... trebalo je to da bude poslednja VN Rusije na stazi Soči, nakon čega bi od 2023. usledio prelazak na stazu u Sankt Peterburgu. Do starta sezone ima još 24 dana... videćemo šta nosi dan...
Politika je, nažalost, umešala svoje pipke i u F1.
Rusko vozač Nikita Mazepin izgubio je mesto vozača u ekipi Has, formalno nakon što je tim suspendovao sponzorski ugovor sa ruskom kompanijom, a koji je Rusu i doneo priliku da uđe u najbrži cirkus.
Iako je prvobitno bilo najava da će ruski vozači moći da nastupe u takmičenjima pod ookriljem FIA, bez nacionalnih simbola i kao nezavisni takmičari, Svetska automobilska federacija donela je odluku da ruski i beloruski vozači mogu da nastupe pod strogo određenim uslovima, što je praktično bio i kraj za Mazepina...
Prva trka donela je mnogo uzbuđenja na stazi, pa je i prvi utisak da su promene, pre svega u konstrukciji automobila, imale pozitivni efekt. Na stazi Sahir u Bahreinu dvostruku pobedu odneo je Ferari, kroz cilj je prvi prošao Šarl Lekler, dok je u samoj završnici do drugo mesta stigao njegov timski kolega Karlos Sainz. Sreća je ponovo obilato poslužila sedmostrukog svetskog prvaka Luisa Hamiltona koji je nakon odustajanja oba Red bula u samoj završnici sa pete pozicije stigao do podijuma.
Najneprijatnije iznenađenje predstavlja Meklaren koji je na startu imao tek 13. i 18. poziciju, dok su kroz cilj prošli kao 14. i 15.
Leklerov trijumf u Bahreinu više je nego zaslužen, osvojen ne samo kroz briljantne kvalifikacije, već i kroz direktan duel u borbi za prvo mesto sa aktuelnim prvakom Maksom Ferstapenom. Nakon prvih pit-stopova u 14. i 15. krugu videli smo sjajnu borbu u naredna tri kruga, tri preticanja Ferstapena i tri uzvraćena udarca Leklera. Što je najbitnije, borba za prvo mesto bila je čista i bez kontakta, svedena na umeće dvojice vozača i rad pit-posada.
Prerano je govoriti da je nastupilo neko novo vreme. To je tačno jedino po pitanju novih pravila, ali iako nisu preterano oduševili, bilo bi neozbiljno otpisivati Mercedes nakon samo jedne trke. Red bul deluje snažno, ali je doživeo težak udarac u finišu trke kada se Ferstapen morao povući zbog problema sa pogonskom jedinicom, dok je Perez odustao nakon okretanja na stazi. Deluje da se Ferariju, na prvu loptu, isplaćuje rizičan potez iz prethodnih sezona kada je skoro potpuno zaustavljen razvoj na vozilima za 2020. i 2021. i sve karte bačene na ovu, a u iščekivanju novih pravila.
Ali, ponavljam, još je prerano... neke odgovore možda ćemo i dobiti na stazi Džeda na VN Saudi Arabije već narednog vikenda..
Ako je suditi po prve dve trke, očekuje nas dvoboj Ferarija i Red bula...
Brza staza u Džedi donela je još jednom direktni dvoboj branioca titule Ferstapena i Šarla Leklera. Prethodno, kvalifikacije su donele iznenađujuće 16. mesto za sedmostrukog svetskog prvaka Hamiltona, što možda i ne bi bilo toliko iznenađujuće da njegov timski kolega Rasel nije na startu bio šesti sa vremenom boljim za više od pola sekunde. Pol je, pomalo neočekivano, uzeo Čeko Perez u drugom Red bulu.
Na samom startu Perez je uspeo da odbrani vođstvo, ali ga je vođstva i možda značajnijeg rezultata od na kraju osvojenog četvrtog mesta koštalo prvo od dva vozila bezbednosti. Nakon toga delovalo je da Ferari ima pred sobom čist put pošto je Lekler sigruno održavao, isitina neveliku, prednost nad Ferstapenom. Ipak, u samoj završnici dobili smo direktni okršaj za prvo mesto koji je ovog puta pripao Ferstapenu, a koji je tri kruga pre kraja preuzeo vođstvo. Za utehu Lekleru, dodatni poen za najbrži krug ponovo je otišao na njegov konto.
Ipak, naknadno se saznalo da pravi heroji Džede nisu bili ni Ferstapen, ni Lekler, već osmoplasirani Pjer Gasli u Alfa Tauriju koji je trku doslovno završio u bolovima zbog iznenadnih zdravstvenih problema...
Hamilton je posle očajnih kvalifikacija taktikom pokušao da nadoknadi štetu, ali se na kraju morao zadovoljiti desetim mestom i jednim bodom.
Posle prve dve runde vodi Lekler sa 45 poena ispred timskog kolege Sainza sa 33, a koji je još jednom našao na podijumu. Sledi Ferstapen sa 25, a odmah za njim dvojac Mercedesa Rasel sa 25 i Hamilton sa 16 bodova.
Naredna trka, VN Australije, biće vožena 10. aprila na stazi Albert park u Melburnu...
U prvoj trci stigao je do postolja zahvaljujući tehničkim problemima rivala. Realno, bio bi peti, dok je u drugoj baš bio slab. Naročito u kvalifikacijama, dok je na trci u jednom trenutku čak izgubio duel sa Magnusenom u Hasu...
... mada je posle uspeo da vrati poziciju. Do ove godine Has, a u F1 su od 2016. gotovo da nije mogao ni da vidi Mercedes, osim kada bi ih ovi obilazili za ceo krug. Ono što bi trebalo više da ga brine jeste da pokazuje slabiju formu u odnosu na timskog kolegu Rasela. Ni tim ga nije dobro ispratio, mislim da su na obe trke ove sezone pogrešno procenjivali trenutak kada ga uvesti u boks.
Naravno, ne bi ga tako rano trebalo otpisivati iz borbe za titulu, ali Mercedes, barem u ovom trenutku, jednostavno ne deluje dobro...
... a ako je suditi prema prve tri trke, prvi pretendent na titulu je Šarl Lekler iz Monaka u Ferariju.
Lekler je, ne ispustivši vođstvo tokom cele trke za VN Australije u Melburnu, čak ni dok je bio u boksu, upisao i drugu pobedu ove sezone, pa uz jedno drugo mesto i sva tri najbrža kruga već sad ima lepu prednost u odnosu na prvog pratioca - Džordža Rasela (71:37).
Branilac titule Ferstapen po drugi put je u tri trke odustao zbog tehničkih problema, dok je Luis Hamilton i drugi put izgubio duel sa timskim kolegom Raselom, najpre na treningu, a zatim i u trci. Istini za volju, Hamilton je imao prednost na stazi, ali je pravovremena reakcija Mercedesa prilikom pit-stopa Rasela, a tokom perioda vozile bezbednosti donela izmenu pozicija Srebrnih strela, a koju je mladi Britanac maksimalno iskoristio i osvojio treće mesto. Bilo je gotovo bolno slušati komunikaciju Hamiltona koji se žalio timu da ga je ''doveo u tešku poziciju''.
Dvojac koji se prošle godine do samog kraja borio za titulu ponovo je rame uz rame, ali - trenutno na petoj i šestoj poziciji sa 43 (Hamilton), odnosno 46 bodova (Ferstapen) zaostatka za vodećim.
Na podijumu se, na drugom mestu, našao i Serhio Perez, a konačno imamo i dva Meklarena među osvajačima bodova. Ipak, ako bi trebalo tražiti heroja dana, to je verovatno Malezijac Aleks Albon...
... koji je, nakon penalizacije u kvalifikacijama u kojima je bio 16. pa startovao kao 19. u nejakom Vilijamsu i sa nesvakidašnjom strategijom (57 krugova na tvrdim pneumaticima i jedan jedini, poslednji na mekim) stigao do desetog mesta i jednog boda, srušivši tako sve prognoze.
Red bul muči muku sa pouzdanošću, Mercedes barem u ovom trenutku još uvek ne pokazuje ni delić onog što ga je krasilo prethodnih godina, dok Ferari kao da se vraća na staze stare slave... a četvrta trka vozi se na stazi Enco i Dino Ferari u Imoli za VN Emilija Romanje, odnosno u Italiji. Skuderija, s obzirom na formu, ima priliku da na svom terenu zada novi udarac rivalima...
Pun pogodak za Red bul koji se pobedama aktuelnog prvaka Ferstapena i u sprint trci i danas, kao i drugim mestom Čeka Pereza potpuno vratio u borbi konstruktora gde Ferari sada ima svega 11 bodova prednosti (124:113), a slobodno bi se moglo reći da smo dobili i trku za zvanje najboljeg vozača, iako Šarl Lekler i dalje ima lepu prednost nad Ferstapenom (86:59).
Ferariju je nedostajalo i malo sreće, pre svega Špancu Sainzu junioru, koji je najpre izleteo sa staze u kvalifikacijama za sprint, a danas na startu imao i kontakt sa Rikardom u Meklarenu zbog čega je morao da odustane. Lekler je nakon slabijeg starta uspeo da se vrati do treće pozcicije, ali je u finišu u poteri za najbržim krugom i dodatnim bodom napravio grešku zbog koje je morao na dodatni neplanirani pit-stop, pao na deveto mesto, a do kraja uspeo da stigne samo do šestog mesta.
Mercedes i dalje prolazi kroz agoniju... nakon katastrofalnih kvalifikacija u kojima su oba automobila ostala van prvih deset, prvi put nakon 2012. godine, i sprinta koji nije doneo poboljšanje, Rasel i
Hamilton startovali su tek kao 11. i 14. Mladi Britanac odlično je reagovao u gužvi koju su na startu izazvali Sainz i Rikardo i probio se do šeste pozicije, dok je sedmostruki prvak Hamilton ostao u pozadini gde je i proveo veći deo trke, gledajući zadnji spojler ove godine ne naročito impresivnog Pjera Gaslija u Alfa Tauriju. Rasel je na kraju doslovno branio ne samo plasman i bodove, već i čast Srebrnih strela pošto se u finišu uspešno borio sa dojučerašnjim vozačem Mercedesa Botasom u Alfa Romeu, dok je Hamilton ostao na poražavujućem 14. mestu, dodatno zagorčanim činjenicom da ga je 41. krugu za ceo krug obišao dojučerašnji rival u borbi za titulu Ferstapen.
Treće mesto na podijumu pripalo je Meklarenu i Landu Norisu, što još uvek nije pokazatelj da je legendarni tim na putu povratka na staze stare slave, ali jeste definitivno pomak nabolje.
Pohvale zaslužuju i mladi Japanac Juki Cunoda koji je svoj Alfa Tauri dovezao do sedme pozicije, kao i veteran Sebastijan Vetel koji bio osmi, i sa svojim kolegom Kanađaninom Strolom nejaki Aston Martin doveo do prvih bodova ove godine. Još jednom odlični su bili već pomenuti Botas i neplanirani povratnik u F1 Magnusen, a ne bismo smeli zaboraviti i Aleksa Albona koji nije uspeo da dođe do bodova, ali je odličnom vožnjom slabog Vilijamsa pokazao da verovatno zaslužuje bolji automobil.
Slede nova uzbuđenja pošto se 8. maja prvi put vozi trka F1 za VN Majamija, SAD...