Poslao: 23 Jan 2013 09:01
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2011
- Poruke: 572
|
Napisano: 23 Jan 2013 8:29
mcrule ::fantom_S ::Тарантино-човјек који у вестерн убаци хип-хоп пјесму..
I to Tupac-a.
Odličan rediteljski potez ! Promišljen.
+ Šta mislite - zašto baš Tupac ? Naravno, izbor nije slučajanPoslednji dogadjaj u Tupacovom zivotu odigrao se u subotu 7. septembra 1996: dok su se Tupac i Suge Knight vozili prema nekom klubu, vracajuci se sa meca Majka Tajsona, bijeli kadilak im se priblizio a njegov vlasnik je ispalio 12 metaka u njihov crni BMW. Tupac je primio cetiri metka u grudi dok je Suge samo bio povredjen djelicima metkova i staklom. Brzo su ih odveli u University Medical Centre gdje je Tupac prebacen na intenzivnu njegu zbog obilnog unutrasnjeg krvarenja. Ljekari su izveli najmanje tri operacije i odstranili mu desno plucno krilo, ali uprkos njihovim naporima, petka 13. septembra 1996. Tupac Amaru Shakur je preminuo.
mcrule ::
Nisam baš sigurna .
Zar ne mrzi belu rasu ?
Ne čini vam se ?
Dopuna: 23 Jan 2013 9:01
No, hajde da i ja kažem svoje "stručno" mišljenje
Film: „Đangova osveta”, scenario i režija Kventin Tarantino,
uloge: Džejmi Foks, Kristof Valc, Leonardo di Kaprio, Semjuel L. Džekson, Franko Nero...
Trajanje 165 minuta,
proizvodnja SAD, 2012
Ovo je konceptualni žanrovski film o moći filma da stvara mitove !
Tarantino je ovim filmom potvrdio da je žestoko potkovan reditelj koji se svesno i namerno poigrava sa:
- istorijom
- istorijom filma
- žanrom
- kontrapunktom
- politikom
- Amerikom
Naravno da Candyland nije slučajno odabrano ime
Naravno da "Jing-Jang" tandem nije slučajan
Naravno da je Tupac u funkciji filma
Naravno da je svaka scena, koliko god se nepažljivom ili nedovoljno stručnom posmatraču činila suvišnom, urađena pažljivo,da je dobro osmišljena i namerna.
U ovom filmu ništa se ne dešava slučajno !
Tarantino je izjavio da je film nastao kao posledica inspiracije izazvane BAŠ OVIM
Otud mit o Brumhildi u Americi ?!?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 23 Jan 2013 09:23
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18632
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Сјајно! Коначно да се неко огласи на овој теми а да то није мишљење типа ''кул је'' или ''без везе је'', уз часне изузетке, наравно. Досадило ми је површно размишљање о стварима које су све, само не површне.
Истина је да Тарантино ради све промишљено, прорачунато и с планом. Зато се његови филмови (па и овај) не могу сматрати уметничким у оном естетичком смислу речи. Пре бих рекао да су то филмски манифести, а не уметничка дела чији циљ је да вишеслојно побуде размишљање код гледаоца.
Придружујем се Селениној процени да је реч о одличном познавању и демистификовању шаблона америчког социокултуролошког миљеа. Ко жели да нешто више сазна о томе, нека обавезно прочита књигу Била Брајсона ''Made in America''. Свакако ће му бити лакше да прати овај Тарантинов филм, пошто је реч о периоду у коме је Америка за само сто година (1815-1915) повећала своју популацију за 35 милиона становника, потписала преко 400 уговора са Индијанцима и све прекршила (!), у свој мото ставила латински назив ''е плурибус унум'' како би изгледала мудрије и јединственије, а при том не хајући што је то цитат из једне Вергилијеве песме којом он описује измешану салату (!), итд , итд.
Да, Тарантино се с правом спрда са шаблонима, заблудама и митовима своје земље. Зашто то ради јесте прича за другу фазу ове лепе расправе.
|
|
|
|
Poslao: 23 Jan 2013 11:01
|
offline
- ljubicasta
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 19 Jun 2005
- Poruke: 2673
- Gde živiš: u pokretu...
|
@Sirius, o tome sta jeste a sta nije umetnicko delo, moze se unedogled raspredati. Oduvek me iznenadjivalo to sa koliko sigurnosti mnogi tvrde, pa sada i ti, da nesto jeste ili nije umetnicko delo
Koji je po tvom shvatanju kriterijum za to, pa samim tim i kriterijum na osnovu koga tvrdis da Django nije umetnicko delo?
|
|
|
|
Poslao: 23 Jan 2013 11:36
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18632
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Ljubičasta,
Citat:@Sirius, o tome sta jeste a sta nije umetnicko delo, moze se unedogled raspredati. Oduvek me iznenadjivalo to sa koliko sigurnosti mnogi tvrde, pa sada i ti, da nesto jeste ili nije umetnicko delo
Може се , наравно, унедоглед распредати - али нема потребе или бар ја немам потребе. Не знам како сада изгледа наставни програм на Факултету драмских уметности, али кад сам ја студирао ми смо у сваком предмету (а било је четири главна предмета) током четири године изучавали теорију уметности, а у четвртој години смо чак два предмета имали који су се тиме бавили (социологија уметности и историја уметности). Из свих тих предмета сам имао десетке. Не хвалим се (мада се овиме човек може похвалити, зар не?), само констатујем да постоји основа за моју компетентност.
Не спорим да многи воле да се баве расправом шта јесте уметничко дело, а шта не, па и ја. С том разликом што сам се ја за те расправе, како рекох, школовао. Пошто сам био савестан студент, а остао сам професионално у тој материји, могу с приличном сигурношћу устврдити за неку креацију да ли је уметничко дело или не. При том сам као филмски критичар више пута био у стручним жиријима међународних филмских фестивала. Сигуран сам да ниси имала намеру да ме ставиш у исти кош за лаицима и аматерима.
Citat:Koji je po tvom shvatanju kriterijum za to, pa samim tim i kriterijum na osnovu koga tvrdis da Django nije umetnicko delo?[
Прецизираћу: није реч о мом схватању јер се проценом уметничког у неком делу бави аксиологија (теорија вредности). Мало је дужа прича шта све у тај критеријум спада, па могу апсолвирати и такав одговор, ако ће то некоме овде користити.
У најширем, колоквијалном смислу речи, ми за сваку креацију можемо рећи да је уметничко дело. Рецимо, неки колачар би поносан стајао испред своје торте и , без обзира што она некоме може изгледати кичасто, сматрао то својим уметничким делом. Није, дакле, реч о тој врсти вредновања, иначе би и Месија или Роналда могли да прогласимо уметницима (што многи и чине).
Овде је реч о жанру. Овај филм се налази у жанру пародије. Продукцијско-занатски је урађен на изванредном нивоу (и то сам већ написао и чак оценио и то јавно и на време). Несумњиво је да се и у том жанру може вредновати домет па говоримо о мање или више успешној пардодији. Међутим, пародија није оригинално уметничко дело, већ цитирање већ постојећих вредности. Ако даље будем ронио по историји уметности морао бих да цитирам Малроа (претпостављам да ти је позната његова теорија о вредности уметничког дела), али сумњам да то овај филм заслужује. У сваком случају, хвала ти што си ме подстакла да напишем ове редове. Унапред се радујем креативној полемици.
|
|
|
|
|
Poslao: 25 Jan 2013 17:02
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18632
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
ljubicasta
Citat:@Sirius, nisam imala nameru da te stavim u isti kos sa laicima i amaterima
Знам, наравно. то сам написао због новопридошлих који не памте време када си ти била мој ментор и предложила ме за мода на култури. У то време то је био храбар предлог.
Citat:ali htela sam da stavim pod pitanje celu aksiologiju, u dusi sam anarhista, pa moram!
Са овим сам сагласан. Приватно - и ја сам анархиста, али кад је реч о струци ту сам већ помало догмата па сам морао да се на овај начин позовем на станарде. То због тога што многима треба , омогућити сазнање да постоји и официјелна естетика...чију границу, наравно, најпре помере анархисти (сада су то уважена имена историје уметности, али у време када су стварали изазивали су згражавање и протесте).
Citat:i dalje smatram da je vrlo upitno da li se stepen umetnickog u necemu moze izmeriti, vrlo, vrlo upitno.
Тешко, али не и немогуће. Као што знаш, академизам се најлакше може дефинисати и оценити (због својих ''школских'' детермината), али Тарантино свакако не спада у академисте...
svakako, mislim da je to sto si napisao vrlo zanimljivo.
Citat:jedino me brine to sto kazes vezano za citiranje vec postojecih vrednosti. ko je dovoljno merodavan da kaze da li nesto ima nove, dotad neiskazane vrednosti? onda bismo mogli kazati da je umetnost odavno izgubila svrhu i da se nista vise novo ne moze reci, zar ne?
Интересантно размишљање. Да је ''Ђанго'' једино дело те врсте у Тарантиновом опусу, онда бих се сложио да је реч о протесту против догме, стандарда, итд. Међутим, код њега је пародија (и цитирање као део тога) већ манир. Стога сам сигуран да бар у његовом случају могу да устврдим како је он, једноставно,манириста који успешно пуни касе.
|
|
|
|
Poslao: 25 Jan 2013 23:44
|
offline
- ljubicasta
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 19 Jun 2005
- Poruke: 2673
- Gde živiš: u pokretu...
|
za deo u vezi modstvovanja kulture
A sto se Django-a tice, da Tarantino je nasao lepu formulu i igra se, proziva, sokira, uziva u zgrazavanju. Od njegovog opusa mnogo vise volim Petparacke price i neke od scena iz Kill Bill-a
|
|
|
|
|
Poslao: 26 Jan 2013 08:31
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18632
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
ljubicasta :: za deo u vezi modstvovanja kulture
A sto se Django-a tice, da Tarantino je nasao lepu formulu i igra se, proziva, sokira, uziva u zgrazavanju. Od njegovog opusa mnogo vise volim Petparacke price i neke od scena iz Kill Bill-a
Управо тако. Тарантино се славно и озбиљно зеза...Уживам у његовим филмовима, а посебно у његовом једином класичном (да не кажем озбиљном) - ''Џеки Браун''. ''Уличне псе'' не рачунам јер је остао жанровски недефинисан.
MCR, ја тај филм управо тако и гледам, премотавајући од сцене до сцене. Има их бар десетак у том филму, но , како рекох, то су сјајне досетке. За праве , уметничке поруке, треба много више.
|
|
|
|
Poslao: 26 Jan 2013 08:39
|
offline
- ljubicasta
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 19 Jun 2005
- Poruke: 2673
- Gde živiš: u pokretu...
|
@mcrule ta scena je sou...
@Sirius - znas gde po mom dozivljaju svega sto radi Tarantino on u nekim scenama dotice cistu umetnost - u tome kako dobro, tacno i neulepsano pokazuje ljudsku strast ka nasilju, pokazuje je u svoj njenoj sustini, kakva zaista jeste. secira do najsitnijih detalja, osvetljava lepotu (da cak i to) nasilja, objasnjava zasto ljudi vole nasilje i pokazuje ono sto je tacno - da smo bica protkana nasiljem
|
|
|
|