GAME MAKER -->Dakle :

7

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

a kako da ubacim animacije kad player ide levo da trci, skace...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Peki_92 ::a kako da ubacim animacije kad player ide levo da trci, skace...

PLs... skini tutorijal sa mog sajta...
Mislim da za njega moras biti registrovan, znaci nije na javnom downloadu.
To je originalni prevod autora Marka Owermans-a, koji sam samo preveo na nas jezik.

A da bi mogao da pratis text i primere, skini i originalne primere...
Svi su ti linkovi na mom sajtu...

Znaci da bi mogao da pristupis delu Tutorijali, idi na zmajsoft.com i registruj se... pa onda na Download-> " Tutorijali" i skini
Tutorial Platformske igre (2.24 MB);

Ovo iz razloga, sto su u pitanju 20-tak strana... previse da bih ovde ponovo sve pisao, a vec sam napisao sa slikama, i drzeci se originalnog tutorijala.
Nadam se da si razumeo ...



offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

Napisano: 20 Dec 2009 15:07

skinuo......

Dopuna: 20 Dec 2009 16:04

jbt... ne mogu da uradim ubijanje neprijatelja u trecoj sobi koji se seta.....
https://www.mycity.rs/must-login.png
aj ucinite mi to i pokazite kako

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 20 Dec 2009 19:09

receno ucinjeno.... Smile

http://zmajsoft.com/plus/index.php?option=com_phoc.....mp;lang=sr

malo obradi metak, malo je prevelik, ali to uradi kad postavis animirane sprajtove... onda ces znati koje tacno velicine... Smile

Dopuna: 20 Dec 2009 23:21

Samo da nesto objasnim....
Kada vam je potrebno da iskoristite varijabilu jednog objekta, kao varijabilu drugog, kao u gornjem slucaju, kada objekat metak koristi varijabilu ' pravac' koja se nalazi u drugom objektu ' igrac', kodom se sluzite sledecom komandom...
ime_objekta.varijabila
tako je metak preuzeo( procitao). trenutno vrednost varijabile pravac iz objekta igrac .
Zasto smo to uradili?
Jednostavno, metak, kada se kreira njegova instanca, osim brzine, mora da zna i u kojoj ce se direkciji ( pravcu) kretati.
Pravac smo regulisali u objektu igrac, stiskom na levu odnosno na desnu strelicu ( pravac=0; i pravac=180;).
0 i 180 su ustvari uglovi, odnosno direkcije...
Probajte da promenite ove varijabile, npr na 90 i 270, metak ce ici gore i dole...
Dakle , u momentu kreiranja, metak ce 'pokupiti' pravac koji je opet uslovljen poslednje stisnutom strelicom, a strelice, opet 'cita' objekat igrac.
direction=igrac.pravac;
nije pogresno napisati i ovako o_metak.direction=igrac.pravac;
Ako bi ste koristili prvi nacin, radio bi samo u slucaju da ste ovo napisali u objektu ' o_metak'...
Drugi nacin je vec globalnog karaktera, i mozete to napisati u BILO kojem objektu,rezultat ce uvek biti isti. Odnosno,vrednost varijabile direkcije metka ce biti jednaka varijabili 'pravac' iz objekta 'igrac'.

JOs jedan savet oko imenovanja sprajtova, objekta, skripti etc...
Cesto, cak vrlo cesto dolazi do dupliranja ovih imena, sto opet dovodi do nekontrolisanog ponasanja aplikacije.
Da bi ovo izbegli, pls, koristite sledece nacine imenovanja
Objekte uvek pocinjite sa 'o_' ( npr o_metak, o_igrac, o_kocka etc)
Sprajtove uvek pocnite sa 's_' (npr s_metak, s_igrac, s_kocka etc)
Skripte uvek sa 'scr_' ( npr scr_metak, scr_igrac, scr_kocka etc)
Dakle uvek pocnite sa necim sto ce asocirati na tip ili vrstu toga sto koristite.
Primetili ste da je DONJA crta u pitanju... minus crtu odnosno - nemojte koristiti, to je algebarski znak i GM je samo kao takav i vidi. isto vazi i za + : ; * , . < > ? ! / \ [ ] ' " ( ) { }
Hocu reci, pri imenovanju nemojte koristiti znakove interpunkcije i algebarske znakove. Nece proci.. Smile
JOs jedna bitna stvar.... GM ne podnosi imenovanja koja pocinju sa brojem npr 1metak, 3kocka etc... sto generalno NE znaci da ne koristite brojeve, moze bilo gde drugde npr metak1, met1ak , m1etak je sasvim OK...
i UVEK koristite smislene nazive.. sasvim je OK nazvati objekat, ili skriptu ili nesto trece npr 'e_ovo_je_pomocna_skripta_ne_znam_joj_ime_trenutno'.
Ova pravila su samo saveti kako bi vam olaksali programiranje, i nista vise...

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

Napisano: 21 Dec 2009 9:20

hvala........

Dopuna: 21 Dec 2009 9:31

pa nece... kad skocim na njega... samo nestane igrac, a kad idem direktno. odradi posao... vrati se na pocetak i igrac pogine... zivote cu valjda ja srediti... nece da ubije neprijatelja koji se seta... sprite s_metak stavim da bude y:0 i x:0 i nece...

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Ili se nismo razumeli, ili ne znam....

"jbt... ne mogu da uradim ubijanje neprijatelja u trecoj sobi koji se seta..... "

To je pisalo... nije pisalo kako ubiti, vec samo ubiti, i ja uradio kako mi bilo najlogicnije. Malo su ti uski oni hodnici za skakanje po neprijatelju pa sam
uradio da mozes da pucas na neprijatelja pritiskom na SPACE taster, NE da skaces na njega.... Ako si skinuo tutorijal, tamo imas upustvo kako odraditi da mozes da skocis na njega... JA ovde odradio PUCANJE...
Ako si nesto prepravljao, skini ponovo sa linka koji sam postavio.
kad dodjes do neprijatelja stisni taster SPACE... Smile
ne moze da kod tebe ne radi, ako kod mene radi...
ili da napravim exe fajl pa da njega postavim za download...

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

Napisano: 21 Dec 2009 12:56

epa metkici rade... Very Happy ja sam mislio skokom al ok... hvala... moze i ovo

Dopuna: 21 Dec 2009 13:36

evo prvog zadatka.. sve po primeru a nece:


https://www.mycity.rs/must-login.png

kad pogines... smanji na 2 zivota i opet poveca na 3...

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

FATAL ERROR in
action number 1
of Other Event: Outside Room
for object igrac:

Moving to next room after the last room.


To imam kad predjem u sledecu sobu... Smile
neshto si zezno... ispravi to... Smile

Kako god... Aj da ti pomognem sa zivotima... Kazem, nisam mogao da probam, ali sve jedno mislim da znam gde je problem...
Kada izgubis zivot, imas akciju koja kaze, smanji zivot za 1, restartuj sobu.
Kada se soba restartuje, restartuje se sve... U Create event objekta igrac imas uslov postavljanja zivota na 3.
Dakle igrica uradi bas ono sto si trazio od nje.
Smanji zivote za 1, restartuje sobu, i pri ponovnom pokretanju sobe, krene da pravi sve instance u sobi, izmedju ostalih i tvog igraca. Prva stvar objekta igrac je da postavi zivote na 3. E zato se zivoti vrate na 3.

resenje:
Cekiraj u editoru obekta kocku " Persistent".


Persistent sluzi, da zadrzi sve trenutne varijabile objekta pri prelasku iz sobe u sobu, ili pri restartu sobe. A sve izgubi ako uradis game_restart();
Jako korisna stvar pri pamcenju stvari kao sto su metkovi, municija, zivoti, polozaj, etc...etc...
Znaci samo cekiraj to, i probaj... Smile

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

Napisano: 22 Dec 2009 14:35

resio sam sve... e sad zmmaj ako mozes samo nesto sto bas ne znam... na koji nacin da zaustavim igru i kad prodje kajron da tek onda igrac moze da se pomera? molim te mi to ucini.... Smile po mom misljenju ostaje jos samo to, zamena sprajtova, zvuk, 5. nivo(poslednji) i kod sta ce ako predje 5. nivo i to je to.... Very Happy jeeee moja prva igra

Dopuna: 22 Dec 2009 14:37

ups... upload...


https://www.mycity.rs/must-login.png

mada ako igrac pogine... ide opet prica(kajron)... znam da moze da se to uradi na posebnoj sobi, 1., al onda bi morao da pomeram sve sobe, nivoe...... a to je tezak posao...

Dopuna: 23 Dec 2009 11:56

sta kazete na ovo resenje??
https://www.mycity.rs/must-login.png
a zmmaj kako da ubacima animaciju u sobu preko celog ekrana?? i gde mogu naci animaciju, sprajtove za igre...? na kom sajtu? hvala

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 23 Dec 2009 23:35

Peki_92 ::Napisano: 22 Dec 2009 14:35
mada ako igrac pogine... ide opet prica(kajron)... znam da moze da se to uradi na posebnoj sobi, 1., al onda bi morao da pomeram sve sobe, nivoe...... a to je tezak posao...


NIje bas tako.... napravi sobu, i imenuj je kako zelis, mozda bas 'kajron'... i povuci je misem da bude prva vizualno... i zavrsio si posao...
Naime , GM ne gleda broj, vec prati kako si ih vizualno poredjao u room editoru. Konkretno...
Ako imas sobe sledecih imena room0, room3, room4, kajron,
A poredjao si ih u editoru kajron, room4, room0, room3 ici ce bas tim redosledom kako si ih poredjao... Znaci sledeca soba iz kajrona je room4. etc...

Za ponavljanje si trebao da postavis sledeci uslov
if lives<=0{
if show_question(" idemo ponovo, ili zavrsavamo igru?")=1 then game_restart();
else
{
show_message(" Drago nam je sto ste se igrali sa nama");
game_end();
}
}

i da, u ovom slucaju ide kajron ako ponovis igru, odnosno zavrsavas je ako izaberes kraj.
Ajd, sutra, kad skinem tvoju igricu, vise o svemu... U svakom slucaju
Svaka cast sto si istrajao...
Licno mislim da u VB ( mislim da si rekao da si VB programer) ovako nesto ne bi ovako brzo uradio...
Kako god... Procitaj u helpu malo vise o GM bazama, prevashodno mislim
o grupi Data Structures... Videces da nije nista iza VB.
Osim toga baze ce ti trebati za bilo koju imalo slozeniju igru... Smile
Dakle idemo dalje... Smile

Dopuna: 24 Dec 2009 7:27

Skinuo... Probao... svaka cast... Smile
u poslednjoj 9-toj sobi napisi negde u create event highscore_show(100);
i ako je rezultat veci od 100 igrac moze da upise ime u rang listi...

A sto se tice sprajtova... negde u ovom topicu, vec su postovani linkovi gde ih ima, pa da se ne ponavljam... Smile

pogledaj strane 1-2..Smile


U objektu o_kajron uradi sledece..
U objekt editoru, klikni na Add Event i izaberi iz menija " Step",
Pa sa desne strane dodaj sledece akcije:
1:KLikni sa desne strane na Tab " control", prevuci " Execute code"
i unutra napisi :
if y<0 { //probaj i sa negativnim vrednostima.... Smile
instance_activate_all();
instance_destroy();
}

2: U create event, pa iz Tab 'Contro' prevuci execute code, i unutra upisi
instance_deactivate_all(1);

Ovo bi trebalo da obezbedi da tvoj igrac ne moze da se pomera dokle god postoji objekat 'o_kajron'.

A u vezi animacije za celu sobu.. nisam razumeo pitanje Sad

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1075 korisnika na forumu :: 32 registrovanih, 7 sakrivenih i 1036 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: babaroga, bbogdan, Ben Roj, bladesu, Bobrock1, Bubimir, ccoogg123, FOX, HogarStrashni, Insan, ivan979, Komentator, krkalon, Kubovac, mikrimaus, Oscar, pein, Povratak1912, Prašinar, repac, Simon simonović, Srle993, tomigun, torivoje, Tvrtko I, VJ, Vlada78, voja64, YugoSlav, Zoca, |_MeD_|, šumar bk2