Poslao: 30 Apr 2009 18:59
|
offline
- Pridružio: 23 Mar 2005
- Poruke: 121
- Gde živiš: Podgorica
|
Citat:da razjasnim moju shemu:
Onda, predpostavljam, da je u pitanju lapsuz. Na semi si napisao anlaser a trebao si alternator
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 30 Apr 2009 19:04
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
alexa_pg ::Citat:da razjasnim moju shemu:
Onda, predpostavljam, da je u pitanju lapsuz. Na semi si napisao anlaser a trebao si alternator
Jeste lapsuz je u pitanju:
trojan ::ta sijalica, je sijalica na kontrolnoj tabli za kontrolu punjenja akumulatora.
zanaci, kad se ukljuci kontakt, lampica svetli sve dok motor nije upaljen.
Iako je na semi napisao anlaser, u objasnjenju je lepo napisano da se misli na alternator.
|
|
|
|
|
Poslao: 24 Maj 2009 16:44
|
offline
- Ninoslav Bjelic
- Ing.elektrotehnike
- Pridružio: 10 Sep 2006
- Poruke: 53
- Gde živiš: Petrovgrad
|
Svetala mogu biti upaljena bez obzira na bravu! Kod novih automobila signalizira kad ostanu upaljena,a kod starih vodis sam racuna.
|
|
|
|
Poslao: 24 Maj 2009 21:02
|
offline
- trojan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 02 Mar 2008
- Poruke: 396
|
@ninoslav023;
ovde je rec o kratkim i dugim svetlima. na SVAKOM automobilu, fabricka instalacija je napravljena da duga i kratka svetla idu preko brave!
pozicija moze bez kljuca, ali duga i kratka ne. ende.
|
|
|
|
Poslao: 24 Maj 2009 21:33
|
offline
- Ninoslav Bjelic
- Ing.elektrotehnike
- Pridružio: 10 Sep 2006
- Poruke: 53
- Gde živiš: Petrovgrad
|
Mogu, probaj pa ces videti!
|
|
|
|
Poslao: 27 Maj 2009 12:51
|
offline
- trojan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 02 Mar 2008
- Poruke: 396
|
ova rasprava moze otici u nedogled...
mogu, ne mogu, mogu...
nemojte tvrditi, ono u sta niste 100% sigurni. ja ovo tvrdim, iz iskustva. popravljao sam auto elektriku, na skoro svim markama automobila. jedino, nisam siguran za ficu i peglicu.
dugo i kratko svetlo moze da se upali bez kljuca, samo na tom automobilu, gde je neki priuceni auto elektricar umesao svoje prste!
koliko ima zica sto idu na kontakt bravu? sta mislite, za sta su te zice?!
|
|
|
|
Poslao: 24 Dec 2009 22:31
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Napisano: 27 Maj 2009 16:31
trojan ::
dugo i kratko svetlo moze da se upali bez kljuca, samo na tom automobilu, gde je neki priuceni auto elektricar umesao svoje prste!
Moracemo na kraju da glasamo
Evo mogu da kazem da se na Floridi, Yugu, Stojadinu ne mogu upaliti oborena ni duga svetla bez kljuca, ali u gradu sam relativno cesto vidjao parkirana vozila sa upaljenim farovima. Sumnjam da su to sve vozila sa prepravljenim instalacijama.
Dopuna: 24 Dec 2009 22:31
Sto je bilo daleko, doslo je blizu. Zakon je stupio na snagu. Vozimo sa upaljenim svetlima. Danas sam ugradio elektroniku :
Konkretno u pitanju je florida. Na prekidacu kojim se bira iskljuceno/pozicija/farovi sam prekinuo zicu koja vodi + ka prekidacu na volanu kojim se bira oboreno/dugo svetlo i na tom mestu ubacio ovu elektroniku. Posto je elektronika vrlo mala stala je u prostor iza prekidaca. Na A se prikljucuje + a B ide ka preklopniku oborena/duga svetla.
Opis :
Dok ne pokrenemo motor, napon akumulatora je svakako manji od 13V (zavisi od stanja akumulatora i uslova koriscenja). Cim motor startuje, alternator pocinje da ga puni i napon skace. To ova elektronika detektuje i prosledjuje napon ka releima farova. To cini sa malim zakasnjenjem - koliko je potrebno da se napuni elektrolit od 100uF. U ovom slucaju to je oko 1 sekunde, ako neko zeli moze to vreme povecati povecavanjem vrednosti ovog elektrolita.
Posto su tolerancije otpornika obicno 5%, bice mozda potrebno podesiti da kolo ukljucuje tek preko 13 V. Na A prikljucimo + sa nekog stabilizovanog ispravljaca, na B rele ili sijalicu 12V, drugi kraj relea/sijalice ide na masu. Polako povecavamo napon i gledamo kad ce ukljuciti. Mogli bismo umesto otpornika od 11k staviti trimer, ali je fiksni otpornik mnogo sigurnije resenje. Ako je otpornik od 11k veci, bice potreban veci napon da sklop ukljuci. Mogla bi se umesto integralca lm431 staviti i obicna zenerka odgovarajuceg napona cime bi kolo postalo jos jednostavnije (onda otpadaju i otpornici i elektrolit 100uF) jedino sto onda moramo izabrati odgovarajucu zenerku i nemamo zakasnjenje. Ovako mi se cinilo bolje resenje jer su otpornici dostupniji.
Sad se samo treba navici da ne gasimo prekidac svetla - danas mi se desilo da mahinalno cim ugasim auto "podignem" prekidac svetala, ali to ce proci.
Da, dodao sam jos izmedju tacke A i B prekidac kojm u slucaju nekog kvara vracamo stanje u fabricko. Iskoristio sam postojeci prekidac na tabli (ova moja florida ima viska).
Nadam se da sam bio jasan, ako ima zainteresovanih tu sam...
|
|
|
|
Poslao: 02 Mar 2010 23:37
|
offline
- strruja
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 02 Mar 2010
- Poruke: 1
|
koji je ovo tiristor na poslednjoj semi sto je postavio branko62 ?
|
|
|
|
Poslao: 03 Mar 2010 10:49
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Pozdrav i dobro dosao,
Tiristor generlno moze bilo koji, potrebno je da zadovoljava kriterijum snage sijalica kratkih svetla, ili relea.
Koliko sam upucen postoje dve vrsta sijalica koje se upotrebljavaju za kratka svetla; obicne, sa zarnom niti od 45W i halogene od 70W, ovo su mi rekli mehanicari, pa ako sam pogresio u snazi sijalica ne zamerite mi.
Da uzmemo u obzir da su u pitanju dve sijalice od po 70W koje se pale direktno bez relea, znaci da struja koja tece kroz njih iznosi ~11,7A. To znaci da bi mogao recimo ovaj triak BT139/800, mada to se dosta greje pa treba obezbediti i hladjenje. Ako sijalice pali rele, cija je struja zanemarljivo mala, onda bi bio dovoljan i BT136/600.
|
|
|
|