Poslao: 10 Jun 2007 11:24
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18584
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Napomena za sve kolege koji učestvuju u kvizu, kako ne bi dolazilo do povredjivanja autorskih prava i članova našeg Pravilnika koji se odnose na taj deo:
Ukoliko citirate odgovore (bilo kog izvora - link, prepis iz dnevne štampe, deo iz časopisa, udžbenika, itd) navedite izvor i (ili) autora. Intervencije na citiranom tekstu nisu dozvoljene, kao što znate. Loco citato treba da bude (bez obzira na dužinu) doslovno preneseno.
Naravno, ovo ne važi za odgovore po sećanju ili na osnovu poznatog znanja mada bi bilo poželjno da navedete odakle vam izvor za odgovor.
Pored toga što ćemo ispoštovati pravilnik, daćemo priliku ostalim učesnicima da se bolje i bliže informišu i saznaju nešto novo, što jeste jedan od najvažnijih ciljeva kviza.
Na ovo mi je skrenuta pažnja od moderatora (inače aktivnog učesnika u kvizu) koji se neposredno u timu urednika bavi Pravilnikom, pa očekujem da se ovoga pridržavate.
S poštovanjem, Sirius
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 10 Jun 2007 11:47
|
offline
- Pridružio: 28 Apr 2007
- Poruke: 275
- Gde živiš: U zemlji Srpskih naroda i narodnosti
|
Izvor mog teksta sam ja
Citiram samog sebe ,a izvori su mi par hiljada knjiga
|
|
|
|
Poslao: 10 Jun 2007 12:42
|
offline
- STELA_NOIR
- Počasni građanin
- Pridružio: 16 Apr 2007
- Poruke: 705
|
Evo ,dobli cika Silijuse....
Izvod iz: Ispunjeno poslanje
Rihard Fridental, Gete - život i delo, preveo Branimir Živojinović, CID, Podgorica, 2003.
Dopuna: 10 Jun 2007 12:42
@Pigmalion, furaj dalje....odgovor je tacan...tri,cetiri...
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2007 01:52
|
offline
- Pridružio: 28 Apr 2007
- Poruke: 275
- Gde živiš: U zemlji Srpskih naroda i narodnosti
|
Evo jednog edukativnog pitanja.
Da krenemo od A..
Aktancijalni model je.................po cijem modelu je nastao,i ko ga je usavrsio?
Dopuna: 12 Jun 2007 1:47
Moje izvinjenje ako je pitanje bilo pre....
Aktancijalni model je sintaksicka konstrukcija stvorena prema lingvistickom modelu Tenijerove(Tesniere) strukturalne sintakse,ciji je cilj da na sto jednostavniji i direktniji nacin predoci dramsku radnju sa svim njenim ciniocima.
Ovaj model usavrsio je Vladimir Prop i za njega je dao jedan jasan primer,potrage za Gralom.
Bog(posiljalac)salje vitezove okruglog stola(subjekte) u potragu za gralom,u korist covecanstva kao primaoca;subjekti uzivaju pomoc andjela(pomocnika) i suoceni su sa preprekama koje im postavljaju demoni(protivnici).
Ovaj prividno jednostavan tip analize,ustvari je vrlo slozen,u njemu nema niceg mehanickog i on zahteva poznavanje citavog niza objektivnih cinilaca(uglavnom istoriskih)...
Dopuna: 12 Jun 2007 1:50
Mozda sam malo profesionalno"deformisan" ali ocigledno je da nema interesovanja na ovom kvizu za malo ozbiljnije teme...
Dopuna: 12 Jun 2007 1:52
Ko je i gde izgovorio recenicu: "Al ga opravi samo dugmici ostali"?
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2007 12:48
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18584
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
@Pigmalion
Ima nas zainteresovanih, no kod mene je bilo problema sa wirellesom, a kada sam počeo da spremam odgovor i video šta sve ima kod Miočinovićke , Fergasona i Molinarija, sledio sam se... A onda si ti u medjuvremenu postovao odgovor. Inače, jeste pitanje uskostručno, mogao si malo da šapneš u kom smeru obični smrtnici mogu da tragaju...
Stela, daj sledeće pitanje...
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2007 13:49
|
offline
- STELA_NOIR
- Počasni građanin
- Pridružio: 16 Apr 2007
- Poruke: 705
|
U prvoj inscenaciji "Pigmaliona" , Kraljevskog pozorista , ko je rezirao predstavu i kome je "prepustio" ulogu Elize i Profesora Higinsa?
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2007 16:28
|
offline
- Pridružio: 12 Apr 2007
- Poruke: 183
- Gde živiš: na ivici
|
PIGMALION ::Aktancijalni model je sintaksicka konstrukcija stvorena prema lingvistickom modelu Tenijerove(Tesniere) strukturalne sintakse,ciji je cilj da na sto jednostavniji i direktniji nacin predoci dramsku radnju sa svim njenim ciniocima.
Ovaj model usavrsio je Vladimir Prop i za njega je dao jedan jasan primer,potrage za Gralom.
Bog(posiljalac)salje vitezove okruglog stola(subjekte) u potragu za gralom,u korist covecanstva kao primaoca;subjekti uzivaju pomoc andjela(pomocnika) i suoceni su sa preprekama koje im postavljaju demoni(protivnici).
Ovaj prividno jednostavan tip analize,ustvari je vrlo slozen,u njemu nema niceg mehanickog i on zahteva poznavanje citavog niza objektivnih cinilaca(uglavnom istoriskih)...
Ja bih da dopunim ako dozvolite.
Prema aktancijalnom modelu An Ibersfeld, a radnja svake scene je motivisana oko određenog lica tj. njegove/njene želje. To lice zovemo subjektom (S), želja tog lica je usmerena prema određenom objektu (O), a da bi sukob postojao subjekat neminovno mora imati i protivnika (P): Otuda u većini klasičnih scena sa dva ili tri lica funkcioniše neki od tih trouglova, bilo tako što se subjekat i protivnik bore oko odsutnog objekta, bilo što se subjekat i objekat udružuju protiv protivnika (Ibersfeld 1981: 96).
Ibersfeld, An (1981). Aktancijalni model u pozorištu. U: Moderna teorija drame. Prir. Mirjana Miočinović.
Dopuna: 12 Jun 2007 16:28
Izivanjavam se na upadici, nastavite vi.
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2007 16:50
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18584
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
STELA_NOIR ::U prvoj inscenaciji "Pigmaliona" , Kraljevskog pozorista , ko je rezirao predstavu i kome je "prepustio" ulogu Elize i Profesora Higinsa?
@Stela
U Evropi i svetu ima više kraljevstava i shodno toma i kraljevskih pozorišta.Hajde malo suzi potragu, OK?
Posle konsultacija s kolegama moderatorima koji rado učestvuju u našem kvizu, ponoviću molbu, odnosno preporuku:
Ukoliko nastavimo sa uskostručnim pitanjima iz pozorišne umetnosti, doći ćemo u situaciju da postanemo azilirana tema jer znamo koliko ljudi se ovde uključuje u pozorišne teme.
Podsetio bih, još jednom, da se pred nama nalazi izuzetno raznoliko i maštovito polje na kome se nalaze:
strip, opšta kultura, urbane legende, kultne rečenice i scene, lokalni običaji i mitovi, rečnik žargona , odnosno slenga, poštapalice i uzrečice svih vrsta, anegdote, dogodovštine i kozerije iz javnog života velikih i malih ljudi, popularna mesta, presedani, arhitektonske zanimljivosti, cake iz bon-tona, običaji drugih naroda, itd, itd.
Ovo nije uputstvo ili nalog, nego jednostavno zajednička briga i želja da i ovaj kviz, u već opštoj modi kvizova, stekne i zadrži svoju publiku. U suprotnom, bojim se da ćemo ostati sami za šankom. Dakle, imamo punu slobodu, a mašta i znanje nam ne nedostaju.
Naravno, svakako ostaje ''tvrda'' opcija - da uporno nastavimo sa isključivo pozorišnim (čak i teorijskim) temema, no onda nam je budućnost , rekao bih, izvesna...
|
|
|
|