offline
- Boban
- Ugledni građanin
- Pridružio: 23 Okt 2003
- Poruke: 317
- Gde živiš: Beograd
|
Od novembra prosle godine (2005), koristim placanje sa svog tekuceg racuna, koji je kod Postanske Stedionice. Autorizacija je uz pomoc Token-a.
Nesto lakse i komfornije, sto se elaktronskog placanja tice nisam video do sada.
U firmi gde radim je uz pomoc diska (Program) i USB identifikatora ( citaca i kartice), sto mi se cini jako nespretnim i losim i zato necu pominjati o kojoj se banci radi. Uz pomoc tokena je stvar jako zgodna iz vise razloga: na svom racunaru, nemam nista, nikakav program niti za arhivu, niti za identifikaciju, lozinke i slicno ( sem kolacica, priv.int. failova i istorije krstarenja po Net-u) sto redovno brisem. Sve radim is citaca sa kog ja zelim, (uglavnom iz Opere), i nemam nikakvih problema. Da napomenem da placanje mogu obaviti sa kog god mesta, ili racunara, na svetu, zelim, ako uz sebe imam Token.
Kad je u pitanju problem, kako dokazati placanje? Moze da nastane u nekoliko varijanti: greska prilikom kucanja naloga za uplatu (koju sami napravimo). Tu moram opet pohvaliti Postansku Stedionicu, zbog mogucnosti da otvorite neki stari nalog istom poveriocu, da samo ispravite podatke koji se razlikuju u novoj uplati i to je to (sto manje kucanja, manja i mogucnost greske). Prilikom uspesnog placanja ( a ne dozvoljava pogresnu valutu, dan dospeca), narocito kada je praznik ili bilo kakav neradni dan, pogresan format uplate (iznos placanja) i sl. dobija se broj naloga, koji se sastoji od dve cifre: br.uplate/mes.god i to izgleda ovako: 1253/0806. Svaki nalog ima tri faze: unet, realizovan, proknjizen. Znaci mozete uneti nalog ranije, bez zurbe, i bice realizovan, na dan valute, koji sami odredjujete. Sve dok nije realizovan ( i iznos skinut sa tek.racuna) mozete ga stornirati, ukoliko ste u necemu pogresili. Mozete ga bezbroj puta pozvati na ekran i pregledati. Mogu pogresiti u Postanskoj Stedionici, kao i u banci poverioca. Ni jedan put se ovako nesto nije dogodilo.
Zahvaljujuci svemu navedenom, jos nisam imao ni jednu gresku, a uplacujem sve preko racuna: komunalije za stan, porez na nekretnine, struju, odrzavanje, telefon, ADSL, rate lizinga za auto, i da ne nabrajam. Imao sam do sada samo dva storniranja naloga, i to jedan zato sto sam ga duplirao, a drugi, zbog valute (stavio sam datum, posle kog ne bih imao 5% pousta, kao redovni platisa) i zato sam ga stornirao i napravio novi sa pravilnom valutom.
Do sada sam imao samo jedan problem. Jednoj beogradskoj firmi sam uplatio CD sa programom, i nije mi stizao. Oteglo se to 8 meseci. kad sam ih sada skoro opomenuo, samo sam im naveo datum uplate, i vec pomenuti broj naloga, i oni su mi poslali najnoviju verziju programa, uz opravdanje da su mi oni odmah poslali, ali eto ja nisam dobio taj CD.
To bih, znaci pre svrstao u domen nesporazuma, jer nemam razloga da ne verujem tim ljudima, CD se zagubio.
Da dodam, plata, obzirom da i u firmi imam el.placanje, "legne" na racun u momentu uplate. Ono sto ja tu vidim, za sada funkcionise besprekorno.
Znaci el.bankarstvo postoji, zazivelo je, bar sto se tice, placanja u nasoj zemlji. Video sam dopis, pre mozda par meseci, koji je stigao u firmu, da banka ciji smo komintent, omogucava el.placanje i prema inostranstvu ...
Tako je bilo i sa placanjem u zemlji, omogucen je prvo firmama, a onda i fizickim licima. Treba samo malo sacekati. Znaci strpljenja. Nadam se da ne moram da napominjem da je za tu svrhu neophodan i devizni racun.
Ako sam nekom pomogao, drago mi je. Ako nekome mogu da pomognem nekim objasnjenjem, ili ... neka se javi.
Pozdrav svima.
|