offline
- Skywhaler
![Male](https://www.mycity.rs/templates/simplified/images2/user-sex.gif)
- Moderator foruma
- vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
- Pridružio: 13 Dec 2013
- Poruke: 8603
- Gde živiš: Esgaroth
|
Napisano: 09 Jun 2024 11:43
Veoma je zanimljivo pred večerašnju trku za VN Kanade.
Red bul je produžio na još dve godine ugovor sa Serhiom Perezom, koji međutim i treći put uzastopno nije uspeo da se plasira više od 16. mesta u kvalifikacijama. Da zbrka bude potpuna ''pobrinuo'' se Ferari čiji vozači Lekler i Sainz nakon prvog i trećem mesta u Monaku startuju kao tek 11. i 12! Mnogo uspešniji nije bio ni Luis Hamilton koji je nakon odlične vožnje u trećem treningu na kraju morao da se zadovolji tek sedmim mestom, ali je zato pol-poziciju odneo drugi Britanac u Mercedesu, Džordž Rasel, koji će uz već konstantno dobre Meklarene koji će krenuti iz drugog reda, biti glavni izazivač aktuelnom prvaku Ferstapenu koji je imao identično vreme kao i Rasel, ali je drugi postavio taj rezultat.
Što se tiče budućnosti Najbržeg cirkusa, FIA je predstavila koncept novih automobila F1 za 2026. godinu, a koji bi, u skladu sa predviđenim tehničkim pravilima, bili nešto manji i lakši, što bi trebalo da donese više preticanja na samoj stazi.
![](https://www.mycity.rs/thumbs4/347964_tmb_114528597_racefansdotnet-2026-f1-car-2.jpg)
Međutim, iako nas do sezone 2026. čeka još više od jedne takmičarske sezone, već se čuju glasovi pojedinih timova koji smatraju da novi izgled automobila, odnosno nova pravila, neće doneti boljitak. Prve procene pokazuju da bi takvi automobili bili sporiji u krivinama, što ne bi donelo toliko željena pretecanja koja najavljuje FIA, timovi bi bili znatno ograničeniji u razvoju automobila, da će gotovo biti nemoguće redukovati težinu automobila sa sadašnjih 800 na predviđenih nešto manje od 770kg (sa vozačem), a navodi se čak i da bi brzina nižih kategorija poput F2 tada gotovo bila u rangu sa F1.
Ostaje da vidimo šta će se dogoditi, ali činjenica je da se FIA kroz istoriju F1 nije preterano proslavila uvođenjem novih pravila.
Dopuna: 13 Jun 2024 12:37
Veoma zanimljiva trka u Kanadi, iako je najviši stepenik podijuma pripao aktuelnom šampionu i vodećem u generalnom plasmanu Maksu Ferstapenu.
Kiša je unela dodatnu neizvesnost, a sve su, barem na startu, iznenadili vozači Hasa koji su, za razliku od ostatka karavana koji je startovao na pneumaticima za promenljive vremenske uslove, odabrali pneumatike za potpuno mokru stazu i brzo napredovali u poretku. Ipak, situacija se brzo izmenila, kada na scenu stupa u tom trenutku trećeplasirani Lando Noris u Meklarenu koji je zaostatak od oko devet sekundi pretvorio u poteru za vodećim Raselom u Mercedesu i Ferstapenom, potukao ih u direktnom duelu na stazi i počeo da uvećava vođstvo. Međutim, u trenucima kada je njegova prednost bila oko deset sekundi, na stazi se okrenuo Logan Sardžent u Vilijamsu, što je izazvalo izlazak vozila bezbednosti koje je vratilo na čelo trke Ferstapena i Rasela, dok je Noris bio prinuđen da sačeka još jedan krug pre pit-stopa, što ga je koštalo vođstva, a u krajnjoj liniji i pobede.
Sjajni Noris u Meklarenu do kraja je uspeo da ponovo pretekne Rasela, ali ne i Ferstapena. Ipak, nešto pozitivno definitivno se dešava u Meklarenu, a nadam se da ćemo slično videti i nadalje. Razočarenje vikenda su oba Ferarija koji su nisu završili trku, Lekler zbog problema sa motorom, Sainz nakon kontakta sa drugim automobilom koji je doveo do oštećenja, kao i Perez u Red bulu koji je imao kontakt sa Gaslijem u Alpinu, nakon čega je oštetio zadnji kraj svog automobila, pa se i on povukao sa staze. Nevoljama Čeka Pereza tu nije kraj, pošto je Meksikanac kažnjen sa tri mesta na startu Velike nagrade Španije, a koja će biti vožena na stazi Katalunja u Barseloni 23. juna.
|