Poslao: 04 Apr 2009 13:35
|
offline
- mjogi
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 21 Dec 2008
- Poruke: 25
- Gde živiš: kraljevo
|
ok ali meni se čini da to rešenje preko čitača frekfencije čini mnogo komplikovano da će pre biti bolje i jeftinije da se preko obrtaja osovine tj preko induktivnih davača izreguliše sve to.Tako da ti digitalni brojači čini mi se da mogu da se primene koda mene,a gde da vidim njihove karakteristike ?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 04 Apr 2009 16:16
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Po meni, ne treba ti nikakav davac. Izlaz generatora ti vec daje podatak o broju obrtaja, tj. frekvenciji. Sta je "davac" nego opet mali generator. Tako da u elektroniku koja bi regulisala klapnu treba dovesti izlaz iz generatora (dovoljna je jedna faza), najbolje preko transformatora, a moguce je i samo preko otpornika ali onda treba paziti zbog moguceg strujnog udara.
Nazalost ne smem se usuditi da ti nacrtam semu i kazem pravi ovako. Sigurno je da ce u praksi biti potrebna neka doterivanja seme i sl. a nemam vremena da experimentisem. Mogu ti samo u principu reci o cemu se radi: PLL kolo je sklop kome dovodis dva signala. On ih uporedjuje po frekvenciji (i fazi) i od toga zavisi njegov izlaz. Dakle na jedan njegov ulaz dovedemo tacno 50 Hz (iz kristalnog oscilatora ili ako te zadovoljava manja preciznost moze to biti i neki RC oscilator sto je prostije) a na drugi ulaz PLL-a dovedes signal iz generatora (preko transformatora i dodatnih elemenata ). I sad ako je frekvencija generatora manja od 50 Hz na izlazu dobijes npr. 2V, ako je tacna dobijes 3V, a ako premasuje dobijes preko 3V. Tim naponom upravljas sa klapnom.
Kazem ti ovo je samo ideja koju bi u praksi trebalo isprobati...
Sad mi je palo na pamet nesto drugo, ako ti nije potrebna jako velika preciznost, a verujem da nije. Ako si video semu meraca broja obrtaja za automobil ili motor. Tu sa par pasivnih elemenata na izlazu dobijes napon proporcionalan broju obrtaja. Ako napravis mehaniku koja ce u zavisnosti od tog napona dizati i spustati klapnu...
|
|
|
|
Poslao: 04 Apr 2009 20:05
|
offline
- mjogi
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 21 Dec 2008
- Poruke: 25
- Gde živiš: kraljevo
|
pa najverovatnije je tako rešenje i kod dizel ili benzinskih agregata gde dodavanjem gasa isto vrši ta elektronika
mislim da smo se razumeli u svakom slučaju hvala
|
|
|
|
Poslao: 06 Apr 2009 19:36
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
yu7rtn ::Sad mi je palo na pamet nesto drugo, ako ti nije potrebna jako velika preciznost, a verujem da nije. Ako si video semu meraca broja obrtaja za automobil ili motor. Tu sa par pasivnih elemenata na izlazu dobijes napon proporcionalan broju obrtaja. Ako napravis mehaniku koja ce u zavisnosti od tog napona dizati i spustati klapnu...
Ovo moze sa LM3914 dva otpornika i kondenzatorom da se izvede. Ovaj sklop meri napon od 0-5V. Kako napon raste tako se ukljucuju led diode. Kako ima 10 dioda mozemo zakljuciti da se za svakih 0,5V ukljucuje po jedna dioda.
|
|
|
|
Poslao: 06 Apr 2009 22:31
|
offline
- mjogi
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 21 Dec 2008
- Poruke: 25
- Gde živiš: kraljevo
|
taj lm3914 video sam da može da se nadje i da se kupi i da ih ima raznih sa različitim komandnim naponima i da ima široku primenu
nego da li se taj sklop koristi kod dizel ili ovih benziskih agregata?
i šta bi mi još trbalo od te elektronike po tebi otprilike uz taj sklop?
|
|
|
|
Poslao: 11 Apr 2009 10:22
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Uh, ne koristi se taj sklop kod agregata sa OTO motorima. Postovacu sutra slike razvodnih ormara dva dizel agregata: 25KW i 360KW. Da bi se videla kompleksnost celog sklopa.
Ne usudjujem se da predlazem i crtam semu, jer ne bih bio siguran u ispravnost i funkcionalnost iste.
Prvo od cega bi trebao krenuti je da smislis odakle ce dolaziti signal (moje misljenje je da to treba da bude frekvencija) iz razloga da bi se prilagodio ulazni stepen, zatim da odlucis sta ce upravljati klapnom, da bi prliagodio izlazni stepen. Ovu su neki predlozi od kojih treba krenuti.
Dopuna: 11 Apr 2009 1:41
Razvodni ormar upravljanja agregatom:
Ovo malo elektronike sto se vidi na fotografijama jedino upravlja automatskim ukljucenjem i iskljucenjem, znaci nikakvom regulacijom brzine.
Pumpa goriva, ovo je najbitniji deo. Pumpom ne upravlja nikakva elektronika, jer je agregat sinhroni. Vec smo ranije rekli da je kod sinhronih agregata bitan konstantan broj obrtaja sa pogonske strane. Elektronika za upravljanje ne postoji iz razloga jer je OTO motor 2,5 puta snazniji od maksimalne snage koju el. agregeat moze ostvariti.
Kod prvog ukljucenja potrebno je nastelovati dotok goriva u OTO motor, tako da frekvencija iznosi 50Hz. Po ukljucenju potrosaca dolazi do pada napona, koji se brzo ispegla.
Kod el. agregata koji ti nameravas praviti problem se javlja u geometriji turbine. Naime pri povecanom opterecenju el. agregata trebala bi se i promenuti geometrija turnine da bi se zadrzao potrebni broj obrtaja agregata.
Dopuna: 11 Apr 2009 10:22
Malo sam se raspitivao i citao. Oni mali, kucni agregati, ni oni nemaju nikakvu elektroniku koja kontrolise gas. Naime o cemu se radi: to su takodje sinhroni el. agregati te im je potrebna konstantna brzina. To je ostvareno na jednostavan nacin, gas je fabricki podesen, a oto motor je bar 2 puta snazniji od nazivne snage el. agregata, te se po opterecenju el. agregata oto motor ne moze zagusiti i usporiti.
Problem se jedino javlja kod ukljucenja recimo el. motora na el. agregat, jer el. motor pri startu "povuce" nekoliko puta vecu struju od nominalne i prouzrukuje pad napona u mrezi el. agregata.
|
|
|
|
Poslao: 11 Apr 2009 19:20
|
offline
- mjogi
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 21 Dec 2008
- Poruke: 25
- Gde živiš: kraljevo
|
u suštini je tu znači fora da pogon generatora bude bar 2 puta jači .Mislim da smo se sad razumeli u potpunosti.
Hvala ti u svakom slučaju
pa će mo pričati još u nekom forumu
pozdrav od Marka J. iz Kraljeva
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Apr 2009 18:31
|
offline
- mjogi
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 21 Dec 2008
- Poruke: 25
- Gde živiš: kraljevo
|
youtube.com/watch?v=AcdTpPsRxEw
Dopuna: 12 Apr 2009 18:31
Ta centralica je napravljena još 1981-2 god. od strane mog pokojnog dede , mog oca i stričeva.Još uvek radi ali je zrela za kompletnu rekonstrukciju.Tako da sam u toku sada izrade nove turbine gde se nadam da će mi dati prema svim proračunima čistih 16kw
|
|
|
|