offline
- Tanatos
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Sep 2007
- Poruke: 3271
|
Evo da vam prenes malo siri opis igre na nasem jeziku,p koga interesuje neka cita:
Nema više mutanata
Ubisoft Montrealu nije bilo teško da u kratkom roku odgovori na Microsoft-ov Crysis. Tim od preko 30 programera je u toku prethodne dve godine tajno radio na ovom projektu. Pošto je od Crytek-a otkupio prava na ovu igru, Ubisoft je iz prvog dela odstranio mutante, džungle, specijalne moći, pa i samog protagonistu igre, Džona Karvera. Šta je onda ostalo od nje?
Iako je tek napustila pretprodukciju, igra za cilj ima ostvarivanje još većeg nivoa slobode od prethodnog dela i zauzimanje prvog mesta među sutrašnjim pucačinama. Ovo nije samo komercijalizovanje jednog naslova, već upravo njegova izgradnja.
Počećete biranjem jednog od 12 plaćenika kojim ćete igrati. Ostalima se, međutim, tu ne gubi trag, već i sami počinju da idu svojim putem kao NPC-jevi. Radnja ovog dela smeštena je u srcu Afrike u sred krvavog građanskog rata, a vaša misija je eliminisanje dilera oružjem koji raspaljuje ovaj sukob i na njemu se bogati. A ostalo... jednostavno nije iscenirano.
O, sreće!
Svi znamo šta je nelinearnost u dosadašnjim igrama značila: par sporednih zadataka koji su odvlačili misli sa glavne misije, a kasnije pružali osećaj da je određena oblast u potpunosti pređena. Da i ne pominjemo uvek tačnu intuiciju koja nam posle učitavanja teritorije i prikaza snimka govori da smo na tragu nečemu stvarno velikom. Ubisoft je odlučio da se sa ovim izbori tako što učitavanja neće biti, već će se cela mapa od 50 (virtuelnih) kvadratnih kilometara direktno strimovati. Zadaci će se generisati u zavisnosti od vaših prethodnih postupaka. Sa likovima koje u igri srećete moći ćete interagovati na najrazličitije načine, bilo da je to međusobno pomaganje i izgradnja prijateljstva, zajednički rad misija ili hitac u čelo i - doviđenja. Na mesto svakog ubijenog vođe zaraćenih strana doći će onaj po činu odmah iza njega, a vi ćete zauzvrat dobiti uvažavanje kod članova suprotne frakcije. Potom će vam vođe tih strana davati zadatke gde ćete žariti i paliti.
Zbogom unapred određenim teksturama neba
Kada smo već kod paljenja, jesam li spomenuo visok nivo realističnosti fizike u igri? Ukoliko ste nepažljivi u rukovanju oružjem, priroda oko vas može buknuti u plamenu i dodatno otežati vaš položaj. Ovo, svakako, možete iskoristiti i u svoju korist ako znate poziciju neprijatelja, ali i vremenske prilike. Kreatori su otišli tako daleko svojim idejama, da će se nasumično generisati i klimatske prilike: vetar, oblaci, padavine... Vaši meci moći će skidati listove sa drveća, ali i ostavljati rupe na njima. Ova realističnost ipak ima i svoju cenu: zamislite situaciju kada vam se u žaru bitke zaglavi metak u cevi kalašnjikova.
Ne sad, boli me glava
Veštačka inteligencija NPC-jeva u igri vođena je potrebama. Tri osnovne potrebe su Odmor, Obaveze i Društvo. Po celoj mapi raspršene su takozvane SmartTerrain Points, mesta na kojima se te potrebe mogu zadovoljiti. Tako ćete svako jutro viđati krda gazela na pojilima, a vojnici će u kampovima razgaziti žar od sinoćne vatre. Nelinearnost se ogleda u tome što se ove radnje ne odigravaju u unapred zadato vreme, već kada NPC "odluči" da je vreme za to. Tako će svaki vaš napad na kampove biti drugačiji: jedan će vojnik čuvati stražu, drugi će uzimati nešto da prezalogaji, dok će treći spavati. Sve ovo u igru, pored dobre akcije, planiranja napada i uočavanja meta, unosi nov motiv: dobar trenutak.
Nakon blickrig akcije možete uskočiti u neko od vozila i udariti po gasu u nadi da ćete izbeći sos u kome se nalazite. Ipak, ne očekujte da će naoružani čuvari sedeti skrštenih ruku. Dok će jedni čučati u zaklonu, a drugi ispucavati celi šaržer, neki će, možda, odlučiti da uskoče u kamion i daju se u poteru, jer su "zaključili" da je to najbolji način reagovanja.
Džungla vs. Urbanizam
Afrika kao podloga nudi veliki izbor terena, a svaki od njih zahteva drugačiju borbenu tehniku. Savane će, bez ijednog predmeta da napravi senku, biti poprišta filmskih jurnjava džipovima i snajperskih akcija. Džungle će, sa druge strane, jako ličiti na one iz prvog dela Fara, ali i na neke druge pucačine smeštene u modernom dobu, gde se prepucava vireći iza zgrada. Naravno, da li je vaš neprijatelj iza zgrade ne možete proveriti na daljinu, dok vas u džungli od tog saznanja deli samo par hitaca iz mašinke, kroz deblo. Time Ubisoft očekuje da osigura fanove prvog dela željne pucnjave u džungli, ali i da u serijal uvede neke nove stilove igre.
Motorika
Far Cry 2 neće koristiti CryTekove CryENGINE niti CryENGINE2, već će ga pokretati Dunia endžin, napravljen specijalno za ovu igru od strane Ubisoft Montreala. To samo po sebi dosta obećava, ali uvek ostaje pitanje hardverske zahtevnosti. Za sve one koje to eventualno zanima, Dunia na arapskim i hindu jezicima znači zemlja, svet.
Kopija ili ne?
Far Cry deli mnoge osobine i uopšte jako liči na ostale novije pucačine (Stalker, Crysis...). Kreatori ipak kažu da praktično nema sličnosti sa trenutno najvećim suparničkim naslovom, Crysisom. Nema bojazni da će prodaja jedne od ovih igara biti ugrožena drugom. A i nama, gejmerima, više odgovaraju dva visokobudžetna naslova nego jedan. Hoće li se optimistička maštaranja Ubisofta obistiniti, moći ćemo proveriti na proleće 2008., kada je zvanično zakazan izlazak igre.
Izvor:http://www.pcigre.com/content/view/11560/78/
nadam se da nisam bio previse dugacak
|