Poslao: 22 Apr 2008 17:20
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2007
- Poruke: 203
- Gde živiš: Smederevska Palanka
|
@Sirius
Prihvatam opomenu, i završavam... Polemika nije lepa intelektualna zabava kada počne da poprima bljutav ukus... A uočio sam da sam počeo da pišem uz priličnu dozu nervoze, pa sam iz tog razloga ispravio svoj post.
@Cvetin
Citat:Ne mislim , opet ponavljam , da klasiku treba ukinuti, ona se sama ukida...
Kolega, šta ti bi da promeniš odnos prema klasici? Izmakao si se ispod skuta profesora Radakovića?
"Među dvanaestoro kreatora lutaka su i dve generacije jedinstvene lutkarske škole kod nas - "Anima" koju je Milivoj Radaković 1996. otvorio u Novom Sadu i koja je imala odseke: Lutkarska režija, Kreacija lutaka i glume - animacije lutaka. Zahvaljujući jednom od polaznika ove škole iz Šida, Cvetinu (...), (...) amatersko pozorište postavilo je na scenu predstavu "Na Drini ćuprija" prema motivima proze Ive Andrića što je prva postavka ovog romana na pozorišnoj sceni, koja ima i lutkarske pasaže. Izložba, koja je upriličena u okviru Dečje nedelje u organizaciji Kulturno-obrazovnog centra iz (...), trajaće deset dana."
(Danas, subota-nedelja, 2-3. oktrobar 2004; skraćenja sam izvršio da se ne bih ogrešio o princip privatnosti.)
Ja se izvinjavam svim kolegama kojima sam boravak na ovoj temi poslednjih dana učinio neprijatnim.
Ovim postom zaista završavam učešće u raspravi na temu pozorišna klasika ma šta kolega Cvetin dalje pisao.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 23 Apr 2008 10:58
|
offline
- Cvetin
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 10 Apr 2008
- Poruke: 29
|
Opasan ovaj kolega iz Smederevske Palanke ...
Vraćam se na AMATERSKA POZORIŠTA u Srbiji ...
pružanje mladima alternativu
Druženje
razmenjivanje iskustva
Delim amaterska pozorišta na :
1) Amatersko pozorište
2) Amatersko - diletantsko pozorište
Nepotrebno se stvaraju ovakve rasprave kakve smo mi vodili , čemu to ... Mož mislit neko brani klasiku ... Od koga ?
Ja ne radim na klasičan način i to je to ...
To se vrlo često dešava i na tim festivalima , na kojima se posle svake odigrane predstave organizuje razgovor , na kojima voditelj razgovora uvek postavlja glupa pitanja kao na primer : Šta ste hteli s ovom predstavom? ... Zašto baš ova predstava ? ... I pričajte nam malo o predstavi koju smo upravo videli ?...
I onda kreće dugotrajno i mučno pripovedanje reditelja o predstavi ... Posle toga dolazi selektor koji kreće sa svojom fiolozofijom i onda vam je sve jasno , ako ste deo KLANA pašće i neki hvalospev , a ako ste mimo toga , onda ste se mogli i malo potruditi ... Naravno na svakom festivalu kod nas u Srbiji i pre odgledanja predstave znaju se najbolji ...
Ja sam se pomirio s tim i tako sve to i gledam ...
Takvi festivali ne stvaraju u mojim glumcima i meni neku želju za takmičenjem i ne bude neku sujetu , nego stvaraju gnev ...
A ja sam definitivno odlučio , na festivale idemo naravno , ali svaki put pred odlazak kažem glumcima "ŽIVIMO U SRBIJI " i to im je jasno , o predstavi na organizovanim razgovorima namerno promašim temu ili tražim večeru ... A selektoru umilno kažem " NE ljutim se poznate su mi te političke malverzacije u Amaterskom pozorištu " , ali igramo po festivalima jer znam da smo vredni gledanja ...
|
|
|
|
Poslao: 23 Apr 2008 11:01
|
offline
- Grexa
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 17 Apr 2008
- Poruke: 2
|
Iako sam nov ovde, zeleo bih nesto reci!
U potpunosti se slazem sa Cvetinom.
I meni je vise dosta Pop Cire i pop Spire, Pokondirene tikve, i sl. uradjenih na nacin na koji su uradjeni...
Naravno da treba negovati klasicna dela jer su ona svevremenska, i to je slobodan izbor nekih pozorista...ali
Zar vam (svima vama koji ste napali gospodina Cvetina) ne bude dosadno kad odete na jednu ovakvu predstavu, i gledate 2 sata kako tri osobe sede za stolom i razglabaju nesto???
Moje misljenje je da klasicna dela treba postavljati na scenu, ali na jedan potpuno nov i neobican nacin. Jedino tako se moze zadrzati paznja publike koja vec napamet zna sve replike i iz Ministarke, i iz Pokondirene tikve...
Cvetine samo napred!!!
Gledao sam nekoliko tvojih predstava, SVAKA CAST! Drugi ne bi trebalo da osudjuju neciji rad dok ga ne vide!!!
Samo toliko...
|
|
|
|
|
Poslao: 23 Apr 2008 11:21
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18599
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Dobrodošao u naš pozorišni klub; nadam se da ćeš dugo ostati s nama i da će ti društvo prijati.
Citat:(svima vama koji ste napali gospodina Cvetina)
Primetićeš, vremenom, da ovde niko nikoga, pa ni Cvetina, ne napada u stvarnom smislu reči. Takav stadionski žargon ne koristimo. Pu-pu-pu, daleko bilo. Povremeno se vode žestoke rasprave, kakve medju ljudima različitih shvatanja i treba da se vode. Od toga pozorištu može biti samo bolje. Nadam se da si me pravilno razumeo.
Cvetine,
Tačna je tvoja dijagnoza rada većine festivala, s tim što treba izričito naglasiti - festivala koje organizuje Savez amatera Srbije. Uz dužno poštovanje za retke ptice koje ostanu u manjini, tako jeste. Mi smo se opredelili za drugu vrstu druženja i ogledanja i pokazalo se kao dobar potez. Moja esnafska obaveza je da zadovoljim svoju publiku, a to znači da budem iskren s njom, da je ne lažem i da joj ne serviram nameštene rezultate i kuhinje. Našao sam po Srbiji istomišljenike i mnogo mi je bolje od tada. Taj krug se samo širi. Ne pada nam na pamet da pustimo unutar njega mešetare, šićardžije, mufljuze, prodane duše i ostale koji su svoja pozorišna znanja podredili jevtinoj tezgi. Pošteni saradnici, nepotkupljiv žiri i umetnički domet, to su kriterijumi kojima se rukovodim.
|
|
|
|
Poslao: 23 Apr 2008 12:53
|
offline
- puppeter
- Građanin
- Pridružio: 26 Dec 2007
- Poruke: 41
- Gde živiš: Nis
|
Grexa ::
Zar vam (svima vama koji ste napali gospodina Cvetina) ne bude dosadno kad odete na jednu ovakvu predstavu, i gledate 2 sata kako tri osobe sede za stolom i razglabaju nesto???
..ti se nisi nagledo "klasike" izgleda...
Vidi, problem nije tako jasno polarizovan, na klasiku i neklasiku... Naravno da svaku predstavu treba raditi na drugaciji nacin, pronaci nesto sto zelis da kazes i uradis sa njenom idejom i to uradis na originalan i nevidjen nacin.....
ali ovde se govori o ekstremima koji nam napadaju pozorista... ekstremima koji koji nemamju nikakvu ideju osim da budu ekstremi.
Eto ja sam uputio reci odbrane za klasiku a najboja predstava koju sam u zivotu udgledao je Sekspir, Kako vam drago, lutkarska predstava za odrasle i to predstava sa samo dva glumca...?!
E to je bilo nesto potpuno novo i inventivno, plus vanvremenski dobra gluma, plus emocija koja ti dolazi sa scene i ne pusta te da se opustis ni sekund ,plus me nije pustila na miru ni par sati nakon sto sam je odgledao....pa bogami ni dan danas...
Predstava nije imala veliku scenografiju, nije imala stilske kostime, tekst je bio adaptiran u velikoj meri, lutke su bile skoro improvizovane... ni po cemu ta predstava nije bila klasicna, a opet je bila neverovatna... zato sto se nisu bavili sobom samima i time koliko su avangarde i sranja prosuli pred publiku vec su baratali jedinim scenskim oruzjem koje postoji EMOCIJOM!
JEdino opravdanje za bilo sta na sceni mora da bude emocija,ali ne tvoja sopstvena emocija o tome koliko si dobar umetnik jer te niko ne razume, nego emocija koju delis sa publikom....ona prava iskrena!
inace, kad nema prave emocije sa scene, publika se oseca ko preskocena u grupnom sexu....
|
|
|
|
Poslao: 23 Apr 2008 13:21
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2007
- Poruke: 203
- Gde živiš: Smederevska Palanka
|
puppeter ::Grexa ::
Zar vam (svima vama koji ste napali gospodina Cvetina) ne bude dosadno kad odete na jednu ovakvu predstavu, i gledate 2 sata kako tri osobe sede za stolom i razglabaju nesto???
..ti se nisi nagledo "klasike" izgleda...
Vidi, problem nije tako jasno polarizovan, na klasiku i neklasiku... Naravno da svaku predstavu treba raditi na drugaciji nacin, pronaci nesto sto zelis da kazes i uradis sa njenom idejom i to uradis na originalan i nevidjen nacin.....
ali ovde se govori o ekstremima koji nam napadaju pozorista... ekstremima koji koji nemamju nikakvu ideju osim da budu ekstremi.
Eto ja sam uputio reci odbrane za klasiku a najboja predstava koju sam u zivotu udgledao je Sekspir, Kako vam drago, lutkarska predstava za odrasle i to predstava sa samo dva glumca...?!
E to je bilo nesto potpuno novo i inventivno, plus vanvremenski dobra gluma, plus emocija koja ti dolazi sa scene i ne pusta te da se opustis ni sekund ,plus me nije pustila na miru ni par sati nakon sto sam je odgledao....pa bogami ni dan danas...
Predstava nije imala veliku scenografiju, nije imala stilske kostime, tekst je bio adaptiran u velikoj meri, lutke su bile skoro improvizovane... ni po cemu ta predstava nije bila klasicna, a opet je bila neverovatna... zato sto se nisu bavili sobom samima i time koliko su avangarde i sranja prosuli pred publiku vec su baratali jedinim scenskim oruzjem koje postoji EMOCIJOM!
(...)
inace, kad nema prave emocije sa scene, publika se oseca ko preskocena u grupnom sexu....
Dobar post... respekt, kolega!
Citat:Jedino opravdanje za bilo sta na sceni mora da bude emocija, ali ne tvoja sopstvena emocija o tome koliko si dobar umetnik jer te niko ne razume, nego emocija koju delis sa publikom....ona prava iskrena!
Ja bih ovde, na osnovu iskustva i vremena provedenog na sceni rekao: emocija koju nesebično daješ publici, koju ugrađuješ u "emocionalni uredjaj" svakog gledaoca ponaosob.
Jer, po mom mišljenju, emocije su nedeljive, ali su "prilepčive". Ni jednim glumačkim sredstvom se ne prelazi preko rampe u gledalište osim emocijama.
Može da se urla glasom, može da se strelja pogledom, može glumac da skoči u gledalište – to nije prelazak rampe. To je klovnovski stil igre.
|
|
|
|
Poslao: 23 Apr 2008 13:35
|
offline
- Cvetin
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 10 Apr 2008
- Poruke: 29
|
Za sve na sceni treba opravdanje , pa čak i za date emocije ...
|
|
|
|
|
Poslao: 23 Apr 2008 14:05
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18599
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Razmišljao sam o tome, no nema potrebe, za sada, da komplikujemo stvari. Sve ovo o čemu razgovaramo odnosi se na pozorište, pa i na pozorišni amaterizam. Mi , koji se time bavimo, znamo da su problemi vrlo sliični, a u nekim oblastima i isti. Naravno, svet profesionalaca i svet amatera egzistiraju istovremeno (namerno ne kažem paralelno), a estetika pozorišne misli je zajednička. Prema tome, gospodo, držimo se pravila džentlmenske polemike pa će sve biti ok. Kako reče Katon Stariji: ''Drži se teme, reči će same doći...''.
|
|
|
|