|
|
Poslao: 12 Jun 2009 00:26
|
offline
- Lomova
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 23 Dec 2006
- Poruke: 973
|
'Fala bratac, 'fala.
Rastafarii ::Uh Lomova, pa pitanje se jos nije ni ohladilo...
Kako, bolan, da se o'ladi kad nam ispisa svašta u tri reda?
Jes, i meni je draža ta verzija, al' volim i Kroke pa ne mogoh odolet.
S muzike na književnost:
"Da razmislimo...Pet četvorougaonih ili otprilike trapezoidnih soba, svaka sa po jednim prozorom, a sve se nalaze oko jedne sedmougaone sobe bez prozora, do koje se stiže stepenicama. Čini mi se da je ovo sasvim prosto."
Da, delovalo je kao prosto. Ovo je delimičan opis čega?
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2009 01:17
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Elementary, Lomova!
Opis biblioteke-lavirinta iz Imena ruže
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2009 02:49
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
'Falaaaa
S književnosti na književnost & muziku:
Citat:"U ovim kvartetima nalazimo (što se podrazumeva) izuzetan dar za harmonsko majstorstvo koji Brams ispoljava u svemu što radi, počev od kolosalno glupog Rekvijema, zbog kojeg su mnogi od nas poželeli da su mrtvi, do onih manjih preispoljnih gnjavaža, Liebeslieder-valcera."
"Njegov Nemački rekvijem izveden je od početka do kraja i dovoljno dobro da iskaže sve svoje osobine. A o kakvim se osobinama radi, mogao je da pogodi i gluv čovek prema ogromnoj količini nesrećne publike, koja je uprkos tome slušala sa nastranim ubeđenjem da je Brams veliki kompozitor i da je izvođenje tog njegovog majstorskog dela beskrajno svečan i važan čin. Bojim se da se ova zabluda nije ograničila samo na one koji su iskustvom utvrdili da im je dobra muzika dosadna, pa su brzopleto zaključili da sva muzika koja im je dosana mora biti dobra."
Autoru ovih pasusa Brams nije bio omiljeni kompozitor (očito ) S duge strane, dosta je hvalio Vagnera. Kada spomenemo njegovo ime, muzička kritika zaigurno nije naša prva asocijacija, ali se on njom uspešno bavio. Da li neko zna ko je ovaj pisac?
P.S. Brams je još uvek bio živ u vreme pisanja ovih kritika.
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2009 11:23
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Nije Niče. Evo odlomka o autoru ovih kritika:
Citat:"London je iznenada počela da zabavlja sedmična rubrika "Muzičke beleške", mešavina duhovitosti i razboritosti o muzici, drami, baletu, socijalizmu, vegetarijanstvu, boksovanju i bilo čemu drugom što bi njen autor našao za shodno da ubaci kao dodatak da bi čorba bila gušća."
Bio je baš pisac-pisac.
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Jun 2009 13:19
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Sorelag bravo!
Đ. Jakšić ::Nema kritika s više vrcavog duha i iskričavog humora od Šoovih, s više sposobnosti da muzički doživljaj plastičnije i vernije prikaže rečima (što je, valjda, najteže), da pišući o delu ili njegovom izvođenju i izvođaču kao uzgred obuhvati čitav niz relevantnih asocijacija iz svih oblasti umetnosti i života, kritike koja delu ili izvođaču ume da uputi najnežnije i najzaljubljenije komplimente u pravoj euforiji oduševljenja, ali i da ih "srubi" bez milosti i sažaljenja ako mu se zamere, a stepen oštrine rastao bi geometrijskom progresijom ako bi u pitanju bilo delo ili izvođač od kojeg je više očekivao. Isticao je superiornost muzičke kritike nad drugim (naravno, videći sebe kao njenog korifeja), potrebu da bude nezavisna od svih uticaja (naravno, ističući bez ustezanja sebe kao primer) i proglašavao subjektivnost ocene kao jedan od najvažnijih postulata za pravog kritičara (opet, naravno, misleći na sebe). Takve kritike, zaista, nije bilo "ni na nebu ni na zemlji", kako je rekao urednik lista više godina pošto ga je Šo napustio, kritike toliko egocentrične, narcisoidne, apsurdno subjektivne reklo bi se, a u suštini i ispod svih spoljnih parada i vatrometa jedne i urođene i namerno ekstrovertne prirode, toliko tačne, argumentovane i ubedljive. I posle sto godina, čitalac koji danas prati londonsku muzičku scenu često će primetiti i prepoznati u recenzijama vodećih kritičara nasleđe starog "Corno di bassetto", onog koji se, zatim, potpisivao inicijalima GBS
Sve prekucano iz knjige Bernard Šo o muzici
http://www.nytimes.com/1981/11/15/books/bravura-opinions.html
Izvoli!!
|
|
|
|