Poslao: 21 Dec 2017 11:31
|
offline
- Pridružio: 20 Okt 2012
- Poruke: 75
|
Ne odrađujem kaubojske savete.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 21 Dec 2017 11:58
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Miloš Popadić ::Znam da je primena jednosmerne struje velika. Ali koliko je meni poznato više niko na svetu ne proizvodi jednosmernu struju u elektranama nego se naizmenična struja pretvara u jednosmernu gde je to potrebno a primene su mnogobrojne. Trebalo bi da se sada razumemo.
Zatošto je proizvodnja i transport naizmenične struje, lakša, jeftinija, manje gubitaka...
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2017 12:35
|
offline
- mpman
- Mod u pemziji
- Pridružio: 12 Okt 2010
- Poruke: 10910
|
Miloš Popadić ::Znam da je primena jednosmerne struje velika. Ali koliko je meni poznato više niko na svetu ne proizvodi jednosmernu struju u elektranama nego se naizmenična struja pretvara u jednosmernu gde je to potrebno a primene su mnogobrojne. Trebalo bi da se sada razumemo.
Možda je zanimljivo reći da je i za proizvodnju naizmenične struje, potrebna jednosmerna zbog pobude. Gledali smo jedan generator naizmenične sa početka veka. On ima generator jednosmerne koji pobuđuje kalemove na generatoru naizmenične struje. Tek nakon te pobude se dobija naizmenična struja.
|
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2017 12:43
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Alternator automobila je u stvari trofazni generator, koji se pobuđuje iz akumulatora. Naravno, naizmenični napon se uz pomoć dioda pretvara u jednosmerni.
Ranije se u automobilskoj industriji koristio dinamo (generator jednosmernog napona), ali iz praktičnih razloga prešlo se na alternator.
|
|
|
|
Poslao: 07 Jul 2018 20:15
|
offline
- Zoran Rapajić
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 17 Jan 2012
- Poruke: 3
|
Miloš Popadić ::Znam da je primena jednosmerne struje velika. Ali koliko je meni poznato više niko na svetu ne proizvodi jednosmernu struju u elektranama nego se naizmenična struja pretvara u jednosmernu gde je to potrebno a primene su mnogobrojne. Trebalo bi da se sada razumemo.
Kod prenosa električne energije na jako velike udaljenosti koristi se umesto naizmenične upravo jednosmerna struja. Pošto gubici u dalekovodu zavise od kvadrata struje Pg=R*I*I, smanjenje gubitaka se postiže povećanjem napona. Tad se kod nazmenične struje pojavljuju neželjni efekti koji se nazivaju skin efekat, povećanje poarazitne kapacitivnosti i induktivnosti. Ovi sistemi se isplativi samo za velike udaljenosti (preko 350km).
Ukucati u google HVCD i otvara se novi svet...
|
|
|
|
|
Poslao: 07 Jul 2018 23:23
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Na koji način se naizmenični napon pretvara u jednosmerni, pa onda opet u polifazni naizmenični sistem. Mislim, znam kako se to radi, ali me interesuje kod ovih sistema prenosa jednosmernog napona na velike daljine? Kao i koliki su gubici ovakve transformacije?
|
|
|
|
Poslao: 08 Jul 2018 16:07
|
offline
- Zoran Rapajić
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 17 Jan 2012
- Poruke: 3
|
Ričard ::Na koji način se naizmenični napon pretvara u jednosmerni, pa onda opet u polifazni naizmenični sistem. Mislim, znam kako se to radi, ali me interesuje kod ovih sistema prenosa jednosmernog napona na velike daljine? Kao i koliki su gubici ovakve transformacije?
energy.siemens.com/hq/en/power-transmission/hvdc/hvdc-classic.htm
|
|
|
|