Poslao: 09 Sep 2004 18:08
|
offline
- VladaPUB
- Legendarni građanin
- Pridružio: 20 Apr 2003
- Poruke: 3360
- Gde živiš: Beograd
|
Ok, prvi put cujem , interesantno !
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 09 Sep 2004 18:29
|
offline
- Fej
- Super građanin
- Pridružio: 25 Mar 2004
- Poruke: 1293
|
Pa zar nije ta Mona Liza bila neka njegova zena/ljubavnica stalijevec. ?Po kom osnovu to moze biti onda autoportret?
U svakom slucaju za mene nista posebno...
Zamislite da imate tu sliku u dnevnoj sobi, pa vas sve vreme neka punacka zenica cinicnog osmeha, merka...pa flipn'o bi.
|
|
|
|
Poslao: 09 Sep 2004 20:46
|
offline
- Pridružio: 18 Apr 2003
- Poruke: 746
|
Pa bila je negde kompjuterska rekonstrukcija ili tako nesto... u svakom slucaju uporedjivanje njegovog lika sa njenim i definitivno se vidi da je to njegov lik.
|
|
|
|
Poslao: 09 Sep 2004 21:39
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
roske ::Covek je naravno izuzetan tehnicar. Mislim da je slikarstvu prilazio vise sa tehnicke nego sa umetnicke strane. Koliko je meni poznato, vecina njegovih slika su nedovrsene.
Ne moze se sporiti da je Da Vinci genije, ipak Mona Liza zaista ne izaziva nikakve emocije u meni.
Dolazeći na na dvor Medičija, Leonardo se predstvaljao kao naučnik, prvenstveno kao kontruktor oružja i oruđa, zainteresovan i za druge nauke, i tek na kraju kao neko ko zna i slikati.
Iza njega nije ostalo mnogo likovnih djela (uglavnom nedovršenih).
Međutim, ono što u cijeloj istoriji umjetnosti izdvaja Leonarda od drugih slikara je to što su njegove slike djela najistančanije slikarske tehnike; dakle nešto što je najbliže prišlo savršenstvu, jer sam slikar nije imao tendenciju "fotorealističkog" prikazivanja, već je uspostavio svoj ideal tj. "idelanu ljepotu", pri čemu se ponajviše oslanjao na antiku, kao uostalom i cijela renesansa.
|
|
|
|
Poslao: 10 Sep 2004 06:24
|
offline
- Fej
- Super građanin
- Pridružio: 25 Mar 2004
- Poruke: 1293
|
roske ::Pa bila je negde kompjuterska rekonstrukcija ili tako nesto... u svakom slucaju uporedjivanje njegovog lika sa njenim i definitivno se vidi da je to njegov lik.
ahaaa....prvi put cujem...stvarno cool.
Mada i Mona Liza izgleda prilicno muskobanjasto, jelte.
|
|
|
|
Poslao: 10 Sep 2004 19:20
|
offline
- Pridružio: 18 Apr 2003
- Poruke: 746
|
Ako je Monaliza muskobanjasta, treba videti Mikelandjelovu predstavu zenstvenosti. Poznato je da je Mikelandjelo bio pe... ovaj homoseksualac, te da su svi njegovi modeli bili muskarci. Otud su zenske figure zapravo muske sa nesrecno dodatim sikama
|
|
|
|
Poslao: 11 Sep 2004 04:35
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
I homoseksualac i pedofil, mada ta ista priča postoji i za Leonarda.
|
|
|
|
Poslao: 11 Sep 2004 23:28
|
offline
- Nadalina
- Građanin
- Pridružio: 17 Apr 2004
- Poruke: 238
- Gde živiš: Novi Sad/Beograd
|
Recalling the smile her eyes began
Everything about her, this everlasting icon – The Mona Lisa is under the veil of mystery and present difficulties of interpretation. The date of the picture is not certain. Also, who she is, is the question often posed but never answered to everybody`s satisfaction of historical data. The identification of the person in the picture was based on a misinterpretation of the Anonimo Gaddiano who recorded that Leonardo had painted Francesco del Giocondo, not his wife. The history of art tempt us to identify her as some eminent or regal personage, perhaps Isabella d`Este or the Duchess of Burgundy, wife of Louis XII. Certainly, the latter is not improbable, as Louis XII was Leonardo`s patron and had referred to the possibility of sitting himself for a portrait to Leonardo. However, it seems that the painting`s history is as complex and darkly veiled as the lady herself is.
In spite of an indefinable aura of mystery about her, the setting of the figure of Mona Lisa is highly original. Looking at the painting we can recognize that the lady was sitting on the balcony with a landscape vista behind her. The way the treatment of the figure and the landscape mirror one another is related to Leonardo`s twin studies of the anatomy of the human body and its control of human action and expression. This convergense of action and form is seen in the way the twisting flow of draperries and veils echoes the natural actions of the flowing river and in the reflection of the curls of her hair.
Her constant aura of mystery arises in whether or not she is smiling and this ambiguity is the key to the painting`s effect. The fact is that whether she is smiling or not is quite irrelevant. What is important here is that Leonardo had made great study on the particular response of the human face to particular emotions.
In his advise to the artist, Leonardo wrote that the artist must penetrate deeper in order to express spirit, because the human body was the visible expression of the spirit.
Based on Constantino, M., Reid, A. Leonardo
|
|
|
|
Poslao: 27 Sep 2004 00:14
|
offline
- MladjaVR
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 10 Jan 2004
- Poruke: 797
|
Da, svidja mi se taj efekat kamere. Ali nikako se ne moze prokljuviti taj osmeh! Ruke su u opustenom polozaju, kazu: "Svejedno je! Ja sam mirna." A oci su, kao sto neko gore rece, podrugljive ili neobzirne, suzdrzane. Ko zna u koga/sta je model gledao(la) za vreme slikanja. Ali mozda je Da Vinci i namestio takvo lice......... Meni se, ono, totalno dopada!
|
|
|
|