Čist marketing, šta da ti kažem. Mada mora da se prizna da mnogo lepše zvuči kad kažeš da je brzina memorije 3200 a ne 800 MHz .
Mada to je lako videti ui u CCC kod ATIja, ima odeljak Overdrive za klokovanje kartice i tamo postoje isti podaci, dakle, realne brzine memorije. Nije mi odmah palo na pamet, nije deo koji baš posećujem mnogo.
Problem razumevanja je u tački koja je počela još da DDR memorijama, kod njih je počeo da su povećava broj podataka koji odjednom mogu da se povuku iz memorije, pa je time trebalo (bar u teoriji) da se dobije brzina prenosa koja bi bila ekvivalent onoj koju daje starija verzija memorije na dosta većim brzinama. I takav način proračuna je opstao do danas, dakle, ništa naročito. Posle je sve to počelo da raste sa pojavom novih tipova memorija kakav je DDR5 i stvarno suludi podaci na njemu. Da radi na tolikim brzinama, proizvođači procesora bi lako rešili probleme sa kešom na procesorima, jednostavno ne bi ga ni stavljali na njega, već bi proceosrski keš bio neki čip (ili par njih) na ploči, em bi imali manje čipove em veće brzine keš memorije nego sada, kad im brzina keša de facto pravi problem ( tačnije, on nikada ne radi na brzini procesora). Bitno je da se takav neki podatak uzme sa malom rezervom i informativno, dakle, da se pri poređenju kartica vidi koliko je koja memorija bolja od one na drugoj. DDR5 je uvek bolji od DDR3 jer daje veće brzine prenosa podataka, isti tipovi memorija, bolja je ona kartica koja ima brže čipove, isti razlog. To je jedino bitno u priči. Samo onima koji će klokovati kartice je bitan tačan podatak o brzini memorije, njima po pravilu je i povećanje brzine od 20Mhz nešto wow što treba objaviti na sva zvona, normalnom korisniku nije nešto bitno. Bez daljih velikih priča, mislim da je vrlo teško navesti recimo 6 tipova kartica na kojima je klokovanje isplatljiva rabota, to su po pravilu oslabljene verzije skupljih modela recimo tipa 4830 koja je oslabljena 4850 pa tu ima neke logike klokovanja, mada samim klokovanjem nikada se ne dobija linearan dobitak, on je po pravilu mnogo manji. Dvno je prošlo vreme kad je kod grafika klokovanjem dobijan neki veliki napredak, danas je grafički procesor dosta manje zavisan od kloka.
|