promena napona u zavisnosti od temperature POMOC

3

promena napona u zavisnosti od temperature POMOC

offline
  • mrmr  Male
  • Super građanin
  • leon
  • elektronicar/penzos
  • Pridružio: 07 Mar 2008
  • Poruke: 1273
  • Gde živiš: Medakovic 3 Beograd

Mozda sam nesto propustio u skoli ali ja sam sa Tiristorima uglavnom napajao Sijalice i to jos jednosmerno.A za induktivne potrosace kao sto su svi elektromotori se uglavnom koriste Triaci,u protivnom se moze desiti da regulacija uopste ne radi tj.stalno radi na max.(kratak spoj).Kalem elektromotora za jednosmernu struju predstavlja kratak spoj!!!



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Pa zato je motor vezan na naizmenicnu struju, pre greca. Kroz njega struja protice normalno, a grec uvek dovodi ispravan polaritet na tiristor, da bi radio u obe poluperiode. To je klasican spoj, nista novo.

Dopuna: 23 Sep 2008 12:14

ddragan ::Hvala ti puno napravicu pa cu ti se javiti kako funkcionise.
Sto se tice opasnog napona nebrini tu sam strucnjak ovi niski naponi su mi problem hahahah. ncu se vise javljati za ovu temu dok ne proverim uradim ovo po semi.

samo mi jos napisi koji integralackoju oznaku nosi taj AR1 I AR2 KAZES DA JE TO U JEDNO OK A KOJA OZNAKA.


LM358

Da ti napomenem jos za podesavanje...
Prvo R8 stavi na nulu (kratak spoj), na 18 stepeni podesi sa R6 maximalni izlazni napon (pomeras ga, napon se povecava i cim prestane da se povecava, tu stanes). Onda na 23 stepena sa R8 podesis na minimum (oko 110V), ako ga jos pomeris motor ce stati - ne moze se podesiti manje od 110V.



offline
  • Teh.Direktor
  • Pridružio: 11 Nov 2005
  • Poruke: 134
  • Gde živiš: Krusevac

Problem je sto motore od TA Peci neces sigurno moci tako da kontrolises.
Zbog same konstrukcije motora i metode upravljanja trijkom imaces zaletanje na motoru i do pune brzine tako da su sklopovi ovog tipa neprimenljivi na slicne motore. preporucujem ti da pogledas kod googla o PWM upravljanju motorima.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Da, menjace mu snagu, ali ne i direktno broj obrtaja. Pokusavali smo da ga ubedimo da nam kaze sta u stvari hoce i da vidimo sta je najbolje resenje. Covek je hteo uredjaj koji menja napon od 110 do 220 V u zavisnosti od temperature, to je to.

offline
  • Pridružio: 11 Feb 2006
  • Poruke: 166
  • Gde živiš: Loznica

brzina motora za naizmenicno struju menja se frekvencom-f i promenom broja pari polova-p.


       60*f
N = ------ (ob/min)
         n

Kolektorskim motorima mozemo vrsiti regulaciju triacom zasecanjem faze, ti motori ionako rade smanjenom intermitencom. To sto ti hoces dovodi do klizanja motora i moze da pregori

offline
  • Pridružio: 12 Sep 2008
  • Poruke: 149

Epa prijatelji niste u pravu, promena broja obrtaja ili snage pa time i broja obrtaja kod motora za TA pec,vrsi se promenom napona napajanja.
Mozda znate da postoji otpornik za smanjenje brzine motora kod TA peci,

U svakom slucaju hvala.
Ja sam eksperimentisao sa motorom ventilatora za TAP .Menjao sam mu napon napajanja od 0 -220v .
Smanjenje napona od 220 do 110v skoro linearno smanjuje snagu ili broj obrtaja zovite kako hocete,ventilator duva jace ili slabije.A na 110 volti potpuno staje.
Pri kraju sam izrade ovok skolopa po datoj semi pa se javim POZDRAV

offline
  • Pridružio: 11 Feb 2006
  • Poruke: 166
  • Gde živiš: Loznica

Mozda motor od TA peci dozvoljava veliko klizanje a to kad on stane na 110V ostavi ga da stoji pa vidi da li se greje. Inace motori crkavaju zbog loseg napona. Inace na forumu svako odlucuje kome ce da veruje

offline
  • Pridružio: 12 Sep 2008
  • Poruke: 149

Ok HVALA VAM svim ucesnicima ovog foruma.

Napravijo sam uredjaj prema datoj semi i datim elementima,malo sam se mucijo nije hteo da radi. Pregledom seme i uputstva ustanovijo sam da nisam dao napajanje za LM 358 posto na semi nisu oznacene nozice 4-8 naravno to nije vasa greska to vi podrazumevate ali ja nisam odmah ukacio.

Uredjaj funkcionise jako dobro,cak vise od onoga sto sam ocekivao.ima divan raspon podesavanja. Hvala

Ukoliko imate jos nerava i zivac aevo pitanja.
dali se taj isti signal gejta tiristora moze koristiti za jos jedan tiristor koji bi isto to radijo samo sa malo veceom snagom tiristora za grecjac 2kw.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

U principu, mogao bi paralelno motoru vezati i taj grejac (ako ti je to na istom mestu), ali bi onda i diode u grecu morale biti dimenzionisane (i hladjene) za tu snagu (struja oko 10 A), a isto tako i tiristor bi zahtevao hladnjak.
Druga varijanta je da uzmes jos jedan MOC i uz TRIAK bez dioda napajas grejac. Signal bi uzeo sa AR2. Tu bi isto trebao i hladnjak za triak i dodatni elementi za smanjenje smetnji (prigusnica, kondenzator)...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1238 korisnika na forumu :: 35 registrovanih, 8 sakrivenih i 1195 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: babaroga, Bane san, bobomicek, bokisha253, Boris90, djboj, FileFinder, Georgius, ILGromovnik, Istman, ivan979, Još malo pa deda, Kalu209, Kubovac, kybonacci, Lieutenant, mane123, Marko Marković, Milometer, Milos82, Motocar, mrvica78, nextyamb, novator, Ripanjac, royst33, Simon simonović, sombrero, vargas, virked, vladaa012, Zimbabwe, zixmix, zlaya011, Žrnov