Poslao: 17 Sep 2009 00:50
|
offline
- Sorelag
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 31 Dec 2005
- Poruke: 2408
|
Citat:The left image is a painting ("Portrait of Pope Innocent X") by Diego Valazquez, a Spanish painter. He was a masterful realist during the Baroque period. The right image is a painting by English modernist Francis Bacon ("Study after Velazquez's Portrait of Pope Innocent X").
http://mattkirkland.com/2007_06_01_archive.html
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
|
Poslao: 18 Sep 2009 15:56
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Za oštro oko.
Leonid Šejka, Renesansna soba.
|
|
|
|
|
Poslao: 18 Sep 2009 23:21
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Svašta ima u toj galeriji.
Nemački slikar i njegovo poznato delo
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2009 00:37
|
offline
- Pridružio: 25 Avg 2008
- Poruke: 740
- Gde živiš: na bezbednom rastojanju od pojedinih
|
jelkica7 ::Svašta ima u toj galeriji.
Nemački slikar i njegovo poznato delo
..
Verovatno autoportret cuvenog nemackog slikara jevrejskog porekla...
-Felix Nussbaum...
Nussbaum's most famous painting: Self-Portrait with Jewish Identity Card, probably from late 1942. The Nazi occupation ID card states JEW in French: JUIF, and in Flemish: JOOD
This detail image portrays the German-Jewish painter Felix Nussbaum, who was raised in Osnabruck, a city in Germany. During the war, Felix and his wife Felka Platek were in hiding for their lives in Brussels, Belgium for three years. They were arrested in 1944 and deported on the last transport of Jews from Belgium to Poland. Felix and Felka were prisoners No. 284 and 285 on the train in which they were deported on July 31, 1944. They were gassed to death at Auschwitz on August 3, 1944. Felix was 39 years old and Felka was 45.
il ja ovo nesto pomesah....
|
|
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2009 08:14
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
Jedino (sigurno) znam da je reč o Nikoli Pusenu, i njegovom delu Otmica Sabinjanki, i to onom koje se čuva u Metropolitenu (delo istog naziva i unekoliko drugačije vlasništvo je Luvra).
Ne znam čiji je stav izražen kroz sliku (možda onaj makijavelistički, nadograđen svešću o opštem dobru, ako se misli na filosofski stav).
Na Pusena veliki uticaj su imali Rafael, Ticijan, Mikelanđelo i drugi renesansni slikari. Međutim, osnova njegovog slikarstva je ipak u antičkoj klasičnoj umetnosti, sa primesama renesanse, manirizma i "istorijskog slikarstva", kao i onoga što je bio specifičan Pusenov odgovor na vrednosti visokog baroka, a što se kasnije izrazilo u klasicizmu. E sad, što se tiče pitanja o tome koja je škola izvršila dominantan uticaj (posmatrano kroz prizmu ovog dela) - ne bih znao...
Ranije sam čitao nešto o Pusenovom stremljenju da kroz svoja dela prikaže ljudsku plemenitost i dela kroz koja se ta plemenitost iskazuje, ali me mrzi da pretražujem po Internetu; samo pretpostavljam da se u toj vezi može naći odgovor na pitanje najvišeg cilja slikarstva po Pusenu.
Ukoliko sam nekome pomogao da tačno odgovori na postavljena pitanja, biću veoma zadovoljan.
|
|
|
|