Poslao: 23 Sep 2008 19:48
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Dobro, valjda će malo da "živne" atmosfera...
Još jedno sa slikom.
Meni jedno od najbizarnijih dela u istoriji slikarstva, a i učitelju ovog slikara koji je izjavio da njegov učenik mora da je skrenuo s uma kad slika ovakve gluposti. Učitelj je inače najpoznatiji predstavnik čitavog jednog pravca u slikarstvu, kome ova slika, i pripada i ne pripada, teško je razlučiti.
Ove desno ćete lako prepoznati, a ovi levo su deo najvećeg literalnog falsifikata tog doba...
Slikar i delo, moliću lepo.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 23 Sep 2008 21:06
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
"Koskicu", moliću lepo... Mene, u svoj mojoj neukosti, ovo podseća na neoklasicizam, i na delo nekog od francuskih slikara tog pravca. Za početak - da li grešim ako mislim da se radi o sledbeniku Žaka Luja Davida, i koliko sam daleko od tačnog odgovora?
|
|
|
|
Poslao: 23 Sep 2008 21:56
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Ne grešiš, nimalo!!
tuzor ::"Mene, u svoj mojoj neukosti
mhm, da, kako da ne...
|
|
|
|
Poslao: 24 Sep 2008 07:25
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
I ćorava koka ponekad ubode zrno...
Slikar je "romantični buntovnik", Anne-Louis Girodet de Roussy-Trioson, a delo Apotheosis of French soldiers fallen in the liberation war.
Vidim da je učenik ipak bio u mogućnosti da se trijumfalno (a ne u gnevu) osvrne na učiteljevo javno izrečeno mišljenje, pobedivši ga u slikarskom takmičenju.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anne-Louis_Girodet_de_Roussy-Trioson
|
|
|
|
Poslao: 24 Sep 2008 13:09
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Jeste, tačan odgovor! Čast mi je da kažem: "može dalje", konačno!!
Moram malo da se osvrnem na one levo, naime slika je poznata i pod nazivom "Osijan prima francuske generale". Osijan je navodno bio severnjački Homer, a ujedno i naziv epa koji je objavljen u periodu od 1760. do 1765. od strane Džejmsa Mekfirsona. On je tvrdio da je pronašao autentični gelski rukopis koji je dopunio i stihovima koji su se prenosili usmenom tradicijom u Škotskoj. Jedno vreme su svi bili oduševljeni novim otkrićem, a potom je utvrđeno da je Mekfirson sve to sam osmislio, koristeći se likovima iz severnjačke mitologije i izmišljajući neke nove. Rukopis je imao izuzetno veliki uticaj na umetnost, a kako je bio omiljeno štivo Napoleona, Žirode ga je iskoristio za predstavu glorifikacije vojnika poginulih u ratu. Savršen spoj propagande i dodvoravanja velikom vođi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ossian
|
|
|
|
Poslao: 25 Sep 2008 17:10
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
"Parnjak" Džejmsu Mekfirsonu je svakako bio Prosper Merime, sa svojom knjigom (navodno) srpskih pesama "Gusla" u proznom prevodu, za koju je tvrdio da predstavlja "veran prevod" sa "ilirskoga" jezika. No, o tome je već bilo reči ranije...
Ova slika je prilično poznata. Zato, uz uobičajena pitanja o autoru i nazivu dela, postavljam i ono vragolasto: Koliko satire ima u ovom poznatom delu još poznatijeg umetnika? Par primera biće dovoljno.
Dopuna: 25 Sep 2008 17:10
Vidim da interesovanja nema. Šteta! A ni ja nemam volje da podrobnije objasnim koliko satire ima u ovoj Gojinoj slici "Porodica Karlosa IV", zašto su likovi tako realistično odvratni, kakvom atmosferom odiše slika, na koga liči jedno od dece na slici... Ako nekoga uopšte interesuje, može se ovde malo detaljnije obavestiti:
http://courses.washington.edu/furman2/galdos/FAMCAR4.htm
Neka neko postavi novo pitanje. Ako hoće.
|
|
|
|
Poslao: 25 Sep 2008 17:56
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18584
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Ma, ne sedimo mi ostali na tribinama reda radi i mašemo zastavicama, nego vas dvoje ubodoste nekoliko ''kosketina'' samo tako . Evo jednog pitanja na koji će odmah da se svi sjate:
Ako je nekome teško i dugo da kažu Robert Cimerman neka onda kaže ......
|
|
|
|
|
Poslao: 25 Sep 2008 18:58
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18584
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Yop! Može dalje...
|
|
|
|
Poslao: 26 Sep 2008 20:05
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Ja sam malo dosadna, znam, ali baš bi mi bilo žao da ispadne da nikoga ne zanima ono pitanje pa sam naknadno iskucala par redova...
Sve što ja znam o toj slici jeste da je s jedne strane omaž Velaskezovim "Infantkinjama", zbog autoportreta umetnika pred platnom i modela koji gledaju u nas kao da ih mi portretišemo (kod Velaskeza imamo i ogledalo na zidu, sa kraljevskim parom, pa je to posebna smicalica ko tu koga gleda, slika, ko pozira) i da je opšte mišljenje da je Goja njih karikirao. Najčuveniji komentar je da kralj liči na lokalnog pekara koji je dobio na lutriji, komentar koji aludira na neusklađenost pompezne atmosfere i odsustva idealizacije u prikazivanju likova. Stavovi učesnika su za početak sasvim u skladu sa narudžbinom, sa zvaničnim kraljevskim portretom. To da iz kraljičinih očiju izbija njena izopačena narav teško je dokaziv argument, najopasnije je donositi zaključke o nameri slikara samo na osnovu onoga što mi na slici čitamo. Da na slici ima "nečeg" sigurno stoji, Goja je bio dovoljno, da kažemo, luckast da ubaci neku caku na kraljevski portret, ali da li je baš hteo da iskaže svoja revolucionaristička uverenja (ako ih je imao) ismejavajući kralja & co. ja ne mogu da tvrdim, jer nisam naišla na neki tekst koji bi to lepo i ubedljivo dokazao, i baš me je zanimalo kakav će biti odgovor....
Evo, ja obećavam da me neće biti neko duže vreme, a priznaću i svaki odgovor koji je približno tačan ili duhovit, pa "ljubimci" kulture javite se!!!
Pitanje (odavno unapred smišljeno)
Koji je to najznačajniji predstavnik klasicizma, u teoriji umetnosti, tvrdio da trojanski rat nikako nije mogao otpočeti zbog lepote jedne smrtnice, već samo zbog idealne lepote jedne statue koja je predstavljala njen lik?
Dopuna: 26 Sep 2008 1:02
joooj, koji sam ja štreber...evo malo dopune:
Autor je pisao u drugoj polovini XVII veka i značajno je uticao na kasnije teoretičare neoklasicizma, posebno na Mengsa. Skulptor Alessandro Aligardi je bio njegov prijatelj, pa ga hvaaali, a Berninija ne spominje jer njegova umetnost nije baš po njegovom ukusu, a bio je i direktni rival Aligardija. Bio je, valjda bibliotekar, kraljice Kristine Švedske.
Dopuna: 26 Sep 2008 20:05
Giovanni Pietro Bellori je odgovor.
Sad neka neki moderator-administrator preuzme stvar u svoje ruke, ako ponovo ja postavim pitanje, neće na dobro da izađe...malko sam preterala.
|
|
|
|