Poslao: 21 Dec 2009 13:30
|
Срки, поздрави брата . Он је изгледа озбиљнији колекционар.
Саветуј га да их чува у оргиналном паковању.
Позови га на форум у госте и нек понесе колекцију, или бар примерке на које је поносан. Можемо договорити и неку размену.
Добро ме подсети! Пошто видим да на форуму има колекципонара, можда би било добро написати нешто о колекционарству уопште.
Иако се колекционарство у једном тренутку испостави као уносна делатност, по правилу се колекционар постаје из љубави, па и страсти појединца да прикупи што више материјалних доказа везаних за неку област (у овој назови-дефиницији акценат је на љубав).
Избор области наравно зависи од могућност, па тако онај ко не може да приушти куповину скупих аутомобила, може се задовољити куповином квалитетних макета и тако стварати колекцију ''возног парка'.
Деца би, по логици ствари, била највећи колекционари макета, али није тако. Колекционарство захтева и одређену систематичност. Да нема систематичности депоније би биле највећи музеји ђубрета, а често баш на ђубрету има занимљивих ствари за колекционаре. Добар део колекције сам употпунио баченим картицама поред телефонских говорница.
Колекционарство није само сакупљање предмета, колекционарство је и сакупљање знања о предметима који се сакупљају. То је можда и важнији део.
Негде сам прочитао да је неки докони монах подебљавао слова у Мирослављевом јеванђељу и да је аутентично само петнаестак задњих страна, тако кажу. Е да до тога не би дошло, колекционари се организују у удружења и своје колекције организују по одређеним правилима и одређено их вреднују.
Да не давим много, ево још мало картица.
|
|
Poslao: 21 Dec 2009 14:01
|
Ево једне занимљиве картице на којој је пиротски ћилим из 1886.
Мотив на ћилиму је дрво живота, а ћилим је у власништву Етнографског музеја у Београду.
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2009 21:57
|
Следе картице из серије ПОЧЕЦИ МОДЕРНЕ УМЕТНОСТИ У СРБИЈИ.
Дела се чувају у Народном музеју у Београду. На полеђини картица пишу подаци о ауторима, али пошто полеђине нису осликане, нема смисла да и њих скенирам.
Марко Челебоновић (1902 - 1986), ''Породица'' (1930)
Мило Милуновић (1897 - 1967), ''Мртва природа са виолином'' (1930)
Јован Бијелић (1886 - 1964), ''Приморски предео'' (1932)
Надежда Петровић (1873 - 1915), ''Грачаница'' (1913)
Милан Коњовић (1898 - 1993), ''Предграђе'' (1931)
Бета Вукановић (1872 - 1972), ''Летњи дан'' (1919)
Петар Добровић (1890 - 1942), ''Приморски предео'' (1923)
И, кад бих ја сликао, сликао бих као он
Сава Шумановић (1892 - 1942), ''Јесењи пут'' (1941)
|
|
|
|
|
Poslao: 22 Dec 2009 13:53
|
Свим колекционарима бих препоручио дело Виде Огњеновић ''Кућа мретвих мириса''.
Одлична прича о колекционарској страсти, упорности, несхваћености... Крај ме је одушевио.
Нешто сам начуо о бизарним колекцијама Салвадора Далија, зна ли неко нешто?
|
|
|
|