Poslao: 20 Dec 2009 11:39
|
offline
- Peki_92
- Elitni građanin
- Pridružio: 26 Okt 2008
- Poruke: 1560
- Gde živiš: Sremski Mihaljevci
|
a kako da ubacim animacije kad player ide levo da trci, skace...
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 20 Dec 2009 13:17
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Peki_92 ::a kako da ubacim animacije kad player ide levo da trci, skace...
PLs... skini tutorijal sa mog sajta...
Mislim da za njega moras biti registrovan, znaci nije na javnom downloadu.
To je originalni prevod autora Marka Owermans-a, koji sam samo preveo na nas jezik.
A da bi mogao da pratis text i primere, skini i originalne primere...
Svi su ti linkovi na mom sajtu...
Znaci da bi mogao da pristupis delu Tutorijali, idi na zmajsoft.com i registruj se... pa onda na Download-> " Tutorijali" i skini
Tutorial Platformske igre (2.24 MB);
Ovo iz razloga, sto su u pitanju 20-tak strana... previse da bih ovde ponovo sve pisao, a vec sam napisao sa slikama, i drzeci se originalnog tutorijala.
Nadam se da si razumeo ...
|
|
|
|
|
Poslao: 20 Dec 2009 23:21
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Napisano: 20 Dec 2009 19:09
receno ucinjeno....
http://zmajsoft.com/plus/index.php?option=com_phoc.....mp;lang=sr
malo obradi metak, malo je prevelik, ali to uradi kad postavis animirane sprajtove... onda ces znati koje tacno velicine...
Dopuna: 20 Dec 2009 23:21
Samo da nesto objasnim....
Kada vam je potrebno da iskoristite varijabilu jednog objekta, kao varijabilu drugog, kao u gornjem slucaju, kada objekat metak koristi varijabilu ' pravac' koja se nalazi u drugom objektu ' igrac', kodom se sluzite sledecom komandom...
ime_objekta.varijabila
tako je metak preuzeo( procitao). trenutno vrednost varijabile pravac iz objekta igrac .
Zasto smo to uradili?
Jednostavno, metak, kada se kreira njegova instanca, osim brzine, mora da zna i u kojoj ce se direkciji ( pravcu) kretati.
Pravac smo regulisali u objektu igrac, stiskom na levu odnosno na desnu strelicu ( pravac=0; i pravac=180;).
0 i 180 su ustvari uglovi, odnosno direkcije...
Probajte da promenite ove varijabile, npr na 90 i 270, metak ce ici gore i dole...
Dakle , u momentu kreiranja, metak ce 'pokupiti' pravac koji je opet uslovljen poslednje stisnutom strelicom, a strelice, opet 'cita' objekat igrac.
direction=igrac.pravac;
nije pogresno napisati i ovako o_metak.direction=igrac.pravac;
Ako bi ste koristili prvi nacin, radio bi samo u slucaju da ste ovo napisali u objektu ' o_metak'...
Drugi nacin je vec globalnog karaktera, i mozete to napisati u BILO kojem objektu,rezultat ce uvek biti isti. Odnosno,vrednost varijabile direkcije metka ce biti jednaka varijabili 'pravac' iz objekta 'igrac'.
JOs jedan savet oko imenovanja sprajtova, objekta, skripti etc...
Cesto, cak vrlo cesto dolazi do dupliranja ovih imena, sto opet dovodi do nekontrolisanog ponasanja aplikacije.
Da bi ovo izbegli, pls, koristite sledece nacine imenovanja
Objekte uvek pocinjite sa 'o_' ( npr o_metak, o_igrac, o_kocka etc)
Sprajtove uvek pocnite sa 's_' (npr s_metak, s_igrac, s_kocka etc)
Skripte uvek sa 'scr_' ( npr scr_metak, scr_igrac, scr_kocka etc)
Dakle uvek pocnite sa necim sto ce asocirati na tip ili vrstu toga sto koristite.
Primetili ste da je DONJA crta u pitanju... minus crtu odnosno - nemojte koristiti, to je algebarski znak i GM je samo kao takav i vidi. isto vazi i za + : ; * , . < > ? ! / \ [ ] ' " ( ) { }
Hocu reci, pri imenovanju nemojte koristiti znakove interpunkcije i algebarske znakove. Nece proci..
JOs jedna bitna stvar.... GM ne podnosi imenovanja koja pocinju sa brojem npr 1metak, 3kocka etc... sto generalno NE znaci da ne koristite brojeve, moze bilo gde drugde npr metak1, met1ak , m1etak je sasvim OK...
i UVEK koristite smislene nazive.. sasvim je OK nazvati objekat, ili skriptu ili nesto trece npr 'e_ovo_je_pomocna_skripta_ne_znam_joj_ime_trenutno'.
Ova pravila su samo saveti kako bi vam olaksali programiranje, i nista vise...
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2009 09:31
|
offline
- Peki_92
- Elitni građanin
- Pridružio: 26 Okt 2008
- Poruke: 1560
- Gde živiš: Sremski Mihaljevci
|
Napisano: 21 Dec 2009 9:20
hvala........
Dopuna: 21 Dec 2009 9:31
pa nece... kad skocim na njega... samo nestane igrac, a kad idem direktno. odradi posao... vrati se na pocetak i igrac pogine... zivote cu valjda ja srediti... nece da ubije neprijatelja koji se seta... sprite s_metak stavim da bude y:0 i x:0 i nece...
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2009 11:24
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Ili se nismo razumeli, ili ne znam....
"jbt... ne mogu da uradim ubijanje neprijatelja u trecoj sobi koji se seta..... "
To je pisalo... nije pisalo kako ubiti, vec samo ubiti, i ja uradio kako mi bilo najlogicnije. Malo su ti uski oni hodnici za skakanje po neprijatelju pa sam
uradio da mozes da pucas na neprijatelja pritiskom na SPACE taster, NE da skaces na njega.... Ako si skinuo tutorijal, tamo imas upustvo kako odraditi da mozes da skocis na njega... JA ovde odradio PUCANJE...
Ako si nesto prepravljao, skini ponovo sa linka koji sam postavio.
kad dodjes do neprijatelja stisni taster SPACE...
ne moze da kod tebe ne radi, ako kod mene radi...
ili da napravim exe fajl pa da njega postavim za download...
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2009 13:36
|
offline
- Peki_92
- Elitni građanin
- Pridružio: 26 Okt 2008
- Poruke: 1560
- Gde živiš: Sremski Mihaljevci
|
Napisano: 21 Dec 2009 12:56
epa metkici rade... ja sam mislio skokom al ok... hvala... moze i ovo
Dopuna: 21 Dec 2009 13:36
evo prvog zadatka.. sve po primeru a nece:
https://www.mycity.rs/must-login.png
kad pogines... smanji na 2 zivota i opet poveca na 3...
|
|
|
|
Poslao: 22 Dec 2009 07:37
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
FATAL ERROR in
action number 1
of Other Event: Outside Room
for object igrac:
Moving to next room after the last room.
To imam kad predjem u sledecu sobu...
neshto si zezno... ispravi to...
Kako god... Aj da ti pomognem sa zivotima... Kazem, nisam mogao da probam, ali sve jedno mislim da znam gde je problem...
Kada izgubis zivot, imas akciju koja kaze, smanji zivot za 1, restartuj sobu.
Kada se soba restartuje, restartuje se sve... U Create event objekta igrac imas uslov postavljanja zivota na 3.
Dakle igrica uradi bas ono sto si trazio od nje.
Smanji zivote za 1, restartuje sobu, i pri ponovnom pokretanju sobe, krene da pravi sve instance u sobi, izmedju ostalih i tvog igraca. Prva stvar objekta igrac je da postavi zivote na 3. E zato se zivoti vrate na 3.
resenje:
Cekiraj u editoru obekta kocku " Persistent".
Persistent sluzi, da zadrzi sve trenutne varijabile objekta pri prelasku iz sobe u sobu, ili pri restartu sobe. A sve izgubi ako uradis game_restart();
Jako korisna stvar pri pamcenju stvari kao sto su metkovi, municija, zivoti, polozaj, etc...etc...
Znaci samo cekiraj to, i probaj...
|
|
|
|
|
Poslao: 24 Dec 2009 07:27
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Napisano: 23 Dec 2009 23:35
Peki_92 ::Napisano: 22 Dec 2009 14:35
mada ako igrac pogine... ide opet prica(kajron)... znam da moze da se to uradi na posebnoj sobi, 1., al onda bi morao da pomeram sve sobe, nivoe...... a to je tezak posao...
NIje bas tako.... napravi sobu, i imenuj je kako zelis, mozda bas 'kajron'... i povuci je misem da bude prva vizualno... i zavrsio si posao...
Naime , GM ne gleda broj, vec prati kako si ih vizualno poredjao u room editoru. Konkretno...
Ako imas sobe sledecih imena room0, room3, room4, kajron,
A poredjao si ih u editoru kajron, room4, room0, room3 ici ce bas tim redosledom kako si ih poredjao... Znaci sledeca soba iz kajrona je room4. etc...
Za ponavljanje si trebao da postavis sledeci uslov
if lives<=0{
if show_question(" idemo ponovo, ili zavrsavamo igru?")=1 then game_restart();
else
{
show_message(" Drago nam je sto ste se igrali sa nama");
game_end();
}
}
i da, u ovom slucaju ide kajron ako ponovis igru, odnosno zavrsavas je ako izaberes kraj.
Ajd, sutra, kad skinem tvoju igricu, vise o svemu... U svakom slucaju
Svaka cast sto si istrajao...
Licno mislim da u VB ( mislim da si rekao da si VB programer) ovako nesto ne bi ovako brzo uradio...
Kako god... Procitaj u helpu malo vise o GM bazama, prevashodno mislim
o grupi Data Structures... Videces da nije nista iza VB.
Osim toga baze ce ti trebati za bilo koju imalo slozeniju igru...
Dakle idemo dalje...
Dopuna: 24 Dec 2009 7:27
Skinuo... Probao... svaka cast...
u poslednjoj 9-toj sobi napisi negde u create event highscore_show(100);
i ako je rezultat veci od 100 igrac moze da upise ime u rang listi...
A sto se tice sprajtova... negde u ovom topicu, vec su postovani linkovi gde ih ima, pa da se ne ponavljam...
pogledaj strane 1-2..
U objektu o_kajron uradi sledece..
U objekt editoru, klikni na Add Event i izaberi iz menija " Step",
Pa sa desne strane dodaj sledece akcije:
1:KLikni sa desne strane na Tab " control", prevuci " Execute code"
i unutra napisi :
if y<0 { //probaj i sa negativnim vrednostima....
instance_activate_all();
instance_destroy();
}
2: U create event, pa iz Tab 'Contro' prevuci execute code, i unutra upisi
instance_deactivate_all(1);
Ovo bi trebalo da obezbedi da tvoj igrac ne moze da se pomera dokle god postoji objekat 'o_kajron'.
A u vezi animacije za celu sobu.. nisam razumeo pitanje
|
|
|
|