Napisano: 03 Jan 2015 0:03
Na početku je atmosfera dosta mračna i priča ide jako sporo. Gotovo trećina ili četvrtina igre je posvećena tutorijalima dok prava priča počinje tek kasnije. Ko uspe da progura prvi deo igre, mogao bi biti prijatno iznenađen. Priča je odlična i ima dosta emotivnih momenata. Iako je ne treba gledati kao deo "triologije" (bar kad je Eciova ili Altairova priča u pitanju). Ovo je posebna priča. AC2 + AC:B su po meni skoro pa jedna igra. Postoje neke razlike i neki elementi koji su bili prisutni u jednom, ali ne i u drugom. Ali u suštini, one predstavljaju jednu celinu. AC:R, s druge stane, priča sasvim novu priču i završava priču o "jabukama raja". Bar iz ugla Altaira i Ecia.
Ostatak priče je trebao da bude ispričan iz Dezmondovog ugla u nekom od nastavaka, ali do toga nikad nije došlo. Štaviše, celu priču oko Dezmonda Ubi nije izveo baš na najbolji način. Kraj AC:B je bezvezan i nelogičan. Razlozi za smrt jednog od glavnih likova su totalno bezveze. Deus Ex Machina iliti neočekivana sila koja se iznenada pojavljuje i rešava stvar. Generalno, DEM se smatra vrlo lošom praksom u pisanju, iako postoje autori koji su uspeli da je uspešno preokrenu ili primene na potpuno inovativan način. Nažalost to nije slučaj i ovde.
AC:R ima duže delove sa Dezmondom. Ali u virtualnom svetu animusa. Ne u realnom svetu. U AC:B je Dezmond istraživao Koloseum i taj deo je bio zanimljiv. AC:R sam završio bez "modernih" delova, ali postoji mogućnost da ću se vratiti. Iako se sećam se nekih "Let's play" snimaka iz vremena kad je igra izašla tako da znam o čemu se radi. To je nešto na foru onih nadrealnih nivoa iz Max Payne I. U ovom slučaju Dezmondov um pokušava da se uhvati u koštac sa animusom koji je sticajem okolnosti u "sigurnosnom režimu". Svakako ova okruženja su krajnje nadrealna i nemaju veze sa nekim realnim predelima. Moja teorija je da su američki copyright zakoni toliko zeznuti da bi prikazivanje modernih zgrada ili gradova mogli biti zakonski problematični bez dozvole nosilaca copyrighta. A arhitektonska dela, mislim, takođe spadaju pod copyright zakone. Što je malo surealno. U vreme kada su AC:B i AC:R izlazili mnogi su očekivali da Dezmond postane puni asasin i to u modernom Njujorku ili Čikagu. Nažalost, od toga na kraju nije bilo ništa.
Elem, nazad na AC:R. Priča kad jednom napokon počne uopšte nije loša. Zaista sam uživao u drugom delu.
Dopuna: 04 Jan 2015 18:59
Moram da se ispravim. Dezmond je priustan i u AC3 i postoji jedna pod-misija u "Njujorku". Doduše na vrhu nebodera, ne generalno u gradu. Cela ta stvar sa prvom civilizacijom je trebalo da se poveže na majansko proročanstvo, ali ne vidim da su u tome uspeli. Čuo sam da su u kasnijim nastavcima u potpunosti batalili priču, ali mogu da potvrdim da je u AC3 još uvek tu.
Dopuna: 04 Jan 2015 19:35
E, da... Ovo je prva AC igra u kojoj sam naišao na uočljive bagove: vojnici koji su napola zabijeni u krov, obični ljudi bez ikakvog razloga na krovovima, ljudi koji stoje dijagonalno i trepere, itd. Ali ovo su obično stvari vezane za sporedne npc i ne utiču na samu igru.
|