Poslao: 26 Feb 2009 13:21
|
offline
- Silija
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 18 Feb 2008
- Poruke: 987
- Gde živiš: na putu za jedno ostrvo
|
danka
Citat:Znamo mi svi ,sta bi skole trebale,i profesori,ali ovde se uporno pise (ponavljam jos jednom) kao da je ovo neka uredjena drzava sa svim svojim zakonitostima,pravilimai cvrsto izgradjenim institucijama...
Smatram da nije moguce stvari gledati iskljucivo kroz perspektivu licnog......ako zelimo stici do nekih istinitih saznanja...
posmatrati stvari iz perspektive licnog ne znaci posmatranje kroz subjektivnu prizmu, vec posmatranje sa stanovista pojedinca i njegove licnosti i odnosa prema drustvu u kome zivi te snalazenja u istom.
ne znam gde si procitala da je to jedina perspektiva. to je perspektiva do koje se dolazi. a sto se tice stizanja do istinitih saznanja... duga i obimna tema.
ne znam gde si procitala da se ja postavljam kao da oko nas tece med i mleko. evo, javno priznajem: nista zivo ne funkcionise, ni drzava, ni institucije, ni skola. ali mi ne pada na pamet da se time bavim.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 26 Feb 2009 14:21
|
offline
- Pridružio: 25 Avg 2008
- Poruke: 740
- Gde živiš: na bezbednom rastojanju od pojedinih
|
@silija......Citat:posmatrati stvari iz perspektive licnog ne znaci posmatranje kroz subjektivnu prizmu, vec posmatranje sa stanovista pojedinca i njegove licnosti i odnosa prema drustvu u kome zivi te snalazenja u istom...
A ko govori o posmatranju kroz subjektivnu prizmu...Posmatranje sa stanovista pojedinca utoliko je validnije,ako se ukazuje na njegovo mesto u drustvu i uticaj istog na njega...posmatranje licnosti sa stanov.pojed u odnosu na drustvo samo vredi,ako se uzimaju u obzir povratni uticaji drustva ...stvari su povezane..Naravno ti imas prava tako da posmatras pojave ,ali dolazices do mnogih nejasnoca upravo iz razloga iskljucivog posm.licnosti ..pa ta licnost i sve u vezi nje nastaje kao proizvod okolnosti u odredjenoj sredini,pa je i njeno ponasanje rezultat istih...
Citat:ne znam gde si procitala da se ja postavljam kao da oko nas tece med i mleko. evo, javno priznajem: nista zivo ne funkcionise, ni drzava, ni institucije, ni skola. ali mi ne pada na pamet da se time bavim.
Ako je tako,zasto onda pises Citat:a djaci bi trebalo da znaju da srednja skola sluzi, izmedju ostalog, da se nauci sta su obaveze i da se izgradi odnos prema njima. lektira se ne cita kad ti hoces, nego kad treba. a knjige koje zelis da procitas, citaj kad zelis. skola nije kafic pa da se tamo samo zabavljas - skola je skola, a kafic je kafic. i treba nauciti to uskladjivati...
E,vidis ,Silija,na zalost...skola nije vise skola...( a,zna se sta bi trebala biti...)
Citat:ne znam gde si procitala da je to jedina perspektiva. to je perspektiva do koje se dolazi. a sto se tice stizanja do istinitih saznanja... duga i obimna tema...ovo ne znam sta znaci...
U zivoti i drustvu,postoje uticaji sveopstih isprepletanih okolnosti i samo uzevsi takva dogadjanja u obzir, mi mozemo iznedriti neke istine..naravno to ne znaci da nikada ne posmatramo pojedinca u odnosu na drustvo,ali potrebno je uzeti u obzir sve ono sta se dogadja u istom...i sta je to nesto sto je za pojed.kao licnost veoma bitno...
I jos...
Citat:ne znam gde si procitala da se ja postavljam kao da oko nas tece med i mleko. evo, javno priznajem: nista zivo ne funkcionise, ni drzava, ni institucije, ni skola. ali mi ne pada na pamet da se time bavim.
Ne moras se,ti, time baviti,ali onda stalno ostajes uskracena za odgovore za mnoga pitanja... i jos nesto...mnogi se bavimo stvarima ,ne zato sto to zelimo,vec stoga sto je to neophodno...,da bi stvari dobile svoje pravo mesto...
|
|
|
|
Poslao: 26 Feb 2009 15:05
|
offline
- Silija
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 18 Feb 2008
- Poruke: 987
- Gde živiš: na putu za jedno ostrvo
|
danka
danka- ::Naravno ti imas prava tako da posmatras pojave ,ali dolazices do mnogih nejasnoca
sve je u redu, ja nemam problem sa tim da mi ponesto bude nejasno
Citat:Citat:ne znam gde si procitala da se ja postavljam kao da oko nas tece med i mleko. evo, javno priznajem: nista zivo ne funkcionise, ni drzava, ni institucije, ni skola. ali mi ne pada na pamet da se time bavim.
Ako je tako,zasto onda pises Citat:a djaci bi trebalo da znaju da srednja skola sluzi, izmedju ostalog, da se nauci sta su obaveze i da se izgradi odnos prema njima. lektira se ne cita kad ti hoces, nego kad treba. a knjige koje zelis da procitas, citaj kad zelis. skola nije kafic pa da se tamo samo zabavljas - skola je skola, a kafic je kafic. i treba nauciti to uskladjivati...
pa,lepo pise da ne tece med i mleko!!!! djaci misle da je skola kafic! ZNACI, TREBA DA NAUCE DA NIJE
Citat:Citat:ne znam gde si procitala da je to jedina perspektiva. to je perspektiva do koje se dolazi. a sto se tice stizanja do istinitih saznanja... duga i obimna tema...ovo ne znam sta znaci...
to znaci da je istina rasomonske prirode
Citat:Ne moras se,ti, time baviti,ali onda stalno ostajes uskracena za odgovore za mnoga pitanja...
da, draga, i tako se zivi u vecoj sreci nego kad se zna bas sve
|
|
|
|
Poslao: 26 Feb 2009 16:08
|
offline
- Pridružio: 25 Avg 2008
- Poruke: 740
- Gde živiš: na bezbednom rastojanju od pojedinih
|
@silija......Ti i ja se ocigledno ne razumemo...
Citat:pa,lepo pise da ne tece med i mleko!!!! djaci misle da je skola kafic! ZNACI, TREBA DA NAUCE DA NIJE...
Silija..djake uci i vaspitava porodica,skola,(to vise ne cini)drustvo u celini...ti si napisala...''kafic je kafic'',a ''skola je skola''...e ja ti uporno govorim...s obzirom da porodica odumire(bar njena tradicionalna uloga...),brak kao institucija bledi,drustvo je u rasulu i ''lebdi'' u vazduhu usled nedostatka novih vrdnosnih sadrzaja...SKOLA NIJE SKOLA...ZAPRAVO nije ono sto bi trebala biti...(Ko da nauci djake da je kafic- kafic,a skola- skola''...kad ni roditelji nisu ono sto bi trebali biti???)
Ko je taj koji ce vratiti stvari na svoje mesto,kad su se uloge ne samo izmenile,nego sasvim pogubile!!!
A,to sta bi nesto trebalo biti...Hajde malo ''varljivog optimizma''...
Skola ''pretvara ucenika u kasetu napunjenu informacijama,cesto krajnje nebitnim za predmet i ne priprema coveka za zivot i moguce izazove i za osposobljavanje zajednici kojoj pripada...''U nekim skolama..takva deca ''ce sve znati'',ali nece nista umeti...On ce imati prividno mnogo sansi,ali nece imati nikakve prilike da se ostvari zaista...Mrtvo znanje je u maloj saglasnost sa zivotom i nema vrednosti u dinamici zivota...I jos,informisanost i opterecenost mnostvom beskorisnih cinjenica,ne moze biti efkasno na planu stvaralastva i ostvarenja coveka,jer je za tako nesto neophodan proces misljenja,zapravo njegovo umece,a tome skole ne poklanjaju paznju..D.K.
''Obrazovanje je ono sto ostaje,kad se sve zaboravi sta je nauceno u skoli''...Bojim se ,nece mnogo ostati...!
Silija...
|
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2009 20:24
|
offline
- Pridružio: 14 Okt 2008
- Poruke: 607
|
Ne čitaju deca ni "Hari Potera" ni "Gospodara prstenova"... oni su suviše zauzeti a da ne znaju ni sami čime. Čitava reforma školstva ih je učinila toliko zauzetim i površnim da će biti teško bilo kom osnovnoškolcu ili srednjoškolcu objasniti psihologiju likova poput Karenjine, Vuka Isakoviča, čiča Goria... Jednostavno ne užive se u lik. I mi smo nekad teško čitali i shvatali lektire, ali smo ih negde upamtili, pa kasnije čitali ponovo i u svakom novom čitanju otkrivali neki drugi smisao.
Bila sam oduševljena kada mi je učenik osmog razreda prokomentarisao "Činovnikovu smrt" rečima "Ja gluplji tekst u životu nisam pročitao", ja sam bila zadovoljna jer je on slušao tekst, razmišljao o njemu, pa sam mu onda objasnila da je to paradoks života npr. koliko ljudi gleda utakmicu i onda jedan od uzbudjenja zbog promašaja dobije srčani udar i umre - zar nije i to isto kao kad je Červjakov došao kući, seo i umro.
Lektiru Pop Ćira i pop Spira ću obradjivati na sledeći način: pogledaćemo zajednički film, a onda ćemo da pričamo o onome što razlikuje film od romana, šta je u filmu ispušteno.
|
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2009 23:53
|
offline
- Pridružio: 17 Sep 2008
- Poruke: 87
|
Za ketiku: deci treba dozvoliti da donose vlastiti sud o likovima i delu, ne treba ih negirati kada omalovažavaju likove koji su po našim standardima visoko moralni. Dramatizacija je najzahvalniji metod tumačenja fabule i likova. Jeste to za profesora napor, ali garantovano će deca sve zapamtiti i uživati u svojim izvedbama. Treba im pomoći oko izrade kostima, to uvek cene. Ne treba se mnogo mešati u sam tekst (način izvođenja), jer svaka izvedba nosi lični pečat. Neka zavole pozorište i tvoj cilj, kao vaspitača, je itekako ispunjen.
|
|
|
|
Poslao: 28 Feb 2009 02:52
|
offline
- FarscapeFan
- Legendarni građanin
- Pridružio: 30 Dec 2007
- Poruke: 4759
- Gde živiš: Niš
|
Od trenutka kada je pronađen način da se zapiše misao
graviranjem u stenu , pronalaskom knjige ,papirusa
započela je revolucija koju ništa ne može da zaustavi - do danas !
štampanje knjiga bio je korak koji je približio pisanu reč svima.
A sada baš u trenutku dok čitam ove redove
podesilo se da na televiziji u Opra - šou bude promocija neke napravice u koju mogu da se smeste 4000 knjiga odjednom :
http://en.wikipedia.org/wiki/Kindle
Ali... Ja sam protiv toga
da li možemo da se odvojimo od 1000 godina tradicija provođenih uz
pisanu reč zarad male uštede u dolarima ?
Da li sada knjige postaju nepodobne pa čak i opasne po vladaoce ,
kao u onoj proročanskoj noveli 'Farenhajt 451' ?
Da li će klasici svetske kulture biti zamenjeni bestselerima za jednokratnu upotrebu?
Ko bi ga znao
Od gorenavedenih knjiga pročitao sam
Čiča Gorio, Seobe ,Prokleta avlija ,Proces ,Nečista krv, Zločin i kazna
'Ilijada' nije bila cela potrebna , 'Rat i mir' nije bio u programu već 'Tihi Don'
za 'Romeo i Julija' ne sećam se stvarno ,a u vezi 'Ana Karenjina' mislim da sam se provukao
I pošto je u komentarima u Blicu pomenut Bil Gejts
po mojim informacijama on je pročitao tonu knjiga ,ne samo tehničkih
već verovatno i knjige o vladavini ,filozofiji ? ( carevi itd )
tako da je ona njujorčanka krivo informisana....
|
|
|
|
|
Poslao: 28 Feb 2009 16:30
|
offline
- Pridružio: 14 Okt 2008
- Poruke: 607
|
za užaskojitreperiunoći: naravno da svima, ne samo deci, treba dozvoliti i poticati ih da donose svoj sud o likovima iz književnosti, niko nije ni mislio da nameće svoj sud ili mišljenje kao apsolutno ispravno. Naše je toliko da ih poslušamo, na neki način usmerimo, pomognemo u shvatanju lika, možda nekakvim objašnjenjem o vremenu kada žive ti likovi ili tome slično.
Dramske strukture se potiču u poslednje vreme u obradi književnosti na časovima, na žalost ne mogu se svi tekstovi na taj način obradjivati. Takvi časovi svakako ostaju upamćeni i zanimljiviji su svima.
|
|
|
|
Poslao: 16 Mar 2009 17:04
|
offline
- Pridružio: 16 Dec 2008
- Poruke: 47
- Gde živiš: Bujanovac
|
Citam sve ove vase komntare,i razmisljam.Televizija ima veliki udeo u vaspitanju dece,mislim deca mnoge stvari prihvataju s televizije,i uopste preko medija... Televizija je po meni mnogo mocno oruzije,kreira sliku o zivotu i sve ono sto nas okruzuje.Verujem da je toliko mocna,da bi mnogo ljudi bili optimisticniji kad bi recimo na televiziji slusali da je kod nas sve med i mleko,da ce biti jos bolje... ali se kod nas ona izgleda upotrebljava na pogresan nacin.Pitam zasto se na televiziji prikazuju one stvari za koje se svi slazu da lose uticu na decu i mlade.kao sto su grand,veliki brat,spanske serije itd...???Zasto se na televiziji ne prikazuju samo prave vrednosti???
|
|
|
|