Amaterska pozorišta u Srbiji

20

Amaterska pozorišta u Srbiji

offline
  • Pridružio: 12 Apr 2008
  • Poruke: 35
  • Gde živiš: na slepom koloseku

Sedimo za stolom u kafani, neki moji prijatelji i ja. Pricamo o ordinarnim stvarima i problemima koji nas sve pritisnu svakog dana. Svako iznosi svoj i svakom se svoj cini kao najveci problem. U jednom momentu, posle nekoliko kao vecnost dugih, sekundi cutanja, dok smo se svi preispitivali na napred zadatu temu, jedan od mojih prijatelja me iznenada upita sta planiram da radim naredno u pozoristu. Rekoh mu da razmisljam o nekoj klasicnoj drami. U tom mometu on se nasmeja, onako slatko od srca, pa mi rece: "E pa to je prava stvar. Do sada smo pricali o nasim ličnim dramama, ujutru nas na poslu cekaju poslovne drame, u prodavnici nas cekaju potrosacke drame, kod kuce porodicne drame i kad odemo u pozoriste da se na sat-dva udaljimo od svih drama koje nas okruzuju, saceka nas DRAMA!!! Samo gledaj da bude sto teza da se bar isplacemo nad svojom sudbinom, pa da kazemo da nas je drama koju smo gledali ganula do suza."
Bio je u pravu. Predstava se na stvara zbog sebe same, zbog reditelja ili glumaca, vec zbog publike. A nasa publika je gladna za komedijom, priznali mi to ili ne. Pa neko je govorio o degutantnosti "Policijske stanice". Slazem se apsolutno i bezuslovno, ali... "zbog velikog interesovanja "Policijska stanica" i sutra i prekosutra i nakosutra i... igra u Beogradu, Novom Sadu, Nisu, Vrscu, Kragujevcu, Valjevu, Cacku, Krusevcu, Pirotu..." Nasi sugradjani prosto gutaju "Policijsku stanicu" jer su zeljni bega od stvarnosti, jer su zeljni da se oni nekome smeju, a ne vise drugi njima, jer ne zele da se prepoznaju, a kamoli identifikuju sa likovima koje gledaju, a smatram da veliki procenat njih time potvrdjuje identifikaciju sa njima.
Te noci, sedeci u dnevnoj sobi i razgovarajuci sa cigaretom i casicom resio sam da svojim sugradjanima dam malo vedrine. Resih da radim "Sumnjivo lice" da ih nasmejem, ali avaj... Pri ko zna kom iscitavanju teksta shvatio sam da, obzirom na trenutak u kom se nalazimo, moram da dam malo sirovosti i gorcine svojoj postavci i kako je vreme prolazilo ja sam postavku povukao na tu stranu. E sad, kako ne bih preterao ja sam tu sirovost vlasti upakovao u mizanscen za koji znam da ce publika prihvatiti (malo je kvarno!!!) i pored osnovne ideje dao sam veliki prostor gegu, kad god je za to bilo opravdanja. Kako su mi posle premijere rekli gledaoci i neke kolege iz susednih pozorista, dogodila se jedna lepa pred- stava!
Sve ovo sam ispricao povucen dijalogom izmedju Cvetina i Lomove, ne zato da bih stao na stranu Lomove i izbegao da na pobliku prospem onu kofu, kao ni da bi potirao Cvetinov rad, jer u njegovim recima ima i dosta toga istinitog, iako preteruje u ekscentricnosti, ali to je njegov izraz, vec da bih priblizio sta to nedostaje prosecnom pozorisnom gledaocu u provinciji.
Zasto kazem prosecnom pozorisnom gledaocu u provinciji?
Zato jer je tim ljudima, uz casne izuzetke, uglavnom cilj i zelja da dodju u pozoriste, naravno, nazalost, bez ikakvog prethodnog predznanja o tekstu
bez, nazalost, pozorisne kulture (decije bolesti grickalica i mobilnih telefona) i edukacije, kako bi se za tricavu cenu ulaznice dobro zabavili sat-dva i onda ponovo utonuli u sivilo svakodnevice.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 20 Jun 2007
  • Poruke: 203
  • Gde živiš: Smederevska Palanka

Lomova ::(...)
Cvetin ::Uz to mislim da Rusi imaju jako monotone, patetične i dosdne tekstove ...

I kao što reče stari dobri, iskusni Ljuba - posle ovakvih izjava potkrepljenih čvrstim argumentima, ja se povlačim. Sad

E, to je to... samo sam hteo da podvučem i ja da bi bilo jasnije.

kralj ibi ::(...)
Zato jer je tim ljudima, uz casne izuzetke, uglavnom cilj i zelja da dodju u pozoriste, naravno, nazalost, bez ikakvog prethodnog predznanja o tekstu bez, nazalost, pozorisne kulture (decije bolesti grickalica i mobilnih telefona) i edukacije, kako bi se za tricavu cenu ulaznice dobro zabavili sat-dva i onda ponovo utonuli u sivilo svakodnevice.

Kolega,

Ne znam koje značenje imaš u vidu kada upotrebljavaš sintagmu "prosecni pozorisni gledalac u provinciji", ali sve što sam podvukao jednostavno nije istina. Ovakav opis vredja svakog, pa i prosečnog pozorišnog gledaoca u provinciji.

Ja sam igrao na scenama u mnogim gradovima Srbije i takav utisak nemam. Da ne govorim o kultivisanoj punlici u svom gradu, u Požarevcu, Velikoj Plani, Knjaževcu, Aleksincu, Novoj Varoši, Užicu, Kuli, Kikindi, Somboru, Prizrenu, Gnjilanu, Uroševcu... Pobrojao sam samo mesta da bih "prošarao" Srbijom.

Ali, ako smatraš da prosečni pozorišni gledalac u provinciji nema pozorišnu kulturu jer ne shvata ministarku u svinjcu, ili ovu "avangardu" koja pokušava da osvoji pozorišne scene, onda si u pravu. Onda i ja spadam u taj prosek.

Da se malo preselimo u drugu umetnost: Da li si video radove Pabla Pikasoa pre nego što je počeo da smišlja kubizam?



offline
  • Cvetin 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Apr 2008
  • Poruke: 29

Ama ljudi moja Monistarka nije nikakava avangarda , to je obična predstava ... I u svinjcu je samo iz tog razloga zato što smo i mi sami u državi koja liči na svinjac ...

Mili kolega ostavimo pokojnike na miru za svoje vreme su uradili dovoljno i trudite se da i vi uradite isto toliko ...

Koleginice šta imate toliko protiv grupnjaka ?
Sve je na sceni dozvoljeno , ako ima opravdanje ...

Policijska stanica jeste rasprodana predstava , to samo pokazuje koliko imamo neobrazovanu i površnu publiku i ne samo publiku nego uopšte naraod ... Koliko smo primitivni ... A zadatak pozorišta svakako nije da ih nasmeje , nego da im pruži materijal da razmišljaju i maštaju, neki to mogu, a neki ne bogu, jer zaista za to i te kako nivo inteligencije ... Ama pozorište nije kafana da dožu glumci iz Policijske stanice i da " prde, smrde ..." po sceni , to nije ni lakrdija nego prostakluk ...

JA PREDSTAVE RADIM ZBOG SEBE , jer ne mogu da sprovodim anketu među građanima šta im se dopada ili ne, izaberem temu i radim , ako prihvati publika napravio sam pogodak, ako ne onda šta da se radi ... Filozofirati , kao mi smo tu zbog publike ...to je tako otrcano , da otrcanije ne može biti , Policijska stanica je urađena za publiku, a moje predstave su moja ideja, moja poruka i to je čast svakog reditelja , kad može svoju ideju da realizuje , a i na kraju kad neko poželi to da vidi ...

offline
  • Pridružio: 02 Apr 2007
  • Poruke: 1501
  • Gde živiš: Pančevo

Cvetin ::to samo pokazuje koliko imamo neobrazovanu i površnu publiku i ne samo publiku nego uopšte naraod ... Koliko smo primitivni ... A zadatak pozorišta svakako nije da ih nasmeje , nego da im pruži materijal da razmišljaju i maštaju, neki to mogu, a neki ne bogu, jer zaista za to i te kako nivo inteligencije ...


Gospodine umetniče,

niti je publika primitivna niti površna ako ne želi da gleda kako se Ministarka i ostali pipkaju po pozornici! Izvinjavam se na izražavanju.

offline
  • Cvetin 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Apr 2008
  • Poruke: 29

Ko kaže da se pipkaju ...
Napadate predstavu koju niste gledali ...
Ministarka uopšte nije vulgarna, ni prosta nego je dosledana svog postojanja . Ništa nije ubačeno tek tako, reda radi , sve je argumentovano i simbolično , mili moji, ja imam toliko iskustva da mogu da vam kažem nešto vrlo upakovano pa da razmišljate malo o tome ... I možda se magarac čini na prvu loptu , ali on je tu zajedno sa svinjskim svetom vrlo upakovan nikako nije banalan ... Isto kao kada bi radili predtavu Boj na Kosovu , a da svi likovi budu u patikama ...E to je taj apsurd i to je stil koji ja volim ... Ja ne volim vodvilje i statične drame , ali ne pravim kampanju da se to ukine, nego mi je muka kada se stalno radi na isti način ... Ministarka je velika još zbog toga što je okupila 39 glumaca , što je u amaterizmu jako velika stvar...Naše amatersko pozorište na ovaj način vodim od 2003 godine i do sada imamo oko 60 članova ... Znači ljudima opdgovara takav način rada , to mi je najveći uspeh što sam u jednom malom gradu privukao veliki broj ljudi pozorištu ...

Dokažite mi da nema primitivne i nepismene publike ...

Razlika između publike na predstavi Policijska stanica i publike na mojim predsatavama je velika ... Na Policijsku stanicu dolaze čak i oni koji nikada nisu bili u pozorištu , ali je Pink mašinerija to vrlo dobro i agresivno uvalila u njihove uši ... E to je ta primitivna publika ... Koju ne bih voleo da vidim na mojim predstavama ... Za moje predstave treba da budete intelektualno potkovani , bez lažne skromnosti , nisu za svakoga ...

Previše me napadate a ja samo tvrdim da pozorište treba da napreduje i da se bavi novim pozorišnim izrazima , to ne znači samo avangarda , nego i neki klasičan tekst prikažite na originalni način ... A ne samo da preslikavate Stanislavskog ... Ostavite ga u devetnajstom veku ... On je postavio neki sistem glume , koji je ako niste primetili odavno prevaziđen i nismo ga prevazišli mi nego Breht i njemu slični , tako da taj sistem Stanislavskog je sad verujte postao toliko smešan , kao što je u njegovo doba bila smešna gluma Sare Bernar ...
Čast Stanislavskom , ali mi idemo dalje ...
Umetnost je težnja za novim i drugačijim ...

Dopuna: 16 Apr 2008 13:01

Zaboravih da vas obavestim da predstava King Kong se igra 20 aprila u Rusinskom Narodnom teatru u Ruskom Krsturu ...

Ako imate mogućnosti budite mi gosti ...

Evo slika iz King Konga
















online
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18580
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Kad je reč o autorskim pravima, nema razlike izmedju amaterizma i profesionalizma. Samo je dobra volja autora ili njegovih naslednika da li će nekome dozvoliti da besplatno koristi neko delo. Nas je ''kao mačke odrao'' Dragoslav Andrić za prevod Diremantovih ''Fizičara''. Drugom prilikom nas je jedan kolega cinkario kod JAA da smo igrali ''Stilske vežbe''. Autor jeste davno umro, dovoljno davno, ali naslednici prevoda Danila Kiša nisu. Pošto sam znao da kukumavka o amaterizmu ne otvara srca već samo novčanike, ja sam se ''izvadio'' na sledeći način: rekao sam da je predstavu režirao profesor francuskog i da je učenicima zadao kao rad na predstavi prevod ''Stilskih vežbi'' i da je nama ''strašno žao što nemamo para za pravi prevod, ali eto, bože moj...''. Posle toga neko duhovit u Jugoslovenskoj autorskoj agenciji je shvatio ''šta je pisac time hteo da kaže'' i odustao je od ćerancije...a mogao je i on 'ladno da nam oguli kožu s ledja i to po cenovniku.

offline
  • Cvetin 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Apr 2008
  • Poruke: 29

Lep doprinos dramskih pisaca i lep način negovanja i održavanja amaterizma ...

Zato ih treba ignosrisati , pa neka se probijaju u profesionalnim pozorištima , a ne da im amaterska pozorišta dodju kao tezge i ne samo njima nego i gomila reditelja rade na taj način , a na sva usta govore kako treba negovati amaterizam ... Ne znaju kako je teško raditi sa štapom i kanapom ...

E moji umetnici ...

Moji tezgaroši ...

Super si se snašao ... Zamisli čak i naslednici koji nisu ni učestvovali u procesu stvaranja dela traže svoj udeo ... Prava Nušićeva ožalošćena porodica ... Kako ih samo nije stid ... Treba ih sve tako eskivirati ...

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

Niko tebe ne napada, problem je nastao onog trenutka kada si upotrebio izraz: mrzim klasiku.
Da li je neko od nas rekao: mrzim nove teatarske forme? Ne, samo smo pokušavali da odbranimo klasiku od seciranja i nipodaštavanja. Ne voliš je - nemoj da je radiš! ponavljam se već

U ovom trenutku nije ni važna jačina reči : mrzim, i šta ona za svakog od nas predstavlja, i da li još neko sem tebe ovde ume to da uzgovori.
Lično- niti mrzim bilo šta, niti koristim tu reč!


Cvetin :: A ne samo da preslikavate Stanislavskog ... Ostavite ga u devetnajstom veku ... On je postavio neki sistem glume , koji je ako niste primetili odavno prevaziđen i nismo ga prevazišli mi nego Breht i njemu slični , tako da taj sistem Stanislavskog je sad verujte postao toliko smešan , kao što je u njegovo doba bila smešna gluma Sare Bernar ...
Konstantin Stanislavski je preminuo 1938. godine tako da ga teško možemo ostaviti u devetnaEstom veku.
Dragi gospodine, vrlo bih rado pokušala da poverujem u vašu tvrdnju da je Stanislavski prevaziđen( naravno, zašto bi nam bili potrebni argumenti za dokazivanje iste), ali me ovog puta činjenice odvode na drugu stranu, nasuprot vašoj.
Citat:Among the actors who have employed Stanislavski's System in some form are Jack Garfein, Jack Nicholson, Marilyn Monroe, James Dean, Marlon Brando, Montgomery Clift, Harvey Keitel, Steve McQueen, Paul Newman, Warren Beatty, Robert Duvall, Johnny Depp, Gregory Peck, Sidney Poitier, Jessica Lange, William Hurt, Dustin Hoffman, Robert De Niro, Al Pacino, Gene Hackman, Kevin Spacey, Jane Fonda, Vanessa Redgrave, Benicio del Toro, Mark Ruffalo, Vincent D'Onofrio, Kate Winslet, Adrien Brody, Denzel Washington, Elizabeth Taylor, Hilary Swank, Anthony Hopkins, and Sean Penn and John Alexander.

Sir John Gielgud said, "This director found time to explain a thousand things that have always troubled actors and fascinated students." Gielgud is also quoted as saying, "Stanislavski's now famous book is a contribution to the Theatre and its students all over the world."


"Ja u datim okolnostima" je univerzalni princip koji će teško biti zaboravljen i pobeđen od strane pozorišta otuđenja. Ako se to nekada i dogodi, bojim se da će glumce ponovo ( kao pre Stanislavskog) sahranjivati van groblja.

offline
  • Cvetin 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Apr 2008
  • Poruke: 29

1888. godine, Stanislavski je osnovao Društvo umetnosti i knježevnosti pri Malom Teatru, gde je stekao iskustvo o estetici i scenskom nastupu.

1897. je bio jedan od suosnivača Moskovskog Teatra Umetnosti (MTU) zajedno sa Vladimirom Nemirovičem-Dačenkom. Jedna od prvih produkcija bila je Čehov "Galeb". U MTU je Stanislavki počeo da razvija, zasnovano na tradiciji realizma Aleksandra Puškina, svoj čuveni "Sistem" (koji se ponekad pogrešno naziva i metod). "Sistem Stanislavski" se fokusira na razvoj realnih karaktera na sceni. Glumci se savetuju da koriste "emocionalnu memoriju" da bi na prirodan način prikazali emocije lika koga glume. Da bi ovo postigli, glumci treba da se sete momenta iz sopstvenog života kada su osećali traženu emociju, i da je ponovo prožive u svojoj ulozi da bi gluma izgledala realnije.

Veliki broj današnjih glumaca kako u pozorištu, tako i ne televiziji i filmu, duguju mnogo Stanislavski sistemu. Korišćenjem Sistema, glumac duboko analizira motivacije uloge koju igra. Glumac mora da pronađe "cilj" za svaku pojedinačnu scenu, kao i "super cilj", za celu predstavu.

Draga koleginice, kad govorimo o nekum umetniku vežemo ga za vek u kojem je najviše stvarao, Stanislavski je sistem glume postavio u 19 veku i po tome je poznat ... A to što je umro u 20 je njegova lična sudbina vremena ... Loše stojite sa istorijom drame ...

I mnogo spominjete groblja ...
Malo mračno i morbidno ...
pa nije Stanislavski obezbedio mrtvim glumcima parcele u grobljima nego je to opet vreme učunilo svoje ...
Stanislavski je uradio velike stvari u pozorištu ali nije to sveto pismo ...
I pomerimo se više iz 188 i neke !

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 973

Pretpostavljam da ste ovim citatom, dragi kolega, želeli da potvrdite svoju pretpostavku da je Stanislavski prevaziđen, ili se samo uhvatite za slamku u banalnom dokazivanju činjenica( koje su opšte poznate ) o godinama po kojima vrednujemo nečije stvaralaštvo?! Bebee Dol

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1106 korisnika na forumu :: 42 registrovanih, 3 sakrivenih i 1061 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Bobrock1, Brana01, darkojbn, Denaya, doktor1964, Dragan1998, draggan, Georgius, havoc995, ILGromovnik, Istman, kybonacci, Lieutenant, Mercury, mile33, milenko crazy north, Milija.00, milutin134, Mirage 2000N, mrav pesadinac, Nikola70, Oscar, Panter, pein, Povratak1912, radionica1, sabac015555m, shlauf, Sirius, skvara, Smajser, Srle993, stegonosa, t84dar, Tvrtko I, User98, vathra, voja64, zziko, Šraf, Živković