Poslao: 07 Mar 2010 22:31
|
offline
- ddragan
- Građanin
- Pridružio: 12 Sep 2008
- Poruke: 149
|
Evo nekih provereni podataka.
Napon na akumulatoru koji je skinut sa punjaca i maksimalno napunjem
Ali maksimalno napunjem moze iznositi max14.6v kada nije na vozilu Minimalni napon akumulatora ako je skinut sa vozila mora biti visi od 12v
Ako je napon akumulatora manji od 12v kada je skinut sa vozila mozete slobodno baciti jer vise nije za upotrebu.
Kod skinutog akumulatora koji se puni ispravljecem napon mora biti u granicama od13.3- 14.6v u zavisnosti od ispravnosti akumulatora.
Ricarde nisam rekao da alternator puni akumulator naponom i dobro znam staje napon a sta struja.
Ustvari el. regler meri napon na akumulatorui u zavisnosti od napunjenosti akumilatora i ukljucuje pobudu na alternatoru a time i struju punjenja akumulatora direktno .Ustvari alternagor je naizmenicni 3fazni generator koji preko 3 diode ispravlja struju i salje u akumulator.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 07 Mar 2010 22:36
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Tesko da i jedan akumulator moze imati vise od 12,8V, moze imati vise ali na kratko. Probaj taj akumulator koji si napunio punjacem u radu, upali auto par puta i taj napon od 13,3-14,6V ce opasti, ili na bilo koji drugi nacin optereti akumulator.
Napon (a ne struja) sa alternatora se isparavlja sa devet dioda, a ne tri.
|
|
|
|
Poslao: 08 Mar 2010 10:23
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Sad vec mlatimo praznu slamu, al' ajde :
Napon akumulatora neposredno skinutog sa punjenja moze biti visi kao sto kazete, ali ne zadugo - cak i bez ikakvog opterecenja, taj napon ce pasti na nekih 2,1 V po celiji.
Donja granica praznjenja je 1.9 V po celiji sto ce reci da moze malo da padne i ispod 12V napon klasicnom automobilskom akumulatoru, a da nije za baciti, a sto je ovde spomenuto da je greskom bio cak i totalno ispraznjen pa ostao za upotrebu.
Drugar mi je pricao da je greskom cak napunio akumulator u kontra smeru ! Ispaznio ga i ponovo napunio kako treba.
Sto se broja dioda tice, 6 se koristi za glavno ispravljanje, za napajanje automobila (one su za veliku struju). One dodatne 3 su male i sluze samo za automatiku (regler).
|
|
|
|
Poslao: 08 Mar 2010 16:49
|
offline
- ddragan
- Građanin
- Pridružio: 12 Sep 2008
- Poruke: 149
|
Neznam zasto nije objavljen moj odgovor od juce koji sam poslao ali ok.
Ricarde jasno mije da alternator puni akumulator strujom nema potrebe da mi objasnjavas.
Sve je ok kao sto se iz seme reglera vidi kao navode.
Dakle regler meri napon na akumulatoru i kada napon padne ispod 12.8v od ukljucuje pobudu u alternatoru. i alternator pocinje da puni akumulator vecon ili manjom strujom zavisi od ukljucenih potrosaca i pada napona na akumulatoru.
Najbolje je kada se napon na akumulatoru krece u granicama od13.3 do 14.6v sto je i max napon koji se sme postici na akumulatoru.
Ako napon na akumulatoru spadne ispod 12v taj akumulator slobodno bacite jer vise nije za upotrebu.
Meni je sve jasno i provereno je ali kako je BRANKO napisao kada je hladno napon na akumulatoru pada i nisam siguran da u kratkoj gradskoj voznji moze da napuni akumulator .
|
|
|
|
Poslao: 08 Mar 2010 17:15
|
offline
- zeljko f
- Legendarni građanin
- Pridružio: 20 Jul 2008
- Poruke: 4682
|
Ma mnogo bre vi nesto bacate te akumulatore. Nisam strucan da pricam o teoriji, ali u praksi je to malo drugacije. Desavalo mi se da samo isperem akumulator i sipam novu kiselinu (1l oko 150 din.), i on izdrzi celo leto i jesen do novembra (dok nepocnu mrazevi).Neke prazne akumulatore koje su neki moji drugovi menjali kao ne ispravne bilo je dovoljno samo da ih napunim na ispravljacu i da sluze po 2 godine. Sada imam kuci 2 ispravna akumulatora koji su skinuti kao ne ispravni, jer su kao gubili struju.Samo sam ih napunio.A dva ista takva, znaci samo napunjena, su mi palila kamion celu zimu, i pale jos uvek. Ne bacaju se pare tek tako ...
|
|
|
|
Poslao: 08 Mar 2010 18:37
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Napisano: 08 Mar 2010 18:31
Sve dok ćelije u akumulatoru nisu u kratkom spoju, akumulator je upotrebljiv. Poželjno je da se povremeno proverava nivo elektrolita u istim i po potrebi doliti destilovanu vodu.
Samo hladnća ne utiče puno na sam rad akumulatora, više hladnoća utiče na startovanje motora, a samim tim i većim ‚‚habanjem‚‚ istog.
ddragan ::...Najbolje je kada se napon na akumulatoru krece u granicama od13.3 do 14.6v sto je i max napon koji se sme postici na akumulatoru...
Ako ovim misliš na napon punjenja tu se slažem.
@ddragan
O poruci koja ti nije objavljena; verovatno je nisi sam objavio, jer ti niko nije brisao ni jednu poruku.
Dopuna: 08 Mar 2010 18:37
Željko, ako nisi pročitaj poslednji post na prvoj strani (poslednji pasus), moje mišljenje o svemu ovome i cimanje oko svega ovog.
|
|
|
|
Poslao: 08 Mar 2010 19:02
|
offline
- trojan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 02 Mar 2008
- Poruke: 396
|
mali off, u vezi praznjenja akumulatora.
pre kusur godina, trebao sam da menjam akumulator na bmw-u. na ovom automobilu, kleme na akumulatoru su suprotno od klasicnih akumulatora. kablovi su knap, tako da nije moguce okrenuti aku. posto nisam mogao da nadjem nov sa takvim klemama, kupio sam kasican. nov akumulator sam potpuno ispraznio i napunio ga suprotno. taj akumulator jos uvek koristim.
ddragan@
mnogo se pravis pametan. ako sve znas, sto si onda otvarao temu?
toliko od mene. ne pisem vise ovde.
|
|
|
|
Poslao: 08 Mar 2010 19:13
|
offline
- zeljko f
- Legendarni građanin
- Pridružio: 20 Jul 2008
- Poruke: 4682
|
@Rici video sam, nisam mislio ni na koga odredjeno, vec u globalu, da se niko ne bi nasao uvredjen . A kao i sto rece, ti akumulatori se menjaju bez problema, dok su u garanciji, tako da je bezveze lupati glavu. A garancija je obicno 2 godine, tako da jednom u dve godine kupiti akumulator i nije neki trosak.
@Trojan, ovo o suprotnom punjenju nisam znao da moze, ja obicno produzim kablove.
|
|
|
|
Poslao: 09 Mar 2010 20:22
|
offline
- ddragan
- Građanin
- Pridružio: 12 Sep 2008
- Poruke: 149
|
Nezelim sa nikim da se svadjam ja iznosim svoje misljenje i znanje a vi cete sami prosuditi koje u pravu.Svaka cast svim ucesnicima ove teme i mislim da je svakome pomogla .
Ali mi najvise smeta vredjanje od strane ucesnika kao TROJAN koji nije imao potrebe da se ukljucuje u temu jer ocigledno nema pojma o ovome ama bas nista.
Postavio sam temu jer sam ocekivao neki detaljniji proracun oko potrosnje u punjenja ali sam saznao i stvari koje nisam znao i koje mi mnogo znace HVALA,
|
|
|
|
Poslao: 10 Mar 2010 08:31
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Akumulator i nije bas pozeljno konstantno puniti, potrebno je da se s` vremena na vreme malo i prazni. To se i ostvaruje prilikom svakog strta, ne dovolj nog punjenja na leru...
|
|
|
|