GAME MAKER -->Dakle :

96

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

if collision_point(x,y+10,all,0,1)>0 then gravity=0;
else
gravity=0.3;

if vspeed>=12 vspeed=12;

SVE ovo gore stoji u STEP eventu

uz malo objasnjenje...
collision_point gleda tacku koju TI kazes... odnosno x i y...
x i y objekta koji se krece odredjujes u SPRAJTU ono bounding bounce...
to po defaultu stoji 0,0 odnosno gornji levi ugao sprajta, ali kada se prebaci na objekat i objekta...
Sigurno si primetio da kada objekat pri namestanju u room kursor misa stoji na levom gornjem uglu objekta koji namestas. E to je zato sto je po defaultu x i y u gornjem levom uglu... U sprajt editoru, imas dugme ' center' koje postavlja x i y u centar objekta, ali, imas mogusnosti da centar namestis i sam ( ' manual').....
Dakle, da se vratimo...
Ako ostavis da su ti i x i y =0 onda ce do kolizije doci tek kada drugi objekat( obvjekat koji treba da izazive koliziju) dodje do te x/y tacke, i desi se da se objekti preklope...
Zato sam ja postavio y+10... to znaci da sam pomerio kolizionu tacku na 10 pixela ISPOD originalnog x/y polozaja.i time izbegao preklapanje....

Ono all znaci da ce reagovati na koliziju sa SVIM objektima u sobi
Naravno mozes staviti ime objekta sa kojim zelis da pratis koliziju...
npr o_pod, ili o_zid, ili o_neprijatelj po izboru, i potrebi...
El OKe??

Kako da vizualno pratis sta se desava????

Napravi jos jedan objekat koji ce samo to i da radi, da prati sta se desava.. Smile
npr object2
u DRAW eventu objct2 postavi draw_text(x,y,string(object0.col));// gde je object0 objekat kojen pratis koliziju...

a u CREATE eventu objekta kojem gledas koliziju postavi

col=0;

a i STEP event moras malo da izmenish, u smislu... :

col= collision_point(x,y+10,all,0,1);
if col>0 then gravity=0;
else
gravity=0.3;

if vspeed>=12 vspeed=12;

Ovako ces da tacno vidish momenat kolizije... Odnosno object2 ce ispisati ID objekta sa kojim imas koliziju...
Smile



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

if collision_point(x,y+10,all,0,1)>0 then gravity=0; else gravity=0.3; if vspeed>=12 vspeed=12;
Kad ovako postavim ovaj mi odleti, ne skoci. Postavio sam gravity=0.5 i time mu namestio da skace, a ne da leti. Ali ne moze da se pomera kada stoji na zemlji...



offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

pa zavisi kako si skok postavio....
on bi trebalo da bude jednostavan, tj da pomeris objekat u vis, i pustis ga da pada pod gravitacijom...

postavi da ti je EVENT skok
y-=30;

i to je sve....
e sad... ako stavis keyboard event on ce da uporno ide na gore dokle god drzis prst na tasteru...
ako stavis keyboard press to je mnogo bolje reaguje na samo jedan stisak tastera....
keyboard release reaguje na samo jedno otpustanje tastera...

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Kako event skok?

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Napisano: 14 Feb 2010 12:21

evo da konacno vidite slike Editora na kojem radim...









Obzirom da ima previse ovih alata slikao sam tako da ih ima sto vise...
dakle, scena sa dve kocke, jedna ima alfa texturu, druga ne...

POstoji 10-tak tih posebnih prozora alata...
ovde su prikazana 3
alati, objekat editor i materijal editor, a na drugoj slici je i editor glumaca..

KRAJNJI CILJ...
Napraviti aplikaciju koja bi mogla da postavi scenu, objekte i glumce...
Programira kretanje glumaca, i reakcije...
Da snimi sve to, u NEKI FORMAT ( avi, dv, dIVx... ETC.)

Vecinu nabrojanog vec radi....
ucitava sledece 3D formate:
*.md2;*.MD2;*.md3;*.MD3;*.md5;*.MD5;*.smd;*.SMD;*.3ds;*.3DS;*.ms3d;*.obj;*.md3;*.wrl;*.obj;

Kao sto vidite vecinu, a od animacija podrzava bone i frame animacije...
Sto se tice animacije, kompletno je podrzan samo md3 format, odnosno Quake III...
Omogucena je i smd.. ali je bone animacija dosta tricky, pa cu to ostaviti za kasnije... Smile
Radi lepo i md2 animacija, ali su glumci previse losi, sa ogranicenim brojem vertexa sto ih cini dosta robusnim, i nekako neprofesionalnog izgleda.

Od terena podrzava HSBMP, i nabrojane formate gore, B3D mape, etc...

OD animacija ambijenta uradjeno kompletno NEBO, odnosno, moze se podesiti real time, sunce( izlazak, zalazak) nocu se pojavljuju zvezde i mesec...naravno sve je animirano, i vrlo lepo izgleda...

Putem editora, kojeg trenutno nema na slikama, moguce je podesiti snimanje, odnosno pregled scena sa 4 razlicitih kamera, od kojih jedna prati glavnog glumca...
Real Time podesavanje snimanja, fokusa, daljine, magle( boja, gustina i daljina), boje ambijenta, etc etc etc...

Podrzava i sve akcije nad svim objektima, rotacija u svim pravcima( koja se da i automatizovati), skaliranje u svim pravcima, real time promena textura...

Ambijent ima omogucenu gravitaciju, koliziju sa bilo kojim objektom, etc...

editor textura vidite na slici, i sve opcije rade savrseno...
podrzano cellshading, bumpmapping, etc...

A za info... recimo da aplikacija ima preko 1400 skripti.. Sad

FPS se kod mene krece ( AMD na 2.0, sa 512 MB rama, i 64 Mb graficke) od 150 a zna da padne do 10 fps, u ovisnosti o broju vertexa..
Pa ce mo malo da probamo kako to radi kod vas, cim zavrsim ovo sto sam upravo krenuo...

Uglavno su to najosnovnije karakteristike Editora... Valjda sam ih nabrojao sve... verovatno se dela nisam ni setio u ovom momentu.. Sad

Treba li da napomenem da je sve sto ste videli na slikama PURE GAME MAKER????


Uf toliko za sada o ovom projektu, odo dalje da radim... Smile

Dopuna: 14 Feb 2010 12:31
kole017 ::Kako event skok?

EVENT skok sam nazvao ono sto uradis da bi objekat skocio...

to je verovatno space taster... ali, shta znam sta si izabrao za skok...

ae odo


Eto setio sam se.... Smile
3D sound apsolutno podrzan....Zvucni efekti, kao i pozadinska muzika... Smile
I obzirom da bi ovo na kraju trebalo da bude i editor za 3D igrice, zapocet rad na multiplayer konekcijama... Smile

E da, i trebalo bi mi malo pomoci... Smile
Vidite one tastere na alatima...?
Umesto onih skracenih imena trebalo bi da budu slike koje bi oznacavale datu radnju...
Ima li neko ko bi mogao da ih iscrta u bmp formatu?

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Zmmaj mozes li da mi posaljes gmk fajl igrice vezbanka koje si postavio na sajtu Question Hteo bi da vidim kako si to uradio...

I sta kazes na ovakvu verziju Help Sante (promenio sam pozadinu, ukoliko ne primetis Mr. Green ):
http://www.megaupload.com/?d=BMMFUCE1

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

To je autorski program, izdat u casopisu MOj Mikro br 3 mislim 2003-ce godine...
Tada su izasla jos 2 moja programa na istom CD-u tog casopisa...
ZmajDVD i Zmaj Plejer...
Time sam postao jedini sa ovih prostora kome je neki casopis vezan za programiranje objavio cak 3 programa u istom broju... Smile

Slagalica, isto postavljena na sajtu, je takodje objavljena na drugom CD-u, odnosno " ALISINA IGRAONICA 2"

Da skratim... nije pametno kopirati moje kodove... Iz vise aspekata, ali mogu ti pomoci da napises slicno... Smile

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Dobro onda. Video sam na sajtu da pise da je autorski. Uspesan si ti koliko vidim Mr. Green

Samo me interesovalo kako napraviti da se automatski izaberu dva broja, onda da se testira uneseni rezultat, ili da se napravi nesto jednostavnije.

A ne rece nista za pozadinu Mr. Green

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

evo evoo dok proobam
dakle... I dalje ti fale " LEteci" neprijatelji...
I imam problem...
Upao sam i NEMA dalje... ispravi taj deo.. a evo i slike... Smile


Znaci kad upadnes dole, nemas kud osim da restartujes igricu.. Sad
Sto i nije pametno...
pretresi sve nivoe, i pogledaj nemas li jos negde slicnih neresivih problema...

POzadina????
Pa nema je.. sve crno Smile...

Ma ok je... mada bih ja ubacio neku slicku...
Ali to je tvoja igra... ne mesam se... Smile


A kako izabrati automatski brojeve evo.. Smile

br1= round(random(100)); // slucajan broj do 100, zaokruzen na celi broj
br2= round(random(100));// isto ko i gore
manji=min(br1,br2); // da nadjemo koji je manji
veci=max(br1,br2);// da nadjemo koji je veci...

offline
  • Pridružio: 15 Maj 2009
  • Poruke: 963

Napisano: 14 Feb 2010 15:31

Pa vi se zalite kako je igra laka, a sada kada sam je otezao i postavio "zamke" vi se zalite da ih ispravim Mr. Green .

Pa pozadina je crna, noc je Mr. Green .

Sada sam namestio da se pritiskom na R restartuje trenutni room (staza).

Link za download je vec odavno poznat... (u stvari nisam jos okacio, sada cu, samo da uzmem neke screenshotove Mr. Green ).

Evo mog dela Mr. Green
broj=round(random(100)); show_message(string(broj));

Dopuna: 14 Feb 2010 15:47

Evo okacio sam igricu: http://www.yoyogames.com/games/114477-help_santa

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 894 korisnika na forumu :: 22 registrovanih, 5 sakrivenih i 867 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: -[CoA]-, airsuba, Areal84, bojank, darkangel, Denaya, DonRumataEstorski, HogarStrashni, HrcAk47, Karla, Krusarac, Kubovac, kunktator, Lieutenant, loon123, repac, ruma, shlauf, Smiljke, vathra, VJ, voja64