sve vozila u odličnom stanju.
Ponuđen mi je Merzedes A-160 (2001-2002.,ne znam baš tačno) sa klimom naravno,za 1900 evra..auto bi trebao da stigne u aprilu.Šta sad da radim?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 12:11
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Realno, mnogo su zeznuti za voznju na nasim putevima. Da bi nekog pretekli moraju skroz da izadju u suprotnu traku da bi videli da li nesto ide iz kontra smera. Moze da se kupi takav auto pa da se nadje negde komandna tabla sa nekog havarisanog auta sa levim volanom a i jos neke prepravke moraju da se urade. Naravno, posle sledi atest i te gluposti. To sve u svemu puno kosta ali ako se uzme u obzir koliko kosta takav auto kod nas onda mozda i nije losa investicija.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 12:56
|
offline
- gfactory
- Super građanin
- Pridružio: 26 Okt 2007
- Poruke: 1064
- Gde živiš: u Apache
|
ok je to što pričaš,ali čitam razne komentare ljudi koji voze dešnjake...po netu..
Stoji to da je najveći problem obilaženje.E sad,mnogi kažu da nije problem kad se navikneš.
Verovatno je i to stvar navike ili pak možda nije?
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 13:01
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
U principu nema tu navike. Da bi video ko dolazi iz suprotnog smera ti moras da izadjes iza vozila ispred. Putevi u Evropi, izvan Engleske nisu predvidjeni za takvu voznju. OK, ljudi iz Engleske mogu svojim vozilima da putuju po Evropi i svetu, to je mali broj takvih vozila na putevima. Ali zamisli da se uveze veliki broj takvih vozila. Pa to bi bio haos.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 13:22
|
offline
- gfactory
- Super građanin
- Pridružio: 26 Okt 2007
- Poruke: 1064
- Gde živiš: u Apache
|
Uh...teška srca priznajem da je tako jer imam takvu ponudu...
Premeštanje volana nije samo stvar velikih a dodatnih troškova,nego je i pitanje ko sve može to stručno da odradi.I opet,u zavisnosti od marke do marke auta,koliko sam čitao po forumima sa ovakvom tematikom...
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 13:31
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Postoje servisi koji to rade tako da se na kraju uopste ne poznaje da je nesto prepravljeno. Saradjuju sa drzavnim institucijama koje izdaju sertifikat i atest o prenameni ili modifikaciji vozila. Iste firme rade i pretvaranje vozila koja su uvezena kao van-ovi u putnicka. Cuo sam da je cena oko 1000 evra. Nemoj da mi verujes za ovu cifru. Tako sam cuo. U principu, ako nadjes na otpadu komandnu tablu u OK stanju, letvu volana, komande gasa, kocnice i kvacila mozda bi te i manje izaslo nego da i oni to prodaju novo. Ako uopste i prodaju novo.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 19:11
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Ja se ne bih petljao sa tim, ima tu 1000 stvarcica da se prebaci i ne bih se sa tim igrao. prebacivanje je oko 1000 evra naravno zavisi od automobila do automobila, kao sto je i Famas napisao, mislim da bi tebe u ovom slucaju i jeftinije izaslo. Auto na stranim tablama ti ne mozes da vozis u Srbiji, osim ako nemas englesko drzavljanstvo.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 19:58
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
U principu, sledece stvari bi trebalo zameniti:
- Komandna tabla komplet
- Papucice gasa, kvacila, kocnice i eventualno rucna (kod Mercedesa, posto je kod njega rucna u stvari nozna)
- Sistem upravljanja (letva volana, glava upravljaca...)
- Prepravljanje elektricne instalacije
- Retrovizori, posto nisu isti levi i desni
- Tapacirung vrata (zbog komandi el. podizaca, el. retrovizora...)
- Mehanizam otvaranja haube
- Sitne estetske prepravke
Uz sve to, bitno je da se uradi dobra termo i zvucna izolacija dela ispod komandne table. Postoji mogucnost da sedista nisu ista za vozacko i suvozacko mesto itd.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 22:59
|
offline
- Hit-Man
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 15 Avg 2006
- Poruke: 2381
- Gde živiš: Trenutno nigde...
|
Ovaj zakon je super! Ja bih zabranio da se takva vozila uopste i voze u Evropi. Mnogo vozaca i suvozaca pogine zbog te desne strane.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2010 23:09
|
offline
- zeljko f
- Legendarni građanin
- Pridružio: 20 Jul 2008
- Poruke: 4682
|
Ma kakva desna strana, zamisli samo da vozis iza nekog slepera.Treba da ga prestizes iz naleta, ali svaki put kada to pokusas treba da se pomolis Bogu. A sto se tice prebacivanja, novu instrumental tablu ne mozes da stavis a da ti posle ne skripuce, to je cudo jedno.Ja i jedan drugar pakovali njegovu Oktaviju, jos ja stavljao kao zvucnu izolaciju onaj hazmafon, pa svugde gde naleze instrumental tabla, stavljao opet taj tanki hazmafon, da nigde ne leze na lim, ma propisno odradili maksimalno,Ali to skripuce po makadamu ne mozes mu nista.Valjda se ona tabla rasklima od vadjenja i ponovnog stavljanja u auto, ko ce ga znati.
|
|
|
|