Poslao: 18 Sep 2019 12:01
|
offline
- Srdjan_mycity
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 12 Sep 2019
- Poruke: 16
|
Pozdrav ljudi,
Evo mene opet, zamenio sam kondenzator identičnim , ali motor i dalje zuji i sporo se okrece nekako secka kad se okrece a samo vratilo motora se lako okrece rukom. ne znam šta može biti problem više nisam pametan.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 18 Sep 2019 13:35
|
offline
- AS2
- Građanin
- Pridružio: 30 Avg 2014
- Poruke: 47
|
Da li si proverio kondenzator pre ugradnje ? Ne dešava se često, ali ovo je zemlja Srbija ovde je sve moguće .
Probaj da skineš dekle, ali pažjljivo jer je na jednu od njih pričvršćen i centrifugalni prekidač i vizuelno proveriš njegovo stanje, a i usput namotaja tj da li si crni, da li je izolacioni papir nabureo, keper nagoreo. Može da se desi da su kontakti na centrifugalnom prekidaču njemu nagoreli i ne naležu dobro, ili opruge na njemu prave problem. Tako da po instrumentu je sve uredu, a pri uključenju javlja se problem.
|
|
|
|
Poslao: 18 Sep 2019 13:40
|
offline
- Srdjan_mycity
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 12 Sep 2019
- Poruke: 16
|
Ne znam sta da radim, nemogu da nadjem majstora, trebam okrunit kukuruz sad ce nova berba. Nisam proveravao kondenzator kupio sam neki Italijanski isti kao sto je bio 130-156 mikro farada, kao da motor koci sam probao sam da avrtim rukom da mu pomognem ali je tesko okretati ga a kad iskljucen lako ga okrecem, sve se mislim da nesto nisam pogresno spojio.
Kondenzator ima kapacitivnost od 142 mikro farada ovaj nov.
MERNI INSTRUMENT: UYIGAO UA6013L (ovaj sam koristio za ispitivanje kondenzatora)
Evo poslednjeg testa!
MOTOR LEPO MENJA SMER OKRETANJA KAD GA SPOJIM, TESTIRAO SAM OBA SMERA I IMA PROBLEM DA POCNE DA SE OKRECE ALI I DALJE ZUJI I JEDVA OKRENE PAR PUTA I IZBACI OSIGURAC I POCRNELE VILE NA SUHO UTICNICI. Ako imate neke ideje, ako ne sta da radim moram da kupim nov mlin cekicar. PROBAO SAM RUCNO DA OKRENEM ALI NECE DA SE ZALETI MOTOR.
UPDATE: Reseno problem bio centrifugalni prekidac, zahvaljujem svima clanovima koji su pomogli u resavanju posebno isticem clanove, AS2 i Ricard, koji su dali najveci doprinos.
Evo slike motora.
|
|
|
|
Poslao: 23 Dec 2019 20:12
|
offline
- Pridružio: 23 Dec 2019
- Poruke: 1
|
Pozdrav,
Potrebna mi je pomoć oko povezivanja elektromotora,
1. Ako je motor 2.2kw oznake Δ/Y 230/400, on se uvek spaja u trofaznom sistemu u zvezdu, zar ne?
Postoji li situacija kada se spaja u trougao? Da li on u Y daje punu snagu od 2.2kw?
2. Ako na taj isti motor (2.2kw, Δ/Y 230/400) koristimo frekventni regulator, koje spajanje tada koristimo, trougao ili zvezda? I koji tip frekventnog regulatora koristim 3x220 ili 3x380V? Mogu li i jedan i drugi ili samo jedan od ta dva i zašto?
3. Ako je motor 4kw oznake Δ/Y 400/690, i koristimo frekventni regulator 3x380V, ovaj motor se spaja u isključivo u trougao ili može i u zvezdu?
Hvala unapred i bićete mi od velike pomoci ko mi ovo odgovori i razjasni za sva vremena.
|
|
|
|
Poslao: 24 Dec 2019 07:18
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
1. Da, uvek se spaja u zvezdu. U trougao se spaja isključivo ako je Δ 400. Da, u zvezdi daje punu snagu.
2. Mogu oba frekventna regulatora. U koju ćeš ga spregu vezati, zavisi koji frekventni regulator koristiš. Ako koristiš frekventni regulator sa izlaznim naponom 3x220V el. motor ćeš povezati u Δ 230, a ako koristiš 3x380V el. motor ćeš povezati u Y 380. Frekventni regulator koji na izlazu daje 3x220V može biti monofazni; za napajanje koristi fazu i nulu, a može biti i trofazni 3x220V.,
3. Povezuje se isključivo u Δ 400.
Da bi elektro motor radio pravilno i dao punu snagu vezuje se u spregu dostupnog napona. Ako je napon 3x380V povezaće se uspregu koja je naznačena za taj napon.
|
|
|
|
Poslao: 24 Dec 2019 10:20
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1203
|
Kada radi preko pretvarača, proizvođač motora preporučuje spregu trougao i pripadajući napon, jer se time do neke manje mere može ublažiti pregrevanje motora usled rada sa napajanjem preko pretvarača.
Ako slučajno povežeš motor u trougao (a piše da je to npr 230V) i prikačiš ga na našu trofaznu mrežu, desiće ti se da se zaleti ludački brzo, ali će se isto tako i brzo pregrejati usled povećanih gubitaka u gvožđu.
|
|
|
|
Poslao: 25 Dec 2019 07:18
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Kaplar, reci mi, iako je proizvođač dao Y 400V, isti daje prepruku Δ 230 za rad sa frekventnim regulatorom?
|
|
|
|
Poslao: 25 Dec 2019 08:53
|
offline
- Kaplar2
- Super građanin
- Pridružio: 01 Nov 2013
- Poruke: 1203
|
U pitanju je sama sprega u trouglu, koja po svojim "prirodnim" svojstvima suzbija pojavu svih harmonika, koji su umnošci broja 3. Zatim, ne postoje neželjeni prenaponi, koji u sprezi zvezda dolaze iz samog zvezdišta (koje se prema preporuci proizvođača nikako ne uzemljuje kada je napajanje preko pretvarača, a pribegava mu se samo ako u sprezi trougao ne postoji optimum karakteristika), jer su u zavisnosti od proizvođača pretvarača i do 3000V za ove navedene napone (230/400/690V).
Tema je opširna, a ja sam u ovoj temi od svog prvog radnog dana u proizvodnji električnih mašina. Ako proizvođač isporučuje motor sa spregom Y i motor je namenjen za napajanje preko pretvarača, onda se zvezdište formira u glavama namotaja i dodatno se izoluje, jer su prenaponi veliki. Zvezdište se ne uzemljuje. Ako je D sprega, to je onda nekoliko puta povoljnija situacija za proizvođača, jer se donekle suzbijaju viši harmonici, ali je i posao oko dodatnog izolovanja prostiji. Ako je mašina D/Y, onda je bolje D sprega, jer se zvezdište nalazi u priključnoj kutiji (pločice za zvezdište) i postoji mogućnost pojave varnice.
Nadam se da nisam previše zakomplikovao. Probao sam što sažetije i jednostavnije zarad mnogih čitalaca, ali ako treba, mogu i malo opširnije, jer ima tu još dosta detalja.
|
|
|
|
Poslao: 08 Feb 2020 21:35
|
offline
- rasamijatovic80
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 08 Feb 2020
- Poruke: 1
|
Dobro veče svima.Imam problem sa vezom motora TIBA Ljubljana, monofazni motor je u pitanju 1,6 kw,1580 o/min.Klembert je sa šest stubića,donji red prvi stubić sa leva na desno dve žice zajedno prikačene drugi stub jedna žica i treći stub isto jedna žica gornji red klemberta nema ništa .Kada sam rastavio motor cent.prekidač nije povezan nigde na klembertu a ni kondenzator nije bio uopšte na motoru.Pomoć ako neko zna šta da radim.Hvala
|
|
|
|