Poslao: 05 Dec 2009 09:51
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
dum_dum
Citat:Pretpostavljam da to znači da je razumeo osnovnu ideju pisca.
Da, to to znači, a znači i da je preneo ansamblu. U tom delu posla bio je uspešan. Je li može ovako? Mislim, može još jednostavnije, ali i ovako je već sasvim jasno.
Citat:Usput, kako mi nismo gledali a mnogi od nas verovatno i neće, mogao bi nam reći koja je osnovna ideja i zbog čega današnji gledalac treba da odgleda tu predstavu ?
Dobar tekst (komad) gledalac uvek ima razlog da pogleda. Izbegavam da pišem o tekstu jer znam previše kritičara koji , kada ne znaju šta da napišu ili ne žele da napišu o predstavi, onda pišu o tekstu. Mislio sam da je ''Mala'' dovoljno poznat tekst (bar tebi) i da nema potrebe o tome da pričam. No, pošto se može poći od teorijske pretpostavke da je reditelj na svoj način štrihovao tekst ili izmenio do neprepoznatljivosti, onda ću i na to odgovoriti: reditelj se striktno držao teksta. E, sad - pretpostavljam da ne treba da pričam o tome kako se hrane u narodnoj kuhinji , kako devojčica bude silovana , kako barabe varaju nesrećne ljude, kako se raspadaju porodice, kako je milicija potkupljiva, mladi kradu i stari kradu da bi preživeli, itd, itd ;sve je danas isto kao u vreme nastajanja teksta, dakle - aktuelno pa prema tome ima i razlog da se igra.
Citat:Kažem da je ta fraza netačna jer problem koji ti navodiš pripada pripremnoj, a ne završnoj fazi rada.
Ako želiš po svaku cenu da budeš u pravu, stvarno mi je lakše da kažem da. Međutim, pošto ne volim takvu vrstu kompromisa, i ovde ću precizirati ono što je više nego očigledno: kad predstavi nešto nedostaje, gledaocu je svejedno da li su te probe bile manjak u početnoj, srednjoj ili završnoj fazi rada. Problem koji sam ja naveo pojavio se u pripremnoj, a rezultirao u završnoj fazi rada. Prosto, da prostije ne može biti. Kao prvi metar na pogrešnom putu. Na kraju uvek rezultat bude isti, koliko god da je put dug.
Citat:Reditelj koristi deduktivni metod
Reditelj koristi mnogo više metoda, ali vi, izgleda, u školi počeli sa deukcijom - od opšteg ka posebnom. Videćeš, ima još korisnih i lepih metoda.
Citat:Zaista misliš da je "stvaralački, nedovršen čin" kad reditelj dva sata pred predstavu dovršava ? Ili je to pokazatelj nečeg drugog, kahm,kahm
Može i tako da se posmatra ?!
To je isto što i sindrom nedovršene slike. Imao sam druga koji bi postao veliki slikar ...da je imao nekog pored sebe da mu otme četkicu u pravom trenutku. U ovom slučaju mislio sam na suprotno. Neki reditelji, kao rasni slikari, vole da poslednje poteze povuku upravo pred predstavu. To, naravno, nije ništa loše, ako da dobar rezultat i ako ansambl takvom načinu rada veruje. To ti je poznato, pretpostavljam.
Citat:Ne biva.
Optimalni režim ili funkcioniše ili ne.
Pritezanje je odraz diletantizma i neznanja.
Na ovu proizvoljnu ,verbalističku ''bravuru'' stvarno ne bih imao komentar, da te ne poznajem. Ovako, ipak moram da pitam: a kako se stvori taj optimalni sistem (pretpostavljam da svi teže maksimalnom sistemu)? Sam od sebe? Ko će umesto tebe (reditelja) da dotera i pritegne predstavu? Biletar? Čistačica? Kritičar?
Citat:Upućena sam u cifre koje se koriste i nije svejedno da li u jednom gradu postoji jedan, neprikosnoveni, Centar za kulturu u koji se sve i svi ulažu ili u jednoj ulici postoji desetak.
Bez konkurencije je i lakše i monotonije - priznajem... doduše, prilično je neinspirativno kad nemaš s kim da se uporediš.
Razumeš o čemu pričam, zar ne ?!
Voleo bih da mogu da razumem, ali ne razumem. Ne znam za takve centre u našoj zemlji. Svi se sa nekim trkaju i upoređuju, u svojoj klasi, naravno. Naprotiv, znam za nekadašnja slavna projektna pozorišta koja su hrabro i drsko započinjala kao samofinansirajuće insistucije (tipa ''Zvezdara teatar'') pa su brže bolje prešle na mužu gradske kase.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 05 Dec 2009 10:10
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Sirius ::
Da, to to znači, a znači i da je preneo ansamblu. U tom delu posla bio je uspešan. Je li može ovako? Mislim, može još jednostavnije, ali i ovako je već sasvim jasno.
"Osnovna ideja pisca i osnovna ideja predstave nisu ni sasvim iste, ni sasvim različite" H.Klajn
Citat:
Citat:Kažem da je ta fraza netačna jer problem koji ti navodiš pripada pripremnoj, a ne završnoj fazi rada.
Ako želiš po svaku cenu da budeš u pravu, stvarno mi je lakše da kažem da. Međutim, pošto ne volim takvu vrstu kompromisa, i ovde ću precizirati ono što je više nego očigledno: kad predstavi nešto nedostaje, gledaocu je svejedno da li su te probe bile manjak u početnoj, srednjoj ili završnoj fazi rada. Problem koji sam ja naveo pojavio se u pripremnoj, a rezultirao u završnoj fazi rada. Prosto, da prostije ne može biti. Kao prvi metar na pogrešnom putu. Na kraju uvek rezultat bude isti, koliko god da je put dug.
Domišljat put da se usprotivi a opet pokaže kako sam u pravu
Zanimljiva bravura, ali bespotrebna jer nije reč o broju proba već o konvenciji i konceptu koje reditelj utvrđuje.
Citat:Citat:Reditelj koristi deduktivni metod
Reditelj koristi mnogo više metoda, ali vi, izgleda, u školi počeli sa deukcijom - od opšteg ka posebnom. Videćeš, ima još korisnih i lepih metoda.
Svi VELIKI reditelji koriste deduktivan i isključivo deduktivan metod.
Lepe i korisne metode ostavljam Saši Voliću i Mirjani Ojdanić, npr. Oni su, beše, radili one "onakve" predstave u Požarevcu ?
Citat:Neki reditelji, kao rasni slikari, vole da poslednje poteze povuku upravo pred predstavu. To, naravno, nije ništa loše, ako da dobar rezultat i ako ansambl takvom načinu rada veruje. To ti je poznato, pretpostavljam.
Dobar i pametan reditelj tačno i precizno zna šta radi.
A loš neznanje prikriva kvazigenijalnošću
Nema razloga da ne verujem ovakvom mišljenju ljudi koji su osvojili sve nagrade i rediteljska priznanja koja su ikad mogli da osvoje
Učimo ... na žalost češće srećemo ove neznalice koje nam pune glavu budalaštinama, jer znanja nemaju (u amaterizmu takvi vedre i oblače)- vukovi u jagnjećoj koži.
Citat:Ne biva.
Optimalni režim ili funkcioniše ili ne.
Pritezanje je odraz diletantizma i neznanja.
Citat:Na ovu proizvoljnu ,verbalističku ''bravuru'' stvarno ne bih imao komentar, da te ne poznajem. Ovako, ipak moram da pitam: a kako se stvori taj optimalni sistem (pretpostavljam da svi teže maksimalnom sistemu)? Sam od sebe? Ko će umesto tebe (reditelja) da dotera i pritegne predstavu? Biletar? Čistačica? Kritičar?
Proizvoljna ?
hmmmm....
Naprotiv.
Znaš li ti, uopšte, šta je optimalni režim predstave i kako nastaje ?
I kako, po Borhesu nastaje sistem...u kom momentu ?
Skoro da sam sigurna da bi morao znati,ali iz ovog banalnog poređenje proizlazi da baš i nisi upućen u neke "tajne" zanata a opet se usuđuješ da o njima pričaš... doduše na temi o amaterizmu je, možda, to dopustivo.
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2009 10:33
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
dum_dum"
Citat:"Osnovna ideja pisca i osnovna ideja predstave nisu ni sasvim iste, ni sasvim različite" H.Klajn
Poznato mi je. Po tom udžbeniku sam polagao (i položio s desetkom) pozorišnu režiju. Dosta davno, doduše, ali to je kao i plivanje - nikad se ne zaboravlja.
Citat:Domišljat put da se usprotivi a opet pokaže kako sam u pravu
Zanimljiva bravura, ali bespotrebna jer nije reč o broju proba već o konvenciji i konceptu koje reditelj utvrđuje.
Ponoviću, ali polako i bezbolno: nije reč o konvenciji i konceptu već o broju proba - fizičkom broju proba, da budem još jasniji. Svi genijalni koncepti i konvencije padaju u vodu ako nema dovoljno proba da se to realizuje. Izvini i ne zameri mi, ali ja ovu ''2+2'' činjenicu ne umem drugačije da saopštim. Eto, na to sam mislio i evo već drugi put ti to objašnjavam.
Citat:Svi VELIKI reditelji koriste deduktivan i isključivo deduktivan metod.
Lepe i korisne metode ostavljam Saši Voliću i Mirjani Ojdanić, npr. Oni su, beše, radili one "onakve" predstave u Požarevcu ?
Svi veliki reditelji imaju svoje metode koji nastaju kombinacijom znanja, iskustva i mašte. Ostali koriste udžbenik.
Ružno je i lično to što si napisala. Kada si učila od Saše Volića tada ga nisi smatrala malim rediteljem. Kada te je Mira selektovala za Kulu pretpostavljam da ni nju nisi tada smatrala malim rediteljem. Pretpostavljam da ovo što o njima sada pišeš jeste motivisano tvojim uverenjem da si ih prerasla, na šta, svakako imaš pravo pa se u taj deo priče ne bih dalje mešao ni odmeravao.
Predlažem ti da se na ovome zaustaviš jer ćeš reći još nešto što će možda dalje pokazati da se iza ove tvoje upitanosti i ''radoznalosti'' kriju lični motivi da se obračunavaš s nečim što ti se ne dopada. Šteta, počelo je kao kolegijalni razgovor, bar je ličilo na to.
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2009 10:57
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Sirius ::Svi veliki reditelji imaju svoje metode koji nastaju kombinacijom znanja, iskustva i mašte. Ostali koriste udžbenik.
Bogami ću dati sve od sebe da se ovde priključe i neki veliki reditelji i kažu da li je to tako ili su to predrasude.
Koriste li udžbenike i kako nastaju i kako su nastale njihove najigranije i najnagrađivanije predstave
Kako se postaje veliki reditelj ... o tom - potom.
Citat:Ružno je i lično to što si napisala. Kada si učila od Saše Volića tada ga nisi smatrala malim rediteljem. Kada te je Mira selektovala za Kulu pretpostavljam da ni nju nisi tada smatrala malim rediteljem. Pretpostavljam da ovo što o njima sada pišeš jeste motivisano tvojim uverenjem da si ih prerasla, na šta, svakako imaš pravo pa se u taj deo priče ne bih dalje mešao ni odmeravao.
Predlažem ti da se na ovome zaustaviš jer ćeš reći još nešto što će možda dalje pokazati da se iza ove tvoje upitanosti i ''radoznalosti'' kriju lični motivi da se obračunavaš s nečim što ti se ne dopada. Šteta, počelo je kao kolegijalni razgovor, bar je ličilo na to.
Saša Volić je završio organizaciju, Mirjana Ojdanić - dramaturgiju.
Ni on , ni ona nisu školovani reditelji.
Činjenica.
Priznajem - za veći deo mog AMATERSKOG znanja zaslužan je Saša Volić.
Tu se priča završava.
A motivi su UVEK lični, Siriuse
|
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2009 17:49
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Sirius ::
Citat:Bogami ću dati sve od sebe da se ovde priključe i neki veliki reditelji i kažu da li je to tako ili su to predrasude.
Koriste li udžbenike i kako nastaju i kako su nastale njihove najigranije i najnagrađivanije predstave
Kako se postaje veliki reditelj ... o tom - potom.
Ovakvom obećanju čovek može i treba samo da se raduje...
"I tebe da je nešto ubolo"
Za sada "samo" pomno prate i pitaju se dokle ćemo ... ali znaju za Mc i te kako
Citat:Mira Ojdanić je diplomirani režiser u klasi Miroslava Belovića, ali to stvarno nema veze sa dogmom da samo diplomirani reditelji mogu i treba da budu reditelji. Bar tvoj primer to demantuje. I Sašin, naravno.
Drznuću se da budem iskrena.
Saša Volić je izuzetno TALENTOVAN za režiju.
Problem je druge vrste.
Meni, lično, se daleko i mnogo više sviđa predstava "Doživljaji vojnika Ivana Čonkina" od "Život je sve što te snađe".
Poetika, mizanscen, podela, dramaturgija, slojevi, simboli ... itd.
Sašina predstava je neuporedivo kvalitetnija. Neuporedivo!
Iskreno...
Jedina zamerka Sašinoj predstavi je to što se u snu glavnog junaka pojavljuju dve mlade - a njihova ljubav je čista To je jedina zamerka.A do te ideje je "došao" kad je sličnu video u mojoj sceni ludila i cepanju ličnosti, u predstavi koju smo zajedno radili 2004 godine "Srce od voska".
Još je tužnije ako je završila režiju...ostala sam bez teksta... Možda joj je loša godina
Ne želim da budem zla, ali saglasićeš se sa mnom da smo gledali i videli daleko bolja rediteljska rešenja, za mnogo manje pare.
To nema veze sa mojim mišljenjem o njoj kao korektnom ocenjivaču tuđeg rada.
Te dve stvari treba odvojiti.
Kao i karakteristike neke osobe kao reditelja i njegove lične ...npr.
Citat:Citat:A motivi su UVEK lični, Siriuse
O tome ti pričam. Kako kod koga. Za mene je to, recimo, veliki luksuz. Nikad prema tebi ne bih bio ličan.[/quote]
Ha,ha... kakva čarobna laž ... puna umetničke slobode.
Predlažem da obuzdavamo off
Ne luksuziraj se, provaliće te neko
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2009 18:07
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
dum_dum
Citat:Ne luksuziraj se, provaliće te neko [/
Predlažem da se držimo teme, a ne ličnih odnosa. Za svaki slučaj, preciziraću: ono što je za mene lukzus, drugima je pitanje navike. NIKAD nisam bio ličan u ovom poslu, koliko god je to tebi strano. Kraj OT.
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2009 18:20
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Napisano: 05 Dec 2009 18:17
Citat:Pošteno... Mada ja ne bih delio (u ovom slučaju) znanja na profesionalna i amaterska. Znanje je znanje. Pitanje porekla znanja je već nešto drugo. Teorijski (bar po tome što si napisala) tvoja znanja su još uvek amaterska, a to ne odgovara istini jer si ih sticala i stičeš od profesionalaca. Mislim da nema potrebe za takvim predrasudama jer sam sreo mnogo odličnih i uspešnih reditelja - amatera koji su 'ladno nadmašivali profesionalne reditelje u direktnim odmeravanjima.
Znanje jeste znanje, to ne sporim iako zvuči kao fraza, ali postoje tajne koje ne pišu u udžbenicima već ih istinski reditelji dele samo sa svojim učenicima
Mislim da razumeš o čemu pričam...
Na tvom mestu ne bih tako olako procenjivala nečija, a naročito moja znanja Bojim se da tvoje mišljenje i saznanje, čak i o tome, iako ja nisam tema, daleko prevazilazi nivo na kome ga plasiraš.
Ne znamo se mi od juče... ali, kao što se, već, saglasismo, zarad interesa svih, a u skladu sa temom, mani se priča o mojim znanjima i talentima, da ne bi upao u gore pomenutu klopku
Dopuna: 05 Dec 2009 18:20
Sirius ::dum_dum
Citat:Ne luksuziraj se, provaliće te neko [/
Predlažem da se držimo teme, a ne ličnih odnosa. Za svaki slučaj, preciziraću: ono što je za mene lukzus, drugima je pitanje navike. NIKAD nisam bio ličan u ovom poslu, koliko god je to tebi strano. Kraj OT.
To je bila šala. OT na OT. Saglasna da ne treba mešati privatno i poslovno.
Nije mi strano.
Ni ja nisam lična u poslu.
Znaš to vrlo dobro od momenta kad sam zbog lošeg ličnog odnosa odbila učešće na vašem Festivalu, zar ne... doduše nezvanično ?!?
Kad smo već kod Festivala, zna li se već ko je u selekciji ?
Ili čekamo zvanična obaveštenja ... ili će premijerno biti na Mc-u objavljeno... ili - ili ?
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2009 18:29
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18550
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
dum_dum
Citat:Bojim se da tvoje mišljenje i saznanje, čak i o tome, iako ja nisam tema, daleko prevazilazi nivo na kome ga plasiraš.
Ok, boj se...
Citat:Kad smo već kod Festivala, zna li se već ko je u selekciji ?
Ili čekamo zvanična obaveštenja ... ili će premijerno biti na Mc-u objavljeno... ili - ili ?
Ja stvarno nisam, kao što znaš, predstavnik Saveza amatera i ne pada mi na pamet da se bavim njihovom metodologijom i manirima, niti pak mislim da moje poslovne i pozorišne prijatelje na taj način tretiram. Nisam nikome obavezan , osim direktoru kuće u kojoj radim, da podnosim izveštaje o svojim utiscima, pa ipak ih iskreno delim sa vama na forumu. Ne bih voleo da to bude predmet bilo čije manipuliacije. Ovih nedelja obilazim Srbiju i gledam predstave. Ni po babu, ni po stričevima... . Kada se budem odlučio i kada mi to bude odobreno, ovaj forum će , prvi posle učesnika, znati ko će našoj publici učiniti istinsko zadovoljstvo i nastupati na šestim amaterskim glumačkim svečanostima ''Milivojev štap i šešir'' - u čast i slavu glumačkog poziva. I nikako drugačije.
PS
Na prošlom festivalu selekcija je urodila plodom i sale su bile pune. Od mene, naravno, ne zavisi kvalitet gledanih predstava, ali zavisi da li ću ih tako uklopiti da ponovimo uspeh. Nadam se da smo u toj želji svi solidarni. Na kraju krajeva, organizatora niko ne vidi, ali njegovi potezi se i te kako vide.
|
|
|
|
Poslao: 07 Dec 2009 10:18
|
offline
- Pridružio: 13 Jun 2009
- Poruke: 777
|
Citat: Ne bih voleo da to bude predmet bilo čije manipuliacije. Ovih nedelja obilazim Srbiju i gledam predstave. Ni po babu, ni po stričevima... . Kada se budem odlučio i kada mi to bude odobreno, ovaj forum će , prvi posle učesnika, znati ko će našoj publici učiniti istinsko zadovoljstvo i nastupati na šestim amaterskim glumačkim svečanostima ''Milivojev štap i šešir'' - u čast i slavu glumačkog poziva. I nikako drugačije.
Ciniku, ponekad si tako rogat ovo nećeš razumeti, pa ću morati da objasnim metaforu drugim putem
Ne manipulišem, samo mislim da je vreme da počne da se priča o "Milivojevom štapu i šeširu". Meni se već javlja, po tvojim utiscima, koje dve predstave , do sada će biti selektovane a zbog jedne će mi biti posebno drago jer hoću da je odgledam, tako da nemoj slučajno da nema karata za mene i to onih ukrašenih
Naravno da je "ni po babu, ni po stričevima"
Biće mi najzanimljivije da vidim ko će od mojih prijatelja iz Beograda i okoline da učestvuje na Festivalu i sa čim.
Lično bih volela da to bude "Krsmanac", ali znam da imamo potpuno različite afinitete ti i ja. ti si se uhvatio za Zdravkovića ... onoliko.
... da se uozbiljim, onaj Obrenovac se uklapa u koncepciju, ako je mogu provaliti na osnovu izbora onog "Sumnjivog lica" .....tre,trep.....
|
|
|
|