GAME MAKER -->Dakle :

3

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Naravno....

Otvori sobu( room) u kojoj se desava radnja ( verovatno room0), sa leve strane editora sobe imas podesavanja ( room properties)
Na jednom od tabova podesavanja imash naslov "views", izaberi njega.
Na dnu podesavanja postoji podnaslov " object folowing"... E tu smo....
Iz padajuce liste izaberi svog igraca ( objekat koji zelis da kamera prati).
Objekat moze biti i kursor misa... ( U tom slucaju se kreira objekat BEZ sprajta,ili sa sprajtom, ali sa atributom ' hidden', kojem se u STEP-u upise sledece { x=mouse_x; y=mouse_y;} ).

Hbor i Vbor je Horizontalna i Vertikalna daljina, granica , odnosno rastojanje od tvog objekta do kraja vidljivog dela view-a, kada ova akcija reaguje...

prakticno znaci, ako ostavish hbor na defaultnu vrednost (32) kamera ce poceti da prati objekat tek kad se ovaj priblizi na 32 pixela od kraja vidljivog dela view-a. Ja obicno postavim da objekat bude negde na sredini view-a, sa tolerancijom 10-20 pixela...

znaci ako je view velicine 200x100 postavi ove parametre na 80 i 40.

Hsp i Vsp su horizontalna i vertikalna brzina pracenja... To ostavi kako jeste. Smile







Naravno... ovo je osnovno.... da bi uopste trebao ovu opciju, velicina sobe treba biti veca od velicine View-a...
Znaci u istim podesavanjima, treba podesiti i view.
predpostavimo da imas sobu (room0)velicine 2000x2000
cekiraj "Enable use of views", donja podesavanja kao sto su "view in room" i " port of screen" su fleksibilna, i sam ces verovatno zakljuciti cemu sluze... kako god, Trebas cekirati i polje "Visible when room start". tek sa ovim cekiranjem mozes videti kocku, tj polje velicine "view in room" u prozoru velicine "port of screen".
Ta kocka je vidljivi deo, koji vidi igrac, i u osnovu na tu kocku radis i podesavanja Hbor i Vbor, odnosno gledash da ti objekat koji zelis da prati kamera bude na sredini te kocka...

sad startuj igricu... pokreni objekat... kada se objekat primakne kraju vidljivog dela prozora na udaljenost ( Hbor, odnosno Vbor) kocka ( View) ce krenuti za njim, i pratice ga dokle god bude bilo "dogadjaja", odnosno dokle god su Hbor ili Vbor, manji od navedenog.

Napisano vazi za 2D igrice.... Za 3D je sasvim drugacije... Razumeo sam, obzirom da pise " tek sam poceo sa GM", da je 2D u pitanju...

Par napomena vezana za grafiku GM-a...
1: x=0 i y=0 je gornji levi ugao GM prozora, i editora...
2: Prozirnost (alfa) sprajta je bazirana na krajnjem DONJEM levom pixelu samog sprajta i sve sto je te boje, providno je( ako se ta opcija cekira u sprajt editoru)...
3: View- kratko objasnjenje...
Zamislite da imate scenu(room0) velicine zemaljske kugle... Naravno da nije moguce toliku kolicinu informacija videti od jednom... ali, mozemo izdvojiti kocku(View), u kojoj se nalazi ono sto nas interesuje ( nas objekat) , i koju cemo pomerati po nasoj zemaljskoj kugli ( room0) tako da je nas objekat uvek u sredini te nase kocke koju pratimo ( view).
X i W u samom podesavanju Viewa je leva tacka te kocke( view-a) i sirina od te tacke X( Width).
Y l H su gornja tacka pocetka view-a, a H je u stvari visina view-a gledano od tacke Y.
Tako da uopsteno gledano X i Y su u stvari gornji levi ugao nase kocke ( view-a)

Slicno vazi i za "port of screen"




nadam se da sam pomogao...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 05 Nov 2009
  • Poruke: 3

ali ima problem kad udjem u sobu nemam viems i tiles samo objects,bacgraunds i setings



offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Nesto ti nije u redu sa GM.....

Resenje:

http://www.yoyogames.com/gamemaker/try_download

Skini novi GM-7 i uradi reinstalaciju...
Ako si krekovao svoj GM, moram ti reci, da postoje par takvih aplikacija, koje jednostavno izbrisu pojedine funkcije GM-a...
U principu 20 Eura i nije neki novac(patike kod kineza Smile ) za legalni GM....

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

a kako ja da ubacim igraca u sobicu i kako da namestim da se igrac krece po onim sto namestim... npr beton i kad je kraj betona a on nastavi da se krece padne i tako na beton ispod njega? izv ako je tesko pitanjce

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Ne pitanje nije tesko.....
Probacu da budem sto jasniji...
NAjlaksi nacin za to je da koristish akciju kolizije...
Postoje 2 nacina...
1: da tvoj objekat moze da ide samo dok traje kolizija sa "betonom", ali tu ces imati problema ako treba da "skoci" tvoj objekat i pri skoku nastavi kretanje... To se zbog uslova kolizije nece desiti, pa pri skoku nece biti napredovanja u kretanju...

2: da OPET koristis koliziju.. ali i jedan standardni trik...
Napravi blokove , koje ces postaviti na kraju betonske piste...
U svom objektu postavi koliziju da kad udari u takav objekat, stane...
E sad... ruzno je da se takvi objekti blokova vide, zar ne?
Otvori objekat bloka (vidi sliku) , i razcekiraj opciju "visible".
Sada se u samoj igrici ovi blokovi NECE videti, a ti ces dobiti trazni uslov da tvoj objekat u odredjenom momentu stane sa napredovanjem.

To bi bio odgovor na pitanje, ukoliko zelis da objekat stane bez nekog vidljivog razloga...
Medjutim... moje pitanje tebi je, zar objekat NE stane kad dignes prst sa tastera za kretanje...
Za kretanje koristi skripting...
Ne moras pisati nekakve velike skripte, vec sve mozes zavrsiti u samom objektu...
POgledaj sliku, i sve ce ti biti jasno.... U ovoj situaciji, kada dignes prst sa strelice objekat trenutno stane... mozda ti treba bash to.



nadam se da sam pomogao

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2009
  • Poruke: 212
  • Gde živiš: Kanjiza

zna li neko gde mogu skinuti free e-knjige ili tutorijale za game maker 7.0????

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 12 Nov 2009 17:22

Pa... GM ima na tone tutorijala... svi su uglavnom na engleskom...
Ja sam, kao , nesto poceo da ih prevodim, i polako cu ih postavljati na mom sajtu...
Inace najveci izvor i tutorijala i primera je GMC forum sa www.yoogame.com
Sto se konkretno knjiga tice... Postoje dve koje je napisao sam autor GM-a, ali se obe kupuju... Ne verujem da ces ih naci besplatne...

Sto se tice konkretno verzije 7.0 , licno mislim da nema mnogo promena u odnosu na GM 5 i GM6...
Samo je par izmena uradjeno, bar onih koje su bas upecatljive... Dakle Svaki je tutorijal koristan.
Uglavnom su izbacivane komande za koje je utvrdjeno da nisu funkcionalne, onako kako je zamisljeno, a i dodato je par novih...
Najveca promena je radjena u samom engine-u igrice, kada se GM prilagodio VISTI i 64-bitnom sistemu... I to bi bilo to... dakle GM besprekorno radi u tim okruzenjima... Smile Sto se bas i ne moze reci za neke ovde toliko hvaljene jezike.. Smile

Dopuna: 12 Nov 2009 18:20

Hteo bih da kazem par reci vezane za skripte u GM...
Ko zna sta su C i C++ biblioteke, shvatice i sta su GM skripte...

Sadrze niz kodova kojima se izvrsavaju jedna ili vise komandi, pri obradi svake mogu. ali i ne moraju da vrate rezultat, ovisno o zeljenom cilju, i samoj nameni skripte...

Skripte se pozivaju sa 0 do 16 argumenata koje iste obradjuju.
Skripte mogu biti pisane interno ( unutar samog GM ) , ali i externo u bilo kakvom textualnom, hex, ili binarnom fajlu...

Sve komande koje GM podrzava se mogu koristiti u skriptama.
Skripte se izvrsavaju u ciljanom momentu, i ovisno o slozenosti, i razgranatosti treba im vreme za izvrsenje, o cemu treba povesti racuna.

Skriptu moze pozvati unutrasnji GM tajmer ( step ) , dogadjaj ( event ), tajmer ( timer ), korisnik direknom komandom, ili iz neke druge skripte...

Skripte se NE nalaze u objektima, vec se samo pozivaju iz istih...
Skripte, ako su interne, nalaze se u folderu SCRIPT unutar GM editora, dok, ukoliko su externe, bilo gde na lokalnom disku ili net-u.
Externe skripte se mogu ucitati odmah na pocetku aplikacije, ali i parcijalno, kako aplikacija ima zahteve za istim, sto znatno ubrzava sam start aplikacije skracujuci vreme ucitavanja externih podataka..

Ima jos dosta toga da se kaze o skriptama, ali, ovo je osnovno...

Dopuna: 14 Nov 2009 19:35

Jos jedna novina... nisam pre postovao iz prostog razloga sto nije bila potvrdjena...
Ne znam znate li sta je Lua...
Lua je skripting jezik, kojim je napisano recimo World of Worldcraft...
http://www.lua.org/about.html
Deo Fotosop-a, etc etc, etc... Potpuno je besplatan, a imate licencu da sa njim radite sta pozelite...

E od skoro, GM se moze prosiriti Lua Skriptama....

Vise o tome na adresi
http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=422452

----------- VAZNA Dopuna: 26 Nov 2009 20:19

Evo novina u GM svetu...
Druga Demo verzija GameMaker-8

http://gamemakerblog.com/2009/11/16/game-maker-8-second-release-candidate/

Smile

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Kako da napravim 3D objekat. Kad ga ubacim nemogu da ga vidim??????? msm napravio sam ceo room samo mi se objekat nevidi

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

pls, posalji mi open source da pogledam u cemu je problem, ili ga postavi negde za download, cime ces pomoci i ostalima...
Ovako , napamet, sa toliko malo podataka, malo mogu da kazem.

1: Za pocetak dobro pogledaj ose, da nisi postavio objekat van vidokruga, ispod ili iznad, tako da je on tu, ali na mestu gde ga ne ocekujesh.
2: Probaj da ga povecas( resize), ako je i van vidokruga, videces ga uvecanog. Smile

3: Probaj da ga postavis na poziciju ' kamere' ( x, y, z)...

Ako se objekat i dalje ne vidi, imas problem sa samim objektom. U tom slucaju bih zaista morao da vidim source... Sad

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

hvala. Nemgo imam jos jedno pitanje kako da napravim da mi pistolj ili puska mogu da se pomeraju pomocu misa nesto kao ovo http://www.youtube.com/watch?v=1DeLSpobIIo ???

aj stavi neku svoju igricu za download

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1042 korisnika na forumu :: 40 registrovanih, 4 sakrivenih i 998 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: acatomic, Apok, babaroga, bane1910, bojank, Boris90, Centauro, cikadeda, doloress, dragan_mig31, GORDI, Ivica1102, Joco Skljoco, Joja2, laki_bb, Lieutenant, ljuba, loon123, Mercury, MiGac, Miki01, milos.cbr, miodrag, oldtimer, Panter, Parker, pein, Povratak1912, Prašinar, radionica1, Romibrat, rovac, ruseskij, saputnik plavetnila, uruk, User98, vaso1, vathra, Vlada1389, zastavnik