Kviz: opšta kultura

439

Kviz: opšta kultura

offline
  • Pridružio: 13 Maj 2012
  • Poruke: 3508
  • Gde živiš: Kilometar od topolivnice

Draga Jonaš Ilić !



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Dec 2008
  • Poruke: 4077

+ Tako je.

Postavljaš sledeće pitanje : )



offline
  • Pridružio: 13 Maj 2012
  • Poruke: 3508
  • Gde živiš: Kilometar od topolivnice

Hvala Neprimetna

Tetida, majka ahila ,je potala sina u u vodu stige ili stiksa ,da bi ga ucnila neranjivim, ali je desna peta, za koju ga je drzala, ostala nenakvasena i jedino je na tom mestu bio ranjiv(ahilova peta) .
nije to jedini heroj iz prica,koji je imao nadljudske sposobnosti i snage.naime,jedan junak,posto je ubio zmaja,okupavsi se u njegovoj krvi,postao nepobediv.ali ,dok se kupao,suvi list je pao na levu stranu ledja i taj deo tela nije obliven cudotvornom krvlju zmaja.neznajuci ,da njegov protivnik prisluskuje on odaje tajnu bratu .kasnije,stradace od ruke tog protivnika.
o kome se radi?

offline
  • Pridružio: 13 Avg 2011
  • Poruke: 875
  • Gde živiš: Zajecar

Zigfrid ili Sigurd, u zavisnosti od toga da li je skandinavska ili germanska verzija.

offline
  • Pridružio: 13 Maj 2012
  • Poruke: 3508
  • Gde živiš: Kilometar od topolivnice

tacno Aleks-Majstore.
Zigfrid (Siegfried) ili Sigurd,a ubio ga je Hagen.Vagner je komponovao 4 opere o prstenu nibelunga.ukupno trajanje svih opera je 15-ak sati,a on je 26 punih godina radio na ovom vrhunskom delu.

nastavi sa sledecim pitanjem.

offline
  • Pridružio: 13 Avg 2011
  • Poruke: 875
  • Gde živiš: Zajecar

Napisano: 13 Mar 2019 8:02

Kad čovek ima više korisnika MC u kući, pa se greškom uloguje na tuđi nalog...
Elem,vratimo se kvizu.
Poznato je da je postavljanje semafora u Beogradu posle rata počelo 1953, mada je prvi semafor postavljen još 1939. na raskrnici današnjih ulica Takovske, Kneza Miloša i bulevara Kralja Aleksandra.

Moje pitanje je:
Kako su vozači pri dolasku na raskrsnicu davali do znanja drugim vozačima kojim pravcem nameravaju da se kreću pre 1953?

Dopuna: 17 Mar 2019 9:25

Biće da sam postavio nezgodno pitanje.
Odgovor izgleda prosto: pokazivači pravca iliti migavci.
Ali migavci nisu bili standardna oprema vozila do početka pedesetih godina prošlog veka, a sirena jeste.
Zato se u Beogradu ustalio sistem davanja zvučnih signala na raskrsnicama kako bi ostali učesnici u saobraćaju znali vaše namere.
Princip je prost: ako ideš pravo, zatrubiš jednom; dva puta za desno i tri puta za levo.
Kada je broj vozila porastao, postavili su semafore.

Neka postavlja pitanje ko hoće.

offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18550
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Napisano: 17 Mar 2019 11:39

...А ако неко пречује трубу? Wink
Ниси ти крив, није тешко питање, него нам се мало проредио форум. Crying or Very sad

Иначе, уместо жмигаваца, односно пре њих, били су винклери! На опел олимпији 1950 из педесетих година, на средњим стубовима у висини прозора били су винклери - метални показивачи који су се подизали око горњег ослонца да би показали смер. Нама, деци, увек је било интересантно када је возач укључивао тај винклер (тако сам запамтио да се зове) јер је он весело искакао са стане (а при том је и светлео). Покушаћу да нађем снимак тог детаља.

Ево једног интригантног питања:
Када су на аутомобиле увели бравице, односно закључавање? Не мора баш у годину да се одговори, може и период ...Wink Помало је невероватно колико је то касно урађено... Wink

Сликовни ОТ:
Ево тих чувених винклера, поред класичних ''мигаваца'' на блатобратнима ...




Dopuna: 25 Mar 2019 19:40

Има ли познавалаца историје аутомобилизма? Ехееееј...

offline
  • Pridružio: 13 Avg 2011
  • Poruke: 875
  • Gde živiš: Zajecar

Izgleda da si postavio malo teže pitanje.
Da probam da odgovorim: masovnija upotreba automobilskih brava je počela posle Prvog svetskog rata. Pre toga su automobili bili relativno retki, i posedovali su ih samo bogati, tako da bi eventualni kradljivac bio brzo pronađen. Još bitniji razlog je što automobili toga doba nisu uvek imali vrata, koja su se počela redovno ugrađivati dvadesetih godina prošlog veka.
Mada su konstruktori i ranije smišljali načine za sprečavanje otuđenja automobila, na primer mogućnost da vozač skine volan i ponese ga sa sobom. Ali to očigledno nije bilo praktično, te nije ni zaživelo.

http://ezinearticles.com/?A-History-of-Car-Locks--.....id=3041820

https://www.locksmithledger.com/locks/antique-desi.....auto-locks

offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18550
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Управо тако! Одговор је тачан. Настави даље.

offline
  • Pridružio: 13 Avg 2011
  • Poruke: 875
  • Gde živiš: Zajecar

Da ne bude da je spala knjiga na dva slova...

Kako se zove ostrvo u Baltičkom moru na kome se nalazio hram posvećen slovenskom bogu Svetovidu?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1095 korisnika na forumu :: 26 registrovanih, 3 sakrivenih i 1066 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., airsuba, aleksmajstor, bbogdan, bobomicek, celik, cikadeda, djuradj, DPera, ds69, Faki-Valjevo, GAGI, hyla, Komentator, Kubovac, mercedesamg, milutin134, moldway, nenad81, ruma, stegonosa, Tvrtko I, vathra, Vlada1389, W123, zodiac94