Poslao: 18 Jul 2007 14:46
|
offline
- Peca
- Glavni Administrator
- Predrag Damnjanović
- SysAdmin i programer
- Pridružio: 17 Apr 2003
- Poruke: 23211
- Gde živiš: Niš
|
evo prvih pitanja:
- je li tacno da je glavni deo Ahila napisan u asembleru?
- koliko mogucih poteza Ahil moze da ispita u sekundi?
- da li ce se jos neko od velemajstora oprobati sa Ahilom?
mozda Deep Blue [ako jos postoji?] ?
Drago mi je sto ste se prikljucili nasem forumu
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 18 Jul 2007 15:33
|
offline
- Brksi
- Ex KGB officer
- Pridružio: 18 Jul 2003
- Poruke: 4204
- Gde živiš: U zlatnom kavezu
|
gamzzy ::Bravo za poduhvat!
Ja kako sam počeo da čitam vest, pomislio da se radi o američkom superkompjuteru i nekom ruskom velemajtoru
Takodje, ali kad sam video o cemu se radi odusevio sam se.
Pozdravljam uvazenog profesora i zeleo bih postane aktivan clan ovog foruma (ukoliko mu to vreme dozvoljava).
|
|
|
|
Poslao: 18 Jul 2007 22:27
|
offline
- xw0lf
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 21 Jun 2006
- Poruke: 18
|
jao bre ljudi
pa kako ne shvatate da je deep blue zastareo...
to mozda jeste multiprocesorska zver ali sahovska snaga istog je slabija od danasnjih top3 sahovskih masina (engines) koje mozete startovati i na svom racunaru pod winxp/2000/vista/kako god?
pa svaki od top5 sahovskih masina ce na quad core2 sistemu sa 4 procesora rasturiti deepblue ako ne u svakoj (nemoguce je), onda u vecini od ukupnog broja odigranih partija...
merilo uporedjivanja nije vise deep blue, nego Rybka, eventualno deep junior, deep shredder i deep fritz.... mada po svim testovima rybka bije sva tri potonja... a deep blue je vec u starackom domu, i to nije moje misljenje vec misljenje daleko vecih strucnjaka...
jedini pretedent na No1, a da nije imao priliku da se ogleda sa rybkom, je Hydra sistem, smesten u ujedinjenim arapskim emiratima...
|
|
|
|
Poslao: 19 Jul 2007 13:47
|
|
Pozdrav Peco,
odgovori na tvoja pitanja:
- je li tacno da je glavni deo Ahila napisan u asembleru?
>da, 70000 linija koda
- koliko mogucih poteza Ahil moze da ispita u sekundi?
>7-11 miliona, na 16 procesora
- da li ce se jos neko od velemajstora oprobati sa Ahilom?
mozda Deep Blue [ako jos postoji?] ?
>Sigurno, zavisi dosta od sponzora. Velemajstori traze ekstremne
honorare jer znaju sta ih ceka u duelu sa masinom :-)
>Deep Blue je odavno rasturen, a delovi (sahovski koprocesori) prodati na otpad! Ali tu su druge masine (Rybka, Fritz itd.)
Drago mi je sto ste se prikljucili nasem forumu
Dopuna: 19 Jul 2007 13:43
Sto se tice Rybke, na osnovu igre protiv nje sam i usavrsio svoj sistem do ovog nivoa.
Sticajem okolnosti, na proslom najvecem svetskom internet turniru sam se susreo upravo sa Vasikom Rajlich-em koji je koristio najnoviju verziju Rybke 2.3.2a na 4 procesora (4x2.6Ghz, 64 bita, AMD). Ja sam imao 12 procesora.
Partija je zavrsena remi (imam dobre komentare, ko zeli neka mi ostavi e-mail da mu posaljem).
Kasnije sam se cuo sa Vasikom (koji je u toku Juna postao svetski sampion) i stekao utisak da me smatra za jednog od najozbiljnijih kandidata za sledecu titulu. Evo jednog njegovog e-mail-a:
-----------------------------------------------
Hi Vladan,
thanks for the nice words. Yes, there are always some commercial problems, that's life.
Re. our game, yes, it was a pleasure. It seemed pretty balanced the entire way, neither side had any real advantage. I am not sure that we fully equalized in the opening, but then the exchange sacrifice on f3 seems to give equal chances to black.
Good luck anyway with your program.
Best regards,
Vas
Dopuna: 19 Jul 2007 13:47
Nema informacija o novoj verziji Hydre. Kruze glasine da je njen tvorac (C. Donninger) digao ruke od masine i da radi u nekoj drugoj oblasti.
Inace Rybka je nekoliko puta tukla Hydru na FreeStyle-u.
Takodje, A.Cozzy, programer Zappe je takodje napustio kompjuterski sah.
Suvise teska oblast za suvise malo para koje donosi programerima.
Ali zadovoljstvo koje covek oseti kada njegova masina pocne da igra sah i to inteligentno, jace od velemajstora, se ne moze platiti.
|
|
|
|
Poslao: 19 Jul 2007 14:12
|
offline
- LaserJat
- Super građanin
- Pridružio: 26 Jul 2004
- Poruke: 1472
- Gde živiš: Vojvodina,Zrenjanin
|
Koji programski jezici se najcesce koriste za programiranje ovih "sahovskih" programa, osim asemblera?
|
|
|
|
Poslao: 19 Jul 2007 14:28
|
offline
- Bone Collector
- Legendarni građanin
- Pridružio: 18 Apr 2003
- Poruke: 5001
- Gde živiš: Beograd
|
@LaserJat
Mozes ti u kom zelis programskom jeziku pisati kod, asembler je verovatno koristen radi sto bolje iskoristenosti procesora i dobijanja na brzini.
|
|
|
|
Poslao: 19 Jul 2007 16:43
|
offline
- Peca
- Glavni Administrator
- Predrag Damnjanović
- SysAdmin i programer
- Pridružio: 17 Apr 2003
- Poruke: 23211
- Gde živiš: Niš
|
Mislio sam da je Deep Blue nadogradjivan, ali ocigledno je otisao u istoriju.
Ahil ispituje 7-11 miliona poteza u sekundi.
Potpuno je jasno zasto ljudski mozak nema nikakvih sansi protiv ovoga.
Mene iznenadjuje kako to velemajstor ipak ponekad uspe da nadmudri ovu 'sirovu' procesorsku snagu?
Iskustvo, ili nesto drugo?
|
|
|
|
Poslao: 19 Jul 2007 17:30
|
offline
- Janki90
- Elitni građanin
- Pridružio: 28 Maj 2006
- Poruke: 1536
- Gde živiš: Seven holy paths to hell
|
@Peca
Ako igras sah , onda znas da imas otvaranje (mislim na teoriju otvaranja) , sredisnjicu i zavrsnicu.U otvaranju postoje varijante koje su malo losije za nekog od igraca a od te pozicije velemajstor moze da izvuce neku prednost koja je njemu dovoljna da pobedi ... naravno to se desi ako velemajstor odigra sve poteze tacno (kao npr. i neki program od ovih nabrojanih).
|
|
|
|
Poslao: 20 Jul 2007 13:28
|
|
Za programiranje sahovskih programa se najvise koristi C.
Ja sam napravio kombinaciju Pascal+Asembler koja pruza mogucnost
razvoja rekurzivnih algoritama sa maskimalnom efikasnoscu u izvrsavanju.
Velemajstor na osnovu ogromnog iskustva moze nekada da nadmudri masinu u smislu da je uvede u poziciju koja je njemu poznata a masina nema dovoljno vremena da je u realnoj igri evaluira.
Protiv Miladinovica skoro i da nisam koristio baze otvaranja, sto ga je iznenadilo, tako da smo u sve 4 partije igrali nespecificna otvaranja.
|
|
|
|
Poslao: 20 Jul 2007 15:21
|
offline
- xw0lf
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 21 Jun 2006
- Poruke: 18
|
dzabe procesorska snage ako se ne koristi pametno....
tj.. dzabe tebi i 5ghz ako ih imas, ako se ceo program svodi na
10 print "ja sam haker"
20 goto 10
to sto velemajstori i dalje pobedjuju s' vremena na vreme masine mogu da zahvale sto sami programi tj sahovske masine nisu savrseni i kreativni, vec se sve svodi na brzinu proracunavanja i evaluiranja. tj. procene situacije na tabli posle svakog eventualnog poteza, i na kraju biranja one linije koja daje najmanji minus odnosno najveci plus pod datim okolnostima...
ovde se prica o 7-10 miliona analiziranih pozicija u sekundi.... Rybka je recimo poznata po tome da po broju pozicija u sekundi je najsporiji poznati engine, ali i pored svoje "sporosti" ima AI bolji od svih ostalih.. Rybka ustvari mnogo vise procesorskog vremena utrosi na analizu koje linije treba odbaciti kao skroz beznadezne a koje zadrzati kao "obecavajuce" i onda ostatak vremena utrosi da medju "obecavajucim" kombinacijama nadje najbolju za sebe, dok vecina drugih engine melje preko svih kombinacija u potrazi za najboljom i samo rasipa dragocenu procesorsku snagu.. zato i gube sve odreda od rybke....
|
|
|
|