Automatiski ili manuelni menjac?
-
- Automatik
-
41% [39]
-
- Manuelni
-
58% [55]
- Ukupno glasova : 94
|
Poslao: 10 Avg 2005 21:05
|
@SIERRA
Ja još nisam vozač ali ću ti reći par stvari koje sam čuo od raznih ljudi koji se razumeju, ali ipak sve ovo ipak uzmi sa rezervom jer nemam praktičnog iskustva. Najbolje da nađeš uputstvo za tvoj model auta, tu verovatno sve piše.
Položaji 1,2,3 se koriste uglavnom kada vučeš prikolicu ili pri usponima ili u seriji krivina.
Kickdown se aktivira tako što pedalu gasa pritisneš do maksimuma i tako se ustvari prebacuje u nižu brzinu i dobija najveće moguće ubrzanje.
Još jedna vrlo bitna stvar: Automatik ne sme da se šlepuje kao manuelni, tj. pogonski točkovi ne smeju da se okreću već mora taj kraj kola da se digne, znači mora da se zove šlep-služba inače menjač ode a popravka je često skupa. Ako imaš 4x4 pogon majstor mora da otkači diferencijale od menjača.
Na ovom linku imaš dosta saveta za vožnju automatika:
http://www.rospa.com/roadsafety/advice/driving/automatic_gearboxes.htm
Naš forum o automobilima i nautici:
http://www.vrelegume.rs/forum/
|
|
Poslao: 10 Avg 2005 21:08
|
Gibli ::@SIERRA
Kickdown se aktivira tako što pedalu gasa pritisneš do maksimuma i tako se ustvari prebacuje u nižu brzinu i dobija najveće moguće ubrzanje.
Isto ovo mozes da postignes i prebacivanjem u nizi stepen prenosa i puuun gas
|
|
Poslao: 10 Avg 2005 22:58
|
Gibli ::Još jedna vrlo bitna stvar: Automatik ne sme da se šlepuje kao manuelni, tj. pogonski točkovi ne smeju da se okreću već mora taj kraj kola da se digne, znači mora da se zove šlep-služba inače menjač ode a popravka je često skupa. Ako imaš 4x4 pogon majstor mora da otkači diferencijale od menjača.
Ako imaš 4x4 pogon, onda na reduktoru imaš položaj ručice "N" koji služi upravo za te svrhe - da kompletno odvoji menjač od osovina.
Hm, no to je samo za terence, koji zaista imaju reduktor.. Ne znam kako je na običnim automobilima sa 4x4 pogonom (bez reduktora).
|
|
Poslao: 11 Avg 2005 10:56
|
dok sam imao subaru 1.8 turbo 4x4 sa automatik menjacem pogon na sva cetiri tocka se aktivirao tako sto se ubaci u 2 i pritisne dugme HOLD
a kasnije kada sam promenio motor i stavio 1.8 bez turbine onda je bio manuelni menjac sa 5b i pogon se aktivirao tako sto ubacim u prvu ili drugu brzinu i stisnem dugme 4WD
|
|
Poslao: 11 Avg 2005 10:59
|
Jos nisam probao automatik, tako da odustajem od glasanja, ali samod a kazem da volim da menjam brzine
|
|
Poslao: 11 Avg 2005 14:34
|
Ko prvo apsolutno podrzavam automatik.
Sto se tice 1 ili (1s), 2, 3,
1 ili (1s) zavisi od modela kako je oznaceno koristi se kao kod kamiona 1 brzina, tj. kada imate prikolicu i treba da krenete na usponu.
2 se koristi kada uleces u makazice da autu da' vise snake ili ti kao kod manuelnog mjenjaca kickdown
3 sluzi za kao sportski mod voznje ili za ostavarivanje najvece brzine vozila.
Sto se tice koriscenje u auto trkama automatskog mjenjeca on je zabranjen za upotrbu Bar sto se tice F1 FIA je to zabranila zbog toga da vozaci nebi bili samo lutke u bolidima.
I jos nesto treba prvo probati nesto pa onda o tome pricati.
|
|
Poslao: 12 Avg 2005 08:21
|
@SIERRA
Zaboravih da napišem još dve stvari:
Automatik ne sme da se pali na "gurku".
Kada pri manevrisanju ili parkiranju voziš napred-nazad uvek potpuno zaustavi auto pre nego što prebaciš iz R u D i obrnuto.
|
|
|
Poslao: 12 Avg 2005 18:56
|
Jos nesto da dodam nije istina da se automatik nemoze slepati ka sva normalna auta. zasto onda postoji polzaj rucice menjaca N (neutral- ler). Jer N kod automatika ne sluzi samo da razdvoji motor i menjac vec i da odvoji poluosovine ili kardan od menjaca. tako da se moze slepati. Normalno nje da se nemoze slepati na D ili jos gore na P e onda se bas sve pokvari.
|
|
Poslao: 12 Avg 2005 21:43
|
@JIM MORRISON
Hvala na ispravci.
@trifko86
Može u položaju N da se šlepuje ali na kraćim relacijama, nekoliko kilometara.
Koliko sam ja saznao problem je u tome što pri tome hidro-pumpa i dalje nabija pritisak i time i dalje aktivira kvačila(obloge), a hlađenja nema. Znači za kraće šlepovanje može na točkovima ali za duže obavezno mora da se dignu pogonski točkovi. Ovo se odnosi na klasične automatike sa planetarnim tipom prenosa.
|
|