Automatiski ili manuelni menjac?
-
- Automatik
-
41% [39]
-
- Manuelni
-
58% [55]
- Ukupno glasova : 94
|
|
|
|
Poslao: 12 Nov 2007 14:55
|
ja sam navikao na manuelni, ali bih baš, baš voleo da imam automatik... nisam nikada probao da vozim neki takav auto, ali mi generalno deluje kao da je vožnja neuporedivo jednostavnija...
|
|
Poslao: 12 Nov 2007 15:53
|
Momcilo ::L A Z A R ::Manuelni kod automobila,automatik kod kamiona.
šališ se jel?
Što bih se šalio ,mada automatik moze i za limuzine,mada sto se mene tice bolji je manuelni.
|
|
Poslao: 12 Nov 2007 16:31
|
@ L A Z A R
Lazare, skoro svaki kamion, sleper ima auto. menjac jer je to jaka mashina. Za automobile nize klase idu i manuelni i auto prenosnici ali ponekad ne ide kod recimo BMW-a 740i manuelni jer bi ga iscupao.
OK, a kod kamiona automatik ali oni sa mnogo vise brzina i lamela. Otprilike 50 malih lamelica!
|
|
|
|
Poslao: 28 Okt 2008 22:59
|
automatik je nešto najbolje na celome svetu, a ljudi koji kažu da bi im bilo dosadno da voze takav auto su verovatno primitivni jer ja mislim da auto služi da što pre stigneš do određenog cilja, a za zabavu, bar ja mislim tako(i milion ljudi vervatno), postoje mnoge druge stvari koje su ljudi izmislili na primer: tv, kompjuter, kafići, diskoteke, sportovi.........
|
|
Poslao: 11 Nov 2008 17:22
|
Malo je neobicno da vecina nije upoznata sa tehnickim karakteristikama
automatskih menjaca a ujedno i ugradjenih sistema kod savremenih automobila.
Problematika koja navedena je bila izvesna kod automatskih menjaca
pre 20 i vise godina godina. Od tada se mnogo toga promenilo
Probacu redom, vecina svetskih savremenih automobila ima u potpunosti elektronske sisteme koji "preko zice" obezbedjuju:
- na "mehanickim menjacima" menjanje brzina (nema poluge od rucice menjaca do menjacke kutije na koje smo mi navikli kod Zastavinih vozila),
- kocenje je, takodje, elektronsko, a ne mehanicki,
- gas je elektronski i nema sajlu za prenos sile otvaranja grla karburatora,
- volan je elektronski i nema "puza" i nazubljene letve i sl.
Kod savremenih automatskih menjaca, na luksuznim automobilima, trend je upotreba dvostrukih menjackih kutija (napr. sistemi DSG kod Folksvagena, Audia) koji omoguvaju elektornsku promenu brzine i postojanu snagu na pogonskoj osovini. Tako napr., u automatskom rezimu promene brzina, aktuelni stepen prenosi snagu motora na pogonske tockove, dok stepen nize ili stepen vise je u stanju pripravnosti aktivacije.
Promena stepena se vrsi primereno u jednom desetom delu sekunde i
bez bilo kakvog trzanja vozila (putnici jednostavno ne osete promenu brzina). Pored standardnog automatskog moda postoji i automatski
sport mod, koji vrsi promenu stepena prenosa u rezimima visih obrtnih momenata.
Treca opcija je prebacivanje automatskog menjaca u "tiptronic" mod gde se vozacu daje mogucnost menjanja stepena prenosa preko rucice menjaca ili preko "leptirova" pod upravljacem.
Iskreno, nema tog automobila istih karekteristika motora sa klasicnim prenosom koji moze da stane "na crtu" sa automobilom opremljenim automatom. U proseku ubrzanja su oko 6-8 sekundi do 100km/h zavisno od tipa motora.
Sto se tice proklizavanja tockova na ledu ili u blatu u vozila koji imaju prenos na prednje ili zadnje tockove je eliminisano elektronskim sistemom protiv proklizavanja. Znaci ako je jedan od prenosnih tockova dosao u situaciju proklizavanja, automatski se blokira i ujedno snaga motora se automatski prenosi na drugi tocak ili se vrsi kontrolisana blokada oba tocka i ravnomeran prenos vucne sile.
Mnogo puta sam bio u situaciji, za volanom, kada je rad sistema protiv proklizavanja besprekorno obavljao svoj posao na snegu i na ledu.
Vecinu navedenog mozete naci detaljno opisano na sajtovima Mercedesa, Toyote, Kie, Folksvagena, Audia, Honde, Hyundaia i sl.
Kvarenje automatskih menjaca nije nista vece nego kod mehanickih.
Potrosnja goriva automobila sa automatom je u proseku veca za jedan litar u odnosu na mehaniku.
Ne isplati se kupovati automat na luksuznim automobilima nize zapremine (1600 cm3).
|
|