Poslao: 26 Okt 2009 23:31
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Poznajem perl vrlo dobro..
kao i c# i c++ i Basic, i asembler.. etc etc etc... Eto Delphi mi je 'promakao'. njega ne poznajem.
Nisam napisao kompleksno nego prvi primeri koji su mi napamet pali...
I napisani su za ljude koji nisu nikad pogledali unutrasnjist GM-a, a uporni su u izjavama
da je to iskljucivo Drag&Drop pocetnicko programsko okruzenje.
Inace...
Upravo radim knjigovodstveni program u Gm....
a za OpenGl pogledaj primer sa mog sajta
link :
http://zmajsoft.com/plus/index.php?option=com_phoc.....mp;lang=sr
(moras biti registrovan da download )
skini 'GM 3D primer
za DirectX primer skini ' Peta Brzina'
Pa GM jeste dete Delphija ... Ne sumnjaj da moze sve sto i delphi... cak i malo vise...
Koji otac ne zeli da dete bude bolje od njega??? Slicno je i sa GM..
Negde je GM malo bolji, negde malo losiji... ali to je to..
eto...
I JA ne ponidastavam ostale programske jezike... Kao sto rekoh neke i poznajem...
A sto se tice linkera i kompajlera, naravno da ih ima... ali su implementirani u GM, i pristupa im se , jednostavno, preko glavnog menija, i za razliku od vecine ostalih, ne moze se komandi ' make_exe' pristupiti linijskom komandom ...
Kako god... hvala na postu, nadam se da ce se javiti, i ostali zaljubljenici nula i jedinica sa svojim kodovima za gore navedene primere...
Inace, mislim da sam i rekao GM je napisan u Delphiju ...
I vrlo se rapidno razvija... ne zelim da potenciram, niti bilo sta implementiram, reci cu ono
sa cime sam se uverio i sam, kako je vreme prolazilo...
Vecina osnovnih jezika je pisana i razvijana u Asembleru, ali malo ko danas voli Asembler... zar ne?
hvala
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 27 Okt 2009 12:24
|
offline
- Pridružio: 30 Avg 2009
- Poruke: 144
- Gde živiš: Serbia
|
da li moze ta ispravka Breakout-a u .gm6 formatu, posto sam je radio u GM 6.1?
|
|
|
|
Poslao: 30 Okt 2009 15:37
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
neeeemam gm6...
skini Gm7 i radice....
ako izbaci gresku, procitaj upustvo... trebash disejblovati samo jedan red...
zapravo postavio sam efekat vatrometa, kad udarish u onaj bonus blok...
I samo taj red ne radi sa neregistrovanom verzijom GM... sve ostalo radi...
Uostalom, izuzetno su malie razlike izmedju Gm6 i Gm7, sto se tice neregistrovanih verzija...
A i savet za svaki programski jezik ti je, " Uci se uz najnoviju verziju da bi mogao da pratis napredak okruzenja"...
Jos jedan savet,,, Prelistaj 'examples' koji stizu sa GM7.. vrlo su poucni...
|
|
|
|
Poslao: 02 Nov 2009 17:06
|
offline
- Pridružio: 30 Avg 2009
- Poruke: 144
- Gde živiš: Serbia
|
ne mogu GM 7.1 zato sto je za registrovanje potrebno platiti, jer svaki serial code je poseban, tako da se no moze naci na netu.
|
|
|
|
Poslao: 10 Nov 2009 07:22
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Pa ja napisah da ne mora da bude registrovan za ovaj doticni primer...
----------- Dopuna
Postavio sam jos jedan, ozbiljniji primer rada u GM....
Rad na 3D fluidima, kao i mogucnosti GM kada je rec o 3D...
"Gm 3D primer "
pozz...
|
|
|
|
Poslao: 10 Nov 2009 14:40
|
offline
- Pridružio: 30 Avg 2009
- Poruke: 144
- Gde živiš: Serbia
|
Juce sam instalirao PRO verziju Game Makera 7!
Video sam ispravku Breakout-a. Sada sam shvatio sta nije u redu! Ali, ja nisam koristio kodove.
|
|
|
|
Poslao: 10 Nov 2009 15:43
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Pa znam da nisi....
Ali, rachunam, da zelis da se malo ozbiljnije bavis programiranjem...
Za svaki napisani red koda, ja sam ti napisao objasnjenje, kao i koju Drag&Drop funkciju menja...
Kardinalna stvar GM jezika, je ta sto je mnogo fleksibilniji u odnosu na D&D programiranje...
Npr.. Probaj da napravis objekat da kad stisnesh 2 strelice ( Npr gore i desno) Objekat ide ukoso, odnosno i desno i gore, bez secanja... videces da je gotovo nemoguce...
Ima bash puno takvih primera...
D&D programiranje ima za funkciju da ti omoguci osnove programiranja i nista vise...
Dalje... probaj da slucajnim izborom poredjash blokove ( kao sto smo uradili kod tebe) , D&D nacinom programiranja... Moze... ali je vrlo tricky... Dok skriptom to izgleda sasvim jednostavno, i izvedeno sa par reda kodova...
NIkad ne koristi ' zauzeta' imena pri radu... Uvek ce doci do konflikta, i vrlo cudnog ponasanja aplikacije, ili pada same aplikacije...
Ne mozesh npr objekat imenovati 'object', iz sasvim razumljivog razloga.... To je ime zauzeto od samog GM...
To je mozda propust Marka Owermans-a , ali GM ce ti sasvim 'ladno dozvoliti takvo imenovanje , problemi nastaju kasnije, kad se aplikacija pokrene...
Da jos dodam da je i to predmost skriptinga u odnosu na D&D, zato sto pri pisanju skripte u GM script editoru , editor zauzeta imena jasno obelezi crvenom bojom, a komande zadebljanom... znaci, laksi debuging... a imas i onaj taster za debuging na vrhu svakog script editora... koristi ga sto cesce, procitaj LEPO koju je gresku naveo, i nece biti problema.
Etc etc etc... detaljno sam ti sve napisao da se ne ponavljam ovde...
Inace sam kod tvoje igrice, i ako ispravljen, mogao je jos sazetiji da bude... Namerno sam ga razvukao da bi mogao da pratis sta sam tacno uradio...
Kako god... zelim sretno i uspesno programiranje, i ukoliko ima jos nejasnoca.. tu sam
|
|
|
|
Poslao: 11 Nov 2009 14:06
|
offline
- Peki_92
- Elitni građanin
- Pridružio: 26 Okt 2008
- Poruke: 1560
- Gde živiš: Sremski Mihaljevci
|
krenucu u game makeru skinuo sam 6.1
|
|
|
|
Poslao: 11 Nov 2009 15:51
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
OK... Obzirom da sam imao malo vremena... preveo sam jedan od kracih tutorijala
" Kako napraviti objekat sa AI " ( artifical inteligence)
Naravno , ovde se pod AI podrazumeva bazno ponasanje, i razmisljanje objekata aplikacije.
Nista spektakularno, ali odnekle se mora krenuti, a ovo je korak gde se pocetnici uglavnom spetljaju.
Ovo NIJE gotova skripta, vec objasnjenje, sa datim primerima( sripting). Ne ocekujte da je to resenje za vasu igricu, ali vam svakako moze dati smernice, i pomoci u kreiranju vasih objekata sa AI...
http://zmajsoft.com/plus/index.php?option=com_phoc.....mp;lang=sr
PS. Morate biti registrovan (pocetna strana) da bi mogli da izvrsite download...
I jos dva tutorijala na samom forumu...
1: Kako pisati cirilicom u GM
2: Kraci opis mogucnosti XOR funkcije ...
A da ne mislite da se zanimamo samo sa GM, imamo i potpuno uputstvo za FLAT Asembler na nasem jeziku....
Ako admini smatraju da ove tutorijale ( NE i uputstvo za Flat asembler koje sadrzi nekih 100-tinak strana) mogu postaviti ovde... nema problema... ja sam se malo femkao, smatrajuci da bih time samo duplirao sebe bzvz,,,
hvala..
zmmaj
|
|
|
|
Poslao: 12 Nov 2009 09:01
|
offline
- indijanaac
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 05 Nov 2009
- Poruke: 3
|
Moze mala pomoc?Posto sam tek krenuo da radim u GM zanima me kako da namestim da kamera prati igraca.
|
|
|
|