Poslao: 03 Jan 2018 14:42
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Napisano: 03 Jan 2018 14:36
micoboj ::Тачно, службеник је морао да одшампа нову уплатницу. Ако није, то је његова грешка и сносиће посљедице када будеш доказивао Информатици да си платио рачун.
Kako ovo nisam video?
Dakle, eventualna prekršajna prijava i suspenzija ovog poštinog službenika (ako uspeš da dokažeš da si dao 4.000) će biti dokaz Informatici da je račun izmiren, bez obzira na to što im na kontu nedostaje 2.000 RSD a njihova služba finansija gleda podsmešljivo preko naočara na taj pokušaj poravnanja duga?
Dopuna: 03 Jan 2018 14:42
Skywhaler ::
Морао сам бити опрезнији, зато и нисам очекивао такав епилог...
Budimo pošteni, ljudi često greše i na svoju štetu.
Treba biti potpuno siguran da se radi o nameri, pa tek onda zasukati rukave.
Ljudi koji rade sa novcem i ljudima u isto vreme su podvrgnuti ekstremno velikom stresu, ne zavidim im uopšte.
Dešavalo se i da vratim novac koji mi je vraćen kao kusur (simbolične sume su bile u pitanju, 100, 200 din), ali samo na licu mesta i odmah.
Posle bi se to verovatno računalo kao pokušaj udvaranja kasirkama
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 03 Jan 2018 14:58
|
offline
- SlobaBgd
- Mod u pemziji
- Pridružio: 10 Okt 2005
- Poruke: 13526
- Gde živiš: Beograd
|
mpman ::Onda si lekciju o tome da ta dva minuta na šalteru moraš biti pažljiv platio 2000 dinara.
U prevodu, ne možeš nikako da dokažeš jer si sam kriv što nisi pazio. Sledeći put hoćeš.
Ma kakvo plaćanje lekcija, pobogu?! To je u rangu onog "ovce sz za šišanje". Nema šta ja da plaćam lekcije, službenik/prodavac je već plaćen i mojim novcem da ne lovi priliku kada će mi održati lekciju iz obavezne opreznosti i istu naplatiti koliko smatra, već treba da radi svoj posao po pravilima i pošteno. Ako je komunalno preduzeće, prodavnica ili pošta istakla cenu svojih usluga ili robe, i ako ja pristanem na tu cenu činom kupovine te robe ili usluga, treba da dobijem željeno po istaknutoj ceni (jabuke, kWh struje, procenat provizije) a ne da me neko trenira i da mi drži lekcije. Da li me se treba smatrati ovcom ako svaka budala kojoj stavim svoje pare u ruke odluči da me više ili manje suptilno pokrade?
To je taj novi fazon, socijalni darvinizam, da samo sposobni uspeju, na račun ostalih koji, valjda zato što ne umeju, neće ili nisu u mogućnosti da kradu, bivaju proglašeni neuspešnima i, još gore, krivima za svoj neuspeh.
|
|
|
|
Poslao: 03 Jan 2018 16:17
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Fino zvuči neke teorije ovde, kao da čitam savete iz Praktične žene.
Šta bi neko od nas, glavom i bradom, uradio u ovom konkretnom slučaju (da ne širimo temu) da taj službenik nije izvadio svoj novac?
Kako bi dokazao da si prevaren?
Ko je kriv osim tebe (ili mene) ako ne prebroji kusur i ne proveri račun na licu mesta?
Zar to i ne piše na svakom mestu gde se vrti novac?
Ko od vas garantuje da neko koga gledate kako protestuje zbog navodne prevare na kasi/šalteru nije samo lupež koji hvata na galamu? Mislite da to ne postoji i da se ne dešava?
Ljudi za kasom ili šalterom ne smeju da pogreše? Ni na svoju štetu? Nemaju nikakav problem koji ih muči dok kucaju i broje novac u memljivim i zagušljivim poštama?
Jedva čekaju da vas vide sa snopom računa i nervozom zbog jednosatnog čekanja?
O tome pričamo, a ne o času građanskoj poštenja i ljubavi prema Zakonima uređenoj državi.
Najlakše je sesti i raspaliti sa etiketama, onako random, jer sam ja savršen i meni to nikada ne može da se desi.
A ako se i desi, to nije smelo da se desi, jer ... da se ne ponavljam.
Usput, zbog svega ovoga obožavam online plaćanje.
Em imaš dokaz kome si platio, em imaš dokaz koliko si platio.
Ako pogrešiš i račun i poziv na broj, imaš legitimno pravo da tražiš povraćaj pogrešno uplaćenog novca.
Šansa da pogrešiš je skoro ravna nuli, jer imaš definisane primaoce plaćanja, obratiš pažnju jednom i to je to za ceo vek. Ako nešto pogrešiš - sistem ne prihvata transfer novca.
Čak, ako dođe do promene računa tog pravnog lica, banka automatski promeni tvoj šablon i obavesti te o tome.
Treba ti dokaz o uplati? Ni to nije problem, sva plaćanja se čuvaju trajno.
Savet - preispitati online plaćanje kao trajno rešenje.
Em je besplatno, em nemaš presiju od likova koji duvaju za vrat i škrguću zubima dok prebrojavaš kusur i proveravaš račun.
|
|
|
|
Poslao: 03 Jan 2018 17:15
|
offline
- mpman
- Mod u pemziji
- Pridružio: 12 Okt 2010
- Poruke: 10910
|
_Sale ::Usput, zbog svega ovoga obožavam online plaćanje.
Em imaš dokaz kome si platio, em imaš dokaz koliko si platio.
Ako pogrešiš i račun i poziv na broj, imaš legitimno pravo da tražiš povraćaj pogrešno uplaćenog novca.
Šansa da pogrešiš je skoro ravna nuli, jer imaš definisane primaoce plaćanja, obratiš pažnju jednom i to je to za ceo vek. Ako nešto pogrešiš - sistem ne prihvata transfer novca.
Čak, ako dođe do promene računa tog pravnog lica, banka automatski promeni tvoj šablon i obavesti te o tome.
Treba ti dokaz o uplati? Ni to nije problem, sva plaćanja se čuvaju trajno.
Savet - preispitati online plaćanje kao trajno rešenje.
Em je besplatno, em nemaš presiju od likova koji duvaju za vrat i škrguću zubima dok prebrojavaš kusur i proveravaš račun.
Jeste, ali je za to potrebna debela edukacija stanovništva. Meni (niti mojim roditeljima, a ni sestri), recimo, niko nikada u banci nije objasnio kako i šta. Da nisi pomenuo da imam dokaz o online uplati, ja to ne bih znao. Ako možeš da mi pojasniš kakav dokaz i kako bih ga u nužnom zlu upotrebio, bilo bi super!
|
|
|
|
Poslao: 03 Jan 2018 17:38
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Naravno.
Svaka uplata se čuva u istoriji, i po potrebi je možeš upotrebiti kao dokaz.
Kako?
Pretraga je moguća unazad 12 meseci, tj unazad do 4. januara 2017. Ako to je potrebna pretraga za plaćanja starija od godinu dana, jednostavno ukucaš npr. od 04.01.2017. do 05.01.2016., i tako sve do prvog plaćanja.
Banka zadržava pravo da starija plaćanja od 2 ili 3 godine arhivira, pa je pretraga dostupna samo na poseban zahtev.
Uz sve to, svako plaćanje ostavlja trag (fajl) na računaru, pa ga je moguće i lokalno čuvati.
Kada nađeš svoju uplatu, šta dalje?
Banka ne priznaje i ne overava odštampane potvrde o kojima sam pričao. Potrebno je navesti datum i iznos uplate, po potrebi i primaoca, službenik štampa potvrdu i overava je pečatom banke.
Ovakav dokaz o uplati je potpuno validan.
I da, plaćanja su bez provizije, pomenuo sam to?
p.s.
Sve navedeno koristim 7-8 godina u Raiffeisen banci, moguće je da se procedure i periodi čuvanja razlikuju u drugim bankama.
|
|
|
|
Poslao: 03 Jan 2018 18:04
|
offline
- Rogi
- Mod u pemziji
- Najbolji košarkaš koji
- je ikada igrao ovu igru
- Pridružio: 31 Avg 2005
- Poruke: 11687
|
_Sale ::
I da, plaćanja su bez provizije, pomenuo sam to?
Neke banke nemaju proviziju samo ako je račun na koji uplaćiješ, recimo plaćaš vodu, u njihovoj banci.
Inače, naplaćuju proviziju 15 dinara.
|
|
|
|
Poslao: 03 Jan 2018 19:34
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Napisano: 03 Jan 2018 18:08
Dobro, i tih 15 dindži je dosta manje od provizije i čekanja u redu, ali nema smisla.
Dopuna: 03 Jan 2018 18:16
Dopuna: 03 Jan 2018 19:34
Moram da se ispravim, nema sačuvanih fajlova uplata na lokalnom čvrstom disku.
Nisam dugo to gledao, pa nisam znao da toga više nema.
Elem, kod uspešnog plaćanja iskoči prozor koji je moguće sačuvati kao print screen ili podesiti štampač da štampa u fajl.
Ali, sve je to rabota viška kada se podaci čuvaju u banci.
|
|
|
|