Poslao: 02 Feb 2010 14:47
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
Zmmaj evo nekog tutorijala na youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=22gKH_WeRmA
Mislim da nije dobro rekao da su skripte stvari
Na videu ima sve sto si ti rekao, ali ako mozes da pojasnis argumente onako logicki... Ili daj neki jednostavni primer...
Sto se tice kuckanja i prevlacenja, ja vise volim da kuckam, ali je problem sto ne znam
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 02 Feb 2010 14:59
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Argument je kao sto i samo ime kaze argument...
Mislim da sam ih vec opisao u delu gde sam opisivao rad sa dll-ovima...
i to vrlo lucidan opis argumenata...
Ako pozoves skriptu, u kojoj se nalazi nekakav niz kodova, koji opet treba da obave nekakav posao, pa logicno je da toj skripti trebas proslediti dovoljno podataka da bi ona mogla ista da radi...
E ti podaci su argumenti...
Jedna skripta moze da radi sasvim jednostavne racuneske radnje...
ali, i jako komplikovane...
Bez obzira kakve radnje obavlje, sve jedno joj trebaju argumenti za posao za koji je predvidjena i napisana...
NA primer... ako skripta treba da sabere 2 obicna broja...
Pa, da bi sama skripta to mogla da uradi, moras joj poslati ta 2 broja koja treba sabrati, zar ne?
I tako prvi sabirak postaje skripti argument0, a drugi argument1...
znaci, ako se skripta zove "saberi" pozivas je komandom saberi(broj1, broj2); gde su broj1 i broj2 u stvari i argumenti neophodni za rad skripte...
El jasnije?
Program, dok radi, naidje na komandu "saberi(broj1, broj2);", onda skochi na skriptu, tamo odradi sve komande skripte( u ovom slucaju sabere prvi i drugi broj), i vrati se nazad na prvi sledeci red koda posle komande "saberi(broj1, broj2); "...
Ovaj nacin je jako slican BASIC grananju, ali i C programi imaju slicne rutine...
U BASICU program skache na odredjeni liniski broj koda, a ovde na ime skripte...
U C jezicima je ovo slicno prelazenju sa funkcije na funkciju. Tako da skripte mozete i tako gledati, nesto kao C funkcije...
El jasnije sad?
Sto se tice linkova sa YOU-TUba oke su, ali i neupotrebljivi za one koji ne znaju engleski... Zato se i trudim da sve sto napisem bude na nasem jeziku. POcev od objasnjenja ovde pa do komentara u open source fajlovima...
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2010 15:03
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
E sada samo mi nedostaje jos neki primer. Ajde uradi nesto u GM (bilo koji) vezano za danasnju lekciju, samo nesto da utvrdim...
|
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2010 15:51
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
Napisano: 02 Feb 2010 15:11
Sada mi je jasnije......
Dopuna: 02 Feb 2010 15:51
E zmmaj kako da napravim da se objekat krece gore (ne da skace) i dole, na slican nacin za desno i levo u tutorijalu za platformske igrice:
Ima li neka takva fora ili da koristim Move Fixed...?
|
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2010 16:24
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
Napisano: 02 Feb 2010 16:13
HhH...
if keyboard_check(vk_up) y-=2;
if keyboard_check(vk_down) y+=2;
To je vec imalo u primeru koji si postavio, ali ja nisam bas nesto gledao...
Samo male izmene...
Dopuna: 02 Feb 2010 16:24
Imam problem kod animacija i Change Sprite. Ja za subimage postavim 0 i to prikazuje prvu slicicu u animaciji (ima ih 4). Kako da postavim da se prikazuju sve 4, tj. cela animacija???
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2010 16:29
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
evo i primera Skripting kretanja....
PROCITAJTE sta pise u skripti " kretanje"
Eto 4 reda koda je zamenilo cak 8 akcija drag&drop nacina.
https://www.mycity.rs/must-login.png
ako zelis da se vidi neka odredjena sub-slika postavi image_single=pa_broj_sub_slike... Konkretno image_single=2 ako zelis da se vidi samo 3 subslika ( broji se od 0);
za kompletnu animaciju postavi image_single=-1;
a brzinu animacije kontrolisi sa image_speed=2; gde je 2 brzina animacije.
|
|
|
|
|
|