Poslao: 23 Apr 2008 20:38
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2007
- Poruke: 203
- Gde živiš: Smederevska Palanka
|
Cvetin ::Za sve na sceni treba opravdanje , pa čak i za date emocije ...
Ne prihvataj bez otpora sok od crvene pomorandže! Poručili ste sok od sveže ceđene pomorandže, kelner donosi čašu s bordo tekućinom i slamkom: "Šta je ovo, đus od paradajza!?" "Ne, to je sok od pomorandže, od crvene pomorandže..." "Ne volim sok od crvene pomorandže. Trebalo je da me upozorite ako nemate normalne pomorandže!" "Šta sad da radim, ja sam ovo već kucao!" "Ne zanima me. Raskucaj to i daj mi čašu mineralne!"
(VREME 597, Zona sumraka: Postanite i vi konfliktna ličnost; šire: http://www.vreme.com/cms/view.php?id=315956)
Sirius ::Razmišljao sam o tome, no nema potrebe, za sada, da komplikujemo stvari. Sve ovo o čemu razgovaramo odnosi se na pozorište, pa i na pozorišni amaterizam. Mi , koji se time bavimo, znamo da su problemi vrlo sliični, a u nekim oblastima i isti. Naravno, svet profesionalaca i svet amatera egzistiraju istovremeno (namerno ne kažem paralelno), a estetika pozorišne misli je zajednička. Prema tome, gospodo, držimo se pravila džentlmenske polemike pa će sve biti ok. Kako reče Katon Stariji: ''Drži se teme, reči će same doći...''.
I ja se slažem da se ne izvlači prethodna rasprava iz ove teme.
Smatram da cela priča o pozorišnoj klasici, bez obzira što je rasprava povremeno poprimala i tonove koji ne pristaju ljudima koji provode dobar deo života na sceni, ipak ima i edukativan karakter.
Kolegi Cvetinu sam morao da repliciram gornjim citatom jer ne volim inaćenje po svaku cenu, pa makar da se i napiše nešto tek da bi bilo napisano.
Idemo, recimo na klasičnu priču o pištolju okačenom na zid. On, dakle, mora da opali do kraja predstave, jer mu je osnovna funkcija da puca. Nije slika koja treba asocijativno da uputi na nekog ili na nešto.
Šta će on na zidu, pa makar bio i trofejni?
To je, znači, ono čuveno opravdanje. Kao sto, oko njega stolice (mora da se sedne), krevet (mora da se legne), pakovanje prezervativa (mora da se ....)... i sve to dok se ne upali puno svetlo za poklon.
E, sad, da se vratim na citirani post kolege Cvetina: "Za sve na sceni treba opravdanje , pa čak i za date emocije ..."
Na sceni zaista može da bude sve, i za to sve treba opravdanje, ali "čak i date emocije" nikada i nikada ne mogu da budu na sceni.
I nikada ne mogu da budu "čak".
Emocije su osnovni, glavni glumački alat, sredstvo bez kojeg nema pozorišnog čina. Nisu emocije ni pištolj, ni sto, ni stolice...
One su u glumcu, virtuelne su, neuhvatljive, nevidljive... ali jedino one stežu grudi, čačkaju po utrobi, poteraju trnce uz listove, ili ne daju gledaocu da zadrži smeh...
O kojem ti, kolega Cvetine, opravdanju govoriš?
Slažem se da glumac mora da to svoje sredstvo kontroliše, kad zaplače ne sme privatno da plače (ali ne sme ni da fingira plač, recimo kriomice dražeći nozdrve), kad se nasmeje mora smeh da kontroliše, osim ako nije u ulozi klovna...
A da li za emocije treba opravdanje? Kakvo, pojasni mi malo, molim te! Za pravdanje izostanka sa časa u školi? Sa posla? Ko treba da mi da to opravdanje. Prerastao sam ono doba kada su mi davali tata i mama za izostanke do tri dana.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 24 Apr 2008 08:34
|
offline
- Cvetin
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 10 Apr 2008
- Poruke: 29
|
Ljudi Ovaj čovek me mrzi !
Manite me pištolja koji visi o klin i na kraju opali ...
Emocije moraju biti opravdane pa čak i za klovna ...
Uloga klovna je vrlo zahtevna uloga i teška , sa puno emocija ...
Emocije su glavna komunikacija sa publikom ...
i dugo sam u pozorišnom istraživanju ...
|
|
|
|
Poslao: 24 Apr 2008 10:35
|
offline
- Grexa
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 17 Apr 2008
- Poruke: 2
|
Bogte...
Ovde se samo oglasis i vec te kritikuju, napadaju...umesto da se raspravlja o, recimo malverzacijama na festivalima amater. pozorista (Irig, Kula...) Samo kad pogledate ovogodisnji poredak iz Iriga - to je da se slogirate...
Cvetine, sta radis sad?
|
|
|
|
|
Poslao: 24 Apr 2008 11:30
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18578
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Grexa ::Bogte...
Ovde se samo oglasis i vec te kritikuju, napadaju...umesto da se raspravlja o, recimo malverzacijama na festivalima amater. pozorista (Irig, Kula...) Samo kad pogledate ovogodisnji poredak iz Iriga - to je da se slogirate...
Cvetine, sta radis sad?
Prijatelju,
Nije mi teško da ponovim: ovde niko nikoga ne napada. Kratko si ovde, no mišljenja su nepodeljena: ovo je jedan od najtolerantnijih potforuma (kultura i umetnost) na MC. Rasprave jesu nekada žestoke, i hvala bogu da jesu, neće nikome pasti kruna s glave zbog toga.
Pogledaj malo teme od ranije (o festivalima u Kuli i Trebinju postoje zasebne teme, recimo) pa ćeš videti da je ovaj Cetinov i Ljubin ''klinč'' blaga uspavanka u odnosu na ono što je rečeno o tim,nažalost amatera i amaterizma, kompromitovanim festivalima.
Prema tome: nema potrebe da arbitriraš u ovoj raspravi, zreli su to ljudi i znaće kako da je vode i dovrše. Umesto toga, navali, brate, sa temama koje si najavio, videćeš u koliko tačaka ćemo se složiti. Na ovom forumu nema udobnog sedenja na tribinama, mahanja zastavicom i zviždanja sudiji...Udji u debate i doprinesi svojim mišljenjem; videćeš da niko ne ujeda.
PS
Sve učesnike ove debate sve lično poznajem i veoma poštujem, pa mi nikada neće biti teško da i u odnosu na njih primenim čuvenu maksimu ''Amicus Plato...''.
|
|
|
|
Poslao: 24 Apr 2008 13:04
|
offline
- puppeter
- Građanin
- Pridružio: 26 Dec 2007
- Poruke: 41
- Gde živiš: Nis
|
Sirius ::
Prijatelju,
Nije mi teško da ponovim: ovde niko nikoga ne napada. Kratko si ovde, no mišljenja su nepodeljena: ovo je jedan od najtolerantnijih potforuma (kultura i umetnost) na MC. Rasprave jesu nekada žestoke, i hvala bogu da jesu, neće nikome pasti kruna s glave zbog toga.
Pogledaj malo teme od ranije (o festivalima u Kuli i Trebinju postoje zasebne teme, recimo) pa ćeš videti da je ovaj Cetinov i Ljubin ''klinč'' blaga uspavanka u odnosu na ono što je rečeno o tim,nažalost amatera i amaterizma, kompromitovanim festivalima.
Prema tome: nema potrebe da arbitriraš u ovoj raspravi, zreli su to ljudi i znaće kako da je vode i dovrše. Umesto toga, navali, brate, sa temama koje si najavio, videćeš u koliko tačaka ćemo se složiti. Na ovom forumu nema udobnog sedenja na tribinama, mahanja zastavicom i zviždanja sudiji...Udji u debate i doprinesi svojim mišljenjem; videćeš da niko ne ujeda.
PS
Sve učesnike ove debate sve lično poznajem i veoma poštujem, pa mi nikada neće biti teško da i u odnosu na njih primenim čuvenu maksimu ''Amicus Plato...''.
...Respect!... nista da se doda...
|
|
|
|
Poslao: 24 Apr 2008 17:45
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2007
- Poruke: 203
- Gde živiš: Smederevska Palanka
|
@Cvetin
Čekaj, bre, kolega, malo! Polako ćemo.
Ti, kad god osetiš čvrsto, reteriraš na sagovornikovu priču. U vezi sa klasikom suočio sam te sa samim sobom, ti argumetnuješ sa:
Citat:Opasan ovaj kolega iz Smederevske Palanke ...
Evo ti još jednom iz novina tvoj odnos prema klasici i dobro je što si prestao da nas zajebavaš ovde na forumu:
"Među dvanaestoro kreatora lutaka su i dve generacije jedinstvene lutkarske škole kod nas - "Anima" koju je Milivoj Radaković 1996. otvorio u Novom Sadu i koja je imala odseke: Lutkarska režija, Kreacija lutaka i glume - animacije lutaka. Zahvaljujući jednom od polaznika ove škole iz Šida, Cvetinu (...), (...) amatersko pozorište postavilo je na scenu predstavu "Na Drini ćuprija" prema motivima proze Ive Andrića što je prva postavka ovog romana na pozorišnoj sceni, koja ima i lutkarske pasaže. Izložba, koja je upriličena u okviru Dečje nedelje u organizaciji Kulturno-obrazovnog centra iz (...), trajaće deset dana."
puppeter ::
Jedino opravdanje za bilo sta na sceni mora da bude emocija, ali ne tvoja sopstvena emocija o tome koliko si dobar umetnik jer te niko ne razume, nego emocija koju delis sa publikom....ona prava iskrena!
Onda se ja nadovežem na kolegin post:
Ja bih ovde, na osnovu iskustva i vremena provedenog na sceni rekao: emocija koju nesebično daješ publici, koju ugrađuješ u "emocionalni uredjaj" svakog gledaoca ponaosob.
Jer, po mom mišljenju, emocije su nedeljive, ali su "prilepčive". Ni jednim glumačkim sredstvom se ne prelazi preko rampe u gledalište osim emocijama.
Može da se urla glasom, može da se strelja pogledom, može glumac da skoči u gledalište – to nije prelazak rampe. To je klovnovski stil igre.
A ti se javiš komentarom za blentavu decu:
Cvetin ::Za sve na sceni treba opravdanje , pa čak i za date emocije ...
Ja ti blentavo odgovorim, ti vrištiš da te mrzim i pričaš priču koju sam ja već ispričao, a priča nije moja već je odavno ugradjena u istoriju glumačkog zanata, ali kao sredstvo bez kojeg i dalje glumački zanat ne može da se zamisli.
Cvetin ::Ljudi Ovaj čovek me mrzi !
Manite me pištolja koji visi o klin i na kraju opali ...
Emocije moraju biti opravdane pa čak i za klovna ...
Uloga klovna je vrlo zahtevna uloga i teška , sa puno emocija ...
Emocije su glavna komunikacija sa publikom ...
i dugo sam u pozorišnom istraživanju ...
Emocije su jedina glumčeva komunikacija sa publikom, sve ostalo su sredstva kojima se emocija saopštava.
I, ne mrzim te... zašto bih... U problemu si u koji si sam smotreno, nesmotreno, inateći se, uleteo. Nas nekolicina pokušavamo da te iz tog problema izvučemo... da ne rušiš, već da zajedno nadogradjujemo...
Poz.
|
|
|
|
Poslao: 13 Maj 2008 03:28
|
offline
- sanjadelic
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 22 Jan 2008
- Poruke: 1
|
Cao! Ja sam potpuno nova, ne samo ovde, vec i u Beogradu... Ne mogu da kazem da sam pregledala sve sto ste napisali, ali dobar deo jesam, i vise puta ste pominjali da se bavite glumom amaterski... Ja sam u tome bila 9 godina (do dolaska ovde), i volela bih da nastavim sa tim. Da li biste mogli da me uputite na neku organizaciju/ustanovu/sta-god? Hvala unapred.
|
|
|
|
|
Poslao: 19 Maj 2008 10:27
|
offline
- Pridružio: 12 Apr 2008
- Poruke: 35
- Gde živiš: na slepom koloseku
|
Evo posle duze odsutnosti, iz opravdanih razloga, ponovo se javljam i pozdrvaljam sve pozorisne poslenike na forumu.
Hteo bih da se vratim na temu vrste organizacije amaterskih pozorista u Srbiji, koja ne bi imala nikakav kontakt sa SAS!
Obzirom da SAS funkcionise kako-tako oko Beograda i severnije, a da apsolutno zapostavlja i nebitno mu je sta se desava u drugim delovima Srbije kao i cinjenica da je sve oko SAS postalo politika, kljuc, namestanje i sl. te da su apsolutno bez para i da nemaju uslova ni na taj nacin da pomazu pozoristima, smatram da je najhitnije potrebno da se inicira stvaranje organizacije amaterskih pozorista, pa ma kako se ona zvala, u okviru koje bi pozorista mogla normalno da funkcionisu. Kad kazem normalno funkcionisu, mislim na stalnu razmenu predstava, razmenu iskustava, pruzanje pomoci u savetima, kao i regionalno i republicko organizovanje festivala, takmicarskog karaktera, koji bi bili cirkularni i svake godine bi se odrzavali u drugom gradu kako bi se publika upoznala sa radom pozorista na nivou Srbije.
Smatram, da ukoliko bi se ozbiljno i organizovano pristupilo ovom problemu da bi veliki broj pozorista pristupio takvom novoformiranom savezi ili udruzenju ili kako vec i dq bi SAS mogao da se ugasi, jer ionako vec odavno ne vrsi svoju funkciju zbog koje postoji.
Zato pozurimo sa predlozima i organizacionim resenjem!!!
|
|
|
|