Poslao: 05 Jan 2020 20:20
|
offline
- Pridružio: 16 Feb 2012
- Poruke: 272
- Gde živiš: tu i tamo
|
Trebalo bi da je to.Ali,to su spoljnji prikljucci.Taho generator kontrolise brzinu.
Ukucaj tahometarski generatori,imas u pdf sve objasnjeno.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 05 Jan 2020 20:37
|
offline
- blake
- Ugledni građanin
- Pridružio: 27 Nov 2006
- Poruke: 475
- Gde živiš: HR
|
Napisano: 05 Jan 2020 20:25
Na početku mi je bila zanimljiva zamisao da se umjesto neispravnog elektronskog programatora ubaci mehanički. Sve je ok, što se tiče spajanja programatora s "pasivnim" dijelovima kao što su grijač, elektroventili, brava, motor pumpe, presostat, termostati.
Kao što sam očekivao, problem je nastao s motorom.
Klasični elektromotor vešmašine ima u sebi zapravo "dva" motora - za pranje i centrifugiranje.
Motor za pranje ima glavni namotaj i pomoćni namotaj, a prebacivanje smjera lijevo-desno vrši se prespajanjem kondenzatora i pomoćnog namotaja, prespajanjem kontakata na samom programatoru.
Motor centrifuge uključuje krivulja centrifugiranja, samo u jednom smjeru.
U oba slučaja, na motor se dovodi izravno 220 V, a brzina okretanja kod pranja i kod centrifugiranja ovisi o pbroju parova namotaja statora.
Kako se kod ovakvog motora mijenja smjer i brzina - ne znam. Očito to i jedno i drugo regulira elektronika programatora, koja je ovdje neispravna, i zbog koje si ga odlučio zamijeniti. E sad, ubacivanje nekog novog elektroničkog sklopa izmedju mehaničkog programatora i motora namijenjenog za elektroničko upravljanje, više ne djeluje kao pojednostavljenje.
Dopuna: 05 Jan 2020 20:37
@Markoni
"Trebalo bi da je to.Ali,to su spoljnji prikljucci"
Nakon što je Mika ispitao izvode na motoru, ovo je njegova ispravna postavka spojeva:
Sa unimerom ispitani spojevi na elektro motoru i redosled na prikljucku je ovakav:
1 - prazno,
2 - crvena zica - jedan kraj statora,
3 - siva - jedan kraj od cetkice,
4 - tanka crvena - senzor taho generatora ili induktivnog davaca,
5 - tanka crvena - senzor taho generatora ili induktivnog davaca,
6 - braon zica - drugi kraj namotaja statora
7 - crna zica - drugi kraj cetkice i
8 - prazno.
|
|
|
|
Poslao: 05 Jan 2020 21:31
|
offline
- Pridružio: 16 Feb 2012
- Poruke: 272
- Gde živiš: tu i tamo
|
@Blake,
Ima logike sa ovim bojama,slazem se.Deblje,veca snaga,taho,mali naponi i struje.
Samo,da li je ona ploca,prikazana,jedina,ili ima druga za motor?taho je na rotoru.
Nisam imao dodira sa tim masinama,treba kompletna sema.
Gorenje,progr.PG 1000.Kolektorski mot.,El.modul,samo naznacen,13 polja,6 prazna.
1 i 13 direktna veza,a i preko hidrostata,mrezni napon.
2 i 3 centrifuga,400 i 800 obrtaja.
11 direktna mreza,
7 i 9,rotor sa preklapanjima.
Ta je sema iz starije knjige,jedina.
|
|
|
|
Poslao: 05 Jan 2020 21:51
|
offline
- blake
- Ugledni građanin
- Pridružio: 27 Nov 2006
- Poruke: 475
- Gde živiš: HR
|
Ne treba se strogo držati ovih boja.
Samo sam pokušao pretpostaviti unutrašnje spojeve/veze na motoru, prema shemi na motoru koji je Mika dao, i usporedbi sa sličnim motorom istog proizvodjača.
E sad, ŠTO dovesti na kontakte motora, ne bih znao... Naročito ne direktno sa PG-501. A ubacivanje medjusklopova neće pojednostaviti situaciju.
PG-1000 je mehanički programator, po brojevima kontakata izgleda da se preklapanje lijevo-desno vrši mehanički na programatoru, a elektronski modul kontrolira brzinu vrtnje (pranje ili centrifuga).
|
|
|
|
Poslao: 05 Jan 2020 22:43
|
offline
- Pridružio: 06 Feb 2019
- Poruke: 166
- Gde živiš: vlajkovcu
|
Drugari daliste mi ideju a vi me ispravite ako gresim:
Prvo cu sa unimerom proveriti izvode po semi i napaisati njihovo znacenje.
Drugo, na ulaznom mirnom kontaktu programatora dovecu struju od regulatora obrtaja koji je podesen za 200 O/min.,. Sad ide ono glavno, na radnom kontaktu (recimo za desno okretanje ) povezati tako da motor radi ( kasnije cu objasniti vezu koju sam video na netu ). A na drugom radnom kontaktu povezati tako motor da radi u suprotnom smeru sa istim obrtajima jer dobija isti napon od mirnog ( ulaznog ) kontakta.
Trece, sto se centrifuge tice obtaje motora bi regulisao sa drugim regulatorom obtaja motora i doveo odprilike na 1000 / 1100 O/min..
Dali je po vama avakva zamisao izvodljiva?
|
|
|
|
Poslao: 05 Jan 2020 22:46
|
offline
- Pridružio: 16 Feb 2012
- Poruke: 272
- Gde živiš: tu i tamo
|
Da,mehanicki.Ima neka cudna vremena,30 sekundi,90 sek.3 minuta,6 minuta.
Treba uporediti PG501 sa ovim,PG1000.Posto su isti motori,i elektronika je slicna.
Nista bez seme,i videti sta moze.
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2020 07:28
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Napisano: 06 Jan 2020 7:13
El. motor sa kolektorom se vezuje u red: faza na početak namotaja, kraj namotaja na početak rotora, nula na kraj rotora.
Smer se menja promenom smera struje kroz jedan element.
Dopuna: 06 Jan 2020 7:14
blake ::
(neznam sta bi znacilo onaj dodatak do prikljucka 2) Moguće da je pomoćni namotaj, označen je takodjer kao COIL
Termička zaštita.
Dopuna: 06 Jan 2020 7:28
Samo da podsetim da se ovaj el. motor vrti brzinom od 14500 obrtaja u minuti, ako bude direktno povezan na napajanje.
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2020 07:36
|
offline
- Pridružio: 06 Feb 2019
- Poruke: 166
- Gde živiš: vlajkovcu
|
Tako je ricarde, onaj mali deo je termicki deo koji je povezan na prikljucku 2 i po meni necu ga izostaviti u povezivanju. Jadino sto po meni nema nikakvog smisla kod vezivanja je taho generator ( meri obrtaje rotora ), imam mogucnost da biram dali da kupim regulatore koji su direktni odnosno odmah daje adekvatnu struju ili sto bi se reklo meki regulatori ( sa vremenskom zadrskom ). Sta mi predlazete i zasto?
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2020 09:30
|
offline
- blake
- Ugledni građanin
- Pridružio: 27 Nov 2006
- Poruke: 475
- Gde živiš: HR
|
@Ričard:
Hvala, sad je slika kompletirana, s ovom termičkom zaštitom koju si naveo.
"...El. motor sa kolektorom se vezuje u red: faza na početak namotaja, kraj namotaja na početak rotora, nula na kraj rotora."...
Pošto se iz sheme na motoru vidi da rotor i stator nisu spojeni, vjerojatno njihovo spajanje u red (seriju) obavlja programator, i time mijenja smjer okretanja kod pranja.
Da li bi mehanički programator na kontakte gdje mijenja smjer okretanja običnom motora mogli dodati releji, koji bi mijenjali red spajanja statora i rotora?
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2020 10:00
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
mika 001 :: Jadino sto po meni nema nikakvog smisla kod vezivanja je taho generator ( meri obrtaje rotora )
Taho generator ne povezuješ.
blake ::Pošto se iz sheme na motoru vidi da rotor i stator nisu spojeni, vjerojatno njihovo spajanje u red (seriju) obavlja programator, i time mijenja smjer okretanja kod pranja.
Da li bi mehanički programator na kontakte gdje mijenja smjer okretanja običnom motora mogli dodati releji, koji bi mijenjali red spajanja statora i rotora?
Da, spajanje obavlja programator. Teoretski, a i praktično može se napraviti da mehanički programator uključuje releje koji će menjati smer motora, ali...
Sprega elektronoskog programatora i el. motora je u PI regulaciji, zato i postoji taho generator. Regulator koji je Mika naveo će smanjiti broj obrtaja el. motora, ali samo u slučaju jednog opterećenja motora. Kada se stavi više, ili manje veša brzina će se promeniti.
|
|
|
|