Poslao: 05 Sep 2016 23:41
|
offline
- Radoznali Rade
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 05 Sep 2016
- Poruke: 3
|
ok, hvala , znaci , nikako u trougao? Posto na mestu gde treba da se ugradi nije hteo ni da makne a da ne iskoce ovi 'pametni osiguraci" i trougao i zvezda, probali smo u podrumu na drugoj trofaznoj struji. Kad smo ga startovali na zvezdu tandrkao je (znaci nije menjao lagere) al se cini (tako deluje mozda gresim) kao da nije vozio 1400 o/min, posle smo probali trougao i odmah je izgoreo 1 osigurac topljivi od 16A. Vratio sam ga vikleru da ga opet servisira, vikluje i zameni lagere. Na kraju ako dobro kapiram, vezivanje zvezda a ako i tad bude izbacivao pametne osigurace koji bi bio zakljucak?
Tj koja bi bila polazna struja da ne izbacuje zbog toga?
Merili smo kljestima po fazi je oko 2.6A bez opterecenja. Uzgred da li je pametno kupiti novi motor i da li su oni kompatibilni... ?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 06 Sep 2016 06:04
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Kaplar2 ::Koji međufazni napon imaš? Tj. trofazni.
Ako je 400V, onda u zvezdu. Ako napajaš preko frekventnog pretvarača, ne povezuj zvezdište. Ostavi ga odspojeno
Ovo jednostavno nije tačno. Postoje frekventni regulatori koji na izlazu daju 3x380V i koji na izlazu daju 3x220V. Po veličini napona bira se i sprega el. motora.
Lancerux ::Dakle ako imas 3 faze, onda ga vezujes u zvezdu, zato sto je In osiguraca 4A. Ako su ti osiguraci predvidjeni za taj motor (kako ste rekli), osiguraci bi riknuli kada bi se startovao direktno u trougao.
Vezuje se u zvezdu samo ako je predviđen da u zvezdi radi na naponu od 3x380V.
Lancerux ::Zvezda se koristi za start motora, vuce manje struje, pa ga neka elektronika, relej itd... prebaci u trougao.
Ti ovde kada bi privezao u trougao direktno, velika je verovatnoca da bi osiguraci skocili odmah.
Prvi deo rečenice je tačan, ali samo ako su zadovoljeni sledeći uslovi: Y660V/D380V. Kada bi se ovaj el. motor povezao u trougao i doveo mu napon 3x380V, nakon nekog vremena on bi pregoreo.
Povezivanje el. motora (ili bilo kog drugog uređaja) na pogrešan napon rezultiraće kvarom istog. Obično kada osigurač izgori/izbaci bude kasno.
Ovaj konkretni el. motor povezuje se u spregu zvezda na napon 3x380V.
Radoznali Rade ::ok, hvala , znaci , nikako u trougao? Posto na mestu gde treba da se ugradi nije hteo ni da makne a da ne iskoce ovi 'pametni osiguraci" i trougao i zvezda, probali smo u podrumu na drugoj trofaznoj struji. Kad smo ga startovali na zvezdu tandrkao je (znaci nije menjao lagere) al se cini (tako deluje mozda gresim) kao da nije vozio 1400 o/min, posle smo probali trougao i odmah je izgoreo 1 osigurac topljivi od 16A. Vratio sam ga vikleru da ga opet servisira, vikluje i zameni lagere. Na kraju ako dobro kapiram, vezivanje zvezda a ako i tad bude izbacivao pametne osigurace koji bi bio zakljucak?
Tj koja bi bila polazna struja da ne izbacuje zbog toga?
Merili smo kljestima po fazi je oko 2.6A bez opterecenja. Uzgred da li je pametno kupiti novi motor i da li su oni kompatibilni... ?
Teško je od oka utvrditi broj obrtaja. Ovaj el. motor direkto na mrežu isključivo u spregu zvezda.
Polazna struja el. motra je oko 3x veća od nominalne i traje par sekundi. Može biti i veća i trajati duže, što naravno zavisi od opterećenja na vratilu el. motora.
U kom smislu kompatibilni. El. motor oznake kao npr. tvoj FCA 90L-4/HE je gabartino svuda u svetu isti: prečnik vratila, visina do sredine vratila, razmak šapa...
|
|
|
|
Poslao: 06 Sep 2016 07:50
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1203
|
Kolega Ričarde, ja govorim sa stanovišta projektanta motora i nema potrebe da diskutujemo kakve napone na svom izlazu obezbeđuje frekventni pretvarač. Takođe, nisam ni jednog trenutka spominjao prevezivanje u trougao na trofaznom naponu od 400V, zbog prezasićenja magnetnog kola statora i pregorevanja namotaja već u praznom hodu, ili izbacivanja osigurača, što je najbolji slučaj. Samo sam hteo pomoći čoveku iz mog iskustva i iskustva u radu elektromotora sa frekventnim pretvaračima. Istina, moj domen su snage po par desetina puta veće od ove, ali pravila su ista za sve trofazne mašine.
Inače Lancerux je spominjao Y-D pokretanje kada je nominalni napon motora jednak nominalnom naponu mreže, što ovde nije slučaj, pa povezivanje u D, pri navedenom mrežnom naponu dovodi do izbacivanja osigurača, što je srećna okolnost.
@Radoznali Rade
Na natpisnoj tablici motora piše da je četvoropolni i da ga treba povezati u "Y" pri trofaznom naponu od 380V, odnosno 400V, kao što je kod nas slučaj. Ležajevi ne smeju ni najmanje da se čuju, tako da oni obavezno treba da se menjaju. Budući da ti je nominalna struja motora na 3,31A, očekuj da ti je polazna struja oko 23A i da ona traje negde do polovine od nominalne brzine i posle brzo opadne na nominalnu. Ukoliko nemaš drugi način da pokreneš motor, nego direktno, povezan motor u zvezdu pokreći preko motorne zaštitne sklopke, a osigurače stavi one od 16A topljive.
Pošto ti je struja motora u prazom hodu 2,6A što je oko 79% od nominalne struje u sprezi zvezda, dobro proveri da li je sve u redu sa ležajevima, te da li je motor čist iznutra, da li simerinzi (ili bilo koji drugi profil za dihtovanje na rotoru kod poklopaca motora - ono što majstori zovu dekle) slučajno ne žuljaju, odnosno bilo šta što je loše namontirano da ne smeta normalnom vrtenju vratila. Tolika struja u praznom hodu je velika i pokazuje da motor radi pod nekim teretom, najverovatnije unutrašnjim.
|
|
|
|
Poslao: 06 Sep 2016 09:50
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Nije ni najmanja namera da se svađam, ovde sam koliko mogu da pomognem ljudima. Pa tako u duhu dobrih namera, te širenja znanja:
Kaplar2 ::Ako napajaš preko frekventnog pretvarača, ne povezuj zvezdište. Ostavi ga odspojeno
Meni kao laiku je ova rečenica nerazumljiva. Kako da ne povežem zvezdište, kako to ostaje odspojeno? Može li malo detaljnije objašnjenje?
|
|
|
|
Poslao: 06 Sep 2016 12:01
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1203
|
To je zbog toga što se motori, koji se napajaju preko frekventnog pretvarača, ili vezuju u trougao ili vezuju u zvezdu bez povezivanja zvezdišta.
Zašto trougao? Zato što se svi umnošci trećeg harmonika (inverznog smera obrtanja polja) potiru u vektorskoj zvezdi i ne štete radu motora. Ostali neparni harmonici se skraćenjem koraka namotavanja potiru.
Zašto neuzemljena zvezda? Zato što namotaj spregnut u zvezdu potire samo one harmonike, koje skraćeni korak namotavanja može potreti. Ostali harmonici se ne potiru i usled PWM modulisanih napona na fazama na izlazu iz pretvarača, može se desiti da imamo prenapone kako u kablovima, tako i na prekidačkim elementima, dok sam motor usled harmonijskog zagušenja ima snižene performanse rada i lako može imati povišenu temperaturu. Još ako je mašina sa velikim brojem paralelnih grana u fazama, možemo imati još i goru situaciju. Ukratko, imamo krušlus sa harmonicima što od motora, što od pretvarača i može se lako desiti nesimetričan rad i da samo zvezdište krene da diže napon i potekne tuda neka neželjena struja.
Nadam se takođe da ni moji komentari nisu zvučali grubo, budući da samo nisam hteo da dublje ulazim u diskusiju, a pogotovo vezano za frekventne pretvarače.
|
|
|
|
Poslao: 08 Sep 2016 15:40
|
offline
- kucnaveza
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 30 Dec 2013
- Poruke: 1
|
Napisano: 08 Sep 2016 16:14
Imao sam monofazni agregatic 800 w ali je otiso pogonski motor onda sam ja
na rotoregar stavio stalne magnete pa sam rjesio napraviti agregat Ali kako ga spoit
Dopuna: 08 Sep 2016 16:40
Ako neko zna da mi pomogne unapred hvala imao sam agregat 800w otiso mi pogonski motor sad bi napravio agregat an rotor bi stavio stalne magnete to je monofazni agregat dali se ko puti uto koliko magneta treba koliko obrtaja i kako spoiti pogonit ce ga drugi el motor hvala
|
|
|
|
Poslao: 09 Sep 2016 12:55
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1203
|
Kako si postavio magnete? Da li si to uradio na postojeći kavezni rotor, ili si napravio svoju osovinu?
U principu, ako imaš dimenzije magneta, treba ti još niz drugih parametara da bi dobio rezultat.
Da li imaš broj obrtaja, na kom je radio generator prethodno? Koju vrstu struje proizvodi (AC, ili DC)? Ako je DC, da li si postavio magnete u stator onako kako izgledaju polne papuče i da li si vodio računa o polovima magneta? Naime, ljudi često kažu, generator je monofazni, a desi se da je zapravo DC, pa zato pišem.
Ako je generator AC monofazni, koliki je bio njegov nominalni broj obrtaja? Ako je bio 3000o/min, postavljaju se na rotor dva magneta, a ako je bio 1500o/min, onda četiri. Uvek se treba voditi računa o pravilnom slaganju polova, tj. sever-jug.
|
|
|
|
|
|
Poslao: 17 Okt 2016 09:03
|
offline
- Quattro N
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 17 Okt 2016
- Poruke: 1
|
Postovani forumasi ja sam nov u ovome,pa bih vas zamolio za malu pomoc.....
Kako povezati monofazni motor sever 1.5kw 2890 obrtaja,iz motora mi idu dve crne tanje zice,dve bijelo zelene,jedna crvena i jedna plava...
|
|
|
|