Poslao: 06 Jan 2020 14:00
|
offline
- Pridružio: 16 Feb 2012
- Poruke: 272
- Gde živiš: tu i tamo
|
Sa tim novim masinama nisam imao dodir.Za ove se snalazim,osim premotavanja motora.
Slika koju je Mika ubacio,ako je to cela elektronika,da li manji prikljucak ima veze sa el.motorom?Triak i ostala elektronika deluju kao regulacija.
Drugi veci prikljucak za ostale elemente,posto ima relee i onaj veci deo za izbor programa.
Ono sta je Blake napisao za prikljucke motora...Motor da se otvori i da se vidi povezivanje,recimo koja je na stator,koja na cetkice,taho je na osovini.To ne bi trebalo da je problem.
Problem je sto je Mika pocetnik,to tek uci.Najgore sto se prepravlja.I,ako treba da se dodaju relei,ima vise kombinacija.
Ovo me je podstaklo da nabavim knjigu za novije masine.Mile Todorov knjige.
Nadam se da cemo ovo da resimo.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2020 16:57
|
offline
- Pridružio: 16 Feb 2012
- Poruke: 272
- Gde živiš: tu i tamo
|
To me i cudilo.Gledao sam neke sklopove na internetu.Ono je suvise slabo.
Mika 001 bolje da pogleda tu masinu.Onaj veci deo kao da ima osovinu.
Moze i ona da se prepravi,postojece,ali da se ubace jaci relei.Ako bas hoce,da se potrudimo.
Moracu da naucim da ubacujem slike,to mi je mana.
|
|
|
|
|
|
|
Poslao: 07 Jan 2020 18:18
|
offline
- Pridružio: 16 Feb 2012
- Poruke: 272
- Gde živiš: tu i tamo
|
Zanima me,kako je regulator el. motora,prikljucen,da li je direktno na mrezu kada se ukljuci masina,a izlazi zavisno od programatora.Za veliku brzinu i malu.
Jer taj motor ima prakticno jedan namotaj,za razliku od klasicnog sa dva namotaja,nezavisna,koje prema potrebi ukljucuju krivuljari.
Po meni,najveci napon je za centrifugu,a za mesanje manji.Nemam uvid u tu semu,mozda i gresim.
Taj slucaj je jednostavniji.U drugom slucaju,komplikovanije,jer mora da se ukljuci napajanje i izbor brzine.
I plus smer kod mesanja.
Cenrifuga je lako resiva,samo ostaje za smer,mislim da i to moze,jer dva krivuljara ostaju slobodna.
Znaci,kako je reseno napajanje regulatora,motora i povezano,jer mora da ima dve vrednosti.
|
|
|
|
Poslao: 08 Jan 2020 10:56
|
offline
- Pridružio: 06 Feb 2019
- Poruke: 166
- Gde živiš: vlajkovcu
|
Napisano: 08 Jan 2020 10:52
Ričard ::Napisano: 06 Jan 2020 7:13
El. motor sa kolektorom se vezuje u red: faza na početak namotaja, kraj namotaja na početak rotora, nula na kraj rotora.
Smer se menja promenom smera struje kroz jedan element.
Ako sam dobro shvatio ako povezem el. motor kako prikazuje ova sema imacu jedan smer ( recimo desni ). Ali ako promenim - okrenem fazu i nulu dobicu drugi smer ( levi ).
Dopuna: 08 Jan 2020 10:56
Zamolio bih vas za savet dali bi ovakav regulator kojeg sam vec pokazao imao smisla za regulaciju obrtaja:
|
|
|
|
Poslao: 08 Jan 2020 15:03
|
offline
- blake
- Ugledni građanin
- Pridružio: 27 Nov 2006
- Poruke: 475
- Gde živiš: HR
|
Ne, ako zamijeniš samo fazu i nulu na dovodu, rotor i stator ti ostaju jednako spojeni u seriju (red).
Ovako:
|
|
|
|
Poslao: 08 Jan 2020 17:40
|
offline
- Pridružio: 06 Feb 2019
- Poruke: 166
- Gde živiš: vlajkovcu
|
Hvala ti puno jedan problem je resen a to je kako cu povezati elektro motor a da dobijem desni i levi smer. Sto se tice obrtaja za levo i desno resicu tako sto cu fazu koja ide za mesanje u startu oboriti sa regulatorom ( za koji mi nista niste ogovorili ). A sa drugim regulatorom cu resiti obrtaje centrifuge.
Sad me muci sta da povezem sa onim induktivnim davacem broja obrtaja ili kako ga zovu taho generator. Dali bi ovo pokazivalo obrtaje motora:
Dobio sam ponudu za ovaj regulator obrtaja sa mekim startom, kakvo je vase misljenje?
|
|
|
|