|
Poslao: 05 Okt 2021 19:49
|
offline
- Skywhaler
- Moderator foruma
- vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
- Pridružio: 13 Dec 2013
- Poruke: 8751
- Gde živiš: Esgaroth
|
Trenutak...
... danas negde oko podneva... sletela mi je na ruku, u prvi mah sam hteo da je oteram, ali sam iz nekog razloga posegao za telefonom... Kao da je pozirala, odletela je odmah nakon što sam je snimio...
|
|
|
|
|
|
Poslao: 15 Jan 2022 10:24
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13409
- Gde živiš: Z-moon
|
Savet: pejzaž nikada ne fotkajte danju, samo rano ujutru ili pred mrak. Predmet fotografisanja nikad u sredinu.
|
|
|
|
|
|
Poslao: 15 Jan 2022 22:48
|
offline
- dekao
- Moderator foruma
- Dejan Trajković
- Realist painter
- Pridružio: 06 Apr 2006
- Poruke: 3598
- Gde živiš: Somewhere in time
|
_Sale ::Savet: pejzaž nikada ne fotkajte danju, samo rano ujutru ili pred mrak. Predmet fotografisanja nikad u sredinu.
Sa ovim se nikako ne slažem. Ako je kompozicija dobra, ekspozicija dobra, moguće je napraviti jako dobru fotografiju u podne. Glavni motiv kod pejzaža obično nije tako jasno izdvojen od ambijenta, ali i ako jeste, može biti i centralna figura. Naravno, sve zavisi od priče sa fotografije. Pravila kompozicije nisu Biblija, ali fotografi ih baš prečesto tako doživljavaju.
|
|
|
|
|
Poslao: 16 Jan 2022 12:50
|
offline
- dekao
- Moderator foruma
- Dejan Trajković
- Realist painter
- Pridružio: 06 Apr 2006
- Poruke: 3598
- Gde živiš: Somewhere in time
|
Stoji da je bolje (i lakše) fotografisati kad svetlost dolazi sa strane, ali da pejzaž vredi fotografisati samo tokom dva sata u toku dana, to ne mogu prihvatiti (po ovoj aplikaciji 13 minuta uveče). Glavni razlog za taj "golden hour" je meko, difuzno svetlo koje pritom daje jarko obojene delove u svetlu i senkama što se generalno teško postiže kad je svetlo jako. Ume to da bude interesantno, ali držeći se slepo ovog pravila završićete kao fotograf foto tapeta. Pravila su tu da bi se kršila i uspostavljala nova, a u fotografiji, barem za mene, važi isto pravilo kompozicije kao i u slikarstvu: "Neka bude prijatno za gledanje i neka drži pažnju." Ovde naravno, ne govorim samo o kompoziciji elemenata na slici, već i kompoziciji boja (komplementarne i suplementarne), svetlo-tamno i sl. Takođe ovo "prijatno" ne treba shvatiti doslovce kao psihički relaksirajuće, već pre kao psihički privlačno. Slike Vladimira Veličkovića su dramatično potresne, ali vuku pogled i drže ga. Kao ono kad ljudi satima gledaju snimke stiskanja bubuljica i mitesera na youtube .
|
|
|
|