Poslao: 14 Feb 2008 07:40
|
offline
- Sirius

- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18646
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Komi, u pravu si. Ja sam Ljubu razumeo (prateći dalje tekst) da alternativnim pozorištem, odnosno eksperimentom i igrom, može da se bavi svako, ali bukvalno svako i da u tom smislu se brišu granice - samo u tom. Takodje sam razumeo da u tome ima rdjavo iskustvo pa je zato tako napisao. Inače, naravno da postoji i te kakva razlika izmedju žanrova, formi, učesnika...Zato svi imaju svoje ime i odrednicu. Naravno, govorim u svoje ime , ne u njegovo. Kao školovan teatrolog svakako sam na strani akademskog pozorišta, no - kako već napisah - slatko odgledam neko lepo istraživanje, neko hrabro ispipavanje graničnih područja estetike tetatra...a to nije sudjeno svakome. Možda svako misli da može da se bavi alterantivom, ali sigurno da nije tako.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 15 Feb 2008 14:35
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2007
- Poruke: 203
- Gde živiš: Smederevska Palanka
|
komi ::lj_950 ::Pa, recimo, nove teatarske forme ne samo da brišu granicu izmedju pozorišta i novih teatarskih formi, već ne prave razliku izmedju profesionalnih, amaterskih, školskih, kućnih i dr. ansambala...
Je l zadovoljava?
не бих се сложио са оваквом констатацијом илити размишлјанјем. то није и нем оже да буде тачно.
Možeš ti, kolega, da se složiš ili ne složiš sa bilo kakvom konstatacijom ili sa bilo čijim mišljenjem, ali bi bilo dobro da to svoje neslaganje argumetnuješ.
Pogotovo kada zakoveš: то није и нем оже да буде тачно.
Ja nemam ništa protiv novih teatarskih formi, ali ako nastaju na osnovu već ustaljenih i skoro kanonizovanih normi.
Ako neko, u bilo kojoj umetnosti krene u eksperiment, u nešto što se razlikuje od opšteprihvaćenog pravila, to mora da čini u skladu sa tim pravilima, a da insistira na nekom novom izrazu, novom iskazu...
Nije dovoljno smestiti scenu za igru i publiku na pozornicu, ignorisati gledalište u kojem posetioci imaju itekako dobru udobnost i da to bude – nova forma u pozorištu.
Ne branim ja ni igru bez teksta, igru simbolima, ali da priča bude jasna svakome. Čuo sam neke stvaraoce te alternative kako kažu: Nas ne interesuje publika, mi igramo sebi da priuštimo zadovoljstvo.
Pa, zašto, onda, igra pred publikom? Zašto je publika pozvana na predstavu? Da gleda kako se samozadovoljavaju.
Da bih bio jasniji, preći ću u drugu umetnost.
Ovo je čuvena Gernika Pabla Pikasa... ali pre Gernike naslikao je...
Plavu sobu (1901)
Ili, pogledaj ovog goluba na njegovoj glavi...
O tome sam razmišljao i to su moji stavovi...
|
|
|
|
Poslao: 15 Feb 2008 17:25
|
offline
- Lomova

- Prijatelj foruma
- Pridružio: 23 Dec 2006
- Poruke: 973
|
Ljuba ::Nije dovoljno smestiti scenu za igru i publiku na pozornicu, ignorisati gledalište u kojem posetioci imaju itekako dobru udobnost i da to bude – nova forma u pozorištu.
Sto me podseti na jednu predstavu gde nas reditelj nikako nije ignorisao(mene, nas kao publiku)...
Kupis kartu, resis da pogledas tu nagradjenu, hvaljenu, tako drugaciju od svih do sada izvedbu a na vratima magacina(ne, ne, ne ulazi se u salu iz foajea vec iz magacina )te docekuju nemacki oficiri sa puskama i uteruju gurajuci nas preko scene do gledalista...nadje se tu i gospodja sa prilicno visokom stiklom koja od straha i iznenadjenja ne stize da pogleda gde je stepenik pa se stroposta sa proscenijuma, zaplaka i pobeze uz glasno negodovanje...mislite da je nekom od oficira palo na pamet da joj pomogne ili se barem nekako(ne znam kako, nekako...) izvini? Neee, to bi narusilo rediteljsku koncepciju kojoj je primarni zadatak bio- maltretiranje publike.
Elem, nisam odgledala cak ni pocetak predstave, samo sam se lagano promuvala preko scene pa do dzepa pa do bifea na sokic
Nekako mi te nove tendencije izazivaju zedj, odjednom sam mnooogo zedna
|
|
|
|
Poslao: 15 Feb 2008 17:32
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2007
- Poruke: 203
- Gde živiš: Smederevska Palanka
|
Pa i da si gledala celu predstavu, jedina impresija koja bi ti do današnjeg dana ostala bila bi:
"... nadje se tu i gospodja sa prilicno visokom stiklom koja od straha i iznenadjenja ne stize da pogleda gde je stepenik pa se stroposta sa proscenijuma, zaplaka i pobeze uz glasno negodovanje...mislite da je nekom od oficira palo na pamet da joj pomogne ili se barem nekako(ne znam kako, nekako...) izvini?"
Kod mene te "nove forme" ne izazivaju žeđ.
Naprotiv, posle ovakvih i sličnih novotarija, pritera me da se oslobodim tečnosti...
|
|
|
|
Poslao: 15 Feb 2008 18:46
|
offline
- tuzor

- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
lj_950 ::Kod mene te "nove forme" ne izazivaju žeđ.
Naprotiv, posle ovakvih i sličnih novotarija, pritera me da se oslobodim tečnosti...
Eh, te "nove forme", konceptualizam... Ko zna, možda su i izmišljene da bi čovek zdravije živeo, izbacujući učestalo višak tečnosti i suvih materija iz organizma?
Kad god treba da procenim umetničku vrednost i značaj, da li nešto predstavlja kvalitativni napredak ili ne, oslanjam se više na duh, nutrinu, nego na operacionalizaciju uma.
|
|
|
|
Poslao: 15 Apr 2008 00:02
|
offline
- Pridružio: 12 Apr 2008
- Poruke: 35
- Gde živiš: na slepom koloseku
|
Lomova ::Ljuba ::Nije dovoljno smestiti scenu za igru i publiku na pozornicu, ignorisati gledalište u kojem posetioci imaju itekako dobru udobnost i da to bude – nova forma u pozorištu.
Sto me podseti na jednu predstavu gde nas reditelj nikako nije ignorisao(mene, nas kao publiku)...
Kupis kartu, resis da pogledas tu nagradjenu, hvaljenu, tako drugaciju od svih do sada izvedbu a na vratima magacina(ne, ne, ne ulazi se u salu iz foajea vec iz magacina )te docekuju nemacki oficiri sa puskama i uteruju gurajuci nas preko scene do gledalista...nadje se tu i gospodja sa prilicno visokom stiklom koja od straha i iznenadjenja ne stize da pogleda gde je stepenik pa se stroposta sa proscenijuma, zaplaka i pobeze uz glasno negodovanje...mislite da je nekom od oficira palo na pamet da joj pomogne ili se barem nekako(ne znam kako, nekako...) izvini? Neee, to bi narusilo rediteljsku koncepciju kojoj je primarni zadatak bio- maltretiranje publike.
Elem, nisam odgledala cak ni pocetak predstave, samo sam se lagano promuvala preko scene pa do dzepa pa do bifea na sokic
Nekako mi te nove tendencije izazivaju zedj, odjednom sam mnooogo zedna
Jako sam zainteresovan da mi neko objasni u cemu se ogledaju te i takve nove teatarske forme. Moze biti dobar izazov za istrazivanje!
Ali ako je to maltretiranje publike zarad koncepcije predstave ili slicno, voleo bih da znam do koje granice je to dozvoljeno.
Gledajuci repertoar videh i Cehova!? Jesu li i kod njega dozvoljene radikalno nove teatarske forme i u kom obliku? Na akademiji govore nesto drukcije.
|
|
|
|
|
Poslao: 16 Apr 2008 10:22
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2007
- Poruke: 203
- Gde živiš: Smederevska Palanka
|
kralj ibi ::(...)
Jako sam zainteresovan da mi neko objasni u cemu se ogledaju te i takve nove teatarske forme. Moze biti dobar izazov za istrazivanje!
Ali ako je to maltretiranje publike zarad koncepcije predstave ili slicno, voleo bih da znam do koje granice je to dozvoljeno.
Gledajuci repertoar videh i Cehova!? Jesu li i kod njega dozvoljene radikalno nove teatarske forme i u kom obliku? Na akademiji govore nesto drukcije.
Pročitaj pažljivije postove onog kolege sa kojim sam prekinuo raspravu na temi Amaterska pozorišta... i to ti je to.
Ili, ako ti čitanje ovoga što sam predložio predstavlja napor, uzmi najozbiljnije kraj posta koleginice Lomove... i to ti je baš to.
|
|
|
|
Poslao: 13 Jun 2008 14:56
|
offline
- patos
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 13 Jun 2008
- Poruke: 3
|
Ove godine je PATOS po drugi put uzastopno uvršten u selekciju za Festival novih teatarskih formi u Smederevskoj Palanci. Prošle godine išli smo s Malim princem, ove godine je predložena predstava GRAD.
Ali su naši utisci sa prošlogodišnjeg festivala uglavnom nepovoljni i, najblaže rečeno, još moramo da razmislimo da li ćemo ove godine uzeti učešće u tom festivalu.
Prvi krupan razlog je selekcija čiji kriterijum je u najmanju ruku nasumičan, a plašim se da nije samo to.
Drugi razlog je žiri koji je:
a) biran ili delegiran od strane Saveza po nekoj nejasnoj vezi sa novim teatarskim formama; stoga smo žiri morali maltene da nateramo na razgovor posle predstave, a tada nismo čuli mnogo toga korisnog za naš dalji rad, jer se razgovor kretao isključivo u pojmovnim okvirima klasičnog dramskog teatra, dok je poetika predstave Mali princ, npr, vođena poetikom postdramskog teatra;
b) očevidno ne voli nekonvencionalan pozorišni izraz;
c) ne poznaje najbolje nove teatarske tendencije, ne vlada kategorijama i terminologijom novog pozorišta, i stoga se ponašao reaktivno namesto proaktivno;
d) iz svih ovih razloga žiri nije učinio ništa da objasni, pouči, afirmiše i popularizuje nove pozorišne forme, naprotiv;
e) o postojanju žirija publike saznala sam evo sad, preko ovog foruma.
Treći veoma važan razlog je potpuna marginalizacija ovog festivala i od strane osnivača, i od strane organizatora, i u medijima i javnosti, dakle i kod publike i među kolegama, što nepogrešivo odslikava odnos našeg pozorišnog establišmenta - kako profesionalnog tako i amaterskog - prema novom teatru.
Na taj način se stvara negativna predrasuda baš kod ljudi koji se bave pozorištem, i otuda otpor prema istraživanju u ovom našem mediju koji je, osim u Srbiji, u čitavom svetu otišao veoma daleko - u pravcu interdisciplinarnosti, unapređenja pozorišne semantike, antropološke uloge teatra itd. - najzad i kao prosta ljudska radoznalost i nepristajanje na samozadovoljstvo poznatim i postignutim.
Citiraću najeklatantniju izjavu sa ovog foruma:
"Ja nemam ništa protiv novih teatarskih formi, ali ako nastaju na osnovu već ustaljenih i skoro kanonizovanih normi."
Pa kako nešto može da bude i novo i ustaljeno/kanonizovano? Zar može da se pomiri poznato i potencijalno opasno, imponujuće i subverzivno?
I kako to da ta izjava dolazi od jednog od najbriljantnijih intelektualaca koji se bave srpskim neprofesionalnim pozorištem?
Nije li to evidentna predrasuda?
Najzad, zašto Palanka uzima na sebe organizaciju festivala novog teatra koji niti voli, niti poštuje, da ne kažem ne priznaje?
Kao i drugde u javnom dijalogu oko novog pozorišta, i na ovom forumu brkaju se razni elementi eksperimenta u teatru, sadržina sa oblikom, metodologija sa rezultatom, koncept pozorišnog prostora sa svetonazorom koji odslikava, i dr. I stvara se još veća konfuzija oko jednog dragocenog kreativnog potencijala kome je potrebna pre svega dobra upućenost onih koji su medijatori i sudije u procesu komunikacije javnosti sa novim umetničkim senzibilitetom.
Ko bi bez rezerve potvrdio da sme toga da se prihvati?
Stoga oprezno, drage kolege, sa novim pozorištem. Ono je bezuslovno budućnost, a budućnost, kao što znamo, pripada hrabrima.
Pozdrav !!!
|
|
|
|
Poslao: 14 Jun 2008 16:02
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2007
- Poruke: 203
- Gde živiš: Smederevska Palanka
|
patos ::(...)
"Ja nemam ništa protiv novih teatarskih formi, ali ako nastaju na osnovu već ustaljenih i skoro kanonizovanih normi."
Pa kako nešto može da bude i novo i ustaljeno/kanonizovano? Zar može da se pomiri poznato i potencijalno opasno, imponujuće i subverzivno?
I kako to da ta izjava dolazi od jednog od najbriljantnijih intelektualaca koji se bave srpskim neprofesionalnim pozorištem?
Nije li to evidentna predrasuda?
Najzad, zašto Palanka uzima na sebe organizaciju festivala novog teatra koji niti voli, niti poštuje, da ne kažem ne priznaje?
Kao i drugde u javnom dijalogu oko novog pozorišta, i na ovom forumu brkaju se razni elementi eksperimenta u teatru, sadržina sa oblikom, metodologija sa rezultatom, koncept pozorišnog prostora sa svetonazorom koji odslikava, i dr. I stvara se još veća konfuzija oko jednog dragocenog kreativnog potencijala kome je potrebna pre svega dobra upućenost onih koji su medijatori i sudije u procesu komunikacije javnosti sa novim umetničkim senzibilitetom.
Ko bi bez rezerve potvrdio da sme toga da se prihvati?
Stoga oprezno, drage kolege, sa novim pozorištem. Ono je bezuslovno budućnost, a budućnost, kao što znamo, pripada hrabrima.
Pozdrav !!!
Kolega,
Hvala na upozorenju za oprez sa novim pozorištem, ali meni to nije potrebno, jer sam još kao momčić, duvarašeći na seoskim veseljima naučio:
"Dupe duvaru, pamet u glavu!"
Naravno da nešto novo ne može da bude "i ustaljeno/kanonizovano?"
Ne može, ali ti tumačiš eklatantnost te rečenice kako tebi odgovara da bi potkrepio svoje stavove.
Naime, namerno si ispustio reči ako nastaju na osnovu ispred već ustaljenih i skoro kanonizovanih normi.
Kada se tako nešto skoro iščupa iz koneksta, onda je normalno da gubi smisao ono što je pisac hteo da napiše.
Da se ne vraćam na ostalo što je napisano u tekstu u kojem je ova rečenica...
Analogija je naučna metoda i ja sam pomoću nje, na ovoj strani, pokušao da objasnim svoj stav prema novim formama ne samo u pozorištu, več u svim umetnostima (Pikaso i kubizam).
Te nove teatarske forme su eksperimenti pre svega, traženje novog izraza... zato se i zovu samo "nove forme". Kada nešto iz tih eksperimenata postane jasno definisan i prihvaćen pravac u pozorišnoj umetnosti, onda, razume se, trajaće onoliko koliko ga publika bude želela.
Sve dotle, bez ikakvog opreza ti repliciram: nove tetarske forme su nešto poput sindroma u medicini, u kome ima i zdravlja i bolesti.
|
|
|
|