GAME MAKER -->Dakle :

54

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

warmphole ::Postavi opet link sta trebam da uradim ? Razz XP
KecmaNedjo ::a zna li neko resiti ovaj problem:
Kad u jednom nivou uzmem bonus zivot a u istom nivou kasnije umrem i restartuje se nivo ali pojavi se opet bonus zivot (srce) i mogu da ga uzmem tako da mi se izgubljeni zivot vrati, a u nekim nivoima imam bonus koji daje +2 zivota pa se moze i varati (uzmes bonus +2 zivota i umresh izgubish samo 1 i tako opet )

Evo punijeg odgovora ako nije jasno Mr. Green.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Taman sam zavrsijo sve sprite i da pocnem da pravim igricu(test) zakuca se a ja nisam snimijo!!!!!!!



offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Imate li nekog animiranog Deda Mraza???
Ovakvog:
http://www.mycity.rs/slika.php?slika=174577_157795915_Snowman1.png

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 04 Jan 2010 19:27

Ja imam dedagoblina

Dopuna: 04 Jan 2010 19:42

http://spriters-resource.com ovaj sajt uploaduju svakih nekoliko dana! Mozda budu objavili deda mraza

Dopuna: 04 Jan 2010 19:44

Ali trenutno imaju dobri title setovi

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2009
  • Poruke: 212
  • Gde živiš: Kanjiza

pa zna li neko da reshi moj problem??......da ne chekam bezveze.

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Napisano: 04 Jan 2010 19:49

Ja sam pokusao ali neznam da resim Sad

Dopuna: 04 Jan 2010 19:51

Posalji zmmaju privatnu poruku i zamoli ga da ti resi !

Dopuna: 04 Jan 2010 21:09

Jel zna neko dali postoji kompanija inca games?

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2009
  • Poruke: 212
  • Gde živiš: Kanjiza

Napisano: 04 Jan 2010 21:59

Neshto nam je zmmaj odsutan u poslednje vreme!

Dopuna: 04 Jan 2010 22:00

Confused Confused Confused

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2009
  • Poruke: 258
  • Gde živiš: Kosovo

dali je moguce da namestim da mi se vide helti iznad player???
ako je moguce kako??? Very Happy
i da se vide od neprijatelja isto...

offline
  • Pridružio: 30 Nov 2009
  • Poruke: 226

Moguce je ali neznam kako se to pravi pisi zmaju i posalji mu preko privatne poruke fajl da ti namesti

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 05 Jan 2010 3:03

DANAS JE 5-TI....
POCINJEMO SKRIPTING... ove igrice odlozite za kasnije...
OKO 14.00 krecemo sa time...
Ko nema neka instalira GM7...
ISTO vazi i za GM8, stim sto ce biti ograniceni, za neke funkcije...

toliko za sada...

Dopuna: 05 Jan 2010 9:05

Skripte
Najmocniji deo GM-a su skripte...
Do sada ste se zanimali drag&drop programiranjem, i morate priznati da vam bas ide..Smile
OK.. Od danas polako pocinjemo upoznavanje sa skriptama, i skripting programiranjem...

Pocecemo sa svakodnevnim primerima, koje mozete odmah i upotrebiti u vasim igricama...

Ali, da bi vam bilo jasnije, krecemo od samog starta, i dela kojeg niste ni malo, ili vrlo ste malo koristili.
Hajde da prvo sistematizujemo nazive...
Meni dogadjaja , ili EVENT Selector, je meni koji se startuje na dugme ADD event u editoru objekta. ( sl ispod)


Ovaj meni je OSNOVA programiranja u GM, i odatle sve pocinje...
Create- Desava se pri KREIRANJU instance u sobi
STEP - desava se pri svakom prolazu( koraku) GM-a kroz dogadjaje.
DRAW - Poseban deo, i sluzi za razne vrste crtanja i iscrtavanja u GM prozoru, inace najbrzi event.
Ova 3 dogadjaja su za pocetak dovoljna...
Dakle... Otvorite Create event , sa leve, a sa desne strane editora objekta prevucite code editor( Sl2)


Znaci dobili smo mesto za upis kodova...
PA da probamo kako to radi
upisite u prvom redu
if

u drugom
// ja sam zdravko

u trecem

zdravko

Primeticete da su sva 3 reda oznacena drugom bojom u prozoru editora kodova.
Prvo je podebljano crno, drugo zeleno, trece normalno crno ispisano...
Prvo je SISTEMSKA funkcija, drugo je komentar, trece normalno napisan kod(zdravko).

Sada kada bi ste ovakav objekat ubacili u sobu, i pokrenuli, izbacilo bi vam gresku.Zapravo, samo je drugi red ispravan za GM...
U ostalim redovima je neispravna sintaxa.O sintaxi ce mo kasnije kroz primere.

Hajde da sada probamo nesto prakticno.
Izbrisite ta prva 3 reda, pa u prazan editor upisite sledece:(sl3)

show_question(' pije mi se kafa, a tebi?');

zatvorite editor, ubacite objekat u praznu sobu, ako to jos uvek niste, i startujte GM.


Po startu pojavice se prozorce sa ispisom unutra "ja sam zmmaj, a ti?", i YES i NO dugme...
Klikom na bilo koje gubi se prozor.
Prosto pitanje... Ali kako sada odgovor, tj ono sto ste kliknuli da prosledimo GM-u... Na ovako napisan nacin tesko...Smile
Ali, upisite sad:

pitanje=show_question(' pije mi se kafa, a tebi?');

Sada ukoliko pokrenete program, nema nikakve vizualne promene, isti prozor sa YES i NO dugmetom, s'tom razlikom da smo NAPRAVILI prvu varijabilu tacnije, varijabila ' pitanje'.Ona ce zapamtiti nas odgovor ( YES ili NO) i mozemo je na dalje koristiti kroz ceo program.

Sta je varijabila?
Najprostije, sve ono sto nije konstantno je varijabilno, odnosno promenljivo. Dakle... PI je konstanta, ali odgovor na pitanje, na koji mozemo odgovoriti sa DA ili NE, svakako nije konstanta.
Varijabile mozemo menjati tokom celog programa, i koristiti ih takve promenjene kada nam god zatrebaju... Ali da ne duzim, videcete kroz dalje primere.

Dakle da nastavimo...
Dopisite sada ispod, da na kraju izgleda ovako...

pitanje=show_question(' pije mi se kafa, a tebi?');
if pitanje=1 show_message('kliknuo na YES');
if pitanje=0 show_message('kliknuo na NO');

hajde sad, pokrenite GM, i probajte... Smile
Ako pokaze gresku, zaboravili ste znakove navoda , garrant Smile
proverite i probajte opet...Sto se tice znakova navoda, OK je i ' ali i ".
Stom razlikom da ako koristite" mozete upisati npr " ako kazem 'ja' to je to"
Odnosno, jedan navodnik moze stajati unutar drugog...Smile

Dakle, Pokrenuli ste, i probali... Aplikacija je postala malo inteligentnija, zna kada ste kliknuli na YES , a kada na NO...

Neki od vas ce odmah i smisliti prakticnu primenu ovog primera...Smile
Npr na kraju igre mogu postaviti sledece...

pitanje=show_question(' za kraj stisni YES, a za restart igrice NO?');
if pitanje=1 game_end();
if pitanje=0 game_restart();

Slicna stvar je i sa uzimanjem nekih podataka od igraca... npr

ime=get_string(' Molim Upisite vase ime','');
show_message('upisao si ' + ime);

Znaci stringovi se daju sabirati... Smile
NAstavak sutraa.. probajte razne variacije na ovu temu... Smile

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1032 korisnika na forumu :: 47 registrovanih, 3 sakrivenih i 982 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, anta, ArchaBasha, avijacija, babaroga, Bane san, Belisarius, Ben Roj, bokisha253, Dannyboy, darcaud, darkangel, Dorcolac, Dr.Strangelove, dragan_mig31, Dukelander, Georgius, goxin, ILGromovnik, Još malo pa deda, kalens021, Kubovac, kunktator, Libertas, M1los, mean_machine, mercedesamg, Mercury, Metanoja, milenko crazy north, naki011, nebkv, nextyamb, panonski mornar, Povratak1912, predragc, Primus17, raketaš, sabros, SR-3m, Srle993, Steeeefan, Tvrtko I, uruk, vathra, Vlada1389, zziko