Vožnja bicikla kao zamjena za trčanje?

2

Vožnja bicikla kao zamjena za trčanje?

offline
  • Pridružio: 19 Nov 2006
  • Poruke: 140

Dijeta je odnos "unetog i potrosenog".Poenta je u tome da vas organisam pocne da masne naslage pretvara u glikogen zbog nekog rada na koji je "primoran".Obicno taj metabolizam pocinje oko pola sata od pocetka treninga i uz korektno naprezanje(postepeno i zavisno od kondicije kardio-vaskularnog aparata) dolazi do procesa pretvaranja "masne" mase oko regija gde organizam deponuje visak "secera" koji mu nije neophodan za rad u glikogen i vodu.Dijeta je jako jednostavna stvar.Ne unosis secere ili previse ugljenih hidrata,a adekvatnom vezbom trosis ono sto se "nakupilo".Prosto kao pasulj,zar ne?
Pozdrav



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • pcbest  Male
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 15 Jul 2007
  • Poruke: 588
  • Gde živiš: Nis

Na posao idem biciklom ove godine poceo sam od 1 juna.Poso je daleko oko 6km i nazad sto iznosi 12km.Ko je iz Nisa ,od gradske bolnice do naselja br.6. pokusavam da skinim stomak koji je nastao posle prestanka pusenja pre godinu ipo dana.



offline
  • Pridružio: 17 Apr 2006
  • Poruke: 215
  • Gde živiš: Novi Sad

bokily ::Par drugova moga brata je vrlo lepo 'skinulo' stomak noseci onaj pojas za struk.(onaj kao od ronilackog odela)Kosta negde 350din.Mozes da ga stavis ispod odece dok vozis bajs:).

Ima jedan detalj o kome treba voditi racuna sto se tiche tih "pojaseva za struk". Ti pojasevi chine da struk bude poprilicno zagrejan i bolje zagrejan nego ostatak tela pa obzirom na tu chinjenicu ne treba ga nositi cele godine (govorim o noshenju za vreme treninga) kako se nebi "navuko" i uopshteno treba paziti svaki put nakon treninga kada se skine pojas da se taj deo tela ne izlaze naglom hladjenju (tushiranje hladnom vodom itd. ).

Dopuna: 22 Jun 2008 2:48

Zaboravih da napishem da je moj bivshi komshija pocheo voziti bicikl,svakodnevno, sa svojih 120Kg i dan danas to radi a znacajno je smrshao i sada ima idealnu tezinu i odrzava je vec nekoliko godina.
Dobra je i voznja bicikla i trcanje i ne treba to raditi traljavo a ochekivati sjajne rezultate. Nikada nije zgoreg tj. trebalo bi uvek pre voznje zagrejati zglobove a nakon voznje istegliti misice shto ne oduzima vise od par minuta pre i posle voznje a mnogo znaci.

offline
  • aco85  Male
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 05 Jul 2008
  • Poruke: 27
  • Gde živiš: Raski okrug

Vozim biciklu vec 7 godina ali ne svaki dan zbog obaveza, iz svog iskustva pokusacu da vam pomognem oko voznje bicikle i sve pre i posle voznje.

Prvo sto se tice ishrane ne treba jesti meso i mesne preradjevine pre voznje bicikle, kao i sto ne treba jesti pre voznje jedno sat ili 2, odnosno 1 ili 2 sata posle jela. Zato bih preporucio da ako vozite pre podne meso jedete posle podne i obratno, za varenje mesa je potrebno od 4 do 5 sati. Voda je veoma bitna u voznji bicikle i treba je piti oko litar na svakih 20 km, i to pre nego sto osetite da ste zedni jer kada osecate da ste zedni vec ste dehidrirali. Naravno voda bi trebalo da bude mineralna, nikako gazirana.

Sto se tice pripreme ja ne pravim neku posebnu pripremu sto se tice zagrevanja samo jedno 15 minuta vozim slabije. Vazno je da sediste na bicikli bude dovoljno visoko da kada opruzimo nogu u najnizi polozaj ne bude savijena ali ni da sediste bude mnogo visoko da se njisete levo desno na sedistu. Gume trebaju biti naduvane prema podlozi odnosno za asfalt oko 3,5 bara, za makadam moze da ide i do 2, 5 bara zbog boljeg pranjanja na podlogu a na snegu moze jos nize oko 2 bara posto je sneg klizav pa je potrebno da cela guma prijanja na sneg i preporucuju se gume sirine vece od 2 " ( inca ). Okretanje pedala treba da bude od 70 do 90 okretaja u minuti, ali znaci okret je pun krug odnosno silazenje i jednom i drugom nogom na najnizu tacku. Inace broj okretaja u minutu se zove kadenca.

Metabolizam se ubrzava ako se obavlja neka fizicka aktivnost duz od jednog casa, i ubrzan metabolizam se zadrzava 48 casova od casa vezbanja, posle toga opada i zbog toga se kaze najmanje 3 puta sedmcno vezbanja. U trcanju tezina kada padamo na tlo na jednoj nozi se povecava do 3 do 4 puta tako da ako neko ima 80 kg kada trci njegova noga trpi do 320 kg pritiska, sto dovodi do ostecenja skocnog zgloba i kolena. Zbog svega ovoga smatram da je biciklizam bolji od trcanja po vase kosti, a znam i sam da je trcanje mnogo teze nego voznja bicikla i zbog toga se stice bolja kondicija. Prosecna brzina za rekreativce je oko 20 km/h po ravnom putu, do 7 do 10 km/h na uzbrdnim terenima.

Voznja bicikle radi mrsanja podrazumeva prvo voznju manjih relacija najvise do 15 km, dok se ne naviknete na sediste i noge na pedale. Posle toga treba preci na 20 do 25 km ali posle odmora od jednog ili 2 dana. Prvo se preporucuje ravna deonica posto je lakse za organizam da pocne da sagoreva masti polako, pa posle sve vise i vise. Na ravnim deonicama se najbolje stice kondicija dok se snaga kali na uzbrdici, vozi se 5, 6 dana pa onda odmor dan, 2.

Istezanje se posle voznje vrsi na taj nacin sto se stane prstima na neki stepenik ili prag pa se polako spustate, odnosno savijate u peti dok je noga potpuno ispravljena, to je za istezanje listova i zadnje loze. Drugo istezanje se vrsi tako sto se stopalo uhvati rukom dok je noga savijena u kolenu, onda se sa rukom vuce noga ka nazad dok se telo malo izboci prema napred, odnosno isprsi se.

Za oporavak ako ste mnogo preterali predlazem da pojedete malo kikirikija ili suncokreta posto su oni puni magnezijuma, koji sluzi za oporavak odnosno vracanje potrosenog u misice. Tokom voznje stvara se mlecna kiselina u misicima, koja se transportuje kroz krv kako bi misici imali svezu krv, kiseonik i hranu. Ako se pretera mlecna kiselina se nakupi u misicima i onda oni bole. Lek za to je tusiranje toplom vodom i masaza kako bi se kapilari prosirili i poboljsala cirkulacija radi odvodjenja mlecne kiseline. Takodje se ne preporucuje izlezavanje sledeceg dana nego lagana voznja barem 5 do 10 km zato sto se i tako odnosi mlecna kiselina iz krvi. Poznato je da na profesionalnim trkama kada je dan odmora biciklisti voze neku odredejnu kilometrazu zbog osvezenja, dok neki koji to nisu radili veoma cesto su zaostajali i odustajali sa trke zbog bolova u misicima, zargonski receno zakovu.

Toliko od mene za prvi put, ako se setim jos necega a sigurno ima jos mnogo toga da ispricam, pisacu u nekim narednim postovima.

offline
  • Pridružio: 26 Feb 2006
  • Poruke: 217

Ovo je bilo korisno Very Happy
Nego, da pitam...

Pošto mi nije problem da vozim oko 40km neravnog terena, da li to može biti štetno za organizam (jer si naveo ono "vožnja za mršavljenje u početku 10-15km").

I da li je OK ako ne pravim pauze? Tj. ako vozim sedam dana sedmično?

offline
  • Pridružio: 02 Jul 2008
  • Poruke: 59
  • Gde živiš: Podgorica

pcbest ::Na posao idem biciklom ove godine poceo sam od 1 juna.Poso je daleko oko 6km i nazad sto iznosi 12km.Ko je iz Nisa ,od gradske bolnice do naselja br.6. pokusavam da skinim stomak koji je nastao posle prestanka pusenja pre godinu ipo dana.


Vjeruj mi da ovom kilometrazom neces nista postici ....ja treniram fudbal i u nekom pripremnom periodu posle pauze kad malo stomacic dobijem svaki dan 15 km trcanja donosi korisne rezultate....


Ljudi ne moze sve preko noci ako odlucite da smrsate mora svaki dan disciplina nema preskakanja ....sto se hrane tice manje vise u principu treba sve jesti ali umjereno jos ako trenirate necete imati problema Very Happy
Sto vise mislite OVO MI SE JEDE AL NECU A NE SMIJEM OVO ONO samo vam gore stvara ...


Sto se tice bicikla svakako da je korisno ne kao trcanje al donosi rezultate ....

offline
  • aco85  Male
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 05 Jul 2008
  • Poruke: 27
  • Gde živiš: Raski okrug

To sa 15 km sam mislio ko nikada nije seo na bicikl zbog toga sam to rekao, a inace sve ispod 40 km je za mene setnja, posto treba sto cesce ulaziti u anaerobnu fazu a to znaci da puls bude sto blizi maksimumu. Ne moraju se praviti pauze ali napominjem i upozoravam imacete problema sa ledjima ako vozite dugo a nikako ne ustajete iz sedista. Znaci mora se ustati da bi se leda protegla, na uzbrdicama narocito, kad god za to ima potrebe. Isto tako je vazno da sedlo bude malo nagnuto ka napred odnosno da bude malo nizbrdo, i trebalo bi da se sedi na zadnjem delu sedista posebno muskarci zbog alatke, posto cesto zna da utrne. Necu da mesam fudbal u biciklizam stvarno, posto nisam miljenik fudbala i bilo bi raznih reakcija. Pitajte jos nesto mozda se setim jos necega.

Dopuna: 05 Avg 2008 18:55

posle duzeg vremena evo mene opet. Nisam vam rekao mnogo toga i to tek sada primecujem. Kada se upraznjava neka fizicka aktivnost Misicima treba vise kiseonika, odnsosno u krvi se pojavljuje veci procenat ugljen dioksida. To srce primecuje i povecava puls odnosno broj otkucaja po minuti kako bi osvezilo krv u plucima sa kiseonikom potrebnim misicima. Kada se bavimo nekom fizickom aktivnoscu, misici se sire i pri tom smanjuju prostor venama i kapilarima u telu, posto su krvni sudovi elasticni. To se nadoknadjuje porastom krvnog pritiska i dobija se balans. Kada se sa aktivnoscu misici se opustaju a krvni pritisak se vraca u normalu. Znaci normalno je da se pritisak povecava pri fizickim naporima, ali nije normalno ako se ne vraca u normalu posle ficikih aktivnosti.
Kada misici rade oni stvaraju mlecnu kiselinu, koja je nus produkt sagorevanja energije. Ona se odvodi krvotokom i dovodi se nova krv, ali kada se misici prezasite mlecnom kiselinom dolazi do nesnosljivih bolova i grceva posto misici nemaju hrane koju doprema krv. Sto su misici vise utreniraniji stvaraju manje mlecne kiseline i oni mogu duze da rade.
Jos jedan problem koji se stvara kod voznje bicikle u saobracaju jeste ugljen monoksid ili kako ga jos zovu tihi ubica. Dok crvena krvna zrnca jure prema plucima da preuzmu molekule kiseonika iz saobracaja usled nesagorelih fosilnih goriva ugljen monoksid ulazi u nasa pluca u daleko manjoj koncentraciji nego kiseonik i veze se sa hemoglobinom 210 do 220 puta brze od kiseonika. Hemoglobin ostaje vezan za ugljen monoksid i nemocan je pred kisonikom tako da kiseonika u krvi ima sve manje. Dolazi do glavobolje, posto je mozgu najpotrebniji kiseonik, zatim do bolova u misicima, malaksalosti, ukocenosti, vrtoglavice, mucnine, povracanja, a moze doci i do smrti ako se pacijent ne iznese na svez vazduh ili mu se ne da cist kiseonik. Ugljen monoksid je opasan u kucama gde se koristi ogrevno drvo ili ugalj za zagrevanje prostorija, usled neprohodnosti odvoda dima, dim se vraca i puni sobu ugljen monoksidom koji je u svemu tome najopasniji. Isto su opsani i gasni uredjaji koji se cesto koriste za zagrevanje prostorija koji nemaju odvod, a koje se ne luftiraju cesto. Poznat je slucaj kada je covek otisao u garazu zimi da popravlja kola i usled hladnoce ukljucio auto i seo u njega da se malo zgreje. Vrata garaze su bila zatvorena, doslo je do zasicenja vazduha ugljen monoksidom i on je samo zaspao i vise se nikada nije probudio.
Znaci sa ugljen monoksidom nema sale, i zbog toga bih preporucio neku deonicu sa manje saobracaja odnsosno neku neuredjenu sumsku stazu ili setaliste.

offline
  • Pridružio: 29 Jan 2009
  • Poruke: 5

Citao sam a i prof fitness trener mi je rekao da voznja bicikla uzbrdo, malo vecom brzinom, moze da sagori poprilican broj kalorija.....
Imam jednog druga koji je vozio bicikl ali je prestao jer ne moze da stigne zbog skole, nabacio je malo sala, ali da mu vidite noge i abdomen...kao kamen...BUKVALNO.

offline
  • Pridružio: 17 Nov 2010
  • Poruke: 4

Ja bih hteo da postavim pitanje takodje vezano za biciklizam.Imam 18 godina,gradjen slim i zelim da dobijem misicnu masu.Da li biciklizam moze da mi steti u mom cilju jer jako volim bajs.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1072 korisnika na forumu :: 42 registrovanih, 2 sakrivenih i 1028 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: airsuba, ajo baba, avijacija, bobomicek, bokisha253, borya90, braca57, branko7, darionis, Denaya, Dorcolac, Džordžino, Excalibur13, Frunze, HogarStrashni, JimmyNapoli, Kibice, Komentator, Kubovac, kunktator, lucko1, mackenzie, MiG-29M2, Milija.00, Millennium, Milometer, Neutral-M, Panter, panzerwaffe, Romibrat, Sirius, Srky Boy, Srle993, stegonosa, Tas011, theNedjeljko, Trpe Grozni, Viktor Petrenko, yrraf, zillbg, |_MeD_|, Čivi