Poslao: 07 Feb 2010 20:25
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
zmmaj ::chime si snimao igricu?
Camtasia Studio 6
Jedan od boljih za snimanje...
A kad ce lekcija
Da znam kada da se ukljucim....
I igrica moze da se edituje i da se obrise, tako da cu da nastavim da radim na njoj. Otezacu poslednji nivo.
Napravicu jos staza itd...
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 08 Feb 2010 07:59
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Napisano: 07 Feb 2010 22:58
Sutra, ako stignem.... liste, i mape... krace receno BAZE
ima ih jos, ali su ove dve najkoriscenije...
Dopuna: 08 Feb 2010 7:59
SKRIPTING
BAZE PODATAKA..
Ovaj termin za niz podataka je vrlo diskutabilan, i svako od programera ima neku svoju viziju sta su baze podataka...
PO meni, sto nikako ne znaci i da je ispravno razmisljanje, Baza podataka je skup podataka, sa bilo kojim brojem bilo kakvih podataka u sebi, cak i nula...
OKE, da ne razglabamo previse o tome sta jesu i sta nisu baze, da pedjemo na konkretnu primenu u igricama i uopste programima...
Cuvanje raznoraznih podataka, Pravljenje listi, redosleda, uporedjivanja, etc etc, trebaju vam baze...
DS_LIST baza
Ovo je jednodimenzionalna baza podataka, i najlakse je nju za predstaviti
1 Zoran
2 Slavko
3 Marko
4 Slobodan
Ovo gore je obican spisak imena , koji ispred sebe imaju svoj redni broj
E to je jednodimenzionalna lista, odnosno baza podataka
U GM to su LIST-e
Kako se radi sa njima?
PA da bi uopste mogli da radite sa nekom od njih prvo se kreiraju komandom:
global.lista= ds_list_create();
I dobili smo jednodimenzionalnu listu pod imenom global.lista...
global lista je u stvari real broj, svaka sledeca lista ima svoj licni ID broj veci od ovog.
MOzete praviti neograniceni broj listi.
da ubacite neki podatak u listu, koristi se sledeca komanda
ds_list_add(global.lista, 'slobodan');
gde je global.lista ime nase novokreirane liste, a 'slobodan' je podatak koji smo uneli u istu...
broj pod kojim je podatak ' slobodan' unet u listu se zove INDEX, a sam podatak se naziva VREDNOST odnosno VALUE na Engl...
da nadjemo unetu VREDNOST poznavajuci INDEX koristimo sledecu komandu
ds_list_find_value(global.lista, index ) ;
gde je index real broj.
Ako takve vrednosti nema u listi, vraca se rezultat -1.
da nadjemo INDEX poznavajuci VREDNOST koristimo komandu:
ds_list_find_index(global.lista, vrednost);
gde vrednost moze biti npr ' slobodan'.
Vraca se index, odnosno broj pod kojim je vrednost' slobodan' zavedena u listi ( INDEX). Ukoliko te vrednosti nema u listi, komanda vraca -1 kao rezultat.
LISTE pocinju da postavljaju vrednosti unutar sebe od 0.
Da rascistimo nesto. Liste su sposobne da drze bilo kakve vrste podataka, ovde govorimo o stringovima, ali, one nisu ogranicene na stringove, i mou sadrzati bilo kakve vrednosti.
Stringovi se pisu pod znacima navoda,real brojevi ne, i to je jedina razlika u baratanju sa njima u listama.
Da izbrisete neki red koristite komandu
ds_list_delete(global.lista, index);
da pomenem da index krece od 0 ?
da ubacite neki podatak na odredjeno mesto u listi komanda
ds_list_insert(global.lista, index, vrednost);
da na brzinu ispraznite celu listu komanda je
ds_list_clear(global.lista);
ds zamenite nekustavku u listi, ide komanda
ds_list_replace( global.lista, index, vrednost);
Ako vam je sve jasno ovde, da krenemo dalje...
Ae da vas sacekam.
|
|
|
|
|
|
|
Poslao: 08 Feb 2010 10:17
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
DS MAP-e podataka
Mape su VISEDIMENZIONALNE baze podataka. Malo su komplikovanije, ali cu probati da pojednostavim stvar.
Sastoje se od KLJUCA (KEY), i svi ostali podaci su vezani za dati kljuc....
Prost primer malo sireg imenika u odnosu sa radom sa listama bio bi : ( vizualni prikaz)
KLJUC | tel | adresa | ime_oca |ime_dede -> etc nema ogranicenja
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Marko | 123456 | Save kovacevice bb | Radovan | Jovan
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jovan | 987654 | bb | Cica Glisa | nemam pojma
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kao i u listama, prvo moramo da kreiramo mapu koju bi smo nadalje koristili.
mapa_podataka=ds_map_create();
Za upisivanje novih podataka se koristi komanda
ds_map_add(id,key,val)
PRIMER:
Za UPIS gore navedenih kodova za kljuc MARKO kodovi bi izgledali ovako:
ds_list_add(mapa_podataka,'Marko_tel' , '123456');
ds_list_add(mapa_podataka,'Marko_adresa' , 'Save kovacevice bb ');
ds_list_add(mapa_podataka,'Marko_otac' , 'Radovan');
ds_list_add(mapa_podataka,'Marko_deda' , 'Jovan');
He... Primeticete u samom KLJUCU (Marko) da smo dodali jos nesto.
Jeste, dodali smo kriterijum pretrage...
Zasto?
Pa prosto.... jedino sto ce nadalje razlikovati sve unete podatke je IME, koje je razlicito, i jedinstveno...
sve ostalo je isto... odnosno, sam kriterijum pretrage je isti za sva uneta imena( telefon, adresa, ime oca, dede etc)...
tako da bi npr... u ovom primeru kreiranje kriterijuma pretrage izgledao:
ime=get_string('upisi ime za pretragu' , '')
ime=ime + '_tel' ; // za trazenje telefona ili
ime=ima + '_adresa' ; // za trazenje adrese etc etc...
Kada smo jednom uneli podatke, sada ih mozemo i pretrazivati
PRIMER:
ime=get_string('upisi ime','')
ime=ime+'_tel' // ako trazimo tel za pretragu adrese bi bilo ime=ime+'_adresa'
rezultat=ds_map_find_value(mapa_podataka,ime); // sama pretraga telefona a po kriteruijumu unetog imena
show_message(string(rezultat)) // prikaz na ekranu rezultata pretrage
Da zamenimo neki podatak koristimo komandu:
ds_map_replace(id,key,val)
PRIMER:
ime=get_string('upisi ime','')
ime=ime+'_tel' // ako menjamo tel za imena koje ste upisali , a za promenu adrese bi bilo ime=ime+'_adresa'
tel=get_string('Upisi novi telefon', '');
ds_map_replace(mapa_podataka,ime,tel); // sama pretraga telefona a po kriteruijumu unetog imena
Ako ne upisete novi telefon, vec vratite prazan string, prazan string ce biti i zapamcen...
Naravno da brojevi ne moraju biti string vec real broj, u kom slucaju bi ste koristili get_integer komandu...
I mape i liste mogu cuvati i real brojeve i stringove bez problema...
U primeru sam koristio stringove iz prostog razloga sto korisnik moze uneti raznorazne znakove pri upisu broja, koji bi uneli gresku pri radu sa real brojevima.
Mislim da je i ovo bilo jasno...
ako nije... paaaa tu sam..
Sad bih voleo da PRIMER rada sa mapama , napisete vi...
|
|
|
|
Poslao: 08 Feb 2010 10:34
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
Ja sam se spetljao sa listama, sada razbijam glavu...
Shvaticu uskoro
|
|
|
|
Poslao: 08 Feb 2010 11:17
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Uz pomoc mapa i lista, mozete napraviti sem igrica i jako ozbiljne knjigovodstvene programe...
Tako da ovo nisu ni malo naivne stvari .....
Potrudite se...
|
|
|
|
Poslao: 08 Feb 2010 12:16
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
Zmmaj znas li mozda kako da namestim da moja igrica ne mora da se skida sa yoyogames da bi se igrala...?
|
|
|
|
Poslao: 08 Feb 2010 12:55
|
offline
- zmmaj
- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
JOk... ja svoje nisam postavljao tamo... nego na komercijalni CD...
ali verovatno da imas negde nesto pri uploadu za izbor...
Hoces li da se igra on line ili mora da se skine...
Potraazi
|
|
|
|