Poslao: 09 Nov 2009 10:29
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Kažem ti, sjajan tekst. Fascinatnan ustvari. A to kako su ga Senćani pročitali, već napisah. S obzirom na to da i tvoji glumci imaju takav intelektualni kapacitet, možda bi bilo interesantno da onako, za svoju dušu, postave ovu predstavu.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 09 Nov 2009 10:42
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Sirius ::Kažem ti, sjajan tekst. Fascinatnan ustvari. A to kako su ga Senćani pročitali, već napisah.
Videću na Festivalu predstavu. Najavljujem već sad da će mi biti potrebne karte, da ne bude da nisam rekla na vreme.
Citat:S obzirom na to da i tvoji glumci imaju takav intelektualni kapacitet, možda bi bilo interesantno da onako, za svoju dušu, postave ovu predstavu.
Da ja radim ovaj tekst, uzela bih TEBE da igraš kritičara.
Ni manje, ni više
Talenat je beleg od rođenja. Urođena mana. Ne može se steći. Ali se može izlečiti. To da. Priča o umetnosti puna je kratkotrajnih, rasutih talenata. On se ne osipa kad čovek dođe u godine, ne zarasta. Ako se ne rodi s tobom, ako nije u tvojoj prirodi, u tvojim genima, kao alergija, ako nije u srcu, tu se ništa ne može učiniti.
hmmm....
RUBEN: Ko bi to rekao: najvažniji kritičar u Limi nije zadovoljan svojom srećom.
EDUARDO: Pošto sam jedini, plašim se da ono "najvažniji" ne znači bogzna šta. Ili možda još neko piše likovnu kritiku u groznoj Limi?
Malo citiram ključne rečenice... nadam se da ne smeta.
Kako je Branko rešio vreme i prostor u predstavi ?
|
|
|
|
Poslao: 09 Nov 2009 11:04
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Ti mene nikada nisi gledala na sceni...A sva druga poređenja su neoprezna. Ti bi to, kao iskusan reditelj, trebalo da znaš.
Kako je Branko rešio? Pametno, najkraće rečeno. Stavio je dve simultane scene jednu iza druge ne tražeći previše od svetlosne zavese. To što se prostora tiče. Što se vremena tiče, flash back je ovde idealan. Primenjiv je na pozorište (pogotovo ovakvo), uvek ima pokriće, a možeš da ga kanališeš. Kažem ti, pametno i domišljato. Jedan (jedini) Alisijin off meni je bio višak (tekst nije višak, da budem precizan, već off kao takav), ali to je on tako rešio. Naravno da i taj off ima opravdanje (jer Alisija nije više prošlost samo u kritičarevom životu, već i u mladićevom), ali moglo je i bez njega. Kako god, rešenja su bila logična.
|
|
|
|
Poslao: 10 Nov 2009 22:01
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Sirius ::Ti mene nikada nisi gledala na sceni...A sva druga poređenja su neoprezna. Ti bi to, kao iskusan reditelj, trebalo da znaš.
Nema veze, kao da jesam
Poznajem i tvoje prednosti i tvoje nedostatke, i mane i vrline. Znam tvoje govorne, intelektualne karakteristike.
Cenim da imam dovoljno saznanja, znanja, iskustva i vestine da bih sasvim solidno mogla iz tebe da izvucem sve sto je potrebno za lik bilo koje vrste Pigmaliona, kako tog TVOG "obrnutog" tako i "obicnog", arhetipskog
Tako da... ne ginu ti daske kad-tad.
Vec ces ti pristati ako se ja odlucim na takav korak
Svasta sam ja u svom radu izvlacila iz ljudi, pa bih i Pigmaliona iz tebe, na povrsinu.
Sreca Tvoja, pa trenutno radim onog Bulgakova ...
Citat:Kako je Branko rešio? Pametno, najkraće rečeno. Stavio je dve simultane scene jednu iza druge ne tražeći previše od svetlosne zavese.
Navedi mi postupke u scenama ... ako ti nije tesko.
Ko vodi radnju ? Kriticar ?
opisi poslednju scenu... sorry sto davim, ali daleko je februar kad cu odgledati... ili ... e, da, pa postavi fotke sa premijere... sa scenama.
Videla sam neke fotografije iz predstave na FB-u i iz njih se cita to o cemu ti pricas ... nadam se da nisam preterala sa zahtevima
|
|
|
|
Poslao: 10 Nov 2009 22:23
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
"dum_dum
Citat:Navedi mi postupke u scenama ... ako ti nije tesko.
Ko vodi radnju ? Kriticar ?
opisi poslednju scenu... sorry sto davim, ali daleko je februar kad cu odgledati... ili ... e, da, pa postavi fotke sa premijere... sa scenama.
Kritičar je, kao što rekoh, pasivni peško, tako da radnju smesta prepušta mladiću, uz povremene pokušaje pokušaja da povrati inicijativu. Poslednja scena? Mladić vadi pištolj da dokrajči skota, ali odustaje od toga kada pred sobom vidi ne skota nego bednika. Ostavlja pištolj na stolu, dok kritičar na kolenima, slini, balavi, cvili...I nema snage ni srca da sam uzme utoku i da se zvekne. Bar jednom bi bio pošten i častan u životu. Nisi preterala sa zahtevima, no meni je jednostavno mučno što ne mogu da ti prepričam ono što se i ne može prepričati - interakcija u tom zlatnom trouglu (već spomenutom - delo-umetnik-publika). Tu ti, stvarno, ne mogu pomoći, a uz svu moju slikovitost mislim da ovo prepričavanje može i da povredi te ljude.
Ostaje ti, dakle, da čekaš reprizu.
|
|
|
|
Poslao: 11 Nov 2009 11:55
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2007
- Poruke: 94
- Gde živiš: City Limit
|
Iznervira me ova igra gluvih telefona ili '' ja u klin, ti u ploču''. Ispisaste dve stranice o predstavi ''Lepe oči, ružne slike'' a da jedan od vas nije predstavu ni gledao. Sirius je dao vrlo jasnu kritiku predstave i tu se nema šta dodati. Svaki dalji razgovor može biti samo između onih koji su predstavu gledali. A to da li će je neko gledati na festivalu u Požarevcu je deplasirano sada pričati. Zbog gripa mislim.
|
|
|
|
Poslao: 11 Nov 2009 14:03
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Koen ::Iznervira me ova igra gluvih telefona ili '' ja u klin, ti u ploču''. Ispisaste dve stranice o predstavi ''Lepe oči, ružne slike'' a da jedan od vas nije predstavu ni gledao. Sirius je dao vrlo jasnu kritiku predstave i tu se nema šta dodati. Svaki dalji razgovor može biti samo između onih koji su predstavu gledali. A to da li će je neko gledati na festivalu u Požarevcu je deplasirano sada pričati. Zbog gripa mislim.
Ja se ubih pišući i istupih tastaturu taktično objašnjavajući i ponavljajući kako predstavu treba videti da bi se o njoj razgovaralo, a naša draga Dum-dum želi da razgovara o mojim utiscima na neviđeno. Ćak ni čitanje teksta nije dovoljno jer tek gledanjem prestave može se znati (pod uslovom da se pažljivo i znalački posmatra) gde je to , i kako, reditelj intervenisao u skladu sa svojom poetikom.
|
|
|
|
Poslao: 13 Nov 2009 14:09
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Citat: Ja se ubih pišući i istupih tastaturu taktično objašnjavajući i ponavljajući kako predstavu treba videti da bi se o njoj razgovaralo, a naša draga Dum-dum želi da razgovara o mojim utiscima na neviđeno. Ćak ni čitanje teksta nije dovoljno jer tek gledanjem prestave može se znati (pod uslovom da se pažljivo i znalački posmatra) gde je to , i kako, reditelj intervenisao u skladu sa svojom poetikom.
Dragi prijatelji, kolege, nemojte biti tako surovi prema dami
Ne zeli dum_dum da razgovara o necijim otiscima. Dum_dum zeli da sazna nesto o rediteljskom postupku, aktuelnosti, sukobu, mizanscenu, novom citanju, slojevima predstave, kompaktnosti, koliko sinkretizma ima... koliko od pet cula gledaoca ucestvuje, da li je to vise vruc ili vise hladan medij...itd.
Sve su to pitanja na koja mi, na vezbama rezije, svakodnevno razgovaramo sa svojim profesorom.
Kad neko odgleda predstavu oni koji nisu odgledali nizom pitanja dolaze do posrednog, kreativnog, percipiranja iste.
Kako je Sirius pazljiv gledalac, izvrsan kriticar i zaljubljenik u pozoriste, ja sam iskoristila priliku da se obrazujemo i mi koji nismo odgledali predstavu. Ne toliko zbog sebe, jer cu je ja gledati svakako, vec zbog svih onih koji citaju i zele da znaju odgovore na ova pitanja, a nisu u mogucnosti ili ih je strah da ih postave.... Mozda takav nacin nije praksa u amaterizmu, ali ...
Nadam se da sam obrazlozila poentu .
Postoji onaj Klajnov "Prirucnik za reditelje amatere" koji, mozda, ne bi bilo lose postaviti negde ... ili bar bitne elemente.
Iskrena da budem, malo sam se zasitila amaterizma.
U Beogradu nema neke konkurencije. Cinjenica.
Tri puta sam ucestvovala na festivalu beogradskih amaterskih pozorista i tri puta dobila nagradu za najbolju reziju (treci put smo dobili i ja i Andric, sta god to da znaci...) Kako ne mislim da sam neki narocit genije, konstatujem da je konkurencija blago neinspirativna...
Da bi neko postavljao cuveno rediteljsko pitanje "zasto" nije bitno da odgleda predstavu, bitno je da ume da misli.
Nisam odgledala ni Sekspirove rezije, pa me to ne sprecava da pokusam da saznam kako i zasto je to sto je radio, radio bas na nacin na koji je radio.
|
|
|
|
Poslao: 13 Nov 2009 14:26
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
...Šekspir je umro pre nešto manje od pet vekova pa ga ne vredi uzimati kao primer. Saglasan sam i sigurno je da se mnogo može naučiti čitanjem upotrebljivog prikaza (kad ste već, kako vidim, saglasni da je moj prikaz upotrebljiv), ali stvarno je više nego sigurno da je najbolji način predstavu odgledati i potom kombinovati sa svojim i tuđim iskustvima i znanjima. Postaviti pitanje za jednog reditelja jeste značajno; značajno je i da ''ume da misli'' (šta god ko pod tim podrazumevao), ali je najznačajnije da se kroz predstavu ostvari. Tako se ostvaruju i on, i predstava, i glumci , i delo...
Što se tiče tog priručnika izneću svoje dogmatsko mišljenje, pošto sam dogmata kad je struka u pitanju. Možda je taj priručnik proizvod jednog vremena kada se pravila gruba podela na profesionalce i amatere, no sad sam više nego siguran da bi trebalo da glasi ''Priručnik za početnike'', a svi znamo da postoji i Klajnov udžbenik (''Osnovi pozorišne režije'', koliko se sećam) po kome smo svi , na svim grupama, polagali . I Branko, i ti, ali i još neki čiji rad pratim, odavno su prevazišli taj stadijum, a od profesionalnih reditelja vas deli samo parče papira i različita iskustva. Haug.
|
|
|
|
Poslao: 14 Nov 2009 11:40
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Sirius ::
I Branko, i ti, ali i još neki čiji rad pratim, odavno su prevazišli taj stadijum, a od profesionalnih reditelja vas deli samo parče papira i različita iskustva.[/b] Haug.
Mene, kao sto vec znas, uskoro ni parce papira nece deliti
Ne znam zasto je to moralo ovako da izadje naforumu, ali ok, postujem to sto si uradio.
Kako ovo ne bi bila poruka privatne prirode napisacu da sam se svega i svacega nagledala u amaterizmu, kao i vi, uostalom. Zasto cutati o tome ?!
Tu postoje ljudi koji vedre i oblace, uzduz i popreko, razni selektori, clanovi zirija koji ocenjuju i procenjuju tudje znanje i tudje predstave, a da nemaju pojma o osnovnim principima koje predstava mora da zadovolji. Ne znaju ni razliku izmedju metoda i sistema a da ne pricam na sta im "predstave" lice... ili prave plagijate ili tu predstave i nema, vec nabacano s brda, s dola, bez ikakvog reda i zakona, po slobodnoj volji...
Danas su svi profesionalci. Rezira profesionalac kad ono, covek zavrsio Akademiju, istina, ali nije reditelj, vec organizator ili dramaturg a ponekad cak i diplomirao na dizajnu zvuka hmmm...profesionalac...
Znaci, bitno je imati diplomu Akademije, nije vazno koji smer i SMESTA si reditelj, nema veze sto tvoj smer AMA BAS NIKAKVE VEZE sa rezijom nema...
Taj, svrseni "akademicar" je profesionalac a mi smo amateri ?
On dobija novac za svoje "rezije" svojih "predstava" bez sukoba, bez sinkretizma, u kojima nema ni protagoniste ni antagoniste ni ikakve svrhe za prikazivanje, a mi dobijamo diplome i priznanja kako smo bolji od tih koje nasi najbolji prijatelji angazuju zbog tog istog papira. Reditelje ?
Ne - "akademce"
Danas svako rezira ... zato sam ja resila da me cak ni papir ne deli od njhovog statusa
Na kraju da konstatujem, tj. podvucem da je covek koji nije zavrsio reziju jednak amater kao i onaj koji je zavrsio razne smerove, na raznim akademijama, koji veze sa rezijom nemaju, a u praksi se prema ovoj drugoj kategoriji ophode kao prema profesionalnim rediteljima.
Mnogo je prljavstine u tom amaterizmu...
Ponekad se pitam zbog cega i postoji ...
|
|
|
|