Onog momenta kad je prestala da postoji originalna postava Riblje Corbe, pocelo je Borino propadanje.
Zadnji put sam ga gledao uzivo sa Cuturom u sastavu, nije mogao da stoji na nogama a ne verujem da se sutra dan secao sta je i kako pevao to vece.
Phil potpuno si u pravu za Dzindzera, sve mora da ima svoj sklad, pa i improvizacija, a kad dara prelazi meru i najbolji virtuoz postaje smor.
Stih koji si naveo je čista socijalna pesma. Njegovi tekstovi su uvek bili vulgarni, ali nisu svi postajali pesme. Sada verovatno manje pravi ustupke, jer mu godine dozvoljavaju da to radi. Nije li Lutka sa naslovne strane to isto? Lepše rečeno. Da se devojke radije "druže" sa onima punijih džepova, sa statusom, ugledom. Kritika pojave. I ja sad mogu da kažem da mi se gadi kad kaže daješ da te vole svi, da mi dodje da ga pitam a što joj pišeš pesmu kad je mržiš. Ali to je umetnost. Kritika loših pojava. Dok je bio mlad nije mogao sebi da dozvoli takvu otvorenu vulgarnost, sada mu iskustvo na sceni i godine koje ima to dozvoljavaju. Plus mu ide u prilog vreme u kome živimo. Naravno da je on medju retkima kojima i sama mogu da tolerišem takvo izražavanje.
Nije mi namera da ti preokrećem stav. Potpuno te razumem. Probala sam da objasnim, pošto ispade i u ovoj temi da ženski svet ima više razumevanja. Ja imam problem slične prirode sa Nevernim bebama. Kad sam pročitala Milanov intervju sa rečenicom o broju od nekoliko stotina žena i izjavom da je u jednom periodu (pazi, periodu!) imao po dve ili više žena za veče da bi video kakvo je to iskustvo!!!!!, stvorio mi se veliki otpor prema pesmama. Dodju mi nekako skroz fake i skroz proizvod droge. Ali svidja mi se kad mladi razmišljaju, čak i kad se ne slažem s njima. A zamislite kad mlada devojka kaže da je Sting stalker, jer peva Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. Šta da joj kažeš?
Lutka sa naslovne strane je, recimo, bila i ostala umetnost. Sposobnost da se poenta kaže i na posredan način. Kroz pravilan izbor reči.
Jer mu dozvoljavaju godine? Pa više je primereno pubertetlijama da pišu takve tekstove nego starijem čoveku. Ko što kaže moj otac: "Stid me je da se okrenem za lepm devojkom".
Citat:Da se devojke radije "druže" sa onima punijih džepova, sa statusom, ugledom.
Pa pazi sad ovo, on ovde ne propagira ljubav i težnju ka ljubavi. I sebe svrstava u isti koš sada i ljubav degradira samo na seks.
"Ni ti ni ja nećemo moći da ga mećemo"
Zar je smisao bilo kakvog odnosa samo ga "metnuti"? Ne znam za ostale, ali meni sigurno nije ako nema emotivnog ispunjenja.
Čak šta više, imao sam priliku da čitam i neke zbirke pesama (pokazivao mi bratov drugar), i tu sam čitao još veće degradacije poezije:
"Okačio bih na muda jedno pola Holivuda"
"Onaj ko se ustrčava
da večera i ručava,
ne zna da se bolje tuca
onda kad si debeljuca"
Hehe, ne može niko da mi preokrene stav. Upotrebio bih vrlo sočne reči da opišem tog čoveka, ali neću da pišem takve stvari. Em što nije po manirima, em što je zabranjeno pravilnikom foruma
Citat:Kad sam pročitala Milanov intervju sa rečenicom o broju od nekoliko stotina žena i izjavom da je u jednom periodu (pazi, periodu!) imao po dve ili više žena za veče da bi video kakvo je to iskustvo!!!!!
Umetnici su često skloni ovim voajerizmima i eksperimentisanjima. Ali za razliku od Bore, Neverne Bebe su muzika.
Citat:A zamislite kad mlada devojka kaže da je Sting stalker, jer peva Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. Šta da joj kažeš?
Hehe, ovo je najbolje opisao jedan drugar kada je čitao Malog princa.
Sa svakim čitanjem je upoznavao nove dimenzije tog dela. Da bi od mišljenja da je nešto bajka, došao do spoznaje da je to remek delo Mišljenja su nestalna, stalno se menjaju. Za početak neka ta devojka čuje za tu pesmu. Vremenom će se zapitati o drugim stvarima
Čovek sa više iskustva ima više prava. Ne ide da mlad čovek bude vulgaran na sceni, jer se tek probija (tu Marčelo jedino uspeva da drži baklju, jer je toliko harizmatičan i toliko su mu jaki tekstovi, da se sva grubost i oštrina istope pred njegovom rafiniranom ličnošću, dakle samo retki mogu). Posebno to nije moglo u vreme kad je Riblja čorba počinjala. Mator čovek može sve. Kako budeš skupljao godine, kašće ti se samo. Ček da se ogradim: neću da kažem da je Bora mator, da me neko ne prozove zbog paušalne izjave. I da, ne ide da se u Trebinju stariji čovek okrene za lepom devojkom. Prestonica je drugi svet.
Lepo ti ja kažem što vidiš i sam čitajući njegovu zbirku. On piše tako oduvek, samo nije sve to ulazilo u pesmu. Sad mu vreme u kojem živimo to omogućava.
Što je lepo videti ove mlade pune ideala! I sklone vrednostima. Al smeta mu Bora, a ne smeta mu Milan. Pusti dupli standardi. I opet ima stariji da se sluša: i jedno i drugo su umetnost, a šta će kome da se svidja lična stvar.
Bora je dobar stihoklepac, bio je dobar muzičar...Ali misli da je još uvek neodrastao , i to prodaje mladima .Pije previše i puši, i nikako ne bi trebao biti uzor.
Ili njegova politička lupanja.Sjećam se kada je u Sava centru nešto govorio studentima (pre otprilike 25 godina) i kritikovao Đenerala Dražu, a sad eto on postao vojvoda....
Upravo zato što slušamo "kada stariji priča" moramo biti naročito oprezni kakve poruke šaljemo mladima
Šta on šalje? Da treba da čitamo besmislene bljuvotine pune psovki?
Tačno je samo da čovek sa više iskustva ima i više odgovornosti - da to iskustvo bolje pretoči u savete.
Citat:Ne ide da mlad čovek bude vulgaran na sceni, jer se tek probija
Ovo bi onda značilo čist interes... Zar ne? Sada se ja kao pravim fin dok se ne probijem a posle da pokažem sve šta imam? Zar ne postoje umetnici koji nikad nisu snimili spot za pesmu? Zar nisu ti isti pokretači kreativne energije?
Citat:Mator čovek može sve.
Ne slažem se. Mator čovek ne može sve. Ko mu je dao više prava od neke mlade osobe?
Kako se to on razlikuje od mladih bendova koji pijani sviraju, kada ni on ne može da se drži nogu?
Ja mu definitivno ne pridajem neki veliki značaj. Više poštujem Dragana Stojnića, recimo.
Nema šta da mi se samo kaže, neki principi u životu su doista univerzalni.
Eadem mutato resurgo
Citat:I da, ne ide da se u Trebinju stariji čovek okrene za lepom devojkom. Prestonica je drugi svet.
Prestonica nije drugi svet I kakav je to izgovor? U prestonici je sve dozvoljeno? Važe neki drugi zakoni? Vrline i mane su drugačije?
Citat:On piše tako oduvek, samo nije sve to ulazilo u pesmu.
Dakle, oduvek je bio kreten, samo mu sada to bolje ide.
Citat:Što je lepo videti ove mlade pune ideala! I sklone vrednostima. Al smeta mu Bora, a ne smeta mu Milan.
Ne slažem se Nisam ja rekao da mi ne smeta Milan. Smeta mi svako devijantno ponašanje jer znam da to nije ispravan put. Ovde pričamo o pesmama
Da li je Milan napisao ikada "Vidi sedog Ričard Gira, Po ekranu kurcu svira."
Ako to ikada čujem, isto ću ovako borbeno da reagujem. Znam ja da širenje pozitivnih vrednosti nije baš cool u društvu, više će pažnje privući neka budala. Ali budala će i pamtiti kao budale i kao šund.
Nisu samo mladi puni ideala. Ima i odraslih koji se bore za prave vrednosti. Do smrti.
I ne, ovo nisu dupli standardi. Zašto bi bili. Moja priča je smislena od početka do kraja.
Citat:i jedno i drugo su umetnost, a šta će kome da se svidja lična stvar.
Antionio banderas špansku čovečuljak
Visok tek kad se popenje na brežuljak
Svaka bi dala rado
Da je kresne desperado
Ako se ova budalaština ikome svidi, to će biti samo zato što mu se sviđaju nezrele fore. Dakle, ne zbog umetnosti, već jer je tu napravio foru
O, mladosti puna li si entuzijazma! Ali ajde, i ja više pričam na osnovu starih pesama. A što se tiče te veze izmedju alkohola i umetnosti i o tome smo pisali baš na ovom mestu. Ne sećam se kako se tema tačno zvala. Da završimo nekako: ja sam isto protiv takvog ponašanja, ali pokušavam da odvojim lično i javno, odnosno da ne tumačim stvaranje na osnovu podataka iz biografije. I svakako volim da pravim širu sliku. Ako neko stvara 30 godina, ne može se reći da sve ne valja ako ne valjaju samo neke godine.
Odlicna tema.
Slusam Boru od svog rodjenja i znam 90% njegovih pjesama.
Pjesme koje su nastale na samom pocetku njegove karijere su tada bili hitovi i ostace hitovi.
Dok je imao inspiraciju (Tito,komunizam,itd.) tekstovi su bili dosta kvalitetni.
Kako je prolazilo vrijeme tako je poceo da slabi.Tekstovi su bili sve slabiji.
Sto se tice ''Sponzora'',mozda je malo pretjerao ali on u tom tekstu iznosi realnost na vulgaran nacin.
Postoji jos brdo slicnih tekstova,koje ne bih da komentarisem.
U zadnje vrijeme pocinje da se utapa u turbo-folk maniju i tekstovi pocinju da gube umjetnicku vrijednost.
Silija ::O, mladosti puna li si entuzijazma! Ali ajde, i ja više pričam na osnovu starih pesama. A što se tiče te veze izmedju alkohola i umetnosti i o tome smo pisali baš na ovom mestu. Ne sećam se kako se tema tačno zvala. Da završimo nekako: ja sam isto protiv takvog ponašanja, ali pokušavam da odvojim lično i javno, odnosno da ne tumačim stvaranje na osnovu podataka iz biografije. I svakako volim da pravim širu sliku. Ako neko stvara 30 godina, ne može se reći da sve ne valja ako ne valjaju samo neke godine.
Ja nisam rekao da "sve ne valja". Valja, počeci su mu bili odlični. Prvih par albuma je bilo odlično.
Ali nije sazrevao kako je vreme teklo dalje. Trebao je davno da se povuče sa scene.
A ne da mu bubnjara na jednom od koncerata strefi infarkt...
Ne možemo svakako zanemariti podatke iz biografije. Ne možeš zagovarati jednu priču, a ponašati se drugačije Ko onda koga laže? I da li veruješ uopšte u ono što pevaš ili pevaš da bi eto nešto napisao i zaradio kintu?
Moja primedba je da umesto da njegova kriva umetnosti ide progresivno, kod njega ide degenerativno, svake godine sve lošije...