Kviz: opšta kultura

365

Kviz: opšta kultura

offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18632
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Odlično.
Može i svadbeni marš iz ''Sna letnje noći'' (Mendelson), onda jedan od najpopularnijih vojničkih ''Colonel Boogie march'' (film ''Most na reci Kvaj''), itd, itd.

Može dalje...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 21 Sep 2009
  • Poruke: 199
  • Gde živiš: KV

На својој великој турнеји, 1847. године, чувени композитор, на својим концертима у Земуну, Новом Саду и Београду диригује обучен у српску народну ношњу.

„Србске новине” од 10. октобра 1847
Citat:„Ком Србину неће срце од милине заиграти кад чује песме, које наше просте сељанке певају, художествено изведене, којима се сада први синови у Европи славе?”

Који је то композитор?



offline
  • tuzor  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Sep 2007
  • Poruke: 4115
  • Gde živiš: U Kraljevstvu duha

Јохан Штраус Млађи?

offline
  • Pridružio: 21 Sep 2009
  • Poruke: 199
  • Gde živiš: KV

Napisano: 18 Nov 2009 21:06

ДА то је Ј. Штраус Млађи. Јој, што је то мени лепо, он диригује у српској народној ношњи - замисли ти то. smešak



ШТРАУС У СРПСКОЈ НОШЊИ
Citat:„Најмузикалнија глава 19. века”, како је Вагнер називао Јохана Штрауса Млађег, с оркестром којим је дириговао, кренула је 1847. године на велику турнеју која га је, преко Новог Сада, Земуна и Београда, водила у Румунију и Русију и утврдила му славу једног од највећих светских уметника. Штраус је у Београду извео и композиције „Александрова четворка” (кадрил посвећен кнезу Александру Карађорђевићу), „Словенску спеванију” и „Српски марш”. После концерта, у „Србским новинама” од 10. октобра 1847, појавио се текст: „Ком Србину неће срце од милине заиграти кад чује песме, које наше просте сељанке певају, художествено изведене, којима се сада први синови у Европи славе?”
1847. године oстаје упамћено да је Штраус цео концерт дириговао обучен у српску народну ношњу коју му је, за ту прилику, извезла супруга домаћина код ког је становао. Поводом његовог „Србског кадрила” посвећеног „младим Србкињама”, Аристид Николић (1820-1874) испеваће оду захвалности: „Хвала т’ Немче што виспреним умом / Србске песме у музику слажеш / Изводећи игре благородне / Беч се с њима а и даљни Париз / Наслаждава на пиру весели / Јошт кад б’ реко одкуд ти та мисо?”
Јохан Штраус Млађи, на врхунцу славе, написао је српску оперету „Јабука” и њоме на најсвечанији начин у Бечу обележио педесет година уметничког рада, 12. октобра 1894. године. Штраус у једном писму каже: „У ‘Јабуци’ користим истинске српске народне мотиве” (Штраус мисли на „Српске народне песме” Корнелија Станковића, штампане у Бечу 1859.) Та оперета у којој се бесмртни творац тог жанра бави нашим људима и обичајима, код нас до јануара ове године никада није изведена. После толиких година, напокон је доживела премијеру 13. јануара 2007. у Новом Саду, на стошездесетогодишњицу гостовања Штрауса у „српској Атини”.


politikin-zabavnik.rs/2007/2889/03.php

Ајде Тузоре, разваљуј! Zagrljaj

Sređeto... Wink

offline
  • tuzor  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Sep 2007
  • Poruke: 4115
  • Gde živiš: U Kraljevstvu duha

Замишљам, Лиџаја. Јесте био "жешћа фаца", па није ни чудо што се одушевљавао духом и духовним благом "жешћег" народа.

Ево нешто примерено скорашњим дешавањима: Наведите имена пар уметника, чији се рад може сматрати зачетком карикатуре као посебног садржајно-ликовног израза.

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Napisano: 19 Nov 2009 20:41

Neće baš da bude neki odgovor, ali Bernini, Anibale i Agostino Karači, eto. Neutral To je ono što ja znam, i datira iz vremena baroka.

Citat:Per gli studiosi di storia dell'arte la caricatura vera e propria nasce alla fine del Cinquecento nell'ambito della scuola bolognese dei fratelli Carracci, Annibale e Agostino, con le loro distorsioni ed alterazioni dei volti e figure umane in efficaci sintesi grafiche.

La caricatura, secondo i biografi, era un modo di svagarsi per Annibale Caracci, che così si divertiva a rappresentare questi volti "caricati", quindi forse il primo esempio di caricatura intesa in senso moderno.
Con i Carracci si giunge ad una svolta nell'esecuzione del ritratto: "l'artista deve cogliere l'essenza del volto, rivelandoci il reale carattere al di là delle apparenze".
Con le sue deformazioni il caricaturista tende a scoprire l'uomo autentico dietro la maschera delle convenzioni e del potere, o anche della sua superbia, mettendone in mostra la sostanziale piccolezza e deformità (quindi la "modestia").

http://spettrodellabolognesita.splinder.com/archive/2005-11?from=20

Ima i Mikelanđelo, sećam se, jednu skicu, na kojoj je nekoga smešno nacrtao uz šaljiv komentar, ako iskopam nešto dopuniću odgovor.
A ima on i onaj čuveni sonet, u kom na satiričan način opisuje svoje muke tokom oslikavanja svoda sikstinske kapele, gde je i nacrtao sebe,

Dopuna: 19 Nov 2009 20:44

Čitam opet pitanje, "poseban sadržajno likovni izraz", ne znam baš šta se pod tim podrazumeva. Ali ostajem pri odgovoru, pa šta bude. Very Happy

offline
  • tuzor  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Sep 2007
  • Poruke: 4115
  • Gde živiš: U Kraljevstvu duha

Sasvim dovoljno. Začeci karikature svakako se nalaze u delima pobrojanih umetnika. Pridružio bih im, sa svoje strane, Franciska Goju (bez obzira na vremensku udaljenost od nekih "začetnika"), i napomenuo da se "ocem karikature" po nekim izvorima smatra Onore Domije.

Ono "poseban sadržajno-likovni izraz" odnosi se na višeznačnost koja se postiže temom i samim likovnim izrazom.

Jelkice, izvoli! Zagrljaj

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Hvala, drago mi je da je odgovor prihvaćen. smešak

"XXX je, po kazivanju istoričara, zabranio da se pominje smrt, tražio je eliksir besmrtnosti i povukao se u živopisnu palatu koja je imala soba koliko i dana u godini; ovi podaci sugerišu da su zid u prostoru i vrata u vremenu bile magijske prepreke sa ciljem da se zaustavi smrt. Sve stvari nastoje da opstanu u svojoj biti, pisao je Baruh Spinoza; možda su car i njegovi magovi verovali da je besmrtnost iznutra, te da truljenje ne može prodreti u ograđeni prostor. Možda je car želeo da ponovo stvori načelo vremena i nazvao se Prvim, i nazvao se XXX ... "

Ko je XXX ?

offline
  • tuzor  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Sep 2007
  • Poruke: 4115
  • Gde živiš: U Kraljevstvu duha

Opisani odnos prema sopstvenoj veličini i moći najviše me podseća na Ć'in Š'huanga, prvog cara iz dinastije Ć'in. Negde se navodi, i transkribuje, kao Č'in Ši-Huang-Ti (Ch'in Shih-Huang-Ti). Pokoravanjem suparničkih feudalnih država stvorio je ujedinjeno kinesko carstvo pod vlašću dinastije Ć'in (odnosno Č'in). Osim po shvatanju sebe kao svemoćnog (dakle - jačeg i od smrti, mada su njegova potraga za eliksirom života i strah od smrti, zabeleženi od nekih istoričara, govorili suprotno), bio je poznat po okrutnostima, kažnjavanju i ugnjetavanju. Ali, i u takvom ponašanju i odnosu prema podanicima nalazi se u osnovi jedan vid kineske filosofije, usmeren na uspostavljanje sklada između Pet Elemenata (Pet Sila), o čemu je bilo reči na odgovarajućim mestima u potfprumu "Filozofija". Dakle, "stari" Kinezi obraćali su pažnju na vrednost i nužnost smene dejstva Pet Sila; prethodna dinastija Ču priznavala je nadmoćnost Sile Vatre, pa je kralj Ven za svoju boju uzeo crveno; Č'in Ši-Huang-Ti je verovao u premoć Vode, pa je za svoju boju uzeo crno, i sprovodio ideju da se sklad može postići samo strogim održavanjem pravde; čak je naredio da se naziv "Žuta reka" (Hoangho, Huáng Hé) prekrsti u "Silna voda".

Pretpostavljam da je "živopisna palata" iz pitanja legendarna palata Epang, podignuta u znak pažnje prema omiljenoj konkubini. Ono što se danas predstavlja kao nadgrađeni ostatak te palate, samo je mamac za turiste.

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2008
  • Poruke: 2528
  • Gde živiš: VII kat

Tačno... Surprised to sam ja ostala bez reči pred odgovorom.

Odlomak je iz Borhesovog teksta "Zid i knjige", u kom on govori o svom viđenju dva važna poduhvata ovog cara, podizanju čuvenog zida, i spaljivanju knjiga, na šta se odnosilo ono "zid u prostoru i vrata u vremenu".

Tuzor, tebe ćemo da prekrstimo u tuzor silni Very Happy , daj novo pitanje. Zagrljaj

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1277 korisnika na forumu :: 31 registrovanih, 6 sakrivenih i 1240 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Apok, Avalon015, avijacija, Bane san, bojankrstc, bokisha253, Dogma21, dule10savic, Frunze, hyla, ivan1973, kbobo, kikisp, kybonacci, MB120mm, milenko crazy north, Milometer, nebojsag, Nemanja.M, nikoladim, panonski mornar, Romibrat, royst33, samsung, savaskytec, Sirius, stegonosa, StepskiVuk, Vl veliki, x9, šumar bk2