Poslao: 05 Mar 2007 15:05
|
Ovo ti je, iz tvoje perspektive, garnatovano kao Tamni Vilajet, sta god uradio kajaces se i mislices da si izabrao losije. Dakle, idi onim putem gde imas posle vise izbora.
Ako odes, uvek mozes 'undo'.
Ako ostanes, nema "ctrl-Z".
|
|
Poslao: 05 Mar 2007 16:07
|
@Ljutica
ok, slazem se sa tobom, ali moras priznati da mi (prirodnjaci) sto ucimo u srednjoj skoli to se u zapadnim zemljama uci na fakultetu Naravno, sto budem vise znao imam bolje izglede za buducnost, ali hocu da znam osnovne stvari iz drugih oblasti,a kasnije mogu da se usavrsavam ako mi je tio potrebno zbog posla (ima raznih kurseva cuo sam, cak i zapadne firme ti placaju da ides na te kurseve).
@Jana
A taj tvoj drug jel nekad dosao u Srbiju, jel je posetio Orasac, umesto sto cita knjige?
Citat: a drugo, nisu neki ljudi ludi da se vracaju ovde gde svakakvi prostaci zive..... ma necu ni da se trudim bre vise.... nema svrhe!
prosto ne znam sta da kazem na ovo
gde svakakvi prostaci zive? da li si ti svesna sta pricas??? pa da, najbolje bi bilo da Srbiju kao i Republiku Srpsku ukinu, i da Ameri i Siptari zauzmu teritorije, oni valjda nisu prostaci
|
|
Poslao: 05 Mar 2007 16:41
|
cvelle ::@Ljutica
ok, slazem se sa tobom, ali moras priznati da mi (prirodnjaci) sto ucimo u srednjoj skoli to se u zapadnim zemljama uci na fakultetu
cvelle, a zasto bi sada u srbiji menjali titule onih koji pohadjaju fakultete umesto bachelors da vode titule Master? Fakulteti na zapadu u prvoj instanciji samo daju bachelors! Mastersi se mogu zavrsiti i posle bachelors na istom fakultetu, ali ne daje - sem u slucaju pravnih studija- pravo na titulu Master, nego na Drs Jako nelogicno, za ovu zadnju skracenicu, reklo bi se, ali tako je.
Zamisli da posle srednje ovde odmah ides na faks ili univerzitet (zavisi od kog stepena srednjeg obrazovanja si pratio), dakle posle osnovne nema ni jedna mogucnost/institucija da izmedju osnovne i faksa dobijes bachelors, a u srbiji je to moguce na visim skolama.
Uzgred, imas srece isla sam kratko vreme u srbiji u skolu. I predmete koje sam tad pratila, sam ovde tek pocetkom srednje pocela da pratim. kao napr hemiju
Citat: ima raznih kurseva cuo sam, cak i zapadne firme ti placaju da ides na te kurseve).
U obzir dolaze, ne obicni smrtnici za takve kurseve. K'o sto rekoh na drugom thread-u uvz masters vs bachelor, partija ne postoji samo u srbiji. I na zapadu vazi "pravilo" (u praksi ku*ka) da jedino brendiran do zuba ti se otvaraju vrata ka svakakvim mogucnostima.
editovacu svoj post, da ti objasnim bolje
Citat:Posto globalizacija dosta utice na poslovno trziste, moras biti pripremljen (spreman da odreagujes) da ce biti i suzenja i ukidanja svakakvih "vrednosti".
a bez znanja, i prilike da steknes iskustvo sa kojim bi uvelicao svoje sanse na poslovnom trzistu, tesko ces moci 1) da odreagujes adekvatno i 2) da se prijavis za traineeships, kurseve itd da usavrsis svoje licno znanje.
ako ti finansije nisu problem, udri svom snagom. Zamisli da zelis da zaradis koju kintu kroz ovaku konstrukciju, a da uz to imas izdatke zbog kojih zavisi tvoj licni trud da bi ih mogao platiti. Vecina na zapadu tako zivi/studira.. A kad vec tolike simpatije gajis prema svojoj zemlji, i zeljan si znanja uopsteno, sta te sprecava da se vratis "tog jednog dana" iz "tudjine" i krenes u svojoj zemlji sa aktivitetima?
|
|
Poslao: 05 Mar 2007 22:49
|
Ja stvarno ne razumem sta te sprecava da se vratis jednog dana ako ti je to zelja?
Moj drug je zavrsio fakultet u inostranstvu, vratio se po zavrsetku studija ovamo, jer je tako zeleo, ovde sada zivi i radi, povremeno odlazi tamo da vidi drustvo koje je stekao i zadovoljan je! U plusu je za nekoliko dobrih drugara, odlicno znanje stranog jezika, a i za to vreme koliko je ziveo sam osamostalio se i sazreo je sto mu je takodje koristilo!
Mnogi moji prijatelji nisu zadovoljni situacijom u nasoj zemlji i gledaju da odu odavde, neki su vec otisli, neki odlaze u inostranstvo da bi se usavrsili i vracaju se...to je toliko individualno, a koliko vidim ti si vrlo vezan za Srbiju, pa ne vidim razlog zasto se ne bi vratio kada to pozelis? A uostalom mozda ti se i svidi tamo gde budes otisao, pa i sam odlucis da ostanes! U svako slucaju mislim da je to dobro iskustvo!
Nemoj biti tako ubedjen da ce te ova ili ona firma poslati tek tako na usavrsavanje, moras mnogooooo da im znacis i da oni vide koristi od tebe u buducnosti da bi ulozili pare u tebe!
Takodje sto se sadasnjih ocena tice, mozda bi bilo dobro da se malo njima pozabavis iz dva razloga:
1. Ako odlucis ovde da studiras trebace ti prosek za upis na neki od nasih fakulteta!
2. Ako odlucis da ides negde u inostranstvo na studije postoje fine mogucnosti za stipendije, bar delimicne, pa da ne moraju sve tvoji roditelji da finansiraju!
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2007 14:53
|
Jao, pa ne znam sta da kazem, osim da je tezak korak i ja bih se jedva odlucila. Evo ti moj primjer : imala sam mogucnost da studiram u Becu i evo me sad u BG-u studiram i jako sam zadovoljna. Medjutim, to je tvoja odluka, dobro razmisli. ;-)
|
|
Poslao: 21 Mar 2007 16:34
|
Ma ja mislim da treba da ides kad ti se pruza takva prilika, ali pamet u glavu i sve ce biti ok! A dolazices ti kuci, vadjaces roditelje, prijatelje...
|
|
|
Poslao: 25 Nov 2007 00:37
|
moja drugarica i ja (isto smo godiste kao i ti) razmisljamo da odemo negde posle srednje skole, nije vazno gde (engleska, amerika, francuska, spanij...) ali ne znamo kako. bili smo na raznim internet stranicama i nista nismo nasli. slucajno sam naleteo na tebe pa me interesuje kako ti se pruzila mogucnost da ides. da li je u pitanju stipendija, razmena ucenika ili nesta sasvim trece. sto se tice tvog pitanja mislim, kao i moja drugarica da bi trebao da iskoristis tu priliku a ako ti se ne svidi mozes da se vratis pa cak i posle mesec dana. i svaka informacija bi mi dobro dosla.
|
|
Poslao: 25 Nov 2007 21:06
|
cvelle ::@Ljutica
ok, slazem se sa tobom, ali moras priznati da mi (prirodnjaci) sto ucimo u srednjoj skoli to se u zapadnim zemljama uci na fakultetu Naravno, sto budem vise znao imam bolje izglede za buducnost, ali hocu da znam osnovne stvari iz drugih oblasti,a kasnije mogu da se usavrsavam ako mi je tio potrebno zbog posla (ima raznih kurseva cuo sam, cak i zapadne firme ti placaju da ides na te kurseve).
@Jana
A taj tvoj drug jel nekad dosao u Srbiju, jel je posetio Orasac, umesto sto cita knjige?
Citat: a drugo, nisu neki ljudi ludi da se vracaju ovde gde svakakvi prostaci zive..... ma necu ni da se trudim bre vise.... nema svrhe!
prosto ne znam sta da kazem na ovo
gde svakakvi prostaci zive? da li si ti svesna sta pricas??? pa da, najbolje bi bilo da Srbiju kao i Republiku Srpsku ukinu, i da Ameri i Siptari zauzmu teritorije, oni valjda nisu prostaci
Ameri i Siptari ce zauzeti nasu teritoriju, zato sto su odredjeni ljudi prodali svoju zemlji tim istim Siptarima... To je nesto sto niko nece da prizna. Da ljudi nisu prodavali prvo svoj posed, kasnije ne bi dosli da ga otmu i na kraju ove rasprave ovde ne bi bilo... ali nema veze... druga prilika za OVU raspravu!
Dolazi u Srbiju svakog leta, i svakog leta besni isto koliko i ti.
A to sto ti nemas komentar za izjavu u vezi prostaka, to je tako zato sto su te roditelji cuvali od takvih, ili si se samo ti navikao na njihovo pristustvo pa ti je svejedno.
A sto se tice tog ismevanja jednog coveka koji cita knjige, to je druga prica, za koju nemam nameru da se hvatam.... Nemoj da ides iz Srbije, ostani ovde, tu ti je mesto, tu su ti prijatelji... nemoj da razmisljas uopste da vidis nesto vise od ORASCA!
|
|