OpenGL i Visual Studio

2

OpenGL i Visual Studio

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

Ovako: 1 korak: Znaci u folderu,       "PlatfornSDK\\include\gl"  mi se nalazi sledece: gl.h glaux.h glu.h glut.h 2 korak: Znaci u folderu,       "WIndows\system" mi se nalazi sledece: glu32.dll glut32.dll opengl32.dll 3 korak: Znaci u folderu, "PlatformSDK\Lib" mi se nalazi sledece: glu32.lib glut32.lib opengl32.lib Jel ovo dobro do sada?






OVO NE ZNAM


Kreiranje .lib fajlova kod Borlandovog kompajlera se postize komandom implib [imefajla].lib [imefajla].dll (koju naravno treba ukucati u command promptu). Generalno, treba otkucati sledece ako koristite Borlandov kompajler: implib opengl32.lib opengl32.dll implib glu32.lib glu32.dll implib glut32.lib glut32.dll Kada pravite ove .lib fajlove, vodite racuna da vam .dll fajlovi (koje navodite) budu u direktorijumu u kojem se nalazite. Fajlove opengl32.dll i glu32.dll imate u sistemskom direktorijumu Windowsa, pa ili ih iskopirajte u direktorijum u kome se nalazite, ili u komandoj liniji navedite putanju do DLLa (ovako: implib glu32.lib c:\windows\system32\glu32.dll). Fajl glut32.dll imate u onom GLUT-ovom ZIP fajlu koji ste skinuli... Kreirane .lib fajlove zatim treba iskopirati u /lib direktorijum vaseg kompajlera (putanja je skoro ista kao do /include, samo sto se ne zavrsava sa /include nego sa /lib). Verovatno je i kod ostalih kompajlera slican postupak kreiranja .lib fajla (mozda cak i potpuno isti). ----------------- 4. korak ----------------- Svo 'spremanje kompajlera' je gotovo, i sada treba videti kako izgleda jedan OpenGL program:     Citat:     #if (defined(__WIN32__) || defined(WIN32))     #include <windows.h>     #endif     #include <stdio.h>     #include <stdlib.h>     #include <GL/gl.h>     #include <GL/glu.h>     #include <GL/glut.h>     GLfloat boja1[] = { 0.3, 0.7, 0.0, 1.0 };     GLfloat boja2[] = { 0.0, 0.2, 0.8, 1.0 };     float i=0;     void draw(void)     {     i++;     if (i>360) i=0;     glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);     glPushMatrix();     glTranslatef (0, 0, 50);     glMaterialfv(GL_FRONT, GL_DIFFUSE, boja1);     glBegin (GL_QUADS);     glTexCoord2f (0.0,0.0);     glVertex3f (-10.0, -10.0, 20.0);     glTexCoord2f (1.0, 0.0);     glVertex3f (10.0, -10.0, 35.0);     glTexCoord2f (1.0, 1.0);     glVertex3f (10.0, 10.0, 0.0);     glTexCoord2f (0.0, 1.0);     glVertex3f (-10.0, 10.0, 0.0);     glEnd ();     glPopMatrix();     glPushMatrix();     glTranslatef (0, 0, 50);     glRotatef(i, 1, 0, 0);     glRotatef(i, 0, 1, 0);     glMaterialfv(GL_FRONT, GL_DIFFUSE, boja2);     glutSolidTorus (1, 3, 3, 3);     glPopMatrix();     glutSwapBuffers();     }     void light (void)     {     GLfloat light_position[] = { 1.0, 1.0, 1.0, 0.0 };     glLightfv (GL_LIGHT0, GL_POSITION, light_position);     glEnable (GL_LIGHTING);     glEnable (GL_LIGHT0);     glEnable(GL_DEPTH_TEST);     }     void reshape (int width, int height)     {     glMatrixMode(GL_PROJECTION);     glLoadIdentity();     gluPerspective(45.0f, (GLfloat)width/(GLfloat)height, 1.0f, 1000.0f);     gluLookAt(0, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 1.0, 0);     glMatrixMode(GL_MODELVIEW);     glLoadIdentity();     }     void keyboard(unsigned char key, int x, int y)     {     switch (key) {     case 27:     exit(0);     break;     }     }     int main(int argc, char* argv[]) {     glutInit(&argc, argv);     glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE |GLUT_RGB|GLUT_DEPTH);     glutEnterGameMode();     glutDisplayFunc(draw);     glutSetCursor(GLUT_CURSOR_NONE);     reshape(640,480);     light();     glutKeyboardFunc(keyboard);     glutIdleFunc(draw);     glutMainLoop();     return 0;



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

ma preskoci lepo ceo treci korak, to je objasnjenje za ostale kompajlere.
ti vec imas lib-ove.

predji na 4-ti korak.



offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

OK, ovaj ceo 4 korak gde kucam?
Jel isto kao i kada pisem program Hello World?
Ono, new project, emty file?
Aaaa?
Uradim Copy-Paste.
I onda udarim F5?
Posto sam ja pocetnik, pa ne znam, moram da pitam.

offline
  • Pridružio: 25 Mar 2005
  • Poruke: 1456
  • Gde živiš: Tamo negde

Slusaj brate, ti si tek poceo da ucis c++ i nemoj odma da skaces na openGL. Polako. Nauci prvo osnovne stvari, arrays, pointers, structures, i pre svega klase... pa onda na openGL. Naravno jako je pozeljno da znas i da koristis debuger bez kojeg ces tesko da odklanjas bagove, jako tesko.
Imas vremena za openGL.

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

I to sto kazes, ali ajde kada sam vec poceo da i zavrsim OpenGl.
Vidis da mi fali samo 4 korak. Smile

offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

Student_86 ::OK, ovaj ceo 4 korak gde kucam?
Jel isto kao i kada pisem program Hello World?
Ono, new project, emty file?
Aaaa?
Uradim Copy-Paste.
I onda udarim F5?


da...
i linkuj opengl32.lib, glu32.lib i glut32.lib u projekat [tamo u Configuration/Properties negde...]

p.s. poslusaj Exodusa.

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

Ok, pokusacu, thanks ljudi. Wink

Edit nakon 5 sec.

Prijavi mi buil error kada uradim copy-paste 1 error
Ne vredi ljudi kada ne znam, mora da se uci.
A ovo z alinkovanje nista ne razumem. Mr. Green

offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

a da nam iskopiras taj error? Bebee Dol

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

Evo.

[url=https://www.mycity.rs/must-login.png

offline
  • Nom  Male
  • Građanin
  • Pridružio: 17 Nov 2004
  • Poruke: 168
  • Gde živiš: Shanghai, China

@ student

pa prijatelju tebi kod ne valja.... imas negde } koji ti fali ili { koji je visak....

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 751 korisnika na forumu :: 2 registrovanih, 0 sakrivenih i 749 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Koridor, laki_bb