offline
- Pridružio: 18 Jun 2006
- Poruke: 77
- Gde živiš: Indjija
|
pre sledeće trke
Kalendar trka za sezonu 2007:
18.03. VN Australije Albert Park
08.04. VN Malezije Sepang
15.04. VN Bahreina Bahrain
13.05. VN Španjolske Catalunya
27.05. VN Monaca Monte Carlo
10.06. VN Kanade Circuit Gilles Villeneuve
17.06. VN SAD-a Indianapolis
01.07. VN Francuske Magny Cours
08.07. VN Velike Britanije Silverstone
22.07. VN Njemačke Hockenheim/Nürburgring
05.08. VN Mađarske Hungaroring
26.08. VN Turske Istanbul
09.09. VN Italije Monza
16.09. VN Belgije Spa
30.09. VN Kine Shanghai
07.10. VN Japana Fuji
21.10. VN Brazila Interlagos
Dopuna: 07 Sep 2006 23:27
VN Italije Monca
10. septembra će se održati 57.-a Velika nagrada Italije, po 56.-i put na stazi Autodromo Nazionale di Monza, biće to 84.-a Velika Nagrada koja se održava na tlu Italije (staze: Monza, Imola, Pescara). Od svih staza koje se nalaze ili su se nalazali u kalendaru formule 1, Monza je najviše puta bila domaćin bolidima formule 1, prvi pratilac po broju organizovanih trka je Monte Carlo (53), a daleko za njima zaostaju Silverstone (40), Spa-Francorchamps (39), Nürburgring (36)... I sada kada sam napisao ove brojeve mislim da mogu da kažem da se formula 1 vraća kući.
Ako ste pomislili da ću sad da prestanem da davim sa brojevima, pogrešili ste (preskočiti pasus, ako vas ne interesuje). Gore navedeni podatak se odnosi na period 1950-2006, a Monza ima nešto dužu istoriju. Sledećeg vikenda će se po 70.-i put vozači boriti za pobedu, podijum, bodove... Istorija ove staze seže do daleke 1922.-e kada je održana druga VN Italije (prva na stazi Monza), zatim se ta tradicija nastavila do danas uz par izuzetaka: 1937. (Livorno), 1947. (Milan), 1948. (Valentino Park) i 1980. (Imola).
A sada izuzetno kratak (rekli bi u mom kraju: zdravo jako kratak) pregled podugačke istorije staze Monza.
-03.09.1922. svečano otvorena staza
-10.09.1922. održana prva trka formule 1 na stazi Monza, pobedio je domaći takmičar Pietro Bordino vozeći Fiat.
- 1924. poginuo je Count Zborowski
-1928. na ovoj stazi se desio incident koji je dugo nosio titulu najgoreg u istoriji auto sporta. Emilio Materassi je poginuo, lišeći pri tome života 27 gledalaca. Do tragične nesreće u Le Mans-u 1955.-e ovo je najgora nesreća (ali ako gledamo samo f1 ovo je još uvek najgora nesreća).
- 1933. uspomene na prethodnu tragediju još nisu izbledele, a poginula su još tri vozača: Giuseppe Campari, Baconin Borzacchini i Stanislas Czaykowski. Posle ovoga staza je doživela promene radi povećanja bezbednosti.
- 1955. poginuo je Alberto Ascari prilikom testiranja iz nepoznatih razloga, bilo je to svega nekoliko dana nakon što je preživeo kupanje u luci Monte Carlo-a, Staza je prepravljena i dobija čuvenu krivinu Parabolica.
- 1961. Jim Clark je imao sreće, Wolfgang von Trips i 13 gledalaca nisu. Staza je nakon ovog skraćena.
- 1965. se mogla videti žestoka borba za prvo mesto između: J. Clark-a, G. Hill-a i J. Stewart-a. Čak 42 puta su preuzimali lidersku poziciju između sebe. Clark je napusto borbu za prvo mesto zbog kvara, a Jackie Stewart je odneo pobedu ispred klupskog kolege.
- 1970. Jochen Rindt je poginuo. Do danas je ostao jedini osvajač titule kome je ona dodeljena posthumno.
- 1971. Čak osmorica vozača se smenjuju na vodećoj poziciji (Clay Regazzoni, Ronnie Peterson, Jackie Stewart, François Cevert, Mike Hailwood, Jo Siffert, Chris Amon, Peter Gethin), a kroz cilj prvi prolazi Gethin sa samo 0,01s prednosti ispred Peterson-a. Prosečna brzina te trke je bila 242.616 km/h što je dugo godina bio rekord. Treba pomenuti da je Chris Amon osvojio pol poziciju vozeći prosečnom brzinom od 251.214km/h
- 1978. Trka je startovana pre nego što su svi bolidi stali na svoju poziciju, pa su vozači iz zadnjih redova faktički imali leteći start, u svoj toj zbrci Hunt se pred naletom mlađanog Patrese-a nije najbolje snašao i udario je u Peterson-a. Hunt je pomogao prilikom spašavanja Petersona, koji je sledećeg dana preminuo. Hunt je za udes optužio Patrese-a itd. (tu priču već znate, pisao sam o tome više puta). Sid Watkins je smatrao da Peterson-u nije pružena adekvatna prva pomoć.
- 1988. U godini dominacije McLaren-a preminuo je Enzo Ferrari, iako je nakon toga bilo nezamislivo da njegovi vozači ostvare pobedu to se ipak desilo na prvoj trci nakon smrti Enzo-a, i ne samo da je Ferrari zabeležio pobedu, bila je dvostruka pobeda. (Prost je odustao zbog kvara, a Senna je imao sudar prilikom preticanja zaostalog vozača)
- 2000. Prilikom masovnog sudara pri startu otkinuti točak pogađa sudiju (Paolo Gislimberti), udarac je bio fatalan. Neko je pobedio i rasplakao, pošto se izjednačio po broju pobeda sa jednim drugim velik vozačem.
- 2003. Michael Schumacher obara rekord iz 1971.-e u prosečnoj brzini trke. Novi rekord iznosi 247.621km/h
- 2004. Rubens Barrichello osvaja pol poziciju vozeći prosečnom brzinom od 260.395km/h
Podaci o stazi Autodromo Nazionale di Monza:
Prva trka: 03.09.1950.
Dužina staze: 5793 m
Broj krugova:53
Dužina trke:306.720 km
Najbrži krug: R. Barrichello - 1'21.046 - Ferrari - 2004
Prošlogodišnji podijum: 1. Montoya - 2. Alonso - 3. Fisichella
Spisak pobednika na VN Italije:
Godina / vozač / konstruktor / staza
2005 / Juan Pablo Montoya / McLaren Mercedes / Monza
2004 / Rubens Barrichello / Ferrari / Monza
2003 / Michael Schumacher / Ferrari / Monza
2002 / Rubens Barrichello / Ferrari / Monza
2001 / Juan Pablo Montoya / Williams-BMW / Monza
2000 / Michael Schumacher / Ferrari / Monza
1999 / Heinz-Harald Frentzen / Jordan-Honda / Monza
1998 / Michael Schumacher / Ferrari / Monza
1997 / David Coulthard / McLaren-Mercedes / Monza
1996 / Michael Schumacher / Ferrari / Monza
1995 / Johnny Herbert / Benetton-Renault / Monza
1994 / Damon Hill / Williams-Renault / Monza
1993 / Damon Hill / Williams-Renault / Monza
1992 / Ayrton Senna / McLaren-Honda / Monza
1991 / Nigel Mansell / Williams-Renault / Monza
1990 / Ayrton Senna / McLaren-Honda / Monza
1989 / Alain Prost / McLaren-Honda / Monza
1988 / Gerhard Berger / Ferrari / Monza
1987 / Nelson Piquet / Williams-Honda / Monza
1986 / Nelson Piquet / Williams-Honda / Monza
1985 / Alain Prost / McLaren-TAG / Monza
1984 / Niki Lauda / McLaren-TAG / Monza
1983 / Nelson Piquet / Brabham-BMW / Monza
1982 / René Arnoux / Renault / Monza
1981 / Alain Prost / Renault / Monza
1980 / Nelson Piquet / Brabham-Cosworth / Imola
1979 / Jody Scheckter / Ferrari / Monza
1978 / Niki Lauda / Brabham-Alfa Romeo / Monza
1977 / Mario Andretti / Lotus-Cosworth / Monza
1976 / Ronnie Peterson / March-Cosworth / Monza
1975 / Clay Regazzoni / Ferrari / Monza
1974 / Ronnie Peterson / Lotus-Cosworth / Monza
1973 / Ronnie Peterson / Lotus-Cosworth / Monza
1972 / Emerson Fittipaldi / Lotus-Cosworth / Monza
1971 / Peter Gethin / British Racing Motors / Monza
1970 / Clay Regazzoni / Ferrari / Monza
1969 / Jackie Stewart / Matra-Cosworth / Monza
1968 / Denny Hulme / McLaren-Cosworth / Monza
1967 / John Surtees / Honda / Monza
1966 / Ludovico Scarfiotti / Ferrari / Monza
1965 / Jackie Stewart / British Racing Motors / Monza
1964 / John Surtees / Ferrari / Monza
1963 / Jim Clark / Lotus / Monza
1962 / Graham Hill / British Racing Motors / Monza
1961 / Phil Hill / Ferrari / Monza
1960 / Phil Hill / Ferrari / Monza
1959 / Stirling Moss / Cooper / Monza
1958 / Tony Brooks / Vanwall / Monza
1957 / Stirling Moss / Vanwall / Monza
1956 / Stirling Moss / Maserati / Monza
1955 / Juan Manuel Fangio / Mercedes-Benz / Monza
1954 / Juan Manuel Fangio / Mercedes-Benz / Monza
1953 / Juan Manuel Fangio / Maserati / Monza
1952 / Alberto Ascari / Ferrari / Monza
1951 / Alberto Ascari / Ferrari / Monza
1950 / Giuseppe Farina / Alfa Romeo / Monza
1949 / Alberto Ascari / Ferrari / Monza
1948 / Jean-Pierre Wimille / Alfa Romeo / Valentino Park
1947 / Carlo Felice Trossi / Alfa Romeo / Milan
1938 / Tazio Nuvolari / Auto Union / Monza
1937 / Rudolf Caracciola / Mercedes-Benz / Livorno
1936 / Bernd Rosemeyer / Auto Union / Monza
1935 / Hans Stuck / Auto Union / Monza
1934 / Luigi Fagioli (Rudolf Caracciola) / Mercedes-Benz / Monza
1933 / Luigi Fagioli / Alfa Romeo / Monza
1932 / Tazio Nuvolari / Alfa Romeo / Monza
1931 / Giuseppe Campari (Tazio Nuvolari) / Alfa Romeo / Monza
1928 / Louis Chiron / Bugatti / Monza
1927 / Robert Benoist / Delage / Monza
1926 / Louis Charavel / Bugatti / Monza
1925 / Gastone Brilli-Peri / Alfa Romeo / Monza
1924 / Antonio Ascari / Alfa Romeo / Monza
1923 / Carlo Salamano / Fiat / Monza
1922 / Pietro Bordino / Fiat / Monza
1921 / Jules Goux / Ballot / Brescia
Staza u Monzi je poznata po svojoj konfiguraciji brzih krivina i vrlo gugih pravaca, gde vozaci postizu vrtoglave brzine. Ali, uprkos slabijim V8 motorima, vozaci ce Monzom juriti punim gasom za oko 10 % vise nego prosle godine sa snaznim V10 agregatima...
"Sa V10 motorima se punim gasom vozilo 67 % staze. Tokom testiranja u Monzi, zakljucili smo da ce sa V8 agregatima punim gasom juriti 77 % kruga." - izjavio je direktor BMW Motorsporta, Mario Theissen i nastavio: "Nadamo se da cemo na zadnjoj evropskoj trci aktuelne sezone, osvojiti jos bodova. U Monzu idemo sa istom vozackom postavom kao u Turskoj, i nadamo se novim bodovima."
Dopuna: 08 Sep 2006 19:23
Petak prvi trening 08.09.2006 Monca
1 38 Sebastian Vettel 1:23.263
2 17 Robert Kubica 1:23.745
3 35 Alexander Wurz 1:23.868
4 3 Kimi Räikkönen 1:24.037
5 40 Neel Jani 1:24.196
6 18 Tiago Monteiro 1:25.413
7 37 Robert Doornbos 1:25.578
8 19 Christijan Albers 1:25.766
9 22 Takuma Sato 1:26.708
10 23 Sakon Yamamoto 1:27.310
11 41 Franck Montagny 1:27.597
12 39 Giorgio Mondini 1:28.444
13 36 Anthony Davidson
14 4 Pedro de la Rosa
15 6 Felipe Massa
16 8 Jarno Trulli
17 16 Nick Heidfeld
18 7 Ralf Schumacher
19 20 Vitantonio Liuzzi
20 21 Scott Speed
21 10 Nico Rosberg
22 9 Mark Webber
23 15 Christian Klien
24 14 David Coulthard
25 1 Fernando Alonso
26 2 Giancarlo Fisichella
27 5 Michael Schumacher
28 11 Rubens Barrichello
29 12 Jenson Button
Dopuna: 08 Sep 2006 19:38
Petak drugi trening 08.09.2006 Monca
1 38 Sebastian Vettel 1:22.631
2 5 Michael Schumacher 1:23.138
3 6 Felipe Massa 1:23.182
4 35 Alexander Wurz 1:23.414
5 4 Pedro de la Rosa 1:23.970
6 3 Kimi Räikkönen 1:24.034
7 16 Nick Heidfeld 1:24.330
8 1 Fernando Alonso 1:24.577
9 17 Robert Kubica 1:24.813
10 41 Franck Montagny 1:24.943
11 19 Christijan Albers 1:24.985
12 8 Jarno Trulli 1:25.027
13 10 Nico Rosberg 1:25.040
14 15 Christian Klien 1:25.108
15 2 Giancarlo Fisichella 1:25.160
16 18 Tiago Monteiro 1:25.277
17 7 Ralf Schumacher 1:25.316
18 14 David Coulthard 1:25.318
19 36 Anthony Davidson 1:25.356
20 9 Mark Webber 1:25.500
21 39 Giorgio Mondini 1:25.586
22 20 Vitantonio Liuzzi 1:25.707
23 21 Scott Speed 1:25.755
24 40 Neel Jani 1:25.878
25 37 Robert Doornbos 1:26.058
26 22 Takuma Sato 1:26.118
27 23 Sakon Yamamoto 1:26.705
28 11 Rubens Barrichello
29 12 Jenson Button
|