Esteban Gutijerez je već ispisao neke rekorde, ali najveći izazovi u karijeri mu tek predstoje.
Mladi Meksikanac je osvojio prvu GP3 seriju, ostavio je solidan utisak u GP2 šampionatu i to mu je obezbedilo sedište u Zauberu umesto zemljaka Serhija Pereza.
"Imamo velika očekivanja, i ja od tima i tim od mene i svi to znamo. Ovo će mi biti najveći izazov u karijeri, ali verujem da će sve biti kako treba. Imamo još neke stvari koje treba testirati i proveriti, ali sve je to normalno", rekao je 21-godišnji Meksikanac.
Podsetimo, zajedno sa Gutijerezom u timu Zaubera će voziti Niko Hulkenberg.
Sutra bolide predstavljaju Caterham (CT03) i Marussia (MR02).
Dopuna: 05 Feb 2013 10:42
A evo i Caterham CT03 i Marussia MR02 :
I slideshow slika MR02 jer jos uvek nema snimaka :
Jedna od najvecih (i svakako najmodernijih i u godisnjem rastu najbrzih) avio kompanija na svetu Emirates postala je jedan od glavnih sponzora F1 cirkusa za sezonu 2013 :
Problemi sa pouzdanošću bolida koje su kao timski drugovi u Meklarenu imali Luis Hamilton i Dženson Baton prošle sezone nastavili su da ih muče i pre početka ove, pošto su timovi obojice imali probleme na testiranju u Španiji.
Baton je na stazi u Heresu završavao treći krug u promenjenom bolidu MP4-28, kada se auto "zakašljao" i stao, samo 10 minuta od početka testiranja. Pretpostavlja se da je u pitanju problem sa dotokom goriva.
Šampion iz 2009. godine pomogao je mehaničarima tima da pokriju bolid dok nije stigao kamion koji ga je prevezao nazad do boksa. Britanac do popodneva nije završio nijedan takmičarski krug.
Luisov suvozač iz novog tima Mercedesa, Niko Rozberg doživeo je spektakularniji kvar, pošto mu je iz zadnjeg dela njegove Srebrne strele izletela vatra, a onda i dim, i to tek pošto je postvio vreme od 80,3 sekunde za krug.
Button je u medjuvremenu zavrsio takmicarskih krugova koliko hoces i postavio ubedljivo najbolje vreme prvog dana testiranja - 1:18:861, dostojno pravog kvalifikacionog kruga.
Ostala vremena se nisu menjala.
Sa druge strane novajlija Max Chilton nije bio te srece i on je ,,skinuo mrak'' ove sezone olupavsi blago o sigurnosnu ogradu svoj Marussia MR02 bolid, nakon problema sa suspenzijom :
Dopuna: 06 Feb 2013 12:13
Sad i zvanicno ono o cemu sam pisao jos na prethodnoj stranici, Luiz Razia, vicesampion GP2 serije za sezonu 2012 postao je timski kolega Maxu Chiltonu u Marussia F1 timu :
Jos jedan los dan za Mercedes AMG F1 tim - u 15-om krugu Lewis Hamilton je izleteo sa staze nakon otkaza hidraulickog voda zadnjih kocnica, i zavrsio u barijeri - na srecu bez povreda ali sa dobro ostecenim bolidom, zavrsivsi tako Mercedesova testiranja za danas i svoj prvi test za volanom novog W04 :
Drugi dan testiranja je sad i zvanicno gotov, a interesatno je da je Roman Grosjean u poslednjem krugu ostao bez goriva a odmah nakon njega i Hulkenbergu u svom Sauberu.Oba bolida su ostala na stazi a crvene zastavice su istaknute ali sesija je iovako vec bila zavrsena.
Rezultati :
1. Roman Grosjean (Lotus-Renault E21) - 1:18:218 (95 kompletiranih krugova)
2. Paul Di Resta (Force India-Mercedes VJM06) - 1:19:003 (95)
3. Daniel Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari STR8) - 1:19:134 (83)
4. Mark Webber (Red Bull-Renault RB9) - 1:19:338 (101)
5. Nico Hulkenberg (Sauber-Ferrari C32) - 1:19:502 (99)
6. Lewis Hamilton (Mercedes AMG W04) - 1:19:519 (15)
7. Sergio Perez (McLaren-Mercedes MP4-28) - 1:19:572 (81)
8. Felipe Massa (Scuderia Ferrai F138) - 1:19: 914 (78)
9. Pastor Maldonado (Williams-Renault FW33) - 1:20:693 (71)
10. James Rossiter (Force India-Mercedes VJM06) - 1:21:273 (19)
11. Giedo van der Garde (Caterham-Renault CT03) - 1:21:311 (88)
12. Luiz Razia (Marussia-Cosworth MR02) - 1:23:537 (31)
Kao sto se vidi iz prilozenog , Grosjean je danas bio najbrzi u svom E21, dok je najvise krugova kompletirao Mark Webber u svom RB9.
Dopuna: 07 Feb 2013 17:20
Treći dan testiranja na Jerez de la Frontera :
Treći dan testiranja obeležilo je svojevrsno nadoknađivanje propuštenog- Ferrari je pokušavao da izvuče maksimalne brzine iz svog bolida, Mercedes da obavi razna testiranja koja su prethodna dva dana silom prilika propustili itd.
Jedina veća drama bila je kada je test vozač Force India F1 tima James Rossiter uleteo malo prebrzo u pit stop i delom zbog hladnih guma i kočnica a delom i zbog loše procene pokosio mehaničara koji podiže prednji deo bolida. Na sreću mehaničar se izvukao samo sa modricama a Rossiter je obećao da će ga častiti sa dosta piva :
Stvari se nisu baš najsrećnije nastavile za Force India F1 tim i nakon problema sa izduvnicima došao je preuranjeni kraj današnjim testiranjima nakon što su oba vozača zajedno odvezla manje od 50 krugova.
Na prevremeno opuštanje uz ispijanje čaja otišla je i ekipa Lotusa posle 40 odvozanih krugova , zbog kvara na kvačilu - sudeći po izjavama mehaničara jednostavan kvar za popraviti ali težak za dopreti do kraja sesije Kimi se nije vraćao na stazu.
Na mekim gumama , brazilac Felipe Massa bio je neuhvatljiv u svom F138 a Nico Rosberg je verovali ili ne danas na stazi kompletirao 148 krugova - preko četri puta više nego što su predhodna dva dana on i Hamilton zajedno.
Interesatno, ali i danas kao i juče, sesija je preknuta tik pred kraj crvenom zastavom jer je McLaren-Mercedes MP4-28 Jensona Buttona iz nekog razloga ostao nepomičan na stazi svega dva minuta pre isteka sesije. Razlog još uvek nije poznat a Button je zagledao zadnji deo bolida nakon što je izašao iz njega.
Kao što se da videti iz priloženog najbrži je bio Felipe Massa a ubedljivo najviše krugova ne danas nego od početka testiranja kompletirao je Nico Rosberg.
Vozač Ferarija Felipe Masa završio je treći dan predsezonskih testiranja na stazi „Heres“ na vrhu, krugom od 1:17.879 minuta.
Brazilac je najbolje vreme postavio tokom jutarnjeg dela testiranja u četvrtak i ono je bilo ubedljivo najbrže od prvog izlaska na stazu u Heresu u utorak.
Drugo mesto, sa skoro sekundom zaostatka, zauzeo je Niko Rozberg u Mercedesu, dok je treći bio branilac titule Sebastijan Fetel, koji se prvi put našao za volanom modela RB9.
Tokom prva tri dana testiranja trojica vozača iz tri različita tima su bili najbrži – Dženson Baton u Meklarenu prvog, vozač Lotusa Roman Grožan drugog i Masa trećeg.
Masa je svoj najbolji krug ostvario tokom kratkog stinta na mekšim pneumaticima, a najbliže mu se približio Rozberg, koji je odvozao čak 148 krugova u četvrtak. Nemac je proveo dosta vremena na stazi da bi nadoknadio sve propušteno tokom prethodna dva dana, kada su se i on i njegov timski kolega Luis Hamilton ranije vratili u garaže zbog problema sa bolidom.
Fetel je na trećem mestu imao nešto više od sekunde zaostatka, a pratio ga je Kimi Raikonen, koji je takođe odvozao svoje prve krugove u novom bolidu ove godine. Iza su sledili Žan-Erik Vernj u bolidu ekipe Toro Roso, test vozač Fors Indije Džejms Rositer, Baton i Esteban Gutijeres u Zauberu.
Tokom prepodnevnog programa viđen je i jedan incident, pošto je Rositer po povratku u boks udario jednog od svojih mehaničara, koji je, srećom, prošao bez težih povreda.
Prva predsezonska testiranja u Heresu se završavaju u petak.
Poslednji dan testiranja na Jerez de la Frontera :
Poslednji dan prvih testiranja obeležili su tehnički problemi Ferrarija i pomalo neočekivano vrlo brzi krugovi Jules Bianchi-ja.
Pedro de la Rosa dobio je priliku po prvi put da izađe na stazu ali je posle samo krug i po otkazao menjač. Španski test vozač nije se vraćao na stazu sve do 14 časova i uspeo je da kompletira svega 51 krug - polovinu od planiranog.
Dan je obeležilo konstantno smenjivanje na vrhu tabele ali i 45 minutna pauza izazvana rupom koja se pojavila u apexu između krivine 8 i 9. Rupa je popunjena brzostežućim cementom a vozačima je savetovano da je obilaze i sesija je nastavljena,ali je produžena za pola h (trajala je do 17:30 umesto do 17:00).
Na mene lično je najveći utisak Jules Bianchi u Force India VJM06. Vrlo precizno i vrlo brzo odvozani krugovi, tačnije 56 krugova. Ostatak dana volan novog VJM06 preuzeo je Paul di Resta koji je kompletirao 49 krugova. Tako je Force India odradila veliki posao.
Opet dominacija Mercedesa po broju kompletiranih krugova - ovog puta Hamilton je izvozao 145 krugova, ali ga je u stopu pratio Esteban Gutierez u svom Sauber C32 sa 142 kruga. Meksikanac je, opet po mom skromnom mišljenju, uradio veliki posao danas za Sauber F1 tim i pokazao se u sjajnom svetlu.
Pred sam kraj sesije Kimi je briljirao i došao do prvog mesta.
1. Kimi Raikkonen (Lotus-Renault E21) - 1:18:148 (83 kompletirana kruga)
2. Jules Bianchi (Force India-Mercedes VJM06) - 1:18:175 (56)
3. Sebastian Vettel (Red Bul-Renault RB9) - 1:18:565 (96)
4. Esteban Gutierez (Sauber-Ferrari C32) - 1:18:669 (142)
5. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso-Ferrari STR8) - 1:18:760 (92)
6. Lewis Hamilton (Mercedes AMG W04) - 1:18:905 (145)
7. Sergio Perez (McLaren-Mercedes MP4-28) - 1:18:944 (98)
8. Valteri Bottas (Williams-Renault FW33) - 1:19:851 (92)
8. Pedro de la Rosa (Scuderia Ferrari F138) - 1:20:316 (51)
9. Charles Pic (Caterham-Renault CT03) - 1:21:105 (109)
10. Luiz Razia (Marussia-Cosworth MR02) - 1:21:226 (82)
11. Paul di Resta (Force India-Mercedes VJM06) - 1:23:435 (49)
Sledeća predsezonska testiranja počinju 19. Februara u Barseloni na čuvenom Circuito de Catalunya, kada će Williams F1 tim predstaviti svoj novi bolid FW34 a testiranju će se priključiti i prvi vozač Scuderia Ferrari F1 tima Fernando Alonso koji je propustio ova prva predsezonska testiranja.
I možda ako budemo imali sreće, Force India objavi ko će biti drugi vozač uz Di Restu. U igri su još uvek Bianchi, Bruno Senna, Adrian Sutil a neki kažu čak i Kamui Kobayashi.
Dopuna: 08 Feb 2013 23:26
Bruno Senna definitivno odustao od F1. Ovu sezonu voziće World Endurance Championship za Aston Martin :
Borba za jedino upražnjeno mesto u F1 , ono u Force India-Mercedes timu se sad svodi na Jules Bianchi-ja i Adrian Sutil-a (navodno je u igri i Kamui Kobayashi , mada ja lično sumnjam u to).
Neko moje mišljenje je da će ipak Bianchi voziti ove sezone. Odlično se pokazao na ovim testiranjima, pri tom pritisak iz Ferrarija na Fors Indiju je velik da Francuz dobije svoje mesto u timu.
Ajmo sad pre nego što počne sezona da objasnimo neke tehničke i sportske promene koje se uvedene za sezonu 2013.
1) Promene u tehničkim propisima :
a) Masa bolida : najmanja dozvoljena masa bolida za sezonu 2013. povećana je sa dosadašnjih 640kg na 642kg. Ovo povećanje uzrokovano je većom masom guma koje je Pirelli pripremio za predstojeću sezonu.
I sam raspored težine je promenjen - najmanje 343kg sme da opterećuje zadnju osovinu, dok je za prednju predviđeno 293kg. Timovima je tako ostavljeno najmanje 7kg balasta ,,da se igraju"
b) Stepenasti nos : stepenast nos će biti konačno banovan za sezonu 2014. kada će se ponovo vratiti bolidi sa ,,povijenim" nosom, ali do tada timovi će moći da zaklone ovaj detalj panelom koji nije strukturalni deo. Ovaj panel ne sme da na bilo koj način da doprinosi aerodinamičkim karakteristikama bolida a kako može i pokvariti dosta aerodinamičke karakteristike to su timovi koji nisu uspeli da razviju odgovarajući panel ostavili stepenast nos, pre svega Lotus GP i Caterham F1. Zašto je ovo ovako i otkud stepenasti nosevi u F1 biće objašnjeno kasnije, za sad samo zapamtite ovo
c) Strukturalna čvrstoća,elastičnost i žilavost prednjeg krila : ove godine testovi kojima se ispituje elastičnost i žilavost prednjih krila biće drastično stroži nego za sezonu 2012. Ove godine ukupno dozvoljeno pomeranje krila pri opterećenju od 1000N biće 10mm, dok je 2012. bilo 20mm.
Ograničenje ukupnog pomeranja i uvijanja krila potiče od činjenice da što je krilo elastičnije to je moguće da generiše veći downforce, otpornije je na udaranja i preletanje preko apexa..E sad redovno je pitanje : kako? Način na koji strukturalna čvrstoća i žilavost utiču na ukupna pomeranja krila duž ose x i y, i veza između aerodinamičkih karakteristika, vitoperenja krila i elastičnosti proučava nauka koja se zove fotoelastika i ne bih se baš sad bavio njome. A ni u budućnosti
d)Crash-testovi i testovi statičkog opterećenja : Uspostavljeni su zahtevniji testovi na udare , i uopšte svi strukturalno bitni delovi bolida mnoraju da podnose veće sile i napone nego što je to bilo propisano za 2012. godinu. Posebna pažnja posvećena je letvi volana i roll-barovima.
e)Monokok : iliti ,,ćelija za preživljavanje" u kojoj sedi pilot bolida moraće da podnese još rigoroznije statičke testove. Između ostalog, svaki monokok će morati da prođe testove, a ne samo jedan izabran nasumičnom metodom od strane FIA, kao što je bilo do sad.
f) DRS : iliti ,,Drag Reduction System" prošao je kroz obimne revizije. Pre svega zabranjena je upotreba DRS-a van takozvanih DRS zona u toku bilo koje sesije. Do sada je DRS u toku treninga i kvalifikacija bilo dozvoljeno koristiti na bilo kom delu staze, a jedino na dan trke je morao biti aktiviran samo u okviru DRS zona.
Druga izmena tiče se takzovanog aktivnog sistema dvostrukog DRS-a. Naime , Mercedes je 2012. predstavio sistem koji zajedno sa aktiviranjem da kažemo klasičnog DRS-a aktivira i svojevrsni sistem za produvavanje graničnog sloja na zadnjem krilu.
FIA je stoga zabranila ,,da se aktivacija sistema za redukciju otpora vazduha koristi u druge svrhe, izuzev ako ta tehnička rešenja ne spadaju pod pasivna" da citiramo pravilnik FIA-e.
2) Promene u sportskim propisima takmičenja :
a) Format kvalifikacija : sa ispadanjem HRT F1 tima na kraju sezone 2012. na gridu je ostalo 11 timova odnosno 22 bolida. Samim tim dosadašnji format kvalifikacija postao je nepodoban. Ove sezone 6 vozača će biti eliminisano u prvoj kvalifikacionoj sesiji, pa još 6 u drugoj i napokon će se preostalih 10 vozača boriti za prvih 10 mesta na gridu u trećoj kvalifikacionoj sesiji.
b) Pravilo ,,više sile" : FIA planira da ukine pravilo više sile (Force Majeure) koje kaže da,citiramo pravilnik FIA-e, : ,,bolid mora biti u mogućnosti da se snagom svog motora vrati u boks nakon završenog kvalifikacionog kruga, u suprotnom će biti primoran da snosi odgovarajuću kaznu koju nadležno telo izrekne. Međutim, iz ovog pravila su izuzeti bolidi čiji timovi mogu da dokažu da je se zaustavljanje na stazi nakon završenog kvalifikacionog kruga desilo pod okolnostima na koje oni nisu mogli imati direktnog uticaja - višom silom - i ovi bolidi su shodno tomi izuzeti iz bilo kakvog tehničkog pregleda i kažnjavanja. Isto tako, ako se za bolid koji se snagom svog motora vratio u boks dokaže da je imao ispod minimalne dozvoljene količine goriva, snosiće odgovarajuću kaznu koju nadležno telo izrekne. ."
Incident sa Sebastianom Vettelom u kvalifikacijama za VN Abu Dhabi-ja, kada je zaustavio bolid na stazi zbog navodnog pregrevanja motora što spada u višu silu, a kasnije se ispostavilo da nije imao dovoljno goriva da se vrati u box pa je kažnjen kretanjem iz pit stopa naterao je FIA da revizira to pravilo. Od sezone 2013. pravilo više sile neće važiti i svaki vozač koji se nakon kompletiranog kvalifikacionog kruga zaustavi na stazi biće kažnjen upoređivanjem preostale količine goriva sa dozvoljenom minimalnom količinom goriva.
c) Testiranja u toku sezone : biće zabranjena počevši od 2013. a u okviru mera za smanjenje troškova.
d) Pravilo ,,policijskog časa" : pravila FIA nalažu da tim ne sme da ima pristup bolidima od 6 sati pre početka prve sesije u toku dana. Ovaj period je nazvan ,,policijski čas". Takođe bila su dozvoljena četiri takozvana ,,džokera" : četri puta u toku cele sezone, tim je imao pravo da pristupi bolidu i pre ,,policijskog časa" zbog potreba rada na bolidu. Ove sezone , broj ,,džokera" je smanjen sa četiri na dva, ali je ,,policijski čas" produžen sa dosadašnjih 6 na 8 časova.
Dodatak poglavlju o stepenastom nosu :
Ako se sećate pomenuo sam da zapamtite priču o stepenastim nosevima bolida u F1.Otkud oni tu?
Pravilo je da nos bolida ne sme da bude viši od 550mm od donje ravni bolida.
Problem je međutim nastao kad je donešeno pravilo da deo bolida ispred kokpita (dakle strukturalni deo bolida, koji ne pripada prednjem krilu) mora da bude visine 625mm. Tako je u prostoru od samo 150mm visina nosa morala da se smanji za 75mm što je dovelo do stepenastih noseva koje smo imali u sezoni 2012.
Ovi nosevi doveli su do toga da bolidi izgledaju blago rečeno čudno. Mene lično ako pitate izgledaju ogavno. Bolid F1 treba da bude oličenje aerodinamike, jednostavan kao metak a lep kao avion.
Gomile kritika su upućene i tako je odlučeno da se ipak timovima omogući da zaklone tu sramotu od nosa
Jedina alternativna opcija je bila da se uradi nagli pad prednjeg dela kao što su uradili Marusija i MekLaren. Ove sezone imamo 4 opcije : niska izvedba prednjeg dela (McLaren, Marussia,Toro Rosso), panele koji delom zaklanjaju stepenicu (Red Bull,Sauber,Mercedes) panele koji skroz zaklanjaju stepenicu (Ferrari,Force India) i stepenaste noseve (Lotus, Caterham).
Sledeće sezone međutim gledaćemo opet bolide koji će ličiti na one od pre deceniju jer će najveća dozvoljena visina nosa biti svega 185mm.
Nadam se da je ovaj kratak uvod u pravila razjasnio nekom nešto. A možda i ništa
Novi automobil Vilijamsovog F1 tima konačno je prošao i poslednji bezbednosni test, tako da će britanski tim debitovati u Barseloni sa modelom FW35.
Vilijams je na testovima u Herezu izveo mašinu iz 2012. godine, gde je glavni akcenat stavio na testiranje novih Pirelijevih pneumatika. Ali, pošto je novi model prošao finalni sigurnosni test, Vilijams će ga testirati na predstojećim treninzima, u Barseloni.
Drugi set otvorenih treninga vozi se na stazi "Katalunja", od 19. do 22. februara.
Počela druga predsezonska testiranja na Circuito de Catalunya.Za sad najbrže vreme S.Vettel u Red Bull Racing-Renault RB9 (1:23:046). Odmah iza njega Kimi Raikkonen a malo dalje F.Alonso.
Williams predstavio novi FW35 :
Dopuna: 19 Feb 2013 17:52
Prvi dan testiranja na Circuito de Catalunya : završio se pre pola h.
Tipičan test-day, bez nekih silnih uzbuđenja, sa par mehaničkih otkaza, jednom crvenom zastavom i tako.
Jedino novo na stazi su bili Fernando Alonso i FW35
Španac je po prvi put preuzeo komande novog F138 nadoknađujući propušteno na Jerezu a Williamsov nov bolid je po prvi put danas jurcao stazom sa Maldonadom za komandama.
Pomalo neočekivano na vrh je izbio Nico Rosberg u Mercedesu W04, ali mora se uzeti u obzir da ni ostali nisu bili daleko (Raikkonen je bio svega sedam hiljaditih iza njega), ali i da niko nije danas ,,gurao do kraja" bolide.
Elem da ne dužim - rezultati :
1. Nico Rosberg (Mercedes AMG W04) - 1:22:616 (54 kompletirana kruga)
2. Kimi Raikkonen (Lotus-Renault E21) - 1:22:623 (44)
3. Fernando Alonso (Scuderia Ferrari F138) - 1:22:952 (110)
4. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault RB9) - 1:22:965 (66)
5. Pastor Maldonado (Williams-Renault FW34) - 1:23:733 (86)
6. Daniel Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari STR8) - 1:23:884 (73)
7. Sergio Perez (McLaren-Mercedes MP4-28) - 1:24:124 (77)
8. Paul di Resta (Force India-Mercedes VJM06) - 1:24:144 (82)
9. Estebian Gutierez (Sauber-Ferrari C32) - 1:25:124 (68)
10. Max Chilton (Marussia-Cosworth MR02) - 1:26:747 (65)
11. Charles Pic (Caterham-Renault CT03) - 1:27:534 (49)
Kao što se vidi iz priloženog ubedljivo najviše krugova je u upoznavanju sa novim F138 odvozao F.Alonso - 110 a najmanje C.Pic - zbog mehaničkog otkaza nepoznate prirode (bar do kraja testiranja nije razjašnjeno zašto mu je bolid odumro na stazi).
Sutra će komande novog Williamsa preuzeti V.Bottas a vrlo interesantna stvar će biti da se vidi ko će preuzeti volan Force India VJM06 - Adrian Sutil, Jules Bianchi ili pak James Rositter?
Dopuna: 20 Feb 2013 17:20
Drugi dan testiranja na Circuito de Catalunya :
Drugi dan je doveo do neočekivanih mehaničkih problema za favorite . Kimi Raikkonen je odvezao samo 4 kruga pre nego što mu je menjač otkazao. Zbog zamene menjača nije se vraćao na stazu sve do pola 4. Alonso je sa druge strane doživeo lom izduvnog sistema i proveo je zanačajan period u boksu.
Kvarovi nisu zaobišli ni Red Bull, nakon što se S.Vettel zaustavio na samom izalsku iz pit stopa. Kvar je međutim otklonjen vrlo brzo i svetski šampion je ipak bio u mogućnosti da dovrši plan i program koji je njegov tim za ovo testiranje imao - simulacije pit stopova za vreme trke, vožnja sa punim rezervoarom itd.
Intrigantno, kao i dva dana testiranja na Jerezu i ovaj je završen crvenom zastavom nakon što je Marussia MR02 sa Maxom Chiltonom za komandama ostala nepomična između krivine 12 i 13, svega tri minuta pre isteka sesije.
Sergio Perez je bio najbrži na mekim gumama, brži 3 i po desetinke od drugoplasiranog Vettela koji je takođe bio na mekim pneumaticima.
Rezultati :
1. Sergio Perez (McLaren-Mercedes MP4-28) - 1:21:848 (97 kompletirana kruga)
2. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault RB9) - 1:22:197 (84)
3. Kimi Raikkonen (Lotus-Renault E21) - 1:22:697 (43)
4. Lewis Hamilton (Mercedes AMG W04) - 1:22:726 (121)
5. Fernando Alonso (Scuderia Ferrari F138) - 1:23:247 (76)
6. Valteri Bottas (Williams-Renault FW35) - 1:23:561 (98)
7. Daniel Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari STR8) - 1:23:718 (70)
8. Paul di Resta (Force India-Mercedes VJM06) - 1:23:971 (62)
9. Nico Hulkenberg (Sauber-Ferrari C32) - 1:24:205 (88)
10. Max Chilton (Marussia-Cosworth MR02) - 1:25:115 (67)
11. Charles Pic (Caterham-Renault CT03) - 1:26:243 (102)
Hamilton je odradio danas veliki posao odvozavši 121 krug, najviše od svih , dok je najmanje odvozao Raikkonen, svega 43 zbog promene menjača koja je potrajala dobar deo dana.
Dopuna: 21 Feb 2013 21:52
Rezultati trećeg dana testiranja na Circuito de Catalunya :