Poslao: 14 Feb 2010 10:28
|
offline
- zmmaj

- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
if collision_point(x,y+10,all,0,1)>0 then gravity=0;
else
gravity=0.3;
if vspeed>=12 vspeed=12;
SVE ovo gore stoji u STEP eventu
uz malo objasnjenje...
collision_point gleda tacku koju TI kazes... odnosno x i y...
x i y objekta koji se krece odredjujes u SPRAJTU ono bounding bounce...
to po defaultu stoji 0,0 odnosno gornji levi ugao sprajta, ali kada se prebaci na objekat i objekta...
Sigurno si primetio da kada objekat pri namestanju u room kursor misa stoji na levom gornjem uglu objekta koji namestas. E to je zato sto je po defaultu x i y u gornjem levom uglu... U sprajt editoru, imas dugme ' center' koje postavlja x i y u centar objekta, ali, imas mogusnosti da centar namestis i sam ( ' manual').....
Dakle, da se vratimo...
Ako ostavis da su ti i x i y =0 onda ce do kolizije doci tek kada drugi objekat( obvjekat koji treba da izazive koliziju) dodje do te x/y tacke, i desi se da se objekti preklope...
Zato sam ja postavio y+10... to znaci da sam pomerio kolizionu tacku na 10 pixela ISPOD originalnog x/y polozaja.i time izbegao preklapanje....
Ono all znaci da ce reagovati na koliziju sa SVIM objektima u sobi
Naravno mozes staviti ime objekta sa kojim zelis da pratis koliziju...
npr o_pod, ili o_zid, ili o_neprijatelj po izboru, i potrebi...
El OKe??
Kako da vizualno pratis sta se desava????
Napravi jos jedan objekat koji ce samo to i da radi, da prati sta se desava..
npr object2
u DRAW eventu objct2 postavi draw_text(x,y,string(object0.col));// gde je object0 objekat kojen pratis koliziju...
a u CREATE eventu objekta kojem gledas koliziju postavi
col=0;
a i STEP event moras malo da izmenish, u smislu... :
col= collision_point(x,y+10,all,0,1);
if col>0 then gravity=0;
else
gravity=0.3;
if vspeed>=12 vspeed=12;
Ovako ces da tacno vidish momenat kolizije... Odnosno object2 ce ispisati ID objekta sa kojim imas koliziju...
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 14 Feb 2010 11:09
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
if collision_point(x,y+10,all,0,1)>0 then gravity=0;
else
gravity=0.3;
if vspeed>=12 vspeed=12;
Kad ovako postavim ovaj mi odleti, ne skoci. Postavio sam gravity=0.5 i time mu namestio da skace, a ne da leti. Ali ne moze da se pomera kada stoji na zemlji...
|
|
|
|
Poslao: 14 Feb 2010 12:11
|
offline
- zmmaj

- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
pa zavisi kako si skok postavio....
on bi trebalo da bude jednostavan, tj da pomeris objekat u vis, i pustis ga da pada pod gravitacijom...
postavi da ti je EVENT skok
y-=30;
i to je sve....
e sad... ako stavis keyboard event on ce da uporno ide na gore dokle god drzis prst na tasteru...
ako stavis keyboard press to je mnogo bolje reaguje na samo jedan stisak tastera....
keyboard release reaguje na samo jedno otpustanje tastera...
|
|
|
|
|
Poslao: 14 Feb 2010 12:31
|
offline
- zmmaj

- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
Napisano: 14 Feb 2010 12:21
evo da konacno vidite slike Editora na kojem radim...
Obzirom da ima previse ovih alata slikao sam tako da ih ima sto vise...
dakle, scena sa dve kocke, jedna ima alfa texturu, druga ne...
POstoji 10-tak tih posebnih prozora alata...
ovde su prikazana 3
alati, objekat editor i materijal editor, a na drugoj slici je i editor glumaca..
KRAJNJI CILJ...
Napraviti aplikaciju koja bi mogla da postavi scenu, objekte i glumce...
Programira kretanje glumaca, i reakcije...
Da snimi sve to, u NEKI FORMAT ( avi, dv, dIVx... ETC.)
Vecinu nabrojanog vec radi....
ucitava sledece 3D formate:
*.md2;*.MD2;*.md3;*.MD3;*.md5;*.MD5;*.smd;*.SMD;*.3ds;*.3DS;*.ms3d;*.obj;*.md3;*.wrl;*.obj;
Kao sto vidite vecinu, a od animacija podrzava bone i frame animacije...
Sto se tice animacije, kompletno je podrzan samo md3 format, odnosno Quake III...
Omogucena je i smd.. ali je bone animacija dosta tricky, pa cu to ostaviti za kasnije...
Radi lepo i md2 animacija, ali su glumci previse losi, sa ogranicenim brojem vertexa sto ih cini dosta robusnim, i nekako neprofesionalnog izgleda.
Od terena podrzava HSBMP, i nabrojane formate gore, B3D mape, etc...
OD animacija ambijenta uradjeno kompletno NEBO, odnosno, moze se podesiti real time, sunce( izlazak, zalazak) nocu se pojavljuju zvezde i mesec...naravno sve je animirano, i vrlo lepo izgleda...
Putem editora, kojeg trenutno nema na slikama, moguce je podesiti snimanje, odnosno pregled scena sa 4 razlicitih kamera, od kojih jedna prati glavnog glumca...
Real Time podesavanje snimanja, fokusa, daljine, magle( boja, gustina i daljina), boje ambijenta, etc etc etc...
Podrzava i sve akcije nad svim objektima, rotacija u svim pravcima( koja se da i automatizovati), skaliranje u svim pravcima, real time promena textura...
Ambijent ima omogucenu gravitaciju, koliziju sa bilo kojim objektom, etc...
editor textura vidite na slici, i sve opcije rade savrseno...
podrzano cellshading, bumpmapping, etc...
A za info... recimo da aplikacija ima preko 1400 skripti..
FPS se kod mene krece ( AMD na 2.0, sa 512 MB rama, i 64 Mb graficke) od 150 a zna da padne do 10 fps, u ovisnosti o broju vertexa..
Pa ce mo malo da probamo kako to radi kod vas, cim zavrsim ovo sto sam upravo krenuo...
Uglavno su to najosnovnije karakteristike Editora... Valjda sam ih nabrojao sve... verovatno se dela nisam ni setio u ovom momentu..
Treba li da napomenem da je sve sto ste videli na slikama PURE GAME MAKER????
Uf toliko za sada o ovom projektu, odo dalje da radim...
Dopuna: 14 Feb 2010 12:31
kole017 ::Kako event skok?
EVENT skok sam nazvao ono sto uradis da bi objekat skocio...
to je verovatno space taster... ali, shta znam sta si izabrao za skok...
ae odo
Eto setio sam se....
3D sound apsolutno podrzan....Zvucni efekti, kao i pozadinska muzika...
I obzirom da bi ovo na kraju trebalo da bude i editor za 3D igrice, zapocet rad na multiplayer konekcijama...
E da, i trebalo bi mi malo pomoci...
Vidite one tastere na alatima...?
Umesto onih skracenih imena trebalo bi da budu slike koje bi oznacavale datu radnju...
Ima li neko ko bi mogao da ih iscrta u bmp formatu?
|
|
|
|
Poslao: 14 Feb 2010 15:13
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
Zmmaj mozes li da mi posaljes gmk fajl igrice vezbanka koje si postavio na sajtu Hteo bi da vidim kako si to uradio...
I sta kazes na ovakvu verziju Help Sante (promenio sam pozadinu, ukoliko ne primetis ):
[Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
|
|
|
|
Poslao: 14 Feb 2010 15:17
|
offline
- zmmaj

- Građanin
- Pridružio: 03 Okt 2009
- Poruke: 246
|
To je autorski program, izdat u casopisu MOj Mikro br 3 mislim 2003-ce godine...
Tada su izasla jos 2 moja programa na istom CD-u tog casopisa...
ZmajDVD i Zmaj Plejer...
Time sam postao jedini sa ovih prostora kome je neki casopis vezan za programiranje objavio cak 3 programa u istom broju...
Slagalica, isto postavljena na sajtu, je takodje objavljena na drugom CD-u, odnosno " ALISINA IGRAONICA 2"
Da skratim... nije pametno kopirati moje kodove... Iz vise aspekata, ali mogu ti pomoci da napises slicno...
|
|
|
|
Poslao: 14 Feb 2010 15:23
|
offline
- Pridružio: 15 Maj 2009
- Poruke: 963
|
Dobro onda. Video sam na sajtu da pise da je autorski. Uspesan si ti koliko vidim
Samo me interesovalo kako napraviti da se automatski izaberu dva broja, onda da se testira uneseni rezultat, ili da se napravi nesto jednostavnije.
A ne rece nista za pozadinu
|
|
|
|
|
|